DimensionZ 14.12.2005 20:58:28 | |
---|
Remot kestävät (oletettavasti) hyvin. Noissa mun Pearleissa on kymmenen vuotta vanhat kalvot ja hyvin kestää. No joo, kyllähän mitkä vaan kalvot kestää menemättä puhki kymmenen vuotta. Toinen asia on sitten kauanko pinnoitus pysyy kalvossa, ja kuinka kauan kalvo soi. Olkoon minkä merkkinen kalvo tahansa, en usko että, yksikään niistä kestää aktiivisessa käytössä kymmenen vuotta säilyttäen alkuperäisen sointinsa. Yleisesti ottaen Remot on kuitenkin 'huonontuneet' vasta viime aikoina, tai minä ainakin olen asian ymmärtänyt. Ne kymmenen vuotta vanhat kalvot voivat siis olla paljon laadukkaammat kuin nykyiset. ''He jumped right out of a building!!'' |
Jeltz 15.12.2005 07:13:39 | |
---|
Nyt on ensimmäiset kokemukset Evansin jostain dry -mallisesta virvelin kalvosta. Se on kuin powerstroke, mutta siinä on vielä ne soundia kuivattavat reijät. Paska, mikä paska, siis minun mielestäni. Kaipa tuollainen jossain hätä-hätä keikkatilanteessa menisi, kun virittämiselle ei olisi aikaa. Se ei anna rummun soida. Yhtäkkiä Virvelistä tulee virveli. En tykännyt. Ei pystynyt temppuilemaan soinnin kanssa - nyanssit puuttuivat. Se oli vain se yksi ja sama 'poks'. Korkeat taajuudet puuttuivat täysin eikä soundissa ollut eloa. Itse suosittelen välttämään noita kalvoja, jos yhtään mitenkään osaa virittää ja jos omistaa edes jonkinlaisen oikean virvelin. Ehkä se ei toimi "minkäänlaisella oikealla virvelillä", mutta halpisvirppaan ainakin saa huomattavasti miellyttävämmän soundin dempatummalla kalvolla. Virvelin ominaissoundia saa häviämään, joka ei huonon virvelin tapauksessa ole ollenkaan huono asia, munsta. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
LumPus 15.12.2005 08:48:09 | |
---|
minkäs hintasia noi on noi evanssin EC:t? mua kiinnostasi hirveesti yrittää koklailla noita. mutta raha ei kasva puissa, demppaako niin paljon ku pintsripe? (toivottavasti ei) ja pitäs saada 8,10,12,14 sillä +/- 80€ onhan ne vähän kalliimpia listoiltaan kuin esim. tavan Genera sarja. mutta kyllä nyt kaheksaan kymppiin pitäs toi sarja saada, tinkaat vähän. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
Paas 15.12.2005 10:08:50 | |
---|
Remolla tahtoo tuota hintaa olla. eihän remot kalliita ole. Onhan nuo evansit hinnakkaampia. Ainakin useiden mallien kohdalla. Esim. remo ambassador coated(14") ja evans g1 coated(14") t-kaupassa: evans 14.90€ ja remo 11.40€. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Danko 15.12.2005 12:12:07 | |
---|
Ambassador snaret tomeissa alla? Miten se toimi verrattuna kirkkaaseen Diplomatiin/Ambassadoriin? Mitään varsinaista a/b-vertailua en oo tehnyt, mutta kokeilun vuoksi. Aikoinaan Kepa Kettunen noita suositteli: Alakalvot ovat sekä virveleissä että tomeissa erittäin ohuita, "Ambassador Snare" tyyppisiä. http://www.dafry.net/vrumpu/Vr1_97/Kettusen%20viritysohjeet.htm polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. romantikkoitkijät #37 |
Migo 15.12.2005 12:58:56 (muokattu 15.12.2005 12:59:30) | |
---|
Huhhuh,meinasin äsken persilleen mennä, kun kuulin f-musiikin remon hinnat. Siis melkein 80€ 10",12",14" emperor ja 14" ambassador ja 14" diplomat snare side. Joutuu ilmeisesti dlx:ään mennä sieltä saa noin 50€noi emperorit ja virveliin noi kaks kalvoa. Ambassadorit vieläkin halvemmalla...Jo on hinnat :/ Edit: kuinkas näkyvällä paikalla toi dlx on?? En ole koskaan siellä käynynnä. Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti.
