Aihe: Korvamonitorointi
1 2 3 4 5 6 7
Kailis
14.03.2009 05:51:37

KiiminkiJoe: Trallalalaatani on stimuloitu.
Huumorintajutonta ja kuivakkaa persoonallisuuttani on ennenkin erehdytty pitämään sarkasmiin taipuvaisena.

Ihmekös tuo. Heitän livenä. Se on trallalallalaa.
Nolte
14.03.2009 10:49:11
hollmi-5: No ei niitä nyt aina pidetä! Kustessa ja naiessa otetaan pois...

Täytyy tunnustaa, että nytkin kirjoittelen tässä noin vaan ilman tulppia.

Joo, kyllä ne hyvät on, tai vähintäänkin käyttökelpoiset. Eikä hintakaan ole mitenkään paha, kun ajattelee, että sillä n. 200 eurolla saa kuitenkin parhaat tulpat, mitä on olemassa. High-endiä siis.
meiän bändin paras rumpali
vatta
17.03.2009 01:15:43
http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_ue-sf5_pro_transparent.htm
Tuollaisilla olen keikkaillu vähän reilut parivuotta. Ihan hyvä meininki.
Jos nyt ostaisin ensimmäisiä niin valitsisin nämä: http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_ue5_ambient.htm.
Ei tarvisi uusia kummeja ostella. Niin ja on johtokin kertaalleen mennyt vaihtoon,
"Syö luumuja!"
grooveman
17.03.2009 16:43:47 (muokattu 17.03.2009 16:45:40)
vatta: http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_ue-sf5_pro_transparent.htm
Tuollaisilla olen keikkaillu vähän reilut parivuotta. Ihan hyvä meininki.

Kuinka paljon nuo demppaa ulkoapäin tulevaa metakkaa?
Mulle suositteli eräs soittaja tätä mallia: http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_ue_sf_10_pro_triplefi.htm
Jos nyt oikein tuosta kuvauksesta ymmärsin niin nuo eristää 26 dB:tä.

edit: ja nyt kun otin silmän käteen niin sama eristys tuossa sunkin käyttämässä mallissa pitäis olla. Onko se riittänyt sulle?
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
Jaakob
23.07.2009 18:15:55
No, sanokaapa nyt onko parempi ostaa Elacinit vai Finfonicit? 15db todennäköisesti vaimennus, ja korvamonitoroinnissa saan ehkä käyttööni Shuren E500-sarjan luurit. Kiits!
Katohhan sie: www.myspace.com/mulletsnbullets
Ruutikallo
23.07.2009 19:02:38
Jaakob: No, sanokaapa nyt onko parempi ostaa Elacinit vai Finfonicit? 15db todennäköisesti vaimennus, ja korvamonitoroinnissa saan ehkä käyttööni Shuren E500-sarjan luurit. Kiits!

Muutamalla soittotoverillani on Elacinit ja ovat vaihtaneet Finfoniceihin.
Syyksi ovat kummatkin sanoneet Elacinien "kovemman" valunaineksen.

Itsellä on oluut pelkästään FF:t joten omakohtaista vertailupohjaa en omaa.

Sangen tyytyväinen olen FF:n ja FF 2 nappeihin.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com
stanos
26.10.2009 12:24:03

grooveman: Kuinka paljon nuo demppaa ulkoapäin tulevaa metakkaa?
Mulle suositteli eräs soittaja tätä mallia: http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_ue_sf_10_pro_triplefi.htm
Jos nyt oikein tuosta kuvauksesta ymmärsin niin nuo eristää 26 dB:tä.

edit: ja nyt kun otin silmän käteen niin sama eristys tuossa sunkin käyttämässä mallissa pitäis olla. Onko se riittänyt sulle?

