Aihe: Blast Beat
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Peicco
17.03.2006 14:45:59
Kerroppa sun mielestä hyvä esimerkki aggressiivisesta sanomasta, vai väitätkö, että sellaista ei musiikin avulla voi ilmaista?

Mä en pysty sanomaan yhtäkään musiikkikappaletta jossa olisi aggressiivinen sanoma. Sellainen siis joka välittyy ensikuulemalta. Ei tuu ainakaan heti mieleen. Jos joku löytyy, se on kiinni sanoituksista ja vain sanoituksista.
Mutta kun aggressiiviset sanomat ei oo mun juttuni, niin ei mulla ole esittää sieltä esimerkkiäkään.
Joku alkuajan punk on voinut sisältää aika aggressiivista sanomaa.

Sanoituksen vaihtamalla monen mielestä aggressiivinen musiikki voi yllättäen ollakin jotain ihan muuta. Tää kertoo kuinka se sanoma tulee laulun sanoista eikä taustamusiikista.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
Alpha
17.03.2006 14:47:20
Samaa ihmettelen.
Tai mikä tässä on nyt niin vaikeeta?

Nuo genret. Vituttaa...
lethus1
17.03.2006 14:48:29
OK!

Jotkut tykkää musiikista jossa on blastia, jotkut ei. Eiköhän se tällä selviä. Minä en tykkää etanoista.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
lethus1
17.03.2006 14:50:06
Sanoituksen vaihtamalla monen mielestä aggressiivinen musiikki voi yllättäen ollakin jotain ihan muuta. Tää kertoo kuinka se sanoma tulee laulun sanoista eikä taustamusiikista.

Eli Sigus Rosin pehmoisin tuutulaulu muuttuu aggressiiviseksi pelkästään sanomaa vaihtamalla ?

No..joo...
Bacchus
17.03.2006 14:51:45
Hei huru-ukot!

Hei rölli-peicco!

Tää lähti rönsyilemään blast -kompista kehkeytyneen "nopeatempoinen musiikkiko aggressiivista" -löpinästä.

Pari pointtia joita olen yrittänyt selventää:

Aggressio ei välity pelkällä mahdollisimman nopealla temmolla soitetulla musiikilla ilmaistuna muille kuin asiaan vihkiytyneille etenkin jos vokaalit puuttuu tai sanoista ei saa selvää. Mistä helvetistä se aggressio tulisi esiin kaivaa jos bändin tuotos on pelkkää ultranopeaa soitantoa? Pelkkää tempoa vailla sanomaa!

Aggressiivisuus ei tietenkään välity PELKÄLLÄ nopealla tempolla, ja aggressiivista fiilistä voi ilmaista monilla muillakin keinoilla. Blast-komppi nopeatempoisessa kitarasahauksessa höystettynä rankoilla vokaaleilla on mielestäni äärimmäisen aggressiivista. En ymmärrä sitä, miksi esim. vokaalit pitää nopeatempoisesta musasta väkisin sulkea pois, biisit eivät ole vain erinäisiä osiaa, vaan osiensa summa.

Aggressio ja adrenaliini. Näillä ei ole mitään tekemistä toistensta kanssa.
Älkää sekoitelko termejä.

Tämä kuuluu aivan eri keskuteluun, lääketieteen tai psykologian opiskelijat voivat näitä lähteä ruotimaan.

Ja sinä joka väitit Palanderin laskeneen aggressiivisesti, et taida ymmärtää mitä sanalla tarkoitetaan. Eikä sanan tarkoitus vaihdu asiayhteyden myötä. Urheiluselostaja on urheiluselostajia ja ne nyt laukoo mitä sattuu asioista sen enempää ymmärtämättä. Niiden kielenkäyttöä ei kannata apinoida.

Jos Palander itse sanoo olleensa aggressiivinen rinteessä se on eri asia. Ja silloinkin luulen, että Kalle ei ymmärrä mistä puhuu.

No kerroppa minulle, sivistymättömälle, mitä aggressiivisuus sitten oikein tarkoittaa? Minä kun en näytä sitä tietävän, eikä moni muukaan, kuten suoraan toteat.

Kukaan ei tässä ole urheiluselostajia apinoimassa, joten sinänsä pilkkakirveesi lentää humahtaen ohi.
lethus1
17.03.2006 14:55:08
No kerroppa minulle, sivistymättömälle, mitä aggressiivisuus sitten oikein tarkoittaa? Minä kun en näytä sitä tietävän, eikä moni muukaan, kuten suoraan toteat.

Kukaan ei tässä ole urheiluselostajia apinoimassa, joten sinänsä pilkkakirveesi lentää humahtaen ohi.

Äläs ny kimpaannu. Peiccohan yrittää vain tehdä koko kompin olemassaolon turhaksi ja samantien koko "aggressiivisen" metallimusiikin jota se tosin ei oikeasti ole.