http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/ |
Tama (Royal Star) 15.12.2005 13:35:55 | |
---|
ruman näköset. Tykkään ihan vaaleasta ostappa sitten coated pin stripet;) Ehkä siksi että kukaan ei osaa virittäää niitä tässä taisi tulla vastaus. ei sillä, tuskin minäkään osaan niitä virittää, mutta kyllä ne minusta hyvälle, mukavan läskille kuullostavat:). perus rokkirumpali. |
savopie 15.12.2005 16:39:59 | |
---|
onhan ne vähän kalliimpia listoiltaan kuin esim. tavan Genera sarja. mutta kyllä nyt kaheksaan kymppiin pitäs toi sarja saada, tinkaat vähän. Joo käväsin tänään testailemassa ja hypistelemässä niiitä tuolla levytukussa, kuulemma 83 euroon nousis hinta, ehkä sen 3€ sais tingattua.. oli todella hyvän kuuloset, ja kun vertaa remoon sitä kalvon reunaa, niin evanssilla oli paljon sileämpi tuo pinta, mieli tekisi vielä kokeilla tota emad-pasarikalvoa. roisto PERKELEE!!! |
Paas 15.12.2005 16:48:48 | |
---|
mieli tekisi vielä kokeilla tota emad-pasarikalvoa. soon hyvä kalvo... The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Aegis 15.12.2005 17:17:24 | |
---|
Kannattaako muuten yleensä setin alkuperäiset resokalvot vaihtaa? Tässä tapauksessa PDP? Taitavat olla jotain kirkkaita yksikerroksisia, kai. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Kaneli 15.12.2005 17:21:04 | |
---|
Kannattaako muuten yleensä setin alkuperäiset resokalvot vaihtaa? Tässä tapauksessa PDP? Taitavat olla jotain kirkkaita yksikerroksisia, kai. Kun tossa kesällä uudet pdp:t ostin, vaihdoin samalla virvelikalvon Remon Ambassadoriin. Kumma kyllä, remossa oli jonkinlainen tehdasvika ja se halkes parin päivän soiton jälkeen. Eli piti vaihtaa takasin tehdaskalvoon. Ja yllättävän hyvin on toiminu. "Anything that is too stupid to be spoken is sung." -Voltaire (1694-1778) |
Shitmanek 15.12.2005 17:29:54 | |
---|
Kun tossa kesällä uudet pdp:t ostin, vaihdoin samalla virvelikalvon Remon Ambassadoriin. Kumma kyllä, remossa oli jonkinlainen tehdasvika ja se halkes parin päivän soiton jälkeen. Eli piti vaihtaa takasin tehdaskalvoon. Ja yllättävän hyvin on toiminu. Ööh, tässäkän puhuttiin resokalvoista. Vai halkesiko virvelin resokalvo soiton jälkeen? Mutta kyllä kai ne resokalvotkin kannattaa aika ajoin vaihdella. Yarr! Seuraavaksi haluat varmaan yhden Rieseneistäni...? |
Kaneli 15.12.2005 17:31:07 | |
---|
Ööh, tässäkän puhuttiin resokalvoista. Vai halkesiko virvelin resokalvo soiton jälkeen? Mutta kyllä kai ne resokalvotkin kannattaa aika ajoin vaihdella. Ei, ei haljennut enkä lukenut kunnolla. Pahoittelen. Tosin multa on kyllä joskus pari resokalvoakin virvelistä haljennut. "Anything that is too stupid to be spoken is sung." -Voltaire (1694-1778) |
markkuliini 15.12.2005 18:00:27 | |
---|
Mitään varsinaista a/b-vertailua en oo tehnyt, mutta kokeilun vuoksi. Aikoinaan Kepa Kettunen noita suositteli: http://www.dafry.net/vrumpu/Vr1_97/Kettusen%20viritysohjeet.htm Se oli vaan hetken juttu. Kysyin asiasta eräällä tunnilla ja Kepa sanoi vähän aikaa kokeili, mutta palasi aika pian takasin "normaali"-kalvoihin. Sattui haastattelu just siihen rakoon vain. www.vasamayhtye.com |