En tie onko groovemanille riittänyt, mutta mulla on noi samat ja hyvin on riittäneet, oikeen mallikkaat korvamonitorit.
Rupali Urpo - Woyzeck
Sebek
24.11.2009 19:15:01 (muokattu 24.11.2009 19:23:43)
Mitkäs olisivat tällä hetkellä järkevimmät korvamonitorit harrastus-käyttöön eli lähinnä musiikin mukana soitteluun ja metronomille? Eli ei tarvisi olla mitkään ihan studio/keikkailukäyttöön tarkoitetut ammattivermeet vaan pykälän huokeampaa hintaluokkaa. Nykyinen yhdistelmä Peltorit joiden alla Kossin Plugit joissa kuusitulpat päissä ei oikein tunnu toimivalta.

Vaatimuksena olisi että vaimentaisivat suht reippaasti eli ainakin selvästi enemmän kuin pelkät EAR:n kuusitulpat jotka eivät itselle ihan tunnu riittävän. Eli sen verran vaimentavat in-earit ettei tarvi siinä päällä mitään Peltoreita enää pitää.
Pieni rumpalipoika
24.11.2009 21:00:19 (muokattu 24.11.2009 21:01:25)

Sebek: Mitkäs olisivat tällä hetkellä järkevimmät korvamonitorit harrastus-käyttöön eli lähinnä musiikin mukana soitteluun ja metronomille? Eli ei tarvisi olla mitkään ihan studio/keikkailukäyttöön tarkoitetut ammattivermeet vaan pykälän huokeampaa hintaluokkaa. Nykyinen yhdistelmä Peltorit joiden alla Kossin Plugit joissa kuusitulpat päissä ei oikein tunnu toimivalta.

Vaatimuksena olisi että vaimentaisivat suht reippaasti eli ainakin selvästi enemmän kuin pelkät EAR:n kuusitulpat jotka eivät itselle ihan tunnu riittävän. Eli sen verran vaimentavat in-earit ettei tarvi siinä päällä mitään Peltoreita enää pitää.

Silloin kun kuusitulppiin laittaa The Plugit, niiden vaimennusominaisuudet kärsivät. Eli kysymys kuuluu, sekö ei riitä, vai kuusitulpat ihan itsessään ei riitä?

Jos kuusitulppien vaimennus ei riitä (ilman Kosseja), niin korvaan tungettavissa ainoa vaihtoehto merkittävään vaimennuksen lisäämiseen on valetut tulpat.

Edit. Ja niin, Peltorien sisään voisit harkita asentavasi tavallisten kuulokkeiden elementit, vaimennusta piisaa ja soundi on pitkälti riippuvainen kuulokkeiden laadusta eli hintaskaalaa riittää.
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Progressor
24.11.2009 21:03:57
Sebek: Mitkäs olisivat tällä hetkellä järkevimmät korvamonitorit harrastus-käyttöön eli lähinnä musiikin mukana soitteluun ja metronomille? Eli ei tarvisi olla mitkään ihan studio/keikkailukäyttöön tarkoitetut ammattivermeet vaan pykälän huokeampaa hintaluokkaa.

Shure SE210 voisi olla harkitsemisen arvoinen, jos ei mene budjetista yli. Hinta on jossain 120 e:n tietämillä. En usko, että in-earien vaimennustaso siitä enää juuri paranee. Ja äänenlaatu on aivan eri luokkaa kuin Kosseissa.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Einherjar
24.11.2009 22:20:11
Ultimate Ears SF3 (n.80e) tai SF5 (n.170e) on hyvä i-ear pötkäle, jos vaimennusta haluaa. Vaimennusta voi vieläpä vähän säädellä vaihtamalla eri kokoisia kumisia/vaahtomuovisia tulppia (tulee mukana) pötkylän päähän. Soundit on loistavat näissä vermeissä.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Kailis
24.11.2009 22:26:37

Einherjar: Ultimate Ears SF3 (n.80e) tai SF5 (n.170e) on hyvä i-ear pötkäle, jos vaimennusta haluaa. Vaimennusta voi vieläpä vähän säädellä vaihtamalla eri kokoisia kumisia/vaahtomuovisia tulppia (tulee mukana) pötkylän päähän. Soundit on loistavat näissä vermeissä.

