Aihe: Kaatuuko teorioita treenamisesta!?
1 2 3 4 5 6
Shitmanek
22.02.2006 20:08:47
Mua ihmetyttää taas näin agressiivinen "vastaanotto" mua ollaan jo roviolla poltamassa kun vähän innostun itseäni kehumaan... :)

Jos olisi jotain perusteita itsekehuun, jotka muutkin voisivat kuulla niin ei välttämättä vastaanotto olisi näin nuivaa. Tai no, ei sittenkään, minä ainakin olen pitänyt tällaisen lausahduksen mielessäni: "Muista, että aina löytyy sinua parempia." Se tuo nöyryyttä, joka ei varmasti ole pahasta. Ja tosiaan, kyllä minuakin on musiikinopettaja ja muutama muukin kehunut, mutta kuten mainittiinkin, niihin pitää suhtautua varauksella.
"TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101 Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit
Niskamies
22.02.2006 21:28:39
Mua ihmetyttää taas näin agressiivinen "vastaanotto" mua ollaan jo roviolla poltamassa kun vähän innostun itseäni kehumaan... :)

Se johtuu kato tästä suomalaisesta mentaliteetistä - aina pitää olla todella vaativamaton eikä omia taitoja saa kuin hävetä. Jos sitten uskaltaa itseään kehua, niin muut ovat sitten aivan äimänä.

Meeppä jollekkin amerikkalaiselle rumpufoorumille samalla meiningillä kuin tänne: saat varmasti lämpimän vastaanoton eikä meininki ole läheskään samanlaista täälle.

Mutta riippumatta tilanteesta, pieni nöyryys sopisi kaikille. Jopa sulle, ja varsinkin itselle.

Joku tuolla bassopuolella sanoi nerokkaasti seuraavasti:

Hyvän soittajan tunnistaa siitä ettei ne suostu soittamaan mitään vedoten siihen että "emmä nyt kun emmä oikein osaa mitään."

Huonoa soittajaa ei taas saa sitten lopettamaan millään kun se kerran aloittaa.

Kumpi sitten olet?

nimim. Psykologian maisteri Niskamies
More is more.
Youni
22.02.2006 21:33:08 (muokattu 22.02.2006 21:33:18)
nimim. Psykologian maisteri Niskamies

Hehehheee..hee...right. Niskis vääntää psykologiaa ku Annalan Marko:

"mulle ne sikarit ei aina ole falloksia"
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Mikael
23.02.2006 10:46:53 (muokattu 23.02.2006 10:47:18)

Voisko saada tarkennuksen tähän hömpänpömppään? Mitä se on? Muuten tää on kyllä viihdyttävää... : D
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Bacchus
23.02.2006 11:52:27 (muokattu 23.02.2006 11:52:59)
Meeppä jollekkin amerikkalaiselle rumpufoorumille samalla meiningillä kuin tänne: saat varmasti lämpimän vastaanoton eikä meininki ole läheskään samanlaista täälle.

Ei muuten saa, samalla tavalla sataa paskaa niskaan.

EDIT:

Niin, ja lisätään vielä, että sehän on myöskin täysin oikein.
Youni
23.02.2006 11:53:03
Voisko saada tarkennuksen tähän hömpänpömppään? Mitä se on? Muuten tää on kyllä viihdyttävää... : D

Käsittääkseni se on kaikki, mitä tästä topikista löytyy: The 26 Rudiments of Drumming (rumpalin 10 käskyä)

Ja kyllä, viihdyttävämpää kuin kuuluisa suomalainen televisiohuumori.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Mazah
23.02.2006 20:26:44

Hmm...se voisi tarkoittaa sitä että se on niitä omia vahvoja alueitani tai jopa niitä parhaita.Se että väittää itseään virtuoosiksi ei vielä ole yleistämistä esim."mä oon mailman paras"...Myönnän olen aloittelija mutta osaan soittaa hyvin.Miksi se tuntuu niin mahdottomalta ajatukselta? :D no totta kyl muaki pännis jos olisin soittanu 5v ja sit joku vasta alkaja paukuttelis henkseleitä...1.Läheiset ihmiset soittaa rumpuja 2.Olen kuunnellut/katsellut rumpujen soittoa koko ikäni 3.olen kokeillut rumpuja muutamaan otteeseen jo monta vuotta sitten 4.sitten on vielä se pikkuriikkinen mahdollisuus että olen jopa lahjakas.Nämä yhdistettynä puolenvuoden rankkaan ja intensiiviseen treeniin (lähtökohta oli sellainen että peruskompit sm. hallussa ja osasin soittaa biisien mukaan).Olen nuori = nopea oppimaan.Olen urheilija ja terveitä elämäntapoja noudattava ihminen = hyvä lihaskunto,hermoradat kunnossa.Sit mulla on sellanen "vamma" et rytmi on veressä...Ja omaan veressä virtaavaan tyylilajiini yhdistettynä = ei Frankenstein vaan suht hyvin (ettei vaan oo liioteltu) rumpuja soittava kaveri...

Metallistahan et tykännyt mutta omapa on häviösi.
www.farmakonband.com/media/temporary_death.mp3

Olin soittanut tämän äänityksen aikaan n. 4 vuotta. Suvussani ei ole muusikoita, minulla on huono kunto ja olen melkein alkoholisti. Tupakkaa tosin en polta. Kärsin nuorempana masennuksesta ja insomniasta, edelleen tulee nukuttua huonosti ja usein vituttaa. Pienenä meni molemmista ranteista nivelsiteet, polvissa rasitusvammat. Soittelin ensimmäiset 2 vuotta lähes pelkästään levyjen perässä ja totesin että tekniikkani on surkea. Aloin tekemään orjallisesti nopeus ja kestävyys treenejä + harjoitin raajojen riippumattomuutta, polyrytmiikan tajua ja hermadekstristä soittoa. Nyt työn alla on tuplaiskut sekä käsillä että jaloilla. Reenaaminen on vittumaisin asia mitä tiedän mutta bändi- & livesoitto helpottuu kummasti kun ei lihakset mene kramppiin. Parhaaksi ominaisuudekseni rumpalina mainitsisin sen että tiedän itse kuinka huono olen missäkin ja ymmärrän kuinka sitä voidaan parantaa.
www.farmakonband.com
Yksinäinen rumpali
23.02.2006 20:58:17
Jos nyt vain unohdetaan koko aihe kyllähän se niin on että 20 yhtä vastaan on sellainen suhde että en voi olla ainakaan 100% oikeassa...Ei ole mitään hyötyä enää ampua kuollutta elukkaa.. menee vain ilkeilyn puolelle ja siinähän tässä ei ole kysymys.On varmasti parempiakin aiheita täällä.
Elämästä ei selvitä hengissä!
fish-eye
23.02.2006 21:05:00
Mazah vähän jätkät veti opethii:D
oli jees.. neljä vuotta??
oukei..
can't beat me!
Razumihin
23.02.2006 21:34:22
nico mcbrain sanoi: jos saisin syntyä uudestaan, niin syntyisin ian paicen oikeaksi jalaksi..
Glenfiddich
23.02.2006 22:16:38 (muokattu 23.02.2006 22:17:41)
Eihän täällä varmasti kenelläkään ole tarkoitus sinua YR mollata. Tämä palaute ei tarkoita, että sinä olisit paska rumpali. Saatat olla ihan päteväkin. Toivotan sinulle menestystä rumpalina ja ennen kaikkea innostusta jatkaa hyvässä valitsemassasi instrumentissä! MUTTA: Sinun täytyy ymmärtää, että jos tulet rumpu-palstalle hmm..ikään kuin takki auki kyseenalaistamaan rumpurealiteetteja, ikäsi ollessa 17(eikä silläkään lopulta niin väliä), voit olla ainakin tästä lähin varma että se metsä vastaa kun sinne huudetaan :) Täällä on oikeasti kunnon rumpu-PATUJA, jotka ovat ikänsä soittaneet. Jotta ei tämä iha mikään nyysöilykero ole :) Itse siis 23v. Nuori planttu.

