Olly 03.06.2010 01:39:04 | |
---|
Bobana: Ai siis tää jamahan lässytys ei rasita yhtään mutta Sonorin kyllä. Jaaha. Hö? Mulla on Pearlit, joiden avulla löydän itsestäni persaukisen röpeltäjän, mutta ne eivät nuorenna. Too stupid for science? Try religion! |
hollmi-5 03.06.2010 12:25:19 | |
---|
jazzmies: Ei pidä paikkaansa. Kun kopautin F-musiikissa rinnan MCA ja BCA:n tomeja, oli ero vesiselvä. Jopa tatsi oli erilainen, tai se miten rumpu käyttäytyy eri lyöntivoimakkuuksilla. Vaahterarumpu on krantumpi lyönnin kvaliteetille, kun taas koivurummun atakki pienilläkin lyöntivoimakkuuksilla napsahtaa läpi ollen "turvarumpu". Tuossa on silloin Yamahan toteutus jotenkin keskeneräinen ;-) Kyllä minä omista rummuistanikin materiaalierot tunnistan, mutta jos on rummut hyvin tehtyjä ja sokkona soitetaan sinulle ääninäyte kolmesta runkomateriaalista, on todella vaikea 100% varmuudella saada riviä oikein. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Stereophile 03.06.2010 12:34:06 | |
---|
hollmi-5: Tuossa on silloin Yamahan toteutus jotenkin keskeneräinen ;-) Kyllä minä omista rummuistanikin materiaalierot tunnistan, mutta jos on rummut hyvin tehtyjä ja sokkona soitetaan sinulle ääninäyte kolmesta runkomateriaalista, on todella vaikea 100% varmuudella saada riviä oikein. Uskon kyllä, että dynamiikassa (ja sieltä kautta soittotuntumassa) on eroa eri materiaalien välillä. Se, kuinka paljon niin sitä en osaa kunnolla kokeilematta sanoa. Mikäs tässä soitellessa! |
rymy 03.06.2010 17:49:50 | |
---|
Velli: Ei ole ensimmäinen kerta kun eivät tiedä Soitinlaineella myymistään kamoista. Normaali XPK:ssa oli ne "tarra"-tyyliset metallilätkät. XPK Limited Editionissa oli puolestaan kullatut lugit ja paksut metallibadget (samanlaiset kuin vanhoissa Genistoissa). Myös Astria-sarjassa (XPK:t RIMS:eillä varustettuna) oli muistaakseni paksut lätkät. Itse en ole koskaan nähnyt XPK:ssa sattumanvaraisesti lätkittyjä badgeja. Näin nyt kuitenkin on meikäläisen kannuissa. Mitään muuta eroa en ole eri rummuista löytänyt kun nää badget. Toisessa pikku- ja lattiatomissa "tarra"-mallinen, basarissa ja siinä toisessa pikkutomissa "rauta"-versio. Setin historiaa en tunne oikeastaan yhtään koska käytettynä ostin. Ei se oo ny niin v...n tarkkaa. |
DonFlamingo 03.06.2010 20:35:03 | |
---|
luolamies5: Kalvo on jo syytä vaihtaa viimeistään, kun karhea pinta alkaa lähteä. Pinnan kuluminen vaikuttaa soundiin ja saattaa myös heikentää kestävyyttä. ONko kalvon karhean pinnan kestävyyteen mitään kikkoja? Kaikkihan tietävät, että on hauska a soittaa lujaa ja omasta mielestäni rumpuja on hauskaa hakata oikein lujaa. |
hegma 03.06.2010 21:21:21 | |
---|
DonFlamingo: ONko kalvon karhean pinnan kestävyyteen mitään kikkoja? On. Hiljempaa soittaminen on yksi kikka. |
markkuliini 03.06.2010 21:22:54 | |
---|
hegma: On. Hiljempaa soittaminen on yksi kikka. Mä olen huomannut, että soittovolyymi ei ihan hirveästi vaikuta. Vaan etenkin kapulan tipin kunto ja soittotekniikka. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
DonFlamingo 03.06.2010 22:20:11 | |
---|
markkuliini: Mä olen huomannut, että soittovolyymi ei ihan hirveästi vaikuta. Vaan etenkin kapulan tipin kunto ja soittotekniikka. Siitähän se varmaan on johtunut. On tullut hakattua vanhoilla kapuloilla joista tipit jo karheat. Ostin uudet kapulat kun vanhat halkesivat. |
Velli 03.06.2010 22:35:58 | |
---|
markkuliini: Mä olen huomannut, että soittovolyymi ei ihan hirveästi vaikuta. Vaan etenkin kapulan tipin kunto ja soittotekniikka. Joskus myös kalvot ovat maanantaikappaleita. Laitoin kerran treeneissä uuden ambassadorin virveliin ja puolentoistatunnin treenien jälkeen karhennus oli kulunut täysin pois. Kalvo näytti vuoden vanhalta. Silloin hieman syletti. |
markkuliini 03.06.2010 22:45:49 (muokattu 03.06.2010 22:46:05) | |
---|
Velli: Joskus myös kalvot ovat maanantaikappaleita. Laitoin kerran treeneissä uuden ambassadorin virveliin ja puolentoistatunnin treenien jälkeen karhennus oli kulunut täysin pois. Kalvo näytti vuoden vanhalta. Silloin hieman syletti. Niinhän ne väittää, että Remolla oli/on jossain vaiheessa huono pinnoitetta. Kumma juttu, että mulla ei ole osunut kohdalle yhtäkään, ja aika usein vaihdan kalvoja ja aika moneen rumpuun. Tuuria kai sitten...? Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Kailis 03.06.2010 23:33:08 | |
---|
Tuuria kai sitten. Olihan tästä puhetta joskus. Mulle noita osui kohdalle ja oli osasyy Aquarianiin vaihtamiseen. Pinnoite hilseili snaresta yksissä treeneissä. |
grooveman 04.06.2010 00:34:05 | |
---|
markkuliini: Tuuria kai sitten...? Mullekin osui yks "maanantai-kappale". Kyseessä 10"-kalvo. Parin iskun jälkeen pinnoite alkoi irrota lyöntikohdan vierestä. Sellaisina lämpäreinä se lähti irti. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
damn u 04.06.2010 11:57:34 | |
---|
Mulla meni kerran Remon Ebony Pin Stripe uutena ekan biisin puolessa välissä keskeltä halki koko kalvon leveydeltä, päälimmäinen kalvo siis. 13" tom of finland. Soundikin oli valmiiksi huono, en ostanut toiste. |
DonH 04.06.2010 12:45:57 | |
---|
Puuvanteista pikkusen... Miten puuvanteisten tomien saundi eroaa normaaleista teräsvanteista? Entäpä sitten virpelien? Siis toki virpelissä kanttisaundi muuttuu totaalisesti, mutta entä ihan kun päristelee menemään. "Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa." |
KiiminkiJoe 04.06.2010 13:00:00 | |
---|
DonH: Puuvanteista pikkusen... Miten puuvanteisten tomien saundi eroaa normaaleista teräsvanteista? Entäpä sitten virpelien? Siis toki virpelissä kanttisaundi muuttuu totaalisesti, mutta entä ihan kun päristelee menemään. PDP:n vaahteravanteita kahteen eri virveliin (14" x 5,5" vaahtera PDP ja 14" x 5# Supra) testanneena sanoisin, että kuivattavat soundia jonkin verran. Kantti-iskut (en tarkoita cross-stick-iskuja toim. huom) on botnekkaampi kuin prässivanteilla, mutta valuvateisiin verrattuna eroa ei enää ole huomattavasti, mitä nyt puuvanteilla sointi oli mielestäni aavistuksen matalampi. |
El Jefe 10.06.2010 22:44:55 | |
---|
Onko kenelläkään tietoa , kokemusta tai hinta-arviota Pearlin 5.5" x 14" Sturdy Chrome Metal Shell virvelirummusta ? Sellainen 10-luginen malli 60-luvulta. Itse pidän siitä kovasti. Muuten hyväkuntoinen alkuperäisellä dempparilla, mutta joku on aikojen saatossa porannut siihen toisenkin dempparin kiinni. Jonkun vanhan studion tarran poistin siitä. Kromaus ja rumpu muuten ihan hyvässä hapessa. Paljon netistä olen noita etsinyt, mutta yhtäkään ei ole tullut vastaan. www.vintagedrumguide.com/images/my_ … ure/pearl/1969-pearl-catalog-13.jpg |
hollmi-5 10.06.2010 23:13:58 | |
---|
El Jefe: Onko kenelläkään tietoa , kokemusta tai hinta-arviota Pearlin 5.5" x 14" Sturdy Chrome Metal Shell virvelirummusta ? Sellainen 10-luginen malli 60-luvulta. Itse pidän siitä kovasti. Muuten hyväkuntoinen alkuperäisellä dempparilla, mutta joku on aikojen saatossa porannut siihen toisenkin dempparin kiinni. Jonkun vanhan studion tarran poistin siitä. Kromaus ja rumpu muuten ihan hyvässä hapessa. Paljon netistä olen noita etsinyt, mutta yhtäkään ei ole tullut vastaan. www.vintagedrumguide.com/images/my_ … ure/pearl/1969-pearl-catalog-13.jpg Eipä paljoa noilla ole arvoa. Jos sen joku oikein haluaa, niin sitten ehkä. Modaus poistaa lopunkin arvon. Kymppejä se kuitenkin on. Ei satasia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
joonama 11.06.2010 00:37:32 | |
---|
Symbaalit lentokoneessa, onko kokemuksia. Kitaroita ja muita instrumentteja näkyy aina silloin tällöin, mutta mitenkäs symbaalit? Jos haluaa kuljettaa vaikkapa 24" Giant Beatin niin meneekö se muovipussina matkustamoon mukinoitta? Tietty jos joskus ennakoisi ja hommaisi ison matkalaukun, mutta sellaiselle mulla ei muuten ole tarvetta. Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
Conrad Lant 11.06.2010 10:30:45 (muokattu 11.06.2010 10:31:10) | |
---|
Ainakin Turkista tuli symbaaleja hyvin reilu setillinen matkustamossa ihan normaalissa pehmeässä peltilaukussa (mahtuu yllättävän hyvin ihan tuollaisen normaalin Euroopan sisäisen reittikoneenkin hyllylle). Tosin suurin pelti jonka toin oli 21". No one prayed for Sodom |
ostany 11.06.2010 19:06:27 | |
---|
joonama: Symbaalit lentokoneessa, onko kokemuksia. Kitaroita ja muita instrumentteja näkyy aina silloin tällöin, mutta mitenkäs symbaalit? Jos haluaa kuljettaa vaikkapa 24" Giant Beatin niin meneekö se muovipussina matkustamoon mukinoitta? Tietty jos joskus ennakoisi ja hommaisi ison matkalaukun, mutta sellaiselle mulla ei muuten ole tarvetta. Esimerkiksi Finnairilla käsimatkatavaroiden max. ulkomitat on 56 x 45 x 25 cm ja max paino bisneksessä 10 kg, turreluokassa 8 kg. Tuota suurempien laukkujen saaminen matkustamoon on kiinni tuurista. |