Joo. Ei se vaimennus paljon parane verrattuna yleensä in-ear pötkylöihin. Valetuissa sitten alkaa tapahtumaan, ja niidenkin kanssa, vaikka olis -25 dB vaimennus, voi kovakätinen rumpali joutua luukuttamaan aika lujaa. Mutta vastaan; valetut ja niihin suunnitellut pökäleet.
Einherjar
24.11.2009 23:00:31
Kailis: Joo. Ei se vaimennus paljon parane verrattuna yleensä in-ear pötkylöihin. Valetuissa sitten alkaa tapahtumaan, ...

Joo. Toki näissäkin tulee raja vastaan, mutta kyllä näillä ym. Kossit kepittää sekä vaimennuksen että äänenlaadun puolesta. Ei ole ainakaan minun rumpaloinnella jääneet liian kevyeksi vaimennuksen suhteen.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Sebek
24.11.2009 23:21:47 (muokattu 24.11.2009 23:30:31)
Pieni rumpalipoika: Silloin kun kuusitulppiin laittaa The Plugit, niiden vaimennusominaisuudet kärsivät. Eli kysymys kuuluu, sekö ei riitä, vai kuusitulpat ihan itsessään ei riitä?

Jos kuusitulppien vaimennus ei riitä (ilman Kosseja), niin korvaan tungettavissa ainoa vaihtoehto merkittävään vaimennuksen lisäämiseen on valetut tulpat.

Edit. Ja niin, Peltorien sisään voisit harkita asentavasi tavallisten kuulokkeiden elementit, vaimennusta piisaa ja soundi on pitkälti riippuvainen kuulokkeiden laadusta eli hintaskaalaa riittää.

Eli pelkät EAR:in kuusitulpat sellaisenaan joissa se n. 15dB vaimennus eivät oikeen tunnu riittävän. Tosin en kyllä mitenkään kovakätisesti soita mutta sen verran herkkä tuo kuulo tuntuu olevan.

Jep, olen huomannut saman että Kossin Plugeihin laitettuna kuusitulppien vaimennus laskee entisestään koska eivät istu korvaan niin hyvin enään Plugien kanssa. Sen takia onkin pakko olla nuo Peltorit siinä päällä vielä. Normaalisti soittelen Elvexin sinisillä kuusitulpilla joissa jonkin verran enemmän vaimennusta kuin noissa EAR:in / Etymoticin tulpissa, olisiko arviolta joku 20-25 dB vaimennus joka tuntuu riittävän mainiosti.

Se tässä arveluttaakin eniten että riittääkö noiden in-ear-monitorien vaimennus sitten sellaisenaan. Tuo kuuloke-elementtien laittaminen Peltoreiden sisään ei taas oikeen sytytä kun en tykkää pelkät Peltorit päässä soittaa ollenkaan, tekee kaikesta kumisevaa ja bassoja ylikorostavaa puuroa ja tomit vonkuu ihan kammottavasti.
Pieni rumpalipoika
24.11.2009 23:22:05

Kailis: Joo. Ei se vaimennus paljon parane verrattuna yleensä in-ear pötkylöihin. Valetuissa sitten alkaa tapahtumaan, ja niidenkin kanssa, vaikka olis -25 dB vaimennus, voi kovakätinen rumpali joutua luukuttamaan aika lujaa. Mutta vastaan; valetut ja niihin suunnitellut pökäleet.

Tosin, valetuissa itse korvaantungettava tulppa on samanlainen, oli vaimennus mikä hyvänsä. Eli se tulppaan asennettava "vaimennuslätkä" ratkaisee vaimennuksen tason. Finfonicilla ja Elacinilla valittavissa on ainakin vaihtoehdot -9, -15 ja -25db. Kun tulppaan laitetaan kailotin, otetaan vaimennuslätkä pois ja silloin tulppa muuttuu "täysin" suljetuksi ja se on luokkaa -30db. Tällöin kuitenkin edes jotensakin suoralle taajuusvasteelle voi heittää hyvästit. Vuotava soundi on luokkaa Peltorit.

Einherjar: Joo. Toki näissäkin tulee raja vastaan, mutta kyllä näillä ym. Kossit kepittää sekä vaimennuksen että äänenlaadun puolesta. Ei ole ainakaan minun rumpaloinnella jääneet liian kevyeksi vaimennuksen suhteen.

Ja enemmän kuin raskaskätisyys, vaimennuksen tarvetta määrittää korvat.
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Kailis
25.11.2009 11:12:11

Mä olen käyttänyt Elacin tulpissa AKG:n in-eareja jotka eivät ole suunniteltu niihin. Harmillisen vähän jää sovitus uupumaan, mutta just niin että eivät oikein tahdo pysyä ja vuotoa on liikaa. Mitkäköhän budjettiluokan pökäleet noihin istuu? Shure?
Sky Blue Sky
25.11.2009 13:18:33
Kailis: Mä olen käyttänyt Elacin tulpissa AKG:n in-eareja jotka eivät ole suunniteltu niihin. Harmillisen vähän jää sovitus uupumaan, mutta just niin että eivät oikein tahdo pysyä ja vuotoa on liikaa. Mitkäköhän budjettiluokan pökäleet noihin istuu? Shure?

Etsi vaikka Thomannilta adaptereita, joilla saat ne istumaan. En tiedä AKG:stä, mutta eri Shuren malleihin niitä on olemassa.
Kailis
25.11.2009 18:19:44

Sky Blue Sky: Etsi vaikka Thomannilta adaptereita, joilla saat ne istumaan. En tiedä AKG:stä, mutta eri Shuren malleihin niitä on olemassa.

Ei oo enää budjettiluokan ratkaisu ostaa Shureja + adaptereita. Noista sovitteista vois joku istuakin noihin AKG:n nappeihin, mutta kun ei tiedä. Siis sama malli kuin Sennheiser CX-300 ja ties kuinka moni muu.
poro80
28.11.2009 19:01:54
Minä oon suunnitellut tässä varmistaa joululahjojen saannin ja ostaa itselle nappikuulokkeet. Tällä hetkellä on kuulonsuojauksessa käytössä elacin-valetut, joten olisi mukava valinta ostaa yhteensopivat kuulokkeet.
Vaihtoehtoina ovat nyt UE SF5 pro tai Shuren SCL3:t, molemmat tietysti vaatii fischerampsin adapterit jotta natsaavat elacineihin. Onko muita varteen otettavia alle 200€ hintaluokassa.
UE:n eduksi laskettakoon ainakin johdon vaihdettavuus, mutta Shuressa taitaa olla muuten paksumpi ja pitempi johto. Onko kokemuksia näiden kahden välisistä eroista. UE näyttäisi toistavan alapäätä hiukan korostuneenmin. Shure tietysti olisi karvan verran halvempi, samoin shuren adapterit. Vaimennus taso saisi olla n.20-25dB.
Los Stones Relicos
Sebek
29.11.2009 14:32:53 (muokattu 29.11.2009 14:33:20)
Kumpaa näistä in-eareista suosittelisitte:

SHURE SCL2-CL
http://www.thomann.de/fi/shure_scl2 … id=b5768f6e380108ebb503a58714e91cb3

vai

ULTIMATE EARS UE-SF 3
http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_uesf_3_studio_schwarz.htm

Onko kellään tietoa minkälainen vaimennus noille Shureille luvataan? En ainakaan itse löytänyt sitä mistään. Entä onko jollain käytännön kokemuksia noiden Ultimate Earsin 20dB vaimennuksesta? Onko havaittavasti erilainen kuin esim. tavallisten EAR/Etymoticin kuusitulppien?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)