Bobana 25.03.2006 18:13:37 | |
---|
Kyllä kansakoulupojhjalta ponnistaen paperikoneen valvomossa mittareiden ja monitorien vahtimisesta 40-50 tonnia vuodessa on kohtuullinen korvaus. Vaikka vain ihan työn vaativuuteen ja koulutukseen nähden. Raskastahan se on lukea Iltalehtiä ja Iltasanomia kuudetta kertaa/vuoro. Varsinkin jos on vuorotyöstä johtuva monen päivän huili alla ;-) Kuitenkin olen aika huolissani tästä kehityksestä, vaikka puunjalostuksen astetta nostamalla suomalaisesta metsästä saataisiin enemmänkin irti rahaa ja työvuosia. Hymiöstä huolimatta liikutaan sitten aika vaarallisella alueella jo... Paperiteollisuuden palkkakustannukset ovat luokkaa 5% koko kustannuksista... Että se siitä. Ainiin, en ole paperityöläinen. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Bobana 25.03.2006 18:15:55 | |
---|
jaa että onko rummut ja autot nyt sitten samalla viivalla? jaajaa. Noniin justiinsa. Tama=Toyota=täyttä paskaa. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Stereophile 25.03.2006 19:18:18 | |
---|
Varsinkin jos on vuorotyöstä johtuva monen päivän huili alla ;-) Oletko muuten Hollmi ikinä tehnyt vuorotyötä kun tämmöisiä heittelet? Ei nimittäin ole kovin herkkua tehdä vuorotyötä. Ja ei, en ole paperityöläinen, vain kolmivuorotyössä kulkeva elektroniikkatyöläinen jolla on paska palkka ja työtkin on kohta lähteny kiinaan. Kyllä nyt kelpaa... |
hollmi-5 26.03.2006 05:20:25 | |
---|
Paperiteollisuuden palkkakustannukset ovat luokkaa 5% koko... 8%. Sellunvalmistuksessa 4% Olen tehnyt kolmivuorotyötä vaneritehtaassa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Peicco 26.03.2006 09:49:26 (muokattu 26.03.2006 09:50:27) | |
---|
Ja ei, en ole paperityöläinen, vain kolmivuorotyössä kulkeva elektroniikkatyöläinen jolla on paska palkka ja työtkin on kohta lähteny kiinaan. Palkkakustannuksethan ne tuotantolaitosten sijoittamisen jatkossa määrää. Jos palkka on paska ja työolot surkeat ei liene suuri suru jos koko tämä kurjuus siirretään kiinalaisten harteille. Suomalaisten tulevaisuus nojaa jatkossa palvelusektoriin ja hyvään koulutustasoon. Tää kannattaa ymmärtää ja panostaa henkilökohtaisessa ammatinvalinnassa perustuotannon sijasta johonkin kasvavaan alaan vaikka sitten joutuisi vaihtamaan paikkakuntaa töiden takia. Ja ollaanhan me sen verran älykästä kansaa, että ei meidän tulisi olla kokoonpanotehtävissä tms. kolmivuorotyössä millään tuotannon alalla. Tähän on vain yksi poikkeus. ns. exclusive -tuotteiden valmistus. Korkean osaamisen käden taidot. Vaikka nyt sitten ne Kumu -rummut. Niiden valmistus tuskin siirtyy kaukoitään tai Intiaan. Kumun kaltaisessa tuotteessa jos jossain se länsimainen korkea työvoimakulu näkyy tuotteen loppuhinnassa. Mutta ei se niitä haittaa jotka Kumut haluavat tai sitten jotain muuta vastaavaa luksusta. Entä ovatko muut rumpuvalmistajat siirtäneet tuotantoaan alemman kustannuksen maihin? Jos ovat niin mitä muutos on tehnyt soittimien laadulle? Eli jotenkin palataksemme kuitenkin aiheeseen, mitä luulette, pysyisikö Kumujen laatu samana jos tuotemerkin alalaidassa lukisi jatkossa Made In China? Kannuja tehtäisiin Sanghain ympäristössä kolmivuorotyönä arviolta 200-300 setin päivävauhtia... Mulla ei ole kokemusta (rumpujen suhteen), mutta vankka ennakkoluulo siitä, että laatu aina romahtaa (jossain määrin) kun tuotanto siirretään halpamaihin. Toisaalta tällä ei ole merkitystä tai merkitys on aika vähäinen jos tuotteen laatu on alunperinkin keskinkertainen tai valmistukseen ei liitty minkäänlaista korkean tason osaamista / käden taitoa. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