miän vain 15.12.2005 18:15:28 | |
---|
Kokeilin mäkin siihen aikaan noita snare side -kalvoja, just saman jutun innoittamana. Soundi oli aika jännä, vähän niin kuin dempattu mutta ilman demppiä. Söi sustainia ja sointia, korosti atakkia. En lopulta tykännyt. Vielä on se 16" virvelin alakalvo tuolla jossain. Ihme kyllä löytyi suoraan hyllystä. |
miän vain 15.12.2005 18:17:14 | |
---|
Kannattaako muuten yleensä setin alkuperäiset resokalvot vaihtaa? Tässä tapauksessa PDP? Taitavat olla jotain kirkkaita yksikerroksisia, kai. Yleensä joo. Roaditkin sai alakalvot vaihtamalla kuulostamaan ihan rummuilta. Ei toki sentään kovin hyviltä. |
Simbe 15.12.2005 18:20:49 | |
---|
Kokeilin mäkin siihen aikaan noita snare side -kalvoja, just saman jutun innoittamana. Soundi oli aika jännä, vähän niin kuin dempattu mutta ilman demppiä. Söi sustainia ja sointia, korosti atakkia. En lopulta tykännyt. Vielä on se 16" virvelin alakalvo tuolla jossain. Ihme kyllä löytyi suoraan hyllystä. Joo, tuollaisia kokemuksia mullakin oli. Lähelle kuulosti kivalta, mutta soinnin vähyyden takia se kiva soundi ei kantanutkaan mihinkään. Hauska siitä tulikin vasta sitten, kun viritti sen alakalvon ihan pieleen. Niin että se iskun vire laski loppua kohti. "MEEooowrr" Jos alakalvo olisi ollut kovin paksu, niin se hälyääni olisi kestänyt iät ja ajat, ohuella kalvolla se oli sopivan tiivis. Tämä vire jopa jaksoi kantaa vähän kauemmas akustisestikin. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga! |
hollmi-5 15.12.2005 18:58:35 | |
---|
Yleisesti ottaen Remot on kuitenkin 'huonontuneet' vasta viime aikoina, tai minä ainakin olen asian ymmärtänyt. Ne kymmenen vuotta vanhat kalvot voivat siis olla paljon laadukkaammat kuin nykyiset. Minulla on tuosta vähän erilainen kokemus. Kymmenkunta vuotta sitten valkoisen Ambassadorin pinnoitusta oli jotenkin muutettu ja kalvo ei soinut yhtä hyvin, kuin ennen ja nykyisin. Pinnoite ei noissa Ambassadoreissa kestänyt ennenkään sen paremmin, kuin nykyisin. Muissa merkeissä se pinta kestää paremmin, mutta soundi ei ole yhtä hyvä, kuin Remossa. Reijitetty Evans on aivan ahterista, kuten todettiin. Kunnolliseen rumpuun se ei sovi ollenkaan. Jotstakin syystä olen aina palannut Remon Ambassadoreihin, vaikka lähes kaikkia merkkejä ja malleja olen päässyt omissakin rummuissa kokeilemaan. Mika Hollström |
-Tuke- 15.12.2005 19:02:28 | |
---|
Ite tykkään laittaa tomeihin ykskerros kalvon alle ja kakskerros kalvon päälle. Tähän soveltuu Pinsripet kuin nyrkki silmään. Musta sopivan dempattu ja muhkea saundi. Alle sitten vaikka Ambrassador clearit ja on soundit kohallaan. Basariin sitten lyöntikalvoks Powerstroke 3 ja etukalvoks käy setin asennuskalvo. Itelläni tällä hetkellä kaikissa tehas kalvot koska hommasin juuri uuden setin. Mutta minun mielestä Pinstripe ovat hyvät kalvot. Juuri minun mieleen ja ei ne niin vaikeet oo virittää prkl!!!!!! Kyllä lähtee!!!!! |
hollmi-5 15.12.2005 19:10:20 | |
---|
Mutta minun mielestä Pinstripe ovat hyvät kalvot. Juuri minun mieleen ja ei ne niin vaikeet oo virittää prkl!!!!!! Laita lisää jesseteippiä virveliin... Prkl ;-) Ja onnea uudelle setille. Mika Hollström |