Toki on totta, että silloin tällöin putkahtelee jostain kummasta näitä nuoria virtuooseja, sinäkin voit olla sellainen jahka kuulemme näytteesi. Sitä ennen ihan oikeasti on hyvä varautua epäilyihin. Omalla kohdalla jaksaa suorastaan pänniä tämä palstalaisten aina silloin tällöin laittamat "masentaako"-ylinuoriüberhyperrumpalikikkeliMikevyörytys-filmit! No ei masenna tippaakaan.

Itellä otti vaan eniten korvaan toi: "metalli on ainut laji mitä en vielä hallitse." "suomirock on oksettavan helppoa" jneeeee.....tie on oikeasti pitkä ja kivinen.

Kuten olen sanonut, itse olen karvaasti saanut kokea maan pinnalle tippumisen, ja ihan hyvä niin!! Minulla ihan oikeasti oli alussa opettaja joka myös kehui jokaista elettäni rumpujen takana, myöhemmin (onneksi) tuli todellinen pettyminen itselle kun uusi openi alkoi laittaa soittoani kuntoon. Tämähän ei tarkoita että sinun maikkasi olisi jotenkin epäpätevä, eikä VARMASTI olekkaan. Mutta suhtaudu kriittisesti omaan soittoon. Nauttiahan omasta soitosta pitää, eihän soitossa muuten mitään järkeä olisi :) Tsemppiä hyvässä harrastuksessasi!!

edit: luokan saunailtaan siis menossa ;)
"En tiiä enkä halua oppia!"
Tracer
23.02.2006 22:34:16
nico mcbrain sanoi: jos saisin syntyä uudestaan, niin syntyisin ian paicen oikeaksi jalaksi..

Vai niin kadehti Nicko IP:n haitsutyöskentelyä...
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
Simbe
23.02.2006 22:36:31

:D ...hyvä!
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass.
Youni
24.02.2006 00:43:02
Jos nyt vain unohdetaan koko aihe

Voi kuule, se ei täällä MNetissä koskaan onnistu. Sen olen oppinut kantapään kautta.
HeavyMachinery
24.02.2006 10:26:03

Hmm... 2.Olen kuunnellut/katsellut rumpujen soittoa koko ikäni ...

Kattelen minäkin jääkiekkoa ja formuloita mutten silti osaa luistella kunnolla enkä ajaa 300km/h autolla.......

Hyvän soittajan tunnistaa siitä ettei ne suostu soittamaan mitään vedoten siihen että "emmä nyt kun emmä oikein osaa mitään."

Tää kyllä usein huomattu.... tai sitten ne vetää jotain tosi yksin kertaista.....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Peicco
24.02.2006 10:37:00
Voi kuule, se ei täällä MNetissä koskaan onnistu. Sen olen oppinut kantapään kautta.

Onnistuu, helpostikin. Lukkoa keskustelulle ja vatvominen loppuu seinään. Joku hörypää voi tietty aloittaa uuden keskustelun ja sitten taas uuden, mutta ääh, kuka jaksaa.
Tracer
24.02.2006 12:18:31
Itse asiassa aika monikin näyttää jaksavan.
Ensin huudetaan lukkoa/bannia/putkaa/linnaa/vankeutta ja ties mitä, ja kohta samat hemmot kuitenkin jatkavat keskustelua tai ainakin ziisustelevat, miten turha aihe taas tämäkin oli.
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
Bacchus
24.02.2006 12:19:21
Itse asiassa aika monikin näyttää jaksavan.
Ensin huudetaan lukkoa/bannia/putkaa/linnaa/vankeutta ja ties mitä, ja kohta samat hemmot kuitenkin jatkavat keskustelua tai ainakin ziisustelevat, miten turha aihe taas tämäkin oli.

Haha, meinasin juuri sanoa samaa.
Razumihin
24.02.2006 12:29:15

Ai niin, paice olikin vasuri.. no tais kuitenkin kyse olla siitä bassojalasta. Juttu nostatti kuitenkin hymyn karetta suupieliin, kun sen kuulin.
Yksinäinen rumpali
24.02.2006 12:30:52
LUKKO olisi poikaa! Pyysin kommentteja ja sain niitä! Moderaattoritko sen laittaa?
Elämästä ei selvitä hengissä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)