PAITSI jos lukee yleisönosaston kirjoituksia, katsoo MOT dokkaria aiheesta tai lukee gospel säveltäjän analyysiä metallista. (
rm_wispila
17.03.2006 14:55:26
Mie soitan ihan mielelläni rokkihevimeteliä...

Mikä tässä on nyt niin tärkeetä?

Rokkihevimeteli potkii... ehkä tässä sopii tuo aiemmin esitetty turpaanveto-esimerkki - Turpaan tulee siis lekalla tai paalujuntalla...

Päätäkin kerkiää, pikku kaljoissakin, heiluttamaan paremmin.

Tähän tuhdisti takovaan rumpupohjaan kun lisätään villit fillit, sitten psykedeelisesti ulvovat kitarat, jyräävä basso ja repivä urku äänivalliksi, jonka päällä ratsastaa orgastisesti ulvova laulaja, alkaa homma toimia.
Seuraavassa hetkessä taas homma voidaan minimalisoida kiertävän kitaran riitasointuun tai maaniseen joukkohokemaan, josta noustaan taas hekuman huipulle.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
kumpo
17.03.2006 14:58:09
On kai ne palanderin laskut aggressiivisia eli hyökkääviä... njoo

On kai se blasti sitten hyvin vedettynä, kuten tuossa rottenissa, niin äärimmäisen raskas rumpukomppi... Se vaan se raskaus häviää usein sinne nopeuden alle ja siitä tulee ticoa jatsia ja mitä lie.... Eli vetäkää ne blastit niinkuin hahto! :D

Kun minä blastaan niin siitä on agre kaukana.. naurattaa vaan! :D
kun rima on matala on helpompi päästä yli
Bacchus
17.03.2006 14:58:13
Mä en pysty sanomaan yhtäkään musiikkikappaletta jossa olisi aggressiivinen sanoma. Sellainen siis joka välittyy ensikuulemalta. Ei tuu ainakaan heti mieleen. Jos joku löytyy, se on kiinni sanoituksista ja vain sanoituksista.
Mutta kun aggressiiviset sanomat ei oo mun juttuni, niin ei mulla ole esittää sieltä esimerkkiäkään.

Mun mielestä taasen esim. Sex Pistols tai Ramones on aikamoista tanssilavahumppaa verrattuna OIKEASTI aggressiiviseen musiikkiin. Eikä se sanoma, tai sanojen merkitys merkitse kappaleen aggression luomisen kannalta juurikaan mitään.

Mielestäni esim. hidas, puhtaasti laulettu pop-musiikki ei ole aggressiivista, vaikka siinä puhuttaisiin lasten raiskaamisesta.

Vedit hatusta yleistyksen, joten sillä ei ole mitään merkitystä keskustelun kannalta. "Monen mielestä" on aika rankasti sanottu, jos sanoisit että omasta mielestäsi, niin sitten voisin allekirjoittaa lauseen 100%:sti, koska paremmin sä tiedät omista aggression tuntemuksistasi kuin minä.

Se tässä keskustelussa juuri on vikana. Muut puhuvat omakohtaisista kokemuksista ja tuntemuksista, sä jauhat diipadaapaa ja vedät hatusta yleistyksiä. Mikä oikeus sulla on sanoa, miten toiset kokevat aggressiivisuuden tunteita, tai miten sä luulet tietäväsi niistä enemmän, kuin henkilöt itse?
Legatus
17.03.2006 15:00:51 (muokattu 17.03.2006 15:01:05)
Hei. Mites M-netin rumpaleilta sujuu b-biitti? Olisi mukavaa kuunnella taitavaa mäiskettä! Eli jos joku vaan jaksaa laittaa HUOM. omia näytteitään kehiin ni olis kiva kuunella :) Ei tarvii olla mitään musiikkia taustalla. Voi tietty laittaa jos haluaa.

Näytteitä kehiin rohkeasti!

Nuin lukee aloitusviestissä!!!!!!!! Menkää saatana puhumaan muista asioista vaikka helvettiin täältä!! Nii paljon vituttaa ku toiset haluaa toisten soitoista ääninäytteitä nii jotkut peelot tulee ja sotkee koko paskan jollai mielipide väittelyllä.... Nyt hus helevettiin tästä topikista.

E: Anteeksi
Juoksee halvemman perässä.
kumpo
17.03.2006 15:02:24
Äläs ny kimpaannu. Peiccohan yrittää vain tehdä koko kompin olemassaolon turhaksi ja samantien koko "aggressiivisen" metallimusiikin jota se tosin ei oikeasti ole.

