Aihe: Kauan kestää kapulat?
1 2 3 4 5 6
juoksuarpeni
16.05.2005 19:33:21 (muokattu 16.05.2005 19:37:53)
Vaterit (5a basic) ja uus lyöntitekniikka. Pari kuukautta menee kovassakin kyydissä pari. Ihan hevissäkin jopa. Peltejäkään ei o menny enään piiiiiiitkiin aikoihin! *koputtaa puuta*

Offtopic: Minä en ole koskaan saanut hajalle mitään peltiä ja soittohommia on tullut tehtyä noin 4 vuotta.

Lempikapulani ovat vic firthin Buddy Rich mallit ja kestää noin 6kk kunnes tipit on niin pehmeät että soundi kärsii. Poikki noita en ole saanut.
Vain humpasta ma ilotsennnn!
Dnjmaster
16.05.2005 19:36:53
Vaihtelee... Joskus kestää kauan joskus ei.
Ze Kink
16.05.2005 20:50:44
No nuo 'Firthin Dave Wecklit on olleet nyt vissiin jo ½v, toisesta tippi hajalla, mutta vielä toimii. Kerkesin ostaa himatreeniin 5b:t sekä toiset 5b:t varalle että kun nuo menee poikki, mutta vieläkin lojuvat tuossa, kun en ole vanhoja poikki saanut. Satunnaista tekniikkaa noilla treenailen, Wecklit on aina repussa jos sattuu koulussa tulemaan soittomahdollisuus.
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
jazzmies
16.05.2005 21:04:54
Hyvä puulaatu se on mikä jyllää, ei niinkään valmistaja. Ns. laatukapulamerkit käyttävät pääasiassa amerikkalaista hikkoria materiaalina, joka on aina amerikkalaista hikkoria. Massa ratkaisee keston, missä mukavan kevyt pari on nopeasti muuttunut neljäksi pikkukapulaksi todella painavan parin kestäessä kymmenen kertaa kauemmin.

Itse olen käyttänyt Gadd-skeboja viisitoista vuotta, joten kokemuksesta voin sanoa plus kymmenen grammaa tuovan parin viikon jatkoajan. Valitkaa kapulanne huolella; pyörittakää niitä tasolla, kokeilkaa kapuloiden keskinäinen vire ja valitkaa painava pari. Jytym!
Deino
16.05.2005 21:10:15

Jostain hemmetin syystä, ensimmäinen Taman kapula jonka sain käytettynä ensimmäisen rupurumpusettini muka, on vieläkin ehjänä. Muut Pro Marksit sun muut ovat hajonneet nopeammin kuin laki sallii. Pirun ohut kapula, mutta se vaan kestää, vaikka mitä blastbeatteja soittelisi. Joten tästäkin lähtien, Tamaa.
pata
17.05.2005 14:27:34
Soitan Vic Firth 5a kapuloilla. Kestävät noin kuukauden. sitten on pakko vaihtaa... Mutta onkos kellään tullut juuri sitä mieleen että se vika voi olla joskus soittajassa, mutta en tyrmää toki ajatusta että eikö olisi olemassa ihan paskojakin yksilöitä noissa kapuloissa....
demise
17.05.2005 14:59:09
Meitsilla ei kesta puiset kapulat sitten ollenkaan. Tama kylla johtuu yksinomaan allekirjoittaneen huonosta lyontitekniikasta. Siksi aina treenatessa kaytan aheadin tikkuja ja uusin ne muovit aika-ajoin, aprox joka kuukausi-6 viikkoa. Muutamia pareja puukapuloita loytyy kyll avarastosta, mutta nama lahinna keikkailuun. Puu on aheadeihin verrattuna niin kevytta, etta on paljon miellyttavampi soittaa. Nama puut ovat jotain Regal tippeja, kuulemma mallin valmistus lopetettiin ja ostin musamaailmasta 3 viimeista paria. Jonkun hemmon signaturet nama taisi olla ja jippo niissa on, etta ne ovat pidemmat kuin "standardi" kapulat. Tykkaan paremmasta ulottuvuudesta.
Clinton Mafia: Mess with us and sleep with the fishes!
ddrum54
17.05.2005 15:11:34
Soitan Vic Firth 5a kapuloilla. Kestävät noin kuukauden. sitten on pakko vaihtaa... Mutta onkos kellään tullut juuri sitä mieleen että se vika voi olla joskus soittajassa, mutta en tyrmää toki ajatusta että eikö olisi olemassa ihan paskojakin yksilöitä noissa kapuloissa....

