Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5362 363 364 365 366414 415 416 417 418
Bullitt
18.03.2017 15:05:48
hollmi-5: Volvo V90 (vm 2017) rumpujenroudausväline, kaksi Sonorin bassorummun spedua (Phonic ja Hilite- seteissä myytyjä), Sonorin haitsustandi (Force 3000-setistä), Ludwigin Hercules-sarjan full-set standit ja pedaalit. 12 paria Vic Firth Steve Gaddeja ja iso kuutonen Karjalan nelosta.

Laski se laatu sitten tässäkin listauksessa loppua kohden. Onnea Vollesta, ollee varmaan mitä miellyttävin pirssi.

Krice: Hintaeroakin tosin on jonkin verran, mutta näköjään pelleissä ei kannata ostaa ihan halvinta mahdollista rinkulaa.

No oho hupsista ja katohan, en olis ikinä osannut arvata.
"Muta laki mahdollistaa poikkeustilanteissa esmes veljentyttären kanssa avioitumisen. Mutta kajoaminen tyttärentytär on nopeampi." - Funkånaut
jtpennane
18.03.2017 15:08:16
hollmi-5: Ludwigin Hercules-sarjan full-set standit ja pedaalit.

Ebaystakö metsästit? Autovalinnan syy oli paras, toivottavasti meni vaimolle läpi. :-)
Saergh, Blaerah ja Seppo
hollmi-5
18.03.2017 16:54:39
jtpennane: Ebaystakö metsästit? Autovalinnan syy oli paras, toivottavasti meni vaimolle läpi. :-)

Saksasta eBaysta. Autotarjouksen olin jo kerennyt hylätä, mutta näytin kuitenkin muijalle, joka pyysi hyväksymään tarjouksen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
EJ84
19.03.2017 00:12:27

Tilapäisessä mielenhäiriössä minä vahingossa sound kingin. Vähän kutkuttelee vetästä pakasta uusi earthtone tuon loppuunsoitetun batterin tilalle tai sit vaan ens viikkoon oottelis ja kävis hakemassa modern vintagen. Valinnanvaikeus.
Kailis
19.03.2017 02:15:17

EJ84: Tilapäisessä mielenhäiriössä minä vahingossa sound kingin. Vähän kutkuttelee vetästä pakasta uusi earthtone tuon loppuunsoitetun batterin tilalle tai sit vaan ens viikkoon oottelis ja kävis hakemassa modern vintagen. Valinnanvaikeus.

Ei ole tuossa kyse mielenhäiriöstä. Onko 5" vai 6,5"? Itsehän suosisin Aquariania mutta ei sitä pilalle saa muillakaan.
JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
EJ84
19.03.2017 14:05:48

Kailis: Ei ole tuossa kyse mielenhäiriöstä. Onko 5" vai 6,5"? Itsehän suosisin Aquariania mutta ei sitä pilalle saa muillakaan.

Kymppiluginen vitonen.
Kailis
20.03.2017 17:15:20 (muokattu 20.03.2017 17:17:20)

EJ84: Kymppiluginen vitonen.

Onko miten vanha? Kolhuton?
Hyvä perustyökalu, ja hinnoilla ei ole vielä pilattu. Noita tilailin halvan dollarin aikaan jenkeistä, yhden myin mm. Affe Forsmanille, jolta oli sellainen joskus pöllitty. Oli koko sen ajan kaivellut kun sitä ei ollut käytettävissä, joten kun siistin sellaisen myin kohtuuhintaan niin osti pois. Kehui vielä kaupantekohetkellä miten on hyväsoundinen niin studiossa kuin keikoillakin.
JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
EJ84
20.03.2017 17:40:06

Kailis: Onko miten vanha? Kolhuton?

Vissii seitkytluvulta. En oo vielä tarkistanu sen tarkemmin. Isoja denttejä en ainakaan huomannu ja kaikki osat toimii ja tallessa.
Kailis
20.03.2017 18:21:04

EJ84: Vissii seitkytluvulta. En oo vielä tarkistanu sen tarkemmin. Isoja denttejä en ainakaan huomannu ja kaikki osat toimii ja tallessa.

Ok. Tästä voit tsekkaa iän noin vuoden haarukalla;
http://www.vintagedrumguide.com/drc … article_2_serial_numbers_page1.html
EJ84
20.03.2017 19:21:14

Kailis: Ok. Tästä voit tsekkaa iän noin vuoden haarukalla;
http://www.vintagedrumguide.com/drc … article_2_serial_numbers_page1.html

Okei, hienoa. Kiitos paljon!
von spets
21.03.2017 13:06:42
jtpennane: Laitapa kokemuksia noita Atlaksista, kun kerkeät tutustumaan. Kiinnostelee! Upea setti omissa kuvissa. Kiitos myös kauppalinkistä, pitääkin tutkia..

Euro-Unit toimi ilman valittamista. Ludwig Atlas Standard + 2 lisätelinettä + penkki saapuivat 8 päivässä tilauksesta. Nyt on uudet raudat paikoillaan ja ensivaikutelma on kotistudiokäytössä HYVÄ. Jämäkät, hyvät ruuvit, eikä lonksu missään. Valittamista on basaripedaalissa jossa on pieni vinkuna, sen saa kyl säädettyä pois. Samoin hihat-telineessä on jotain ininää, mutta säädöillä sekin lähtee.
Basari-pedaali tuntuu minusta aika paljon vanhalta Speedkingiltä. Jotenkin sama meininki. Tai sit vaan oon niin newbie etten tajua eroa.
Vanhoillakin raudoilla olisin pärjännyt, mutta on kivaa uudistaa soittokamoja silloin tällöin :) Ehkä se vaikuttaa myös musiikintekoon positiivisesti.

https://muusikoiden.net/dyn/users/151741.jpg
www.facebook.com/badcaseband
EJ84
21.03.2017 13:42:47

von spets:Vanhoillakin raudoilla olisin pärjännyt, mutta on kivaa uudistaa soittokamoja silloin tällöin :) Ehkä se vaikuttaa myös musiikintekoon positiivisesti.

Tästä tulikin mieleen, että symbaalit kuulemma soundaavat erilaisilta erilaisissa telineissä ja varsinkin puomin pituus vaikuttaisi merkittävästi. Itse en ole tutkinut asiaa. Vaikuttavatkohan enemmän telineet vai äänilähteen sijainti tilassa vai molemmat yhdessä? Mielenkiintoista...
hollmi-5
21.03.2017 14:33:39
von spets: Euro-Unit toimi ilman valittamista. Ludwig Atlas Standard + 2 lisätelinettä + penkki saapuivat 8 päivässä tilauksesta. Nyt on uudet raudat paikoillaan ja ensivaikutelma on kotistudiokäytössä HYVÄ. Jämäkät, hyvät ruuvit, eikä lonksu missään. Valittamista on basaripedaalissa jossa on pieni vinkuna, sen saa kyl säädettyä pois. Samoin hihat-telineessä on jotain ininää, mutta säädöillä sekin lähtee.
Basari-pedaali tuntuu minusta aika paljon vanhalta Speedkingiltä. Jotenkin sama meininki. Tai sit vaan oon niin newbie etten tajua eroa.
Vanhoillakin raudoilla olisin pärjännyt, mutta on kivaa uudistaa soittokamoja silloin tällöin :) Ehkä se vaikuttaa myös musiikintekoon positiivisesti.

https://muusikoiden.net/dyn/users/151741.jpg

Minulla on mielessä hankkia Atlakset, mutta Classic-malliset:
http://www.ludwig-drums.com/en-us/ludwig/products/atlas/atlas-classic
hollmi-5
21.03.2017 14:36:43
EJ84: Tästä tulikin mieleen, että symbaalit kuulemma soundaavat erilaisilta erilaisissa telineissä ja varsinkin puomin pituus vaikuttaisi merkittävästi. Itse en ole tutkinut asiaa. Vaikuttavatkohan enemmän telineet vai äänilähteen sijainti tilassa vai molemmat yhdessä? Mielenkiintoista...

Tomi Parkkonen kauan sitten sanoi suosivansa vanhoja standeja, koska niissä pelti soundaa paremmalta, kuin modernissa tuplajalallisessa.
jtpennane
21.03.2017 14:42:29
hollmi-5: Minulla on mielessä hankkia Atlakset, mutta Classic-malliset:
http://www.ludwig-drums.com/en-us/ludwig/products/atlas/atlas-classic

Noita minäkin olen katsellut. Tyylikkäitä.

Kiitos von spetsille raportista!
Saergh, Blaerah ja Seppo
Laakstr
21.03.2017 15:41:06
Torilta löytyis pari Atlas Classic sarja symbaalitelinettä, jos joku väkisin haluaa ostaa niin voisin toki myydä myös haitsutelineen ja kolmannenkin symbaalistaagin
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
Veksi
21.03.2017 23:12:04
bassorummun polkimen varsi nuijineen Pearl Soitin Laine
EJ84
22.03.2017 19:02:41

Eipä ollu modern vintagea kaupassa, joten earthtonea kehiin. Hauskaa että voi rumpu haista niin paljon auto/prätkätallille. Mukava kerros oli öljyä alaviisteen yläpuolella ja muutenkin sisäpuolella runkoa kunnon moskat. Veikkaan että on dempannut aika paljon sointia. Saa nähdä millanen rumpu tästä vielä kuoriutuu. Rahaa ainakin palaa kivasti kalvotukseen. Kallista lystiä tällänen helvetin puunaaminen. :D
jtpennane
28.03.2017 09:27:18 (muokattu 28.03.2017 09:27:54)
dictatorsh*t: Jälkisointi kuulostaa hyvällä tavalla todella ILKEÄLTÄ ja saa aikaan tyhmän virneen mikä on laadun takeena vertainen nousevien ihokarvojen kanssa.

Minä vahingossa 21" Bosphorus SP3 SW, 1868g. Eri pelti, sama ilmiö.

Edellisen kerran olenkin ollut symbaalikaupoilla kymmenisen vuotta sitten eli täysin käsistähän tämä on taas lähtenyt.

Itse ajattelin, että jos vaikka nyt ensi alkuun olisi loppuvuoden käymättä peltikauppaa. Baby steps.
Saergh, Blaerah ja Seppo
Epämuusikko
28.03.2017 09:50:22
Sain jonkun ällistyskohtauksen, ja ostin torilta ne Sabianin 9"hatut kera sen x-hat-telineen. Lähinnä oikeastaan ostin sen telineen takia. Whatevs.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)