markkuliini 14.05.2006 22:04:26 | |
---|
Meshuggahin kitaristi/säveltäjä Ai. Se... www.vasamayhtye.com |
south_of_heaven 14.05.2006 22:19:39 | |
---|
Fredrik Thornendal on kone itki south_of_heaven |
kampela 14.05.2006 22:21:49 | |
---|
Kuka? Kerro lisää... Juu-u soittaa tosiaa Meshuggahissa/säveltää ja on tehnyt soololevyn Morgan Ågrenin kanssa -> Fredrik Thornendal`s special defects, jos nimi nyt meni ihan nappiin. Huono olen sanomaan kuka soittaa kitaraa hyvin mutta itse kuuntelen nautiskellen kaiken Thornendalin/Meshuggahin musiikin. http//:www.musamaailma.fi |
markkuliini 14.05.2006 22:26:39 | |
---|
Juu-u soittaa tosiaa Meshuggahissa/säveltää ja on tehnyt soololevyn Morgan Ågrenin kanssa -> Fredrik Thornendal`s special defects, jos nimi nyt meni ihan nappiin. Huono olen sanomaan kuka soittaa kitaraa hyvin mutta itse kuuntelen nautiskellen kaiken Thornendalin/Meshuggahin musiikin. No en hakenutkaan "hyviä kitaristeja" vaan ilmaisuvoimaisia. Tavallaan monet huonompi tekniikkaiset soittajat ovat korvanneet vajeensa hyvällä ilmaisuvoimalla. Eli tuntuu kuin he puhuisivat soittimensa kautta. En oikein löydä sitä näistä mielestäni melko konemaisesti soittavista hevikitaristeistä. Hendrix oli siitä harvinainen että hänessä tekniikka ei mennyt ilmaisun edelle. Ei mulle ole vielä tullut vastaan samanlaista virtuositeettiä yhdistettynä samanlaiseen "puhetaitoon". www.vasamayhtye.com |
kampela 14.05.2006 22:33:06 | |
---|
No en hakenutkaan "hyviä kitaristeja" vaan ilmaisuvoimaisia. Tavallaan monet huonompi tekniikkaiset soittajat ovat korvanneet vajeensa hyvällä ilmaisuvoimalla. Eli tuntuu kuin he puhuisivat soittimensa kautta. En oikein löydä sitä näistä mielestäni melko konemaisesti soittavista hevikitaristeistä. Hendrix oli siitä harvinainen että hänessä tekniikka ei mennyt ilmaisun edelle. Ei mulle ole vielä tullut vastaan samanlaista virtuositeettiä yhdistettynä samanlaiseen "puhetaitoon". Nimenomaan haluan kuuluttaa Thornendalin ilmaisuvoimaa. :) Ja kyllähän Thornen... on jonnin verran myös Allan Holdsworth tyylistä lurittelua. http//:www.musamaailma.fi |
Migo 14.05.2006 22:34:39 | |
---|
Nimenomaan haluan kuuluttaa Thornendalin ilmaisuvoimaa. :) Ja kyllähän Thornen... on jonnin verran myös Allan Holdsworth tyylistä lurittelua. Kuulostaa mielenkiintoiselta. Täytyypä tutustua tähän orkesteriin hieman paremmin. Niinpä.. |
HeavyMachinery 14.05.2006 22:43:04 | |
---|
Aika moni tuntemani kitaristi on asiasta aivan eri mieltä. Minä myös. Vaikka Hendrixilla oli huima tekniikka (ja moni nykykitaristi osaa soittaa yhtä teknisesti vaativia asioita) hänen tärkein antinsa oli aivan huikea ILMAISUVOIMA. Sano kenellä nykykitaristilla on vastaava. Esim. Darrell Lance Abbott a.k.a. Dimebag, Slash , Alex Lifeson ,Mikael Åkerfeld ..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Migo 14.05.2006 22:50:26 | |
---|
Esim. Darrell Lance Abbott a.k.a. Dimebag. Mielellään katsoisi miehen soittoa vielä tänä päivänäkin.. Niinpä.. |
markkuliini 14.05.2006 23:01:24 | |
---|
Esim. Darrell Lance Abbott a.k.a. Dimebag, Slash , Alex Lifeson ,Mikael Åkerfeld ..... No en itse kuule heidän soitossa samaa, vaikka päteviä ovatkin. www.vasamayhtye.com |
2kind 14.05.2006 23:19:44 | |
---|
Vaikka en herran orkesterista paljoakaan diggaile, niin John Frusciante liikkuu ilmaisussaan aika hienoilla vesillä. Ei nyt tule kovin montaa vastaavaa keissiä mieleen jossa sähkökitara on tosiaan jannun äidinkieli. To see is not as easy as it seems to be. |
Brother Michael 15.05.2006 00:22:42 | |
---|
