miän vain 04.03.2006 11:05:47 | |
---|
Joku hyväkäs kehui tuossa aiemmin, että mitä isompi bassari niin sitä parempi. Ei pidä paikkaansa, kun ne isot on yleensä niin lyhyitä eikä sen vuoksi juuri soi. Aika erikoinen väite, tämä. Lyhyempi nimenomaan soi enemmän, pidempi taas jysähtää lujempaa. Rajansa tietty kaikella - 20" on aikalailla maksimipituus, ja 14" lyhyemmäksi ei juuri kannata mennä, jos haluaa säilyttää perinteisen "basarinkuuloisen" soundin ja hyvän soitettavuuden. Lyhyemmissä alkaa alapää hävitä, pidempiä taas ei jaksa polkea riittävän lujaa. Copeland soitti Imperialstareilla, ainakin alkuaikoina. Eipä poliisin ekoilla levyillä paljon basari juhli. Paljonhan siinä on aikakauden soundiamieltymystä mukana, tietty, mutta silti. |
Sonormies 04.03.2006 11:59:57 (muokattu 04.03.2006 12:00:24) | |
---|
Oon ihmetellytkin Copelandin rumpuvalintaa joskus; olisi varmaan voinut soitella maukkaimmillakin kannuilla. Copeland on mulle ollut junnuna se ykkönen, vaikka sen rumpusoudi olikin tietyllä tavalla ohut. Life is short and then you die. |
afro 04.03.2006 15:14:05 | |
---|
Rajansa tietty kaikella - 20" on aikalailla maksimipituus, ja 14" lyhyemmäksi ei juuri kannata mennä, jos haluaa säilyttää perinteisen "basarinkuuloisen" soundin ja hyvän soitettavuuden. Lyhyemmissä alkaa alapää hävitä, pidempiä taas ei jaksa polkea riittävän lujaa. Kyllä esim. 28"x12" basari toimii vielä hyvin, ja noita näkee liikenteessäkin jonkun verran. Tietysti kyseessä on aika marginaalinen tapaus. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Dnjmaster 04.03.2006 17:23:31 | |
---|
kumpis on parempi basari 20 vaikö 22? Maku asia, Ja musatyyli asia. 20 on hyvä all-around basari. kalamies#40 >-)))> |
HeavyMachinery 04.03.2006 17:25:10 (muokattu 04.03.2006 17:25:43) | |
---|
Älä perhana hullua yllytä... No nii.... millois pidetään testit ? 24x18 ohut vaahterarunko ominaissointi matala ja pehmeä........ Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Artisti247 04.03.2006 17:46:44 | |
---|
20, ei muuta, jatkakaa |
ddrum54 04.03.2006 22:40:57 | |
---|
No nii.... millois pidetään testit ? 24x18 ohut vaahterarunko ominaissointi matala ja pehmeä........ No mulla on 22"x18" samoilla ominaisuuksilla. Kuulin juuri, että SC Mapleen saa nykyään myös 26" basaria. Joskohan semmoisen tilaisi... 2`n 4 |
Nolte 05.03.2006 09:31:42 | |
---|
Kuulin juuri, että SC Mapleen saa nykyään myös 26" basaria. Joskohan semmoisen tilaisi... Oho! Meinaatteko perustaa LZ-tribuuttibändin? Huono soittaja! |
ddrum54 05.03.2006 14:13:23 | |
---|
Oho! Meinaatteko perustaa LZ-tribuuttibändin? Ehei, semmoseen ei ole rahkeita. Bonhamin basarisoundi on toki omaa luokkaansa. Jos siitä edes varjon tavoittaisi, niin voisi olla tyytyväinen. Mutta ihan oikeesti, mua kiinnostaa todellinen BASSOrumpu. 2`n 4 |
HeavyMachinery 05.03.2006 15:50:47 | |
---|
Mutta ihan oikeesti, mua kiinnostaa todellinen BASSOrumpu. Mulla olisi...... Vaihdetaanko ?