Kyllä se kestävyys on täysin soittajariippuvaista. Mikä kestää yhdellä, on toisella aivan kuraa. Siksi on aika uskallettua mennä suosittelemaan mitään. Toki voi kertoa, että sejase kestää minulla, mutta...
2`n 4
w-i-v-e
17.05.2005 15:37:36
Pro markkeja käytän... Kestää 10min - 1kk...
HeavyMachinery
17.05.2005 16:53:13

Jonkun hemmon signaturet nama taisi olla ja jippo niissa on, etta ne ovat pidemmat kuin "standardi" kapulat. Tykkaan paremmasta ulottuvuudesta.

Koita vic firthin niitä valkoisia signatureja en muista kenen ne on noin 1cm pitemmät kuin tavan 5b:t
Minä tiedän - siis pelkään !
Suleima
18.05.2005 07:56:52
Nykyinen pari Vic Firthin 5A:ta kestänyt 3 kuukautta, vaikka on tullu treenattu moninkertasesti enemmän kuin koskaan aikasemmin. Kai se on osittain treenauksen ansiota jos tuon voi laittaa paremman tekniikan piikkiin. Ennen pystyin helposti laittamaan viikossa tipit paskaksi noista.
Duro
18.05.2005 12:22:21
Itse käyttelen nykyään aika pitkälle Pro Markin 5b:ja. Nuo ovat kestäneet yllättävän hyvin kun ottaa huomioon et ennen mulla kapulat kesti ehkä nippanappa sen yhen reenikerran (!). Sitten nuo Portnoyn signaturet on myös aika hyvät, joskin se nylontippi pistää pellit kuulostamaan aikalailla kauheilta. Lasikuidut oli joskus eikä oo tulossa takas, ne on hirveitä... Mut noh erilaiseen soitantaan kannattaa olla erilaisia kapuloita jos vaan massi riittää...
o.O
jyrildo
23.05.2005 12:25:03
Itse käytän Vic Firthin punaisia Wecklejä. Mulla kestää nuo keskimäärin varmaan 4-6 kuukautta. Lyön rimshotteja kun eläin, joten kapulat kuluu keskikohdasta suunnilleen yhtä paksuksi kun nuppi on ja lopulta suuren tuskan saattelemana heitän kapulan roskiin. :(
hgr
23.05.2005 14:09:43
Itsehän lyön sekä haitsun reunaan, että päälle. Tämä on myös soundikysymys. Mutta kyllähän tuo reuna kapuloita syökin, melkeinpä enemmän kuin virvelin kantti.
Drummer666
23.05.2005 14:16:13
No nuo Vicin Steve Gadd Signaturet on kestäny nytte varmaa 3-4kk eikä vieläkään kunnossa moittimista, kuluneet nyt tietty on mutta nuoitki jopa ehjät vielä... no siel on hyllyllä 2 paria noita Gaddeja venaamas sitte ku käytös olevat jää eläkkeelle...:P
-But why is allways me kuka jää yksin? -koska sulla on rumimmat kuteet ja pisin naama hande -The Joulukalenteri
eleeton
23.05.2005 14:39:27
Tama power tools HM-BC, on todella painava. Kestää päälle 6kk per keppi, soitan n. 1,5h viikossa.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
HeavyMachinery
24.05.2005 00:15:17

Tama power tools HM-BC, on todella painava. Kestää päälle 6kk per keppi, soitan n. 1,5h viikossa.

No huh, noin2 tuntia joka päivä ja wecklit kestää...
Minä tiedän - siis pelkään !
Anonymous-jazz
24.05.2005 15:30:58

Regalin groovers kapulat on hyvät mutta on se aika pirua kun ne ovat vaahteraa ja hajoavat muutamassa viikossa heti. Hickory puuhun verrattuna tämä vaahtera menee päreiksi kymmeniä kertoja nopeammin.
"We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty." George W.
Youni
24.05.2005 18:31:09
Arrgh! Miksi ei tipit kestä? En oikein ymmärrä...pakko kai alkaa käyttämään nylontippejä, vaikka olen niitä aina vastustanut. Varteen laitoin sähköteippiä, ettei maali ropise kapuloista.

Kyseessä siis Weckl-tikut.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Youni
14.06.2005 20:52:16
No niin. Olen sitten viikonloppuna menossa Helsinkiin ja nylontippiset kapulat olisivat hankinnassa. Esim. Gadd- tai Weckl-kepit nylontipillä. Ne kun olen puisina hyväksi havainnut. Viimeksi, kun helsingissä kävin oli siellä aika vähän kapuloita esim. Fasulla. Missä liikkeessä on paljon juuri Vicin kapuloita Helsingissä?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)