hollmi-5 26.03.2006 10:48:14 | |
---|
Sitä minä olen myös ihmetellyt, että miten kannattaa tehdä ja tuoda Suomeen asti esimerkiksi monitoimilinkkareitten kopioita. Eurolla saa "Sveitsin armeijan" linkkarin, jossa on ihan joulutinaa kaikki terät, ja muovi halkeilee herkästi. Vehje ei sovi minkään tekemiseen. Ihan sama monien työkalujen kanssa. Moni menee halpaan ja osta yhden kerran sen työkalusatsin, jossa mikään ei toimi kunnolla. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Peicco 26.03.2006 10:56:12 | |
---|
Moni menee halpaan ja osta yhden kerran sen työkalusatsin, jossa mikään ei toimi kunnolla. Ja 3/4 näistä kuitenkin ostaa sen kiinalaisen kromivanadiumsetin 4-5 kertaa elämänsä aikana. Se jos joku on hyvää bisnestä. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
Jupi57 26.03.2006 11:06:15 (muokattu 26.03.2006 11:07:11) | |
---|
Sittenkö on hyvä, kun palataan "Ensi yön oikeuteen". Tyttöystäväsi lahjoittaa neitsyytensä tilan omistajalle"? Eräs aurinkoinen siivousfirma kohtelee työntekijöitään todella törkeästi (nuoret ja värilliset). Muotia nykyään? Se, joka on tottunut syömään pöydän päältä ei tiedä mitä on olla pöydän alla! Ulkomailla ovat aidat ja koirat estämässä osattomia. Sitäkö te pellet haluatte tännekin? Siitä huolimatta: " Ei kipata" |
ddrum54 26.03.2006 12:53:19 (muokattu 26.03.2006 13:07:24) | |
---|
Aikoinaan kun rummunsoittoa aloittelin oli rummut ( kaikki soittimet ) aivan älyttömän kalliita. Mun ensimmäinen itse ostama setti oli hyvin käytetyt Olympicit. Hinta oli 420mk. Kesätyön kuukausipalkka oli 120mk. Revi siitä sitten. Vuosi oli - 68. Nykyään pitää olla aika kehno duuni. jos ei yhden kuukauden ansioilla pysty ostamaan UUTTA settiä. 70 - luvulla sitten alkoi tulla japanilaisia kopiovalmisteita. Okei, huonoja ja halpoja, mutta ne mahdollisti harrastuksen leviämisen. Samalla japsit oppi valmistamaan myös hyviä rumpuja. Käden taidothan siellä on aina olleet hallussa. Nyt niitä värkätään kiinassa halvalla työvoimalla. ( Siis meidän katsantokannalta katsottuna.) Olisiko se parempi ettei olisi mitään duunia? Mun mielestä on parempi, että työllä tienataan palkkaa, vaikka vähän pienempääkin, mieluummin kuin odotellaan kehitysapuriisipussia. E: sen verran vielä, että turha noita halpiksia on verrata esim. Sonoreihin ( saksalaisiin ). Jos Sonor olisi ainoa rumpuvalmistaja, niin rumpaleita olisi todella vähän. 2`n 4 |
fish-eye 26.03.2006 13:06:47 (muokattu 26.03.2006 13:07:36) | |
---|
................................. it´s so sad but true.. |
fish-eye 26.03.2006 13:06:59 | |
---|
Ihan sama monien työkalujen kanssa. Moni menee halpaan ja osta yhden kerran sen työkalusatsin, jossa mikään ei toimi kunnolla. meinaatko sinä nyt sitten että kaikilla keillä on kiinasta tai taiwanista tai tuolta jostain rummut niin niistä ei mikään toimi kunnolla ja kaikki on paskoja? kyl mulla ainakin toimii mun rummut ihan tarpeeksi hyvin.. JA oikeasti kaikella kunnioituksella.. Kismittää vaan välillä vähän kun aina omaa settiä haukutaan täällä. it´s so sad but true.. |
fish-eye 26.03.2006 13:07:12 (muokattu 26.03.2006 13:08:00) | |
---|
.......................... it´s so sad but true.. |
moderndrummer88 26.03.2006 13:10:24 | |
---|
.......................... hoho powertreblebassvolume |
ddrum54 26.03.2006 13:11:30 | |
---|
meinaatko sinä nyt sitten että kaikilla keillä on kiinasta tai taiwanista tai tuolta jostain rummut niin niistä ei mikään toimi kunnolla ja kaikki on paskoja? kyl mulla ainakin toimii mun rummut ihan tarpeeksi hyvin... Tuskin se sitä meinaa. Jos sulla on ok rummut, niin ne on ok. Turha tähän on mitään maailmankauppapolitiikkaa sekoittaa. 2`n 4 |