Kitarapalstalle siitä, mars !! Ja mitä John Bonhamiin tulee, niin itsehän en ole pahemmin koskaan kuunnellut Bonhamin soittoa tahi Led Zeppeliniä yleensäkään, johtunee paljolti nuoresta iästäni. Mutta jos nyt puhutaan täysin puhtaasti tuosta soundista ottamatta sen enempää kantaa Bonhamin virtuoosimaiseen ilmaisutaitoon tai edelläkävijän maineeseen, niin olen myös M-Netin valtavirtaa vastaan ja tuo basarin soundi ei itseäni miellyttänyt. Tomeissa oli kyllä varsin tyydyttävät tummMMMM soundit, mutta itse pidän basarista myös hieman....miten sen sanoisi.... No "modernimpana" ja tällä tarkoitan siis nimenomaan hieman erottuvampaa ja botnepitoisempaa, esim. AC/DC ja Phil Rudd. Moni pitää tällaisia soundeja hieman tumppuina ja tukahdutettuna, mutta omaan korvaani ne kuulostavat paremmilta. Ja tällä palstalla on kovasti tuuletettu, kuinka oma korva päättää, mikä parhaalta kuulostaa, ei jonkun muun, kaikkein vähiten (tässä tapauksessa) vankkumattoman Led Zeppelin-John Bonham fanin mielipide, joten olen kovin hämmentynyt siitä, että nyt ei kuitenkaan tällaista suvaita, esim. Roberto voisi todella tarkistaa omia kommenttejaan ja suhtautumistaan muiden mieltymyksiin. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
Roberto 15.05.2006 15:53:49 | |
---|
esim. Roberto voisi todella tarkistaa omia kommenttejaan ja suhtautumistaan muiden mieltymyksiin. Tarkistin. Ei kauheesti muuttunu. Bannia! |
Bacchus 15.05.2006 16:37:14 | |
---|
Tarkistin. Ei kauheesti muuttunu. Bannia! Hehe, hollmin, Roberton, markkuliinin ja Järvihirviön kommentteja on aina hauska lueskella. Pysyy tämäkin palsta vähän hereillä. Bonhamin soiton imu on kyllä jotain uskomatonta, ja välittyy levyjenkin kautta hienosti, mitä ei voi suurimmasta osaa ylituotetuista, superhinkatuista nykyäänityksistä sanoa. |
Danko 15.05.2006 17:08:41 | |
---|
mitä ei voi suurimmasta osaa ylituotetuista, superhinkatuista nykyäänityksistä sanoa. Beat detectivet & sound replacerit... Diggaan kyllä esim ilman klikkiä vedetystä studiolivestä The Crashin Melodramasta just sen takia, et se musa hengittää. romantikkoitkijät #37 "Mulle on ihan sama, missä asennossa nainen on kun multa tulee. Omakin asento on siinä vaiheessa ihan sama, kunhan se ei ole sikiöasento, ja jos on, niin ei kai siinäkään mitään." -Tempura |
Jemo 15.05.2006 20:42:48 | |
---|
Aika moni tuntemani kitaristi on asiasta aivan eri mieltä. Minä myös. Vaikka Hendrixilla oli huima tekniikka (ja moni nykykitaristi osaa soittaa yhtä teknisesti vaativia asioita) hänen tärkein antinsa oli aivan huikea ILMAISUVOIMA. Sano kenellä nykykitaristilla on vastaava. Mr. Crab! Saat*na, se mies soittaa vaikka kuinka hitaaseen biisiin nopean ja tunteikkaan soolon. -Jemo No, Donny, these men are nihilists, there's nothing to be afraid of! |
HeavyMachinery 15.05.2006 20:51:03 | |
---|
Mr. Crab! Saat*na, se mies soittaa vaikka kuinka hitaaseen biisiin nopean ja tunteikkaan soolon. -Jemo Jep FAT = EMOTION...... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Davos 15.05.2006 20:57:17 | |
---|
Jep FAT = EMOTION...... Sori, FAT = SPEED = EMOTION |
markkuliini 15.05.2006 21:06:16 | |
---|
Mr. Crab! Saat*na, se mies soittaa vaikka kuinka hitaaseen biisiin nopean ja tunteikkaan soolon. -Jemo Hauska yhteensattuma, oltiin Jannen kanssa samassa työpaikassa Rovaniemi-aikoina. Musakoulussa jossa oli paska reksi. www.vasamayhtye.com |
Danko 15.05.2006 23:27:57 | |
---|
Sori, FAT = SPEED = EMOTION Mitäs harhaoppeja täällä levitetään? *tuplavaroitus* FAT = MOTION SPEED = EMOTION romantikkoitkijät #37 "Hmm eksyin hieman. Koitin päivittää ja päivittää mutta kukaan ei tuntunut kirjoittavan mitään sitten huomasin että Tupuna kirjoitti, huomasin olevani sinkkulangassa enkä dadassa." -KMT |
HeavyMachinery 16.05.2006 11:01:47 | |
---|
Mitäs harhaoppeja täällä levitetään? *tuplavaroitus* FAT = MOTION SPEED = EMOTION Tää on oikein ! Mutta jos oikeasta asiasta puhutaan niin: Kuuntelin eilen zeppeliiniä eikä se soundi parantunut yhtään. Vanhasta putki radiosta kuunneltuna se on hyvä..... Näin hieman off topic mutta ahdistaa ihmiset jotka kuuntelee musiikkia kotiteatterin matopurkkien läpi ja valittaa että soundi on outo..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |