hollmi-5 10.04.2007 20:59:51 | |
---|
Täytyy olla narikassa vikaa.. jos edes kukaan harkitsee... Yhdestä Ludwigin virvelistä on maksettu 50 000 dollaria, joten setistä tuo on tarjoushinta :-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
rogersshop 10.04.2007 21:10:06 | |
---|
Yhdestä Ludwigin virvelistä on maksettu 50 000 dollaria, joten setistä tuo on tarjoushinta :-) Joop..mutta kruunun jalokivistäkään ei makseta niin paljon.Eli täys dille joka hassaa rahojaan tommoisiin ja millä summilla.En ymmärrä mikä hinnan nostaa..Koska parempia laitteita saa nykyään mistä vaan. |
hollmi-5 10.04.2007 21:22:36 | |
---|
Koska parempia laitteita saa nykyään mistä vaan. Kyllä vuosikymmeniä sitten tehtiin paljon parempia rumpuja, kuin nykyisin keskimäärin. Halpaa kiinalaista shittiä tungetaan joka reiästä. Minulla on 11 Ludwigin virveliä vuodesta 1960 vuoteen 2006 väliltä. Vanhemmat ovat parempia soundiltaan, huolellisemmin tehtyjä, paremmasta meteriaalista ja laatukin on parempaa, kuin uusissa. Tosin noissa huikean hintaisissa maksetaan enimmäkseen harvinaisuudesta. 20-luvun Black Beauty-Ludwigeista on tullu kalliita enimmäkseen loistavan soundinsa takia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
rogersshop 10.04.2007 21:32:22 | |
---|
Kyllä vuosikymmeniä sitten tehtiin paljon parempia rumpuja, kuin nykyisin keskimäärin. Halpaa kiinalaista shittiä tungetaan joka reiästä. Minulla on 11 Ludwigin virveliä vuodesta 1960 vuoteen 2006 väliltä. Vanhemmat ovat parempia soundiltaan, huolellisemmin tehtyjä, paremmasta meteriaalista ja laatukin on parempaa, kuin uusissa. Tosin noissa huikean hintaisissa maksetaan enimmäkseen harvinaisuudesta. 20-luvun Black Beauty-Ludwigeista on tullu kalliita enimmäkseen loistavan soundinsa takia. Jos on kolkyt vuotta duunannut rumpujen kans..niin voi todeta ei oikein huonoja rumpuja enää edes tehdä..Soundit on kellarirumpaleitten fantasioita..Kun settiä mikitetään niin aivan sama mikä soundi on lähdössä.Pahvilaatikostakin saadaan nykyään huippu soundi. |
hollmi-5 10.04.2007 21:38:41 (muokattu 10.04.2007 22:50:37) | |
---|
Pahvilaatikostakin saadaan nykyään huippu soundi. Kenen korvaan? Hyvistä rummuista saadan huippusoundi. Pahvilaatikoista saadaan pahvilaatikkosoundi, jollaiset olivat muotia juuri 30-vuotta sitten. Tosin minulla on ollut amatitason rumpuja vasta 29-vuotta, joten ehkäpä se vuoden viive aiheuttaa soundisokeutta sinuun verrattuna. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Deino 10.04.2007 21:42:16 | |
---|
Kenen korvaan? Hyvistä rummuista saadan huippusoundi. Paskoistakin rummuista saa mikitettynä hyvän soundin. |
Rockster 10.04.2007 21:43:32 | |
---|
Kyllä vuosikymmeniä sitten tehtiin paljon parempia rumpuja, kuin nykyisin keskimäärin. Halpaa kiinalaista shittiä tungetaan joka reiästä. Ehkä aiemmin tehtiin helvetin hyviä rumpuja ja myös helvetin huonoja. Mutta fakta lienee se, että hyviä tehdään edelleen. Kumussa taso tuskin on laskenut kauhean alas vuosien varrella. Tosin 30 vuotta niitäkään ei ole tehty. Luulen, että uudet Kumut ovat soundiltaan parempia kuin ensimmäiset versiot. Laatua osataan tehdä edelleen. Hyvänä esimerkkinä nykyinen käsitehty settini, josta ei kyllä ole mitään negatiivista sanottavaa, eikä ole ollut muillakaan settiä testanneilla. Ehkä se laatu vain on osattava metsästää käsiin. Merkkejä ja valmistusmaita en lähtisi siinä mielessä kumartamaan, että hyviä rumpuja tunnutaan tekevän niin Saksassa, Amerikassa kuin Brasiliassakin. Mutta kyllä uusikin on erittäin hyvää kun hyvän yksilön löytää. Nostalgia-arvo on toki läsnä joillekin. "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Rockster 10.04.2007 21:43:55 | |
---|
Paskoistakin rummuista saa mikitettynä hyvän soundin. Ei saa. KYllä se on näin. Trigattuna ehkä :) "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
hollmi-5 10.04.2007 22:02:26 (muokattu 10.04.2007 22:15:59) | |
---|
Kumuissakin on kaukoidän hw ja viimeistelytaso ei yllä esimerkiksi Sonorin huippumallien tasolle. Kumun rummut itsessään ovat soundiltaan parasta A-ryhmää, mutta juuri mainitsemani asiat ovat estäneet minua painamasta "buy it now"- nappulaa. Kohta varmaan Pekalta saa sellaista huipendaalia, että on pakko tehdä ostopäätös. Koko ajan menee parempaan suuntaan. Rumpumerkillä pitäisi kuitenkin olla oma laadukas HW... Sonorin Signature-sarjaa ei ole ylitetty työnlaadun, materiaalien ja valitettavasti myöskään hinnan suhteen, kun puhutaan yleisesti saatavilla olleista rummuista. Muutenkin minusta tuntuu siltä, että 90-luvun vaihtuessa 2000-lukuun tuli hinta niin määrääväksi tekijäksi, että laadusta on tingitty ihan liikaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ihmepoika 11.04.2007 14:30:55 | |
---|
Paskoistakin rummuista saa mikitettynä hyvän soundin. Mitkä ovat "paskat rummut"? Jos kaikki ei-huippu on paskaa, pitää väite eittämättä kutinsa. Keskitason rummuista saa miunkin mielestä virittämällä ja mikittämällä kelpoisat live- ja studiosoundit. Mutta että paskoista rummuista... ai ku kiva. |
Danko 11.04.2007 14:37:36 | |
---|
Paskoistakin rummuista saa mikitettynä hyvän soundin. Voi saada ehkä joo, mut siitä on vielä matkaa erinomaiseen. Dunkkis on kuin potku nivusiin. Siihen voi luottaa. -noir |
Deino 11.04.2007 14:38:05 | |
---|
Voi saada ehkä joo, mut siitä on vielä matkaa erinomaiseen. Totta, enkä tarkoittanut paskoilla nyt mitään 189€ millejä. |
kammio 11.04.2007 15:34:54 | |
---|
Ei ihan vastannut kirjoitukset sitä mitä otsikko antaa ymmärtää :D Noh, mutta mikäs sen mukavampaa kuin kiistellä tässäkin topicissa samoista asioista kuin monessa muussakin. Ei, en ole itse tehnyt sen suurempia löytöjä itsekään. Teki vain mieli jatkaa offtopiccia :D http://www.festarit.org |
lkx 11.04.2007 15:45:58 | |
---|
Rumpumerkillä pitäisi kuitenkin olla oma laadukas HW... Tarkoitatko tässä kohtaa telineitä vai runkojen rautaa? Täytyy ottaa huomioon, että kyseessä on kuitenkin vähän eri mittakaava, kuin isoilla merkeillä, kuten Tama, Pearl, Sonor, Yamaha.. Ja tarkoituskin on pitää Kumu pienenä käsityöläismerkkinä - siinä vaiheessa tellingit tulevat muilta merkeiltä. Sitä paitsi, asiakas saa itse päättää, mihin merkkiin Kumut ripustaa. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Youni 11.04.2007 16:18:06 | |
---|
Sitä paitsi, asiakas saa itse päättää, mihin merkkiin Kumut ripustaa...ja se on plussaa. Jokaisella rumpalilla on oma kuvansa siitä, mikä on parasta hardwarea. HW:tä myydään paketteina, niin ei tule kalliiksikaan. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
hollmi-5 11.04.2007 16:41:37 | |
---|
vai runkojen rautaa? Kaikki metalliosat ovat HW:a. Kumu hakee koko ajan lugimallia. Metallivanteet, tomien kiinnikkeet, lattiatomien jalat, Rimms-tyypin ripustus ovat tilaustavaraa. Isoilla rumputehtailla on omat metalliverstaat. Niissä hommat tehdään kromauksia myöten omassa talossa. Toiset firmat kasaavat omissa nimissään rumpuja. Osat tulevat alihankintana runkoja myöten. Jotkut valmistajat tekivät ennen kalvoja myöten kaiken itse. Suurin osa painelee välimaastossa. Osa on omaa ja osa vieraan tekemää. Soundit, piuhat ja kajarit. |
lkx 11.04.2007 19:31:17 | |
---|
Isoilla rumputehtailla on omat metalliverstaat. Niissä hommat tehdään kromauksia myöten omassa talossa. Niin no, käsityöläinen - isot tehtaat. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
hollmi-5 11.04.2007 20:33:53 | |
---|
Isoissa tehtaissa käsityön osuus on melkolailla sama, kuin pienissäkin. Kokoonpano tehdään käsin. Samoin rungon laminointi ja viisteiden viimeistely. Soundit, piuhat ja kajarit. |
lkx 11.04.2007 20:44:06 | |
---|
Isoissa tehtaissa käsityön osuus on melkolailla sama, kuin pienissäkin. Kokoonpano tehdään käsin. Samoin rungon laminointi ja viisteiden viimeistely. Nii ja väkeä on paljon enemmän. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
laulava runpali 13.04.2007 14:16:15 | |
---|
Terveis! Olin kuullut jo pari vuotta sitten kaverin isäukolta löytyvän vintiltä "jotku vanhat rummut" Tämä isä-ukko oli soitellut niillä viimeksi joskus 70-luvun alussa... Asiasta rohkaistuani noin kuukausi sitten päätin mennä tsiigaamaan mitä löytyy. Vintillä oli Lefiman valkohelmiäinen setti 22" bd ja 12" tomi joista vaihdettu päällyste itse tommoseen kuparin väriseen folioon, oli myös sultaanin haitsut (yläpelti halki) joitain telineitä, ridekin kuulema on mutta ei löytynyt siihen hatään. No minä kiinnitin erityistä huomiota snareen joka näytti erikoiselta ja ennenkaikkea vanhalta. Mikkelin Jormaan otin yhteyttä, ja kyseessä on vanha brittivirveli Stratford Bessonin gold sparkle värinen puusnare 1930-luvulta.14"*5,5" Täysin moitteettomassa kunnossa. Tämä uskomatonta siksi että koko läjä oli ollut siellä tosiaan 70 luvun alusta asti kylmässä tilassa(talvella pakkasessa) ja ei edes vanteet oo ruosteessa. Aika miellyttävä soundi pelissä on! Kertokaahan jos tiedätte jollakin samanlaista, Mikkelikään ei tiennyt kuin että jollakin ulkomaalaisella Gretsch keräilijälla on samanmoinen virveli. Voin laittaa kuvia joskus... Kukkakeppistandit rulettaa!! |