PAITSI jos lukee yleisönosaston kirjoituksia, katsoo MOT dokkaria aiheesta tai lukee gospel säveltäjän analyysiä metallista. (

Niin tää on vähän niikuin teemu Mäki ja kissantappovideo... Tai siis että "en palvo saatanaa, karjun vaan siitä" .. mä en aina nää sitä pointtia tossa... kai se on taidetta... Tai ei kai se tabermannikaan ole ihan niin monta naista rakastanut... eli ihan ok.
lethus1
17.03.2006 15:03:16
On kai se blasti sitten hyvin vedettynä, kuten tuossa rottenissa, niin äärimmäisen raskas rumpukomppi... Se vaan se raskaus häviää usein sinne nopeuden alle ja siitä tulee ticoa jatsia ja mitä lie.... Eli vetäkää ne blastit niinkuin hahto! :D

Harvoimpa blastauksella haetaan niinkään raskautta kuin, well, raskaalla ja hitaammalla kompilla ? "Vetäkää niinkun Hahto" ;D Jep, paitsi että se vetää tossa Targetsissa sitä naurettavaa riden kelloa...

Työ ei näemmä maistu kun näin turhia jaksaa kommentoida, menkööt nyt sitte.
Bacchus
17.03.2006 15:04:35
Nuin lukee aloitusviestissä!!!!!!!! Menkää saatana puhumaan muista asioista vaikka helvettiin täältä!! Nii paljon vituttaa ku toiset haluaa toisten soitoista ääninäytteitä nii jotkut peelot tulee ja sotkee koko paskan jollai mielipide väittelyllä.... Nyt hus helevettiin tästä topikista.

E: Anteeksi

Olet oikeassa.
kumpo
17.03.2006 15:05:49
Harvoimpa blastauksella haetaan niinkään raskautta kuin, well, raskaalla ja hitaammalla kompilla ? "Vetäkää niinkun Hahto" ;D Jep, paitsi että se vetää tossa Targetsissa sitä naurettavaa riden kelloa...

Työ ei näemmä maistu kun näin turhia jaksaa kommentoida, menkööt nyt sitte.

kyllä säkin tykisti vedät!

kyllä maailmaan puhetta mahtuu... :)
rm_wispila
17.03.2006 15:06:24
Sorppa. Tuliko jo kaikilta verbaaliagressiot purettua?

Mutta olihan Pistolskin agressiivinen, kun ei marttatädit sitä aikanaan Suomeenkaan päästäneet...
Irwinin Haistakaa paskakin oli agressiivinen, Metallican Kil'em All jo lähellä kansankiihotusta...
kaikki nää riippuu omista lähtökohdista jäsennellä maailmaa, toisella kun puolityhjä viinapullo on puoliksi juomatta.

Pistäkäähän näytteitä, jatkan yritystä löytää blastista SE juttu...
Bacchus
17.03.2006 15:09:59
Mutta olihan Pistolskin agressiivinen, kun ei marttatädit sitä aikanaan Suomeenkaan päästäneet...
Irwinin Haistakaa paskakin oli agressiivinen, Metallican Kil'em All jo lähellä kansankiihotusta...
kaikki nää riippuu omista lähtökohdista jäsennellä maailmaa, toisella kun puolityhjä viinapullo on puoliksi juomatta.

Kyl kyl, aikasidonnaista.
Deino
17.03.2006 15:30:32

Jos tässä oli tarkoitus olla aggressiivinen sanoma niin se ei valitettavasti välittynyt.

Jos RS:n Targets ei ole aggressiivinen niin en kyllä sitten tiedä mikä on...

Ja kertokaa minulle, mitä koomista siinä on kun se vetää tohon riden kelloon?
Deino vaan.
rm_wispila
17.03.2006 16:05:36
Tuossa tempossa se kuulostaa kaiken tuon metallin keskeltä jotenkin "liian nätiltä", sama kuin lisäisi triangelin AC/DC:n komppiin...

Voisihan tuon kai vetäistä satasella crash-pelliinkin, chinaan tai puoli tuumaa auki olevaan haitsuun. Eli jotenkin toi pling-pling-pling ei uppoa. Agressiokin voi laantua, pkl...
Ronsto
17.03.2006 16:13:19

Voi jessus, täällä on väännetty kättä tosta aiheesta muutama sivu :D lopettakaa jo ja näytteitä kehiin :)
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
Lapaluu
17.03.2006 16:24:06

Meinaatko, että duureja soitellen ja rauhallisesti poppiäänellä laulaen "potkin naamasi sisään ja nauran itseni käheäksi" kuulostaa erittäin aggressiiviselta ja väkivaltaiselta? Kyllä siinä musiikilla on suuri vaikutus, kuin myös vokaaleilla (vaikkakaan KAIKISTA sanoista ei saisi selvää). Esim. Cannibal Corpsen hitaat ja raskaat kohdat & nopeat ja energiset (aggressiiviset) kohdat kuulostavat kaikki yhtä selkäpiitä karmivilta. Tosin "laulaja" onkin hurjalla meiningillä mukana. Siinä ei lyriikoista saa selvää kuin ehkä kymmenesosasta, mutta se meininki.. Se meininki.

Ehkä Corpsen keikalla olleet tietävät mistä puhun :)
Kinkkua kaikille! (Hammerfall ~ Ham for all)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)