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Bobana 07.03.2006 09:08:07 | |
---|
Joku hyväkäs kehui tuossa aiemmin, että mitä isompi bassari niin sitä parempi. Ei pidä paikkaansa, kun ne isot on yleensä niin lyhyitä eikä sen vuoksi juuri soi. Mulla oli joskus junnuna 26-tuumaisia Imperialstarin bassareja kaksi kappaletta ja niistä ei kyllä bassari enää huonone. Olisi varmaan pitänyt liittää ne kaksi yhteen tuplapitkäksi niin olisi soundi kohentunut. Sen jälkeen potkin pitkään Yamahan 9000 22":sta. Oli ihan OK. Nyt mulla on Sonorin Force 20-tuumainen ja se on kyllä niin hyvä, että... Rumpu soi kauniisti, siinä on sopivasti botnea ja tomien asettelulle ei 20":sella ole mitään rajoitteita. Höpön pöpö! On kuule vissiin kalvot parantunu niinä 15 vuotena jolloin nypläsit pitsiä soittamisen sijaan. Sulla oli varmaan pinstripet tai jotkut. Kyllä ison basarin olen itse saanut soimaan kaikista parhaiten. Silloin ovat pienet valttia jos jyystetään tuplapedaaleilla menemään. Kylä vissi o näin. Ja kyllä sekin on niin että tuo jammu kyllä pesee noi vinku-sonorit mennen tullen. Valitettavasti vaikka Soronoota tässä fanitetaankin. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
HeavyMachinery 07.03.2006 15:26:11 | |
---|
Kyllä ison basarin olen itse saanut soimaan kaikista parhaiten. Silloin ovat pienet valttia jos jyystetään tuplapedaaleilla menemään. Kylä vissi o . Mulla on 24x18 basuuka ja kyllä se tupla jyystössäkin toimii pitää vaan olla hyvät nuijat.....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Sonormies 07.03.2006 21:32:04 (muokattu 07.03.2006 21:57:42) | |
---|
On kuule vissiin kalvot parantunu niinä 15 vuotena jolloin nypläsit pitsiä soittamisen sijaan. Sulla oli varmaan pinstripet tai jotkut. Pitsiä en ole nyplännyt, vaikka pari vuotta olenkin asunut ganalkaupungissa. 15 vuoden "väliaikana" keskityin lasten tekemiseen ja lastenmusiikin soittamiseen (lähinnä skittaosastoa). Arvauksesi kalvoista osui aika kohdalleen. Kultaisella 80-luvulla joka jampalla oli virvelissä valkoinen perus-Ambassador ja tomeissa ja bassarissa pin stripet. Tai täytyy tietysti tarkentaa (muuten tulee taas kuraa niskaan) että ei nyt jokaisella, mutta se oli yleisin kalvovalinta nuorten rokkipaukuttajien kesken stadissa. Kyllä ison basarin olen itse saanut soimaan kaikista parhaiten. Silloin ovat pienet valttia jos jyystetään tuplapedaaleilla menemään. Kylä vissi o näin. Ool raitis! Ja kyllä sekin on niin että tuo jammu kyllä pesee noi vinku-sonorit mennen tullen. Valitettavasti vaikka Soronoota tässä fanitetaankin. Voipi olla. Olisi makeeta ruuvata niitä vierekkäin, mutta kun myin Yammut aikoinaan pois. Mutta totuuden nimessä täytyy sanoa, että kyllä nuo Kiinan-Sonorit vaan niin perkeleen hienosti soi, vaikka puritaanit kuseksiikin niskaan... Ja bassarin soundi on ensiasennuskalvoilla (sellaiset valmiiksi dempatut) mahtava. Ja siis edelleen: 20"! Life is short and then you die. |
hollmi-5 07.03.2006 22:48:15 | |
---|
On kuule vissiin kalvot parantunu niinä 15 vuotena jolloin nypläsit pitsiä soittamisen sijaan Ei ne kyllä ole miksikään muuttuneet. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
HeavyMachinery 07.03.2006 22:51:17 | |
---|
Ei ne kyllä ole miksikään muuttuneet. Ec2 taitaa olla evanssin uusin kalvo mikäs on sitä edeltänyt innovaatio evanssilta tai remolta ? Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
hollmi-5 07.03.2006 22:55:52 | |
---|
Remolla on nämä PS-kalvot. Siis demppirinkula valmiina. 15 vuotta sitten ne tehtiin itse vanhasta kalvosta tai sorvailtiin Pinstripestä PS3-tyyppinen poistamalla alemman kalvon keskiosa "pinstripea" pitkin. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Bobana 08.03.2006 07:04:58 (muokattu 08.03.2006 07:06:48) | |
---|
Ei ne kyllä ole miksikään muuttuneet. Sä oot siis sitä mieltä että ne kalvot tehdään täysin samoista muovi-seoksista kun 15 vuotta sitten. Jaha. Olen kyllä täysin eri mieltä. Ja ei ollu sitä PS 3:sta vielä että kyllä ne kalvot vaan ovat muuttuneet ja parantuneet. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
J.Newkid 08.03.2006 09:16:51 | |
---|
Kakskymppisen mäkin haluaisin.. jos joku haluu vaihtaa mun kanssa 22":sen 20":seen. Mulla olis tollanen 22" Pööl MLX...ei taho saada tomeja tarpeeks alas. apuva Allekirjoittanut |
HeavyMachinery 08.03.2006 10:03:46 | |
---|
Kakskymppisen mäkin haluaisin.. jos joku haluu vaihtaa mun kanssa 22":sen 20":seen. Mulla olis tollanen 22" Pööl MLX...ei taho saada tomeja tarpeeks alas. apuva Nosta penkkiä ....... :) Ei noi sun oma kuvassa näytä olevan mitenkää hirveen alhaalla..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
hollmi-5 08.03.2006 10:18:09 | |
---|
Ja ei ollu sitä PS 3:sta vielä että kyllä ne kalvot vaan ovat muuttuneet ja parantuneet. Ei olut PS3:sta. En väittänytkään. Samaa mylaria ne Remon kalvot on vieläkin. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |