![]() 12.05.2011 11:40:03 | |
---|---|
ostany: Kuvaa ja raporttia pyytää hän. Kiinnostaisi tietää, että miltä nuo CVL:n bubingarungot näyttää ja kuulostaa. Ainiin ja asiassa pysyäkseni, viimeinen "rumpuaiheinen ostos" on lentolippu Suomeen :) Juu tuloopi sitten ajallaan kyllä sepitystä kuvien kanssa. Lakatun bubingarungonhan näkee jackshopin sivuiltakin http://www.jackshop.fi/jackshop/product_details.php?p=549 , mutta itse laitan osmoa joten tuleevat semmosena tummanpunertavanruskeana lopulta olemaan. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. | |
![]() 12.05.2011 14:19:24 (muokattu 12.05.2011 14:21:13) | |
tcitc: Juu tuloopi sitten ajallaan kyllä sepitystä kuvien kanssa. Lakatun bubingarungonhan näkee jackshopin sivuiltakin http://www.jackshop.fi/jackshop/product_details.php?p=549 , mutta itse laitan osmoa joten tuleevat semmosena tummanpunertavanruskeana lopulta olemaan. Aina olin pitänyt bubingaa tummempana. http://www.artisandrumworks.com/wp- … uploads/65-x-14-african-bubinga.jpg Taitaa olla valaistusasia. Kerran olen päässyt Taman bubingasettiä testaamaan ja se soundas huonolta. Syyttäisin kalvoja ja virittäjää. Oli aivan kuollut se soundi. Alapäätä joo mutta kerrannaiset uupui kokonaan. Toivotan onnea projektillesi, hyvältä vaikuttaa. T: Stormcrow. Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. | |
![]() 12.05.2011 16:23:47 | |
Kailis: Oli aivan kuollut se soundi. Alapäätä joo mutta kerrannaiset uupui kokonaan. Toivotan onnea projektillesi, hyvältä vaikuttaa. T: Stormcrow. Tuop voi olla syy, että monet suomalaiset proot käyttää nimenomaan sitä birchbubinga settiä, eikä bubingaa. Esimerkiksi sellaiset velhot kuin Jari Salminen ja Anton Laurila. Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D | |
![]() 12.05.2011 16:57:01 | |
VeKrio: Tuop voi olla syy, että monet suomalaiset proot käyttää nimenomaan sitä birchbubinga settiä, eikä bubingaa. Esimerkiksi sellaiset velhot kuin Jari Salminen ja Anton Laurila. Itse veikkaan syyksi hintaeroa. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 12.05.2011 17:09:58 | |
Nyt on tullut testattua muutama päivä Dw:n 13" x 6" vlt-runkoista virpeliä. Tämän siis ostin Yamahan saman kokoisen Steve Jordan signaturen tilalle, ja täytyy sanoa ettei kaduta pätkääkään. Dw vie pelin 7-3. Idea vaihtoon tuli siis siitä että Dw:n 14" x 5,5" vlt oli niin hyvä että halusin samanlaisen pienempänäkin. Todella mainio, popsahtava ja hyvin kasassa oleva soundi. Just niinkuin 13" pitää ollakin. Jordanista puuttui mun korvaan se viimeinen fokus ja läski. Sillä sai kyllä hyvin sen Stevelle tyypillisen pitkään soivan soundin, mutta Dw:ssä on enemmän botnea soundissa. Yamaha ei pamahtanu tarpeeksi. :D Dw:llä meni kauan että oppivat tekemään mun mieleisiä puuvirveleitä, mutta nyt se niin sanotusti siinä. ;) Myöskin soundi on parantunut päivä päivältä, ehkä kalvo tykkäsi sisään ajosta. Yksi oppilaskin kommentoi että soundi muuttui Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 12.05.2011 17:29:42 | |
markkuliini: Nyt on tullut testattua muutama päivä Dw:n 13" x 6" vlt-runkoista virpeliä. Tämän siis ostin Yamahan saman kokoisen Steve Jordan signaturen tilalle, ja täytyy sanoa ettei kaduta pätkääkään. Dw vie pelin 7-3. Idea vaihtoon tuli siis siitä että Dw:n 14" x 5,5" vlt oli niin hyvä että halusin samanlaisen pienempänäkin. Todella mainio, popsahtava ja hyvin kasassa oleva soundi. Just niinkuin 13" pitää ollakin. Jordanista puuttui mun korvaan se viimeinen fokus ja läski. Sillä sai kyllä hyvin sen Stevelle tyypillisen pitkään soivan soundin, mutta Dw:ssä on enemmän botnea soundissa. Yamaha ei pamahtanu tarpeeksi. :D Dw:llä meni kauan että oppivat tekemään mun mieleisiä puuvirveleitä, mutta nyt se niin sanotusti siinä. ;) Myöskin soundi on parantunut päivä päivältä, ehkä kalvo tykkäsi sisään ajosta. Yksi oppilaskin kommentoi että soundi muuttui Kuulostaa hyvältä! Siis puheiden perusteella, testannut en ole :). | |
![]() 12.05.2011 18:33:58 | |
Velli: Kuulostaa hyvältä! Siis puheiden perusteella, testannut en ole :). Hyvältä kuulostaa ilman mattoakin: http://www.youtube.com/markkuliini#p/u/0/XUvRG650zHc Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 12.05.2011 18:50:33 (muokattu 12.05.2011 18:50:46) | |
markkuliini: Itse veikkaan syyksi hintaeroa. :) Hysshhh! :) Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D | |
![]() 12.05.2011 18:55:31 (muokattu 12.05.2011 18:58:00) | |
markkuliini: Nyt on tullut testattua muutama päivä Dw:n 13" x 6" vlt-runkoista virpeliä. Tämän siis ostin Yamahan saman kokoisen Steve Jordan signaturen tilalle, ja täytyy sanoa ettei kaduta pätkääkään. Ei pidä paikkaansa. Jordan on 13" x 6,5". Valheellista DW-propagantaa täällä! Mut eiks noissa rungotkin ole ihan eri maata? Jordan vahvikerenkailla ja ohut runko ja VLT paksumpi, vai kuis paksu se on se VLT? Ihan tosissaan sanottuna, olen pohtinut aika paljon, mikä olisi hyvä syvyys 13" snarelle. Akira Jimbo on 7" syvä, mut se kuulostaa aina näytteissä huonolta. En tiä johtuuko pyökistä vai lugien määrästä vai mistä. Kumun sivuilla on uusia settejä, ja siellä on Siuruaisen elikkäs Welhon uusi tuplasetti blingbling punaisella ja vihreällä wrapilla. Snaren kooksi on mainittu 13"x7" seteissä ei välttämättä ole sitä snarea mikä siinä kokona mainitaan. Olis kiva tietää, onko tossa setissä. Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D | |
![]() 12.05.2011 19:18:39 | |
Tuli hommattua Istanbul Agop 13" Mel Lewis Hihat ja 19" Mel Lewis Crash / Ride. Hyvin pelittää molemmat. | |
![]() 12.05.2011 19:29:17 | |
VeKrio: Ei pidä paikkaansa. Jordan on 13" x 6,5". Valheellista DW-propagantaa täällä! Mut eiks noissa rungotkin ole ihan eri maata? Jordan vahvikerenkailla ja ohut runko ja VLT paksumpi, vai kuis paksu se on se VLT? Rungot on kyllä aika erilaiset. Vlt virveleissä taitaa olla 10 kerrosta ja tomeissa 8. Ei se mikään superpaksu ole ollenkaan, mutta ei kyllä ohutkaan. Yllättävän lämmin se on tuon paksuiseksi, mutta paksuus tuo sitä leikkaavuuttakin soundiin. Eikä mene niin helposti tukkoon mitä ohut runkoiset. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 12.05.2011 19:46:07 (muokattu 12.05.2011 19:48:36) | |
VeKrio: Ihan tosissaan sanottuna, olen pohtinut aika paljon, mikä olisi hyvä syvyys 13" snarelle. Akira Jimbo on 7" syvä, mut se kuulostaa aina näytteissä huonolta. En tiä johtuuko pyökistä vai lugien määrästä vai mistä. Kumun sivuilla on uusia settejä, ja siellä on Siuruaisen elikkäs Welhon uusi tuplasetti blingbling punaisella ja vihreällä wrapilla. Snaren kooksi on mainittu 13"x7" seteissä ei välttämättä ole sitä snarea mikä siinä kokona mainitaan. Olis kiva tietää, onko tossa setissä. Olen kopistellut tuota Akiran snarea ja kuullut sitä keikalla yleisön puolelta ja jotenkin se on sellaisen "pehmeän" oloinen soundiltaan. Hyvä se Akiran snare on, mutta sellaista WOW-efektiä ei siitä tullut. Suurimmaksi syyksi soundiin veikkaan tuota paksua pyökki runkoa + puuvanteita, koska oma Jordan on ihan toisenlainen luonteeltaan. Munsta 13" snare saa olla suht syvä ettei se kuulosta piccololta, ellei sen juuri halua kuulostavan piccololta. Tuo Jordanin signature toimii perusvirvelinä vähän matalemmalle viritettynä, mutta munsta sen plussat tulee enemmän esiin korkeammilla vireillä. Jos Welhon virveli kiinnostaa, niin laita sähköpostia menemään. Mä kyllä luulen kovasti, että tuo virveli kuuluu tuohon settiin. Pekan viimeisimmässä omassa setissä on 13"x8" virveli: http://www.kumu.fi/finnish/rumpusetit/setit_317.html Fidock 13"x9" Fat Boy... http://www.youtube.com/watch?v=OovYccJzrzc | |
![]() 12.05.2011 20:20:14 | |
ostany: Olen kopistellut tuota Akiran snarea ja kuullut sitä keikalla yleisön puolelta ja jotenkin se on sellaisen "pehmeän" oloinen soundiltaan. Hyvä se Akiran snare on, mutta sellaista WOW-efektiä ei siitä tullut. Suurimmaksi syyksi soundiin veikkaan tuota paksua pyökki runkoa + puuvanteita, koska oma Jordan on ihan toisenlainen luonteeltaan. Munsta 13" snare saa olla suht syvä ettei se kuulosta piccololta, ellei sen juuri halua kuulostavan piccololta. Tuo Jordanin signature toimii perusvirvelinä vähän matalemmalle viritettynä, mutta munsta sen plussat tulee enemmän esiin korkeammilla vireillä. Jos Welhon virveli kiinnostaa, niin laita sähköpostia menemään. Mä kyllä luulen kovasti, että tuo virveli kuuluu tuohon settiin. Pekan viimeisimmässä omassa setissä on 13"x8" virveli: http://www.kumu.fi/finnish/rumpusetit/setit_317.html Fidock 13"x9" Fat Boy... http://www.youtube.com/watch?v=OovYccJzrzc Kiitos tosi paljon noista linkeistä. Oon koittanu etsiä kovasti moisia. Voip olla, että tuosta projektista tulee vallan syväkin. Tommonen 13"x8" vois olla vakavasti harkittava. Tossa näytteessä toi 9" syväkin kuulostaa napakalta tiukalla vireellä. Vaikk muuten näyte on jotenkin kökkö. Ehkä se johtuu tosta jampasta. Sen tatsi on aina jotenkin löysä ja epävakaa. Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D | |
![]() 12.05.2011 20:57:26 | |
VeKrio: Tuop voi olla syy, että monet suomalaiset proot käyttää nimenomaan sitä birchbubinga settiä, eikä bubingaa. Esimerkiksi sellaiset velhot kuin Jari Salminen ja Anton Laurila. Tais olla ainakin aiemmin Antonilla bubinga elite, jossa uloin kerros vaahteraa. Tämä setti nykyjään on kaverilla täällä Oulussa, niin siitä vähän arvelisin. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. | |
![]() 12.05.2011 21:19:26 (muokattu 12.05.2011 21:19:52) | |
SJ-snaren ongelma oli nimenomaan crackin puute JA alapään puute, eli varmaankin juuri liian ohut runko. Siltä väliltä kaikkea sitten löytyikin, mutta loppujen lopuksi soundi oli vain "henkäys" siitä mitä pitäisi olla. Puolisen vuotta sitten hommasin Yamahan Brass 13"6,5" ja se kyllä potkii aivan erilailla. Runko on sen verran ohut kuitenkin, että vola ei karkaa käsistä, mutta voimaa, napsua ja alapäätä on ihailtavasti. Tekisi mieli soittaa sillä kaikki hommat nykyään. Ainoastaan kantti-iskut on syvyydestä. Nyt tuon jammun jälkeen esim. Ludwig BB 6,5-syvänä (jota ennen rakastin) kuullostaa kömpelöltä mastodontilta... Rough'n tough. Tä? | |
![]() 12.05.2011 22:13:27 | |
Mun SJ-signature on vain parantunut vanhetessaan. Vaihdettuani lyöntikalvoksi Aquarianin texture coatedin virveli suorastaan heräsi uudestaan eloon. Nyt saundi on huomattavasti enemmän kasassa, selvempi attack ja crack. Herkkyys on kuitenkin tallella. Siihen yhdyn, että isoissa saleissa jää joskus kaipaamaan alapäätä. Olin jo sitä myymässä, kun soittokaverit sanoi rumputsekin jälkeen, että et helvetissä myy. Viimeksi saundia tuli kesken keikan varta vasten kehumaan Ketolan Markus. Kiitin kohteliaista sanoista. Niin ja tässä mun mielestä hienonkuuloinen 13x7 Dw Edge. Erittäin nätisti kasassa saundi ja se 13-tuumaisen pop siellä kivasti kuuluu. http://www.youtube.com/user/cymbalfusion#p/u/12/EMeS1t-v17M -I like my sugar with coffee and cream- | |
![]() 13.05.2011 04:25:16 | |
totomiettinen: Niin ja tässä mun mielestä hienonkuuloinen 13x7 Dw Edge. Erittäin nätisti kasassa saundi ja se 13-tuumaisen pop siellä kivasti kuuluu. http://www.youtube.com/user/cymbalfusion#p/u/12/EMeS1t-v17M Hyvältä kuulostaa omalla tavallaan, mutta mua hämmentää tuo Edgen soundi/konsepti. Löytyy sitä puuvirvelin lämpöä, mutta kuitenkin metallivirvelin kirkas yläpää. Se on vähän niin kuin basso, missä on Precision- ja Jazzbasson mikit samassa lankussa. Monikäyttöinen soitin, mutta onko kokonaisuus yhtä suuri tai suurempi kuin osiensa summa? Vastaus taitaa olla jokaisen kuulijan "korvassa". | |
![]() 13.05.2011 09:44:25 | |
VeKrio: Kumun sivuilla on uusia settejä, ja siellä on Siuruaisen elikkäs Welhon uusi tuplasetti blingbling punaisella ja vihreällä wrapilla. Snaren kooksi on mainittu 13"x7" seteissä ei välttämättä ole sitä snarea mikä siinä kokona mainitaan. Olis kiva tietää, onko tossa setissä. Mitä tarkoitat tällä? Kai se Pekka tietää, että minkä kokoisen virvelin se on pykänny uuteen settiin? | |
![]() 13.05.2011 10:43:00 (muokattu 13.05.2011 10:45:07) | |
ostany: Hyvältä kuulostaa omalla tavallaan, mutta mua hämmentää tuo Edgen soundi/konsepti. Löytyy sitä puuvirvelin lämpöä, mutta kuitenkin metallivirvelin kirkas yläpää. Se on vähän niin kuin basso, missä on Precision- ja Jazzbasson mikit samassa lankussa. Monikäyttöinen soitin, mutta onko kokonaisuus yhtä suuri tai suurempi kuin osiensa summa? Vastaus taitaa olla jokaisen kuulijan "korvassa". En lähtis vertaamaan bassomikkeihin kuitenkaan. :) Ei tää ihan niin yksinkertaista ole. Tuo metallin ja puun sekoittaminen tuottaa kyllä todella tunnistettavan soundin, ja mun Edgejä testattuaan on 90% todennut soundin ihan omanlaisekseen. Ja suurin osa alkaa miettimään samanlaisen ostoa. :D Ei se soundi joka tilanteeseen sovi (mikäpä sopisikaan?), mutta mun mielestä ihan mahtavia rumpuja ja siksipä mulla onkin noita 2 kpl melkein saman kokoisina. Toinen kun on keikkabussissa, niin ei tarvi olla viikoilla ilman. Noiden järeä soundi tulee läpi olematta liian raaka ja nuo ottavat paikkansa musiikissa vahvasti, eivät siis ole mitään blendaajia. Ei sovi tosin yhdellä lyöntikorkeudella soittaville puuranteille, ovat tosi kovaäänisiä näes. Sekin noissa on melko uniikkia, että nuo yhdistää myös metallirummun volumen ja puun lämmön. I love' em. Ehkäpä viimeisiä rumpuja joista voisin luopua. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 13.05.2011 13:16:35 (muokattu 13.05.2011 14:45:12) | |
moderndrummer88: Mitä tarkoitat tällä? Kai se Pekka tietää, että minkä kokoisen virvelin se on pykänny uuteen settiin? Esimerkiksi minä en Kumuja tilatessani ottanut virveliä, mutta kuvassa sellainen näkyy. Setteihin siis lisätään kuvauksen ajaksi jokin virveli ja tuo samainen virveli oli paikallaan kun menin rumpuja pajalta noutamaan. EDIT: markkuliini: En lähtis vertaamaan bassomikkeihin kuitenkaan. :) Ei tää ihan niin yksinkertaista ole. No ei sit :) Mua se soundi vaan hämää, kun se ei ole selkeästi puu- eikä metallivirveli, mutta sen kyllä myönnän kernaasti että ihan omanlainen soundi siinä on ja varmasti sille käyttötarkoitus löytyy. ...Vahva Ehkä sille, että jos ja kun Edgeä kokeilen niin tulen liittymään fanikerhoon... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)