Aihe: Rumpusettiä hankkimaan..
1 2 3 4 5 6 7
ruuhkis
10.08.2005 12:31:25
Osta superstar customit ne ovat hyvät! (kokemuksen "syvä" rintaääni). Takuulla saundiltaan paremmat kuin pdp:t (mitä olen itse kuullut, ja tietysti se oma mielipide).

sitten offtopic. olen mennyt huomaamaan, anteeksi jo etukäteen, mutta jokaisen topicin alta löytyy ainakin se yksi tulenkatkuinen keskustelu jossa holmi hitusen pätee ja joku käy kimppuun verissäpäin :) Voisi perustaa ihan pysyvän keskutelun tuolle holmi vs. muu maailma :D
hollmi-5
10.08.2005 12:37:47 (muokattu 10.08.2005 12:43:56)
Voisi perustaa ihan pysyvän keskutelun tuolle holmi vs. muu maailma :D Toi on hyvä. Eihän tässä mitään verissäpäin tai edes tuohduksissaan olla. Enemmänkin valistavassa mielessä. Kun on niin paljon tullut noita rumpuja tutkittua ja settejä on kulkenut monen merkkisiä ja tasoisia harrastuksen aikana, niin haluan vain kertoa oman mielipiteeni.

BTW. Kyllä ne PDP:t on kuitenkin Rockstar Customeja paremmat soundeiltaan. Työn laatu on samaa luokkaa, mutta PDP:n rungot ovat paremmat.

Edit: Niin... Superstar Customit olivatkin siis kyseessä. Ne olisi minun valinta, jos valita pitäisi PDP:t tai Tamat.
Mika Hollström
Ratloz
10.08.2005 12:39:27
sitten offtopic. olen mennyt huomaamaan, anteeksi jo etukäteen, mutta jokaisen topicin alta löytyy ainakin se yksi tulenkatkuinen keskustelu jossa holmi hitusen pätee ja joku käy kimppuun verissäpäin :) Voisi perustaa ihan pysyvän keskutelun tuolle holmi vs. muu maailma :D

kyllä näin :D tästä ei siis ollut tarkoitus tulla riitelythreadia mutta ainahan näissä näin käy.. mutta eipä muuta kun kiitos vastauksistanne, niistä oli apua :)

jatkakaa.. vaikka riitelyllä, niille saa aina täällä repeillä.
rbt
10.08.2005 12:41:10
Alkaako Rbt:llä paukut loppua? Vai viskit tähän piti lotrata sekaan? Ok ymmärrän viittauksen, koska toisille pienikin ero soundissa parempaan suuntaan on merkitykseltään ratkaiseva. Haetaan niitä nyansseja ja viilaillaan. Tämä on olennainen osa harrastusta.

Paukut on kyllä loppu kaapista.
DimensionZ
10.08.2005 12:48:55

Hmm... keskusteluun palatakseni, itse ainakin suosittelisin noita Superstareja. Olen niillä päässyt soittelemaan jonkun verran ja kalvon vaihdoilla plus hyvällä virityksellä niistä saa aikamoiset soundit irti kyllä.

Sen lisäksi noissa Superstareissa on tuollaiset suoraasanottuna todella paskat virityspesät jotka syövät soivuttaa.

Eipäs muuten ole. Ne on kiinni ainoastaan kahdesta kohdasta rungossa. Ymmärtääkseni samanlainen systeemi kun Kumulla?

Jokatapauksessa, Superstarien valintaa puoltaa myös se hardware-paketti joka tulee mukana setin kanssa. Pedaali, haikkaständi, virveliständi, suora symbaaliständi ja puomillinen symbaaliständi tomiripustuksien lisäksi ovat kaikki Roadpro-sarjaa, ja takaavat erittäin helpon ja varman rautapuolen. Sanokaa mitä sanotte, mutta omasta mielestäni PDP-raudalla ei ole mitään asiaa edes lähellekään Taman Roadprota, ihan jo pelkästään innovatiivisuutensa ja saumattoman yhteensopivuuden kannaltakin. Ja lisäksi se on halpaa suomessa.

Eli Levytukkuun nyt siitä kyselemään, sieltä lähtee varmasti alle tonniin.
''He jumped right out of a building!!''
Järvihirviö
10.08.2005 13:09:36
Kyllä se on todettava, että rummut on helvetin vakava asia.
rbt
10.08.2005 13:16:30
Sopisko sellainen vertaus, että Tama Superstar on niinkuin blended viski ja PDP single malttia ;)
miän vain
10.08.2005 13:39:30

Kyllä se on todettava, että rummut on helvetin vakava asia.

Rumpali on se teknikko, joka hengailee muusikoiden kanssa?
Aikani käytin niin, ettei aikaa jäänyt jäädä miettiin.
Faroband.net - bändi, Turkoosissa 12.8. -05
Semisuper - rumpusivu
Nolte
10.08.2005 13:48:12

Heh, noin sen voisi tosiaan nähdä.
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
Aegis
10.08.2005 14:11:49
Sopisko sellainen vertaus, että Tama Superstar on niinkuin blended viski ja PDP single malttia ;)

Kyllähän tuo PDP menee vielä sinne blendi osastolle, mutta sitten se Starclassic osasto on jo sitä single malttia.

Niin, on se Laphroiag single malt. Ehdottomasti kannattaa ottaa joskus maisteltavaksi, en usko että petyt jos muuten viski maistuu.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
rbt
10.08.2005 14:25:40
Kyllähän tuo PDP menee vielä sinne blendi osastolle, mutta sitten se Starclassic osasto on jo sitä single malttia.

Niin, on se Laphroiag single malt. Ehdottomasti kannattaa ottaa joskus maisteltavaksi, en usko että petyt jos muuten viski maistuu.

Täytyy kokeilla. Eikös Starclassic ole jo kolmeen kertaan tislattua irlantilaista?
Järvihirviö
10.08.2005 14:44:49

Just se, samalla hankkinut ammattimaisen tietotaidon metalli- sekä puualalle.
kampela
10.08.2005 14:47:09

ja on Whiskyn asiantuntija.
www.endofyou.net
AP
10.08.2005 14:52:27

Minä en ymmärrä kummastakaan asiasta mitään. En juo viskejä. Juon olutta. Ilmanko mulla on noiden 20 + ikäisten Tama-settieni kanssa usein varsin kivaa.
K100 #7 Ärlä #011
drumm
10.08.2005 15:25:01
Tämä on olennainen osa harrastusta.

Joskus tätä palstaa seuratessa tuntuu siltä, että joillakin tämä osa on se pääasia ja soittopuoli on unohdettu kokonaan.
Outkast
10.08.2005 16:19:53
varmaan joku Pearlin Exportien omistaja, jonka piti yrittää itselleen todistaa, että halvallakin saa parasta.

Laittakaa omakohtaisia kokemuksianne peliin. Nämä "iskänduunikaverilukinetistä"-jutut jääköön ihan omaan arvoonsa.

Mitä jos ei jätetä näitä "iskänduunikaverilukinetistä" juttuja omaan arvoonsa. Ainakaan tätä koska tässä todella on perää. Kaveri oli kuitenkin kirjottanut aiheesta todella pitkän artikkelin, harmi että en löytänyt sitä, koska tuo foorumin hakukoneen mielestä sanat: "Pdp" "Dw" ja "Compare" ovat liian lyhyitä sanoja O_o

Pari aiheeseen liittyvää kuvaa:

http://www.vedenpaa.com/eldiablo/po … fleshfromthebones/tavastia04/06.jpg
(GasLipstick)

Et varmasti häviä ostat kumman setin vaan.
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
hollmi-5
10.08.2005 18:32:18
Joskus tätä palstaa seuratessa tuntuu siltä, että joillakin tämä osa on se pääasia ja soittopuoli on unohdettu kokonaan Joo. Ryhdytään nyt veivaamaan: "Meikä heppu vetää niin, että siitä on oksa pois". Soittamisestakin puhutaan, mutta nämä kamat kuuluu aika oleellisesti tähän harrastukseen. Minua innostaa soittaminen kovin, mutta jos aina pitäisi kaikkien ukkojen vetää samalla setupilla ja periaatteessa samalla soittimella (vrt. Flyygeli), niin olisi jutun aiheet nopeasti käyty läpi: Kummasta flyygelistä pidät enemmän, Tamperetalon vai Finlandiatalon?

Tämä on rumpuharrastuksen rikkaus, kun voi niin paljon varioida instrumenttiansa ja kamoista riittää keskusteltavaa.
Mika Hollström
drumm
10.08.2005 18:55:30
Joo. Ryhdytään nyt veivaamaan: "Meikä heppu vetää niin, että siitä on oksa pois".

No nyt kun on tullut selväksi, että sulla on parhaat kamat, niin kai sä sitten olet paras soittajakin? :)

Soittokamoista on tietysti helpompaa keskustella kuin musiikista, mutta selatkaapa forumia taaksepäin. Täynnä kamafiilistelyä. Pari hassua threadia soittamisesta tai musiikista yleensä. Eikös sen musiikin pitäisi kuitenkin olla se päämäärä?
AP
10.08.2005 18:56:42
jos aina pitäisi kaikkien ukkojen vetää samalla setupilla ja periaatteessa samalla soittimella (vrt. Flyygeli), niin olisi jutun aiheet nopeasti käyty läpi: Kummasta flyygelistä pidät enemmän, Tamperetalon vai Finlandiatalon?.

Hmm. Kyllä uskoakseni sitä riittäisi flyygeleistäkin juttua, kunhan olisi sen alan asiantuntemus. Siksi monenmerkkisiä, -maalaisia ja - ikäisiä ja -hintaisia niitäkin kun on. Tässä vaan kun ei ainakaan meikäläinen ymmärrä flyygelistä enempää kuin sika satelliitista, niin omaan silmäänhän ne tietysti näyttävät kaikki samanlaisilta mustilta lootilta joissa on helkutisti nappuloita.
K100 #7 Ärlä #011
rbt
10.08.2005 19:16:24
Rummuissa on juuri mukavaa se, kun voipi tutustua niin moneen ihmeelliseen materiaaliin ja sen materiaalin työstämiseen jne. On puuta, pronssia, terästä, muovia, lakkaa, liimaa ja on viisteitä, mattosyvennyksiä, erilaisia runkojen syvyyksiä ja paksuuksia...on jousia, mutteria ja ruuvia ja kalvoja niin maan mahdottomasti...ja rumpu penkki...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)