Peicco 26.03.2006 13:43:26 | |
---|
meinaatko sinä nyt sitten että kaikilla keillä on kiinasta tai taiwanista tai tuolta jostain rummut niin niistä ei mikään toimi kunnolla ja kaikki on paskoja? kyl mulla ainakin toimii mun rummut ihan tarpeeksi hyvin.. JA oikeasti kaikella kunnioituksella.. Kismittää vaan välillä vähän kun aina omaa settiä haukutaan täällä. Ei ainakana mun mielestä. Kyse on paljolti siitä mitä hankkimaltaan tuotteelta odottaa. Joku on tyytyväinen 5 vuotta vanhaan japanilaiseen alemman keskiluokan sedaniin, toinen taas ei voi kuvitellakaan hankkivansa muuta kuin ylemmän keskiluokan Audin, Bemarin tai Mersun kaikilla herkuilla ja kolmannelle ei edes Maybach oikein riitä. Meitä kun on joka junaan. On alhaista mennä haukkumaan toisen settiä (sitäkin tapahtuu), mutta en mä lähtisi ketään Maybach kuskia haastamaan jos ajelisin japsilla. Sen verran on suhteellisuuden tajua oltava. Itse näytän ajavan tuunattua vuosimallin -05 koreassa valmistettua kompaktia ja pieniruokaista tilaihmettä. Siis jos vertaa omaa settiä suoraan johonkin autoon. ;) En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
fish-eye 26.03.2006 13:57:12 | |
---|
en minä sitä aikonutkaan.. vois vaan vähentää sitä toisten rumpujen alentamista.. it´s so sad but true.. |
hollmi-5 26.03.2006 14:35:38 | |
---|
en minä sitä aikonutkaan.. vois vaan vähentää sitä toisten rumpujen alentamista.. Ei sitä Kiinalaista laatua ole pakko täällä kehuakaan, jos ei oikeasti ole sitä mieltä. Meitä kuluttajia on niin monenlaisia. Toiselle on unelmien täyttymys se, mikä toiselle on ajatuksenakin mahdottomuus. Ddrum54 on oikeassa: kamat maksoivat 60-70-luvulla aivan älyttömästi. Vuonna 1978 halvin Swingstar maksoi 2990 markkaa. Sillä samalla viidelläsadalla eurolla saa nykyisin laadultaan vastaavan setin. Reaalihinnat ovat todella tanakasti pudonneet. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Bobana 28.03.2006 10:05:21 | |
---|
8%. Sellunvalmistuksessa 4% Olen tehnyt kolmivuorotyötä vaneritehtaassa. Kuin myös. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
komppaaja 02.04.2006 14:47:11 | |
---|
Minä soittelin pitkään made in japan Swingstareilla, jotka soi itselleni ihan riittävästi. Vanhemmat herrat kertoivat, että silloinen laatu nimenomaan raudassa on huomattavasti parempi, kuin se mitä nykyään käytetään kaukoidässä tehdyissä rummuissa. En tiedä onko totta vai ei, mutta näin on kerrottu. Mutta onko sillä väliä, jos se huonompikin(?) rauta kestää rikkoutumatta? Mielestäni ei. Mutta pitää muistaa, että raudassakin on eroja. Modern music is as dangerous as narcotics... |
Jaska 02.04.2006 17:08:31 (muokattu 02.04.2006 17:12:32) | |
---|
Tällä meidän palstalla näkyy muuten aika stereotyyppisiä mielipiteitä: Jos joku on jotain ja jostain niin se on automaattisesti aivan paska. Joku toinen taas jotain muuta ja jostain muualta on tietysti ihan vitun hyvä. Ja jos tästä keskustellaan, niin pitää alkaa keskustelemaan perinteiseen tapaan, "ethän sä tiedä mistään mitään". Tätä olen harrastanut itsekin, vaikka tiedän kamoista vaan teoriassa l. olen lukenut netistä teknistä paskaa. Tämä on taas johtanut mielenkiintoisiin tilanteisiin, esim. Mika, täytyy se battle tosiaan joskus pitää, vaikka Masterworksejen hommaaminen näyttääkin epätodennäköseltä :D Oon kyllä yrittänyt tätä vähentää. Jees, tiedä tuliko tässä nyt mitään taaskaan todistettua. Alan rölöömää.. |