Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5352 353 354 355 356414 415 416 417 418
jtpennane
24.11.2016 14:11:18
Mikael: Mulloli tollaset haitsut joskus vähän aikaa... ihan kivat mut ei mun juttu.

Kiinnostelisi ne 15", koska aivan hyvät 14" on käytössä. Pitää vähän katella kunhan toi ride nyt ensin saapuu.
Juuh elikkäs
Mikael
24.11.2016 19:22:59

Angry Pierre: Kiinnostelisi ne 15", koska aivan hyvät 14" on käytössä. Pitää vähän katella kunhan toi ride nyt ensin saapuu.

Ne oli mun makuun vähän turhan paksut. Tosin mä diggailen kevyistä ja sohjoista enempi kun skarpeista :)
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Mikael
25.11.2016 14:55:30 (muokattu 25.11.2016 16:16:04)

Volpe
25.11.2016 16:08:12
UFIP 17" crash ja 22" ride.
Ei ollut halpaa, mutta hetikin tuntui kuin olisi soittanut "ihan oikeasti".
On noissa aivan älytön ero noihin Dixoneihin, jotka ostin että pääsen edes alkuun.
Erehtyminen on ihmeellisen yleistä.
-Dr.DW-
25.11.2016 17:09:12
Yllättävän hyväsoundiset pellit nuo Milleniumit on! Tosi köykäset soittaa ja herkästi syttyy! Ride toimii varsin hyvin isona crashina. Definitionia siitä ei kyllä oikein löydy. Riden kun hommaa tuohon, niin saapi kahden crashin setin halvalla! Taitaa ride olla yhtä yksilöllinen juttu kun snarekin.
Haikka kohisee omiin korviin oikein hyvästi! Keppisoundia siitä saapi ihan sen minkä minä ainakaan tarviin... Tiiä onko se sitten hyvä muille? :D En mie oikeestaan löydä noista soundeista mitään valittamista, kunhan vaan kestäävät.
"Lethal dose is also a lifetime supply"
jtpennane
25.11.2016 17:28:22
Mikael: Istanbul 22" Mantra Ride
https://muusikoiden.net/dyn/users/149778.jpg

Erittäin soitettavan näköinen peli.
Juuh elikkäs
tassu10
25.11.2016 19:31:20 (muokattu 25.11.2016 19:32:06)
Ludwigin Super Classicit v1965 ja Rogersin Power Tonet v1971
artsipartsi
25.11.2016 19:36:37
tassu10: Ludwigin Super Classicit v1965 ja Rogersin Power Tonet v1971

Nice!mitkä koot Rogersseissa?
Ziggy Bubba
25.11.2016 19:57:53

Ehkä ihan hilpan lyhyempi nuotti tuntu tulevan Diplomat-resoilla tomeissa vs ikivanhat originaalit. Ei kaipaa niin selkeesti Moongeliä. Tosi skarppi ja selkeä soundi. Ja Tunebotin kanssa oli homma vaivatonta.

Ihmeen vähän puhutaan muuten Tuubi-pätkissä kalvojen venyttelystä (palauttelin nääs mieleen pointteja kalvojen vaihtoon & viritykseen liittyen). Itellä on vähän sama ajatus kuin kitarankielien kanssa - ne rutisee ja venyy aikansa, mutta sitä voi ylös viritellessä kyllä nopeuttaa reippaalla kämmenrunttauksella.
tassu10
25.11.2016 20:37:37
artsipartsi: Nice!mitkä koot Rogersseissa?
24"-14"-18"
Volpe
25.11.2016 21:50:35 (muokattu 25.11.2016 21:52:38)
Nuo edelliset ostin Suomesta, mutta nyt het perään tilasin UFIP 14" light haitsun Thomannilta. Olisin halunnut ostaa Suomesta, mutta kukkaro ei kestä.
Eroa n. 60 äyriä.
Iha oikeesti. Mistä se ero muodostuu? Mieluummin kannattaisin suomalaista kivijalkaliikettä.
Kimd
25.11.2016 23:20:42
Volpe: Nuo edelliset ostin Suomesta, mutta nyt het perään tilasin UFIP 14" light haitsun Thomannilta. Olisin halunnut ostaa Suomesta, mutta kukkaro ei kestä.
Eroa n. 60 äyriä.
Iha oikeesti. Mistä se ero muodostuu? Mieluummin kannattaisin suomalaista kivijalkaliikettä.

Oisit kysyny niin oisit saanu luultavasti samaan hintaan. Postimaksu kyllä kaventaa eroa...
Ei irtoa
Volpe
26.11.2016 14:56:04
Kimd: Oisit kysyny niin oisit saanu luultavasti samaan hintaan. Postimaksu kyllä kaventaa eroa...

Tuon kokoinen tilaus tulee Thomannilta jo ilman postimaksua.
En tykkää kerjätä ja kun noista edellisistä tuli jo sellanen satasen verran kalliimpaa näin, niin vaikka kuinka tykkään tukea Suomen kivijalkaliikkeitä, niin kyllä se euro konsultoi.
Kimd
26.11.2016 17:06:28
Volpe:
En tykkää kerjätä ja kun noista edellisistä tuli jo sellanen satasen verran kalliimpaa näin, niin vaikka kuinka tykkään tukea Suomen kivijalkaliikkeitä, niin kyllä se euro konsultoi.

Minä en taas ostaa mitään listahinnalla jos ei ole pakko. Jos et tinkaa hintoja niin tulet lähettämään rahasi Saksaan vaikka kuinka muuten olisit innostunut tukemaan kivijalkoja ;)
Ei irtoa
Mikael
26.11.2016 18:56:19 (muokattu 26.11.2016 19:00:40)

Mäkään en diggaa tinkimisestä. Vituttaa sellanen ajatus että mun pitää jotenkin tivata ja vaatia myyjältä sitä hintaa millä kaupat syntyy. Miksei sitä voi kertoa saman tien? Sama juttu pätee tuolla torilla. "Tarjoa" on vihonviimeinen ostohalun tappaja. Myyjä ilmoittaa hinnan, asiakas päättää ostaako vai ostaako muualta. Näin se mulla menee.

Sitävastoin Mantra on ihana. Kävin tänään suhistelemassa sen kanssa treeniksellä eikä kaduta yhtään. Myymälässä vähän epäilytti et onks liian kirkas, mut ei ole. On just hyvä :)
Kimd
26.11.2016 19:50:03
Mikael: Vituttaa sellanen ajatus että mun pitää jotenkin tivata ja vaatia myyjältä sitä hintaa millä kaupat syntyy. Miksei sitä voi kertoa saman tien? Sama juttu pätee tuolla torilla. "Tarjoa" on vihonviimeinen ostohalun tappaja. Myyjä ilmoittaa hinnan, asiakas päättää ostaako vai ostaako muualta. Näin se mulla menee.

Kyllähän ne kertoo millä hinnalla kauppa syntyy, mutta yleensä se hinta on parempi myyjälle kuin ostajalle...
Ei irtoa
Kefiiri
27.11.2016 19:03:18
Tinkiminen jakaa porukan aika hyvin kahtia. