Aihe: Korvaako takuu?
1 2 3 4 5
Tasmaani
27.10.2005 12:42:23
voi perkele, nyt meni totaalisesti hermot Staggien kans. Tuossa aikaisemmin postasin tähän topikkiin nuita kuvia tuosta haljenneesta crashista, jossa oli valmistusvirhe. Lähettivät sen tilalle uuden samanlaisen crashin ja kappas vaan, tänään huomasin täysin samanlaisen halkeaman siinä. Toivottavasti menee takuuseen, haluan nimittäin tällä kertaa rahat takaisin.

Siis mitvit?! Sinä sait takuuseen yli 45 päivää wanhan pellin, joka on hajonnut täysin samalla tavalla, kun minun dh-china. Mulla ei mennyt takuuseen. Millbrookista ostettu? Jos näin, niin taitaavat vaihdella tuota takuun pituutta mielen mukaan, perkele!
Alpha
27.10.2005 15:20:40
Miksi te ostatte noita Staggeja?
KoRn88.
27.10.2005 15:57:14
Siis mitvit?! Sinä sait takuuseen yli 45 päivää wanhan pellin, joka on hajonnut täysin samalla tavalla, kun minun dh-china. Mulla ei mennyt takuuseen. Millbrookista ostettu? Jos näin, niin taitaavat vaihdella tuota takuun pituutta mielen mukaan, perkele!

Joo takuuseen meni minulla. Sillon kun ensimmäisen kerran keväällä sen Staggin ostin Millbrookilta, niin he sanoivat, että pelti ei mene takuuseen jos se halkeaa reunasta. Ilmoitin sitten heille siinä mailissa tuon, mitä he sanoivat ja uusi pelti tuli tilalle. Saa nyt nähdä, miten käy tällä kertaa. Täysin samanlainen on halkeama jälleen.

Enää en kyllä ainakaan Staggin crasheihin koske. Vituttaa niin ankarasti.
metallia Kemistä: UNIC
Tama (Royal Star)
27.10.2005 15:59:27

samaa ihmettelen. menee kuulemma helposti paskaksi, ja mitä itse olen kuunnellut, ne kuullostavatkin paskalta.
sitä kun joskus osaisi soittaa....
Keppikeksi
27.10.2005 17:45:08
Vaikuttaa suhteellisen huonolaatuisilta (siis valmistusta ajatellen) nuo Staggin pellit... Soundit ovat muutamissa pelleissä olleet ihan mieluisat mutta tuo kestävyys, tai no oikeastaan laatu epäilyttää niin maan perhanasti, että taidan suosiolla pysytellä muissa merkeissä. :)
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
Niskamies
27.10.2005 21:00:04
Mä en kanssa ymmärrä miten porukka saa noita Staggeja, tai symbaaleja ylipäänsä rikki. Vähän kun tsekkaa soittotekniikkaa ja asettelua, niin pysyy ihan kaikki ehjänä.
Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
Bacchus
27.10.2005 23:53:23
Mä en kanssa ymmärrä miten porukka saa noita Staggeja, tai symbaaleja ylipäänsä rikki. Vähän kun tsekkaa soittotekniikkaa ja asettelua, niin pysyy ihan kaikki ehjänä.

Ja soittaa ilman tulppia hivellen rumpuja. Eiks juu?;)

Soittotekniikka merkkaa erittäin paljon, en kiellä sitä. Mutta eipä olla taas niin mustavalkoisia; jotkut pellit on valmistusvikaisia ja hajoaa helpommin.
Jag är en hund
Migo
28.10.2005 00:30:38

Soittotekniikka merkkaa erittäin paljon, en kiellä sitä. Mutta eipä olla taas niin mustavalkoisia; jotkut pellit on valmistusvikaisia ja hajoaa helpommin.

Aivan, melkein joka tuotteissa VOI olla valmistusvirheitä, joissain vähemmän ja taas toisissa enemmän.
Kirka on paras.
KoRn88.
28.10.2005 00:53:02

jep. Ja mielestäni tällainen on kuitenkin aika selkeä valmistusvika ja viimeksi se menikin takuuseen, mutta saa nähdä miten tällä kertaa. Täysin samanlainen on halkeama kyllä nytkin, eli tällainen:
http://img335.imageshack.us/img335/8559/dscn21735fi.jpg
Niskamies
28.10.2005 06:56:14

Avainsana on soittaa, ei hakata;-)

Joo, mutta toi näyttää kyllä valmistusvirheeltä. Kiinan pojat on sorvannut Myran liian ohkaseks.
Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
ddrum54
28.10.2005 09:42:23
http://img335.imageshack.us/img335/8559/dscn21735fi.jpg

Juuri tämmöisistä vioista keskustelin Millbrookin hemmon kanssa. Hän ( ainakin silloin ) oli sitä mieltä, että tuommoinen pelti vaihdetaan uuteen. Siellä oli myös semmoisia, joista oli hakattu paloja irti reunasta. Niitä ei takuu korvaa.

Mulla on ollut paljon Staggin peltejä. Yhtäkään en ole soittamalla rikki saanut. ( Mä en ole ainoa, joka niitä peltejä on soittanut.) Jos niistä irtoilee paloja reunasta on soittotekniikka täysin pielessä.
2`n 4
Rumba-Ali
28.10.2005 10:11:07 (muokattu 28.10.2005 12:16:13)

voi perkele, nyt meni totaalisesti hermot Staggien kans. Tuossa aikaisemmin postasin tähän topikkiin nuita kuvia tuosta haljenneesta crashista, jossa oli valmistusvirhe. Lähettivät sen tilalle uuden samanlaisen crashin ja kappas vaan, tänään huomasin täysin samanlaisen halkeaman siinä. Toivottavasti menee takuuseen, haluan nimittäin tällä kertaa rahat takaisin.

Yritän tässä muistella kauppalain kohtaa "tavaran virhe". Kun sanot tuossa, että tällä kertaa haluat rahat takaisin. Samalla kun sinulla ostajana on oikeuksia, on myös myyjällä omat oikeutensa. Järjestys menee jokseenkin näin:

1) Myyjällä on oikeus korjata vika (ei tietysti tule symbaalin kanssa kysymykseen).
2) Myyjällä on oikeus toimittaa uusi vastaava tavara.
3) Vikaa vastaavasti voidaan antaa hinnanalennusta.
4) Kaupan purkaminen ja vahingonkorvaus

Eli vasta kun kaikki muut keinot on käytetty, kauppa voidaan purkaa. Laki lähtee siitä, että sinä olet halunnut kyseisen tuotteen ja ollut valmis maksamaan siitä x €.

Vahingonkorvauksilla tässä tapauksessa tarkoitettaneen lähinnä korvauksia niistä ylimääräisistä kuluista, joita sinulle on viallisen tuotteen takia syntynyt (puhelinkulut, postituskulut, matkakorvaukset jne)

En muuten ole mikään lakimies, mutta olen tätä kauppalakia noin pintapuolisesti opiskellut. Asioilla tahtoo olla tietysti monta tulkintaa.

Ja tietysti, jos myyjä suoralta kädeltä suostuu kaupan purkuun, niin mikäpä sen sitten estää. Tämä vaan noin varoituksena sinulle, ennen kuin menet kauppaan möykkäämään. Ja tietysti kaikille, joilla on ongelmia virheellisten tavaroiden kanssa.

Ja sanotaanpa sitten tämäkin tähän syssyyn: Vaikka tuotteille, esim symbaalille, annetaan esim vuoden takuu, niin ei se ole niin päivästä kiinni, milloin takuu loppuu. Kuluttajansuojalaki antaa tuotteelle takuun niin pitkään, kuin on kohtuullista olettaa tavaran oikein käytettynä kestävän. Symbaalien kohdalla on tietysti aika vaikea sanoa, milloin tavaraa on käytetty väärin, tai mikä niiden kohtuullinen käyttöikä on.

Edit: tässäpä vielä vähän linkkiä Sieltä 30§ ja eteenpäin. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta … ika&search%5Bpika%5D=kauppalaki
Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti!
KoRn88.
28.10.2005 12:11:43
Yritän tässä muistella kauppalain kohtaa "tavaran virhe". Kun sanot tuossa, että tällä kertaa haluat rahat takaisin. Samalla kun sinulla ostajana on oikeuksia, on myös myyjällä omat oikeutensa. Järjestys menee jokseenkin näin:

Kiitos valaisusta. Pitää kai sitten ottaa taas uusi tuollainen tilalle jos ei onnistu vaihtaa rahaksi. Jos nyt tuo edes ylipäätänsä takuuseen menee. Toivottavasti.

Juuri tämmöisistä vioista keskustelin Millbrookin hemmon kanssa. Hän ( ainakin silloin ) oli sitä mieltä, että tuommoinen pelti vaihdetaan uuteen. Siellä oli myös semmoisia, joista oli hakattu paloja irti reunasta. Niitä ei takuu korvaa.

Joo näin myyjä sanoi Millbrookissa minullekkin sillon kun ensimmäisen Myran sieltä ostin. Harmi vaan, kun sen ensimmäisen pellin soundi miellytti kovasti, mutta kun asun 700 km päässä Helsingistä niin täytyy postitse hoitaa nämä hommat ja tilalle lähettivät paljon huono soundisemman yksilön. No, ei auta kun odotella miten tässä käy tällä kertaa.
moderndrummer88
28.10.2005 23:02:03 (muokattu 28.10.2005 23:02:56)

haha! kaveri sai yli puoli vuotta vanhan pellin uuteen vaihdettua takuun kautta, musaliikkeen tyyppi vain soitti maahantuojalle ja sanoi jotain tähän tyyliin "en minä niin tarkkaan muista millon se sen osti, mutta kyllä sen pitää mennä takuuseen!"
E: muistivat kyllä tuon sitten maahantuojalla kun tuli uusi satsi staggeja liikkeseen: varmaan kaikissa jotain pikkuhalkeemaa yms...
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Tasmaani
28.10.2005 23:09:24
haha! kaveri sai yli puoli vuotta vanhan pellin uuteen vaihdettua takuun kautta, musaliikkeen tyyppi vain soitti maahantuojalle ja sanoi jotain tähän tyyliin "en minä niin tarkkaan muista millon se sen osti, mutta kyllä sen pitää mennä takuuseen!"
E: muistivat kyllä tuon sitten maahantuojalla kun tuli uusi satsi staggeja liikkeseen: varmaan kaikissa jotain pikkuhalkeemaa yms...

Mitähän vittua ne siellä Millbrookissa meinaa?! Huh, mitä toimintaa..
moderndrummer88
28.10.2005 23:19:41
Mitähän vittua ne siellä Millbrookissa meinaa?! Huh, mitä toimintaa..

en tiiä mutta pointsit tuosta jutusta sai kyllä musakauppias
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
pehmo
29.10.2005 00:10:53

Musakauppiastakin vituttaa. Kun pukataan joka tuutista sitä peltiä takaisin, niin jostain se leipä pitää tienatakin. Oon aika saletti, että maahantuoja on aika kyllästynyt selvittelemään takuuasioita valmistajan kanssa, mikä ei sitten johda mihinkään hyvään.
rockid
05.11.2005 21:19:05
Nyt löytyi Staggin yli tai alle puoli vuotta vanhasta haikasta kaksi kappaletta halkeamia, mutta ei reunasta tai kuvusta, vaan ns. sieltä väliltä. Minusta tämä kyllä haiskahtaa valmistusvirheeltä, varsinkin kun olen lyöntitekniikkaani tarkastellut aika reilusti rikkoutumisten välttämiseksi. Mutta eikös väärällä lyönnillä pelti halkea reunasta tai kuvusta? Joka tapauksessa ajattelin viedä takaisin kauppaan, mahtaakohan korvausta tulla, kun ei ole ollut takuusta mitään puhetta?

Oletkos altistanut haikan suurille lämpötilan muutoksille?! Se nimittäin tuhoaa symbaalit mitä ihmellisimmistä paikoista?
hollmi-5
05.11.2005 22:50:58
Oletkos altistanut haikan suurille lämpötilan muutoksille?! Se nimittäin tuhoaa symbaalit mitä ihmellisimmistä paikoista? Toki ne lämpötilaerot ovat meillä pauttiarallaa -30 -+35, mutta noin symbaalimetallurgian kannalta tämä tuskin vaikuttaa kestävyyteen.

Joidenkin mielestä puoli vuotta on jo pitkä aika, mutta symbaali kestää vuosikymmeniä ehjänä, jos sitä kohdellaan hyvin ja valmistusvirheitä ei ole.
Mika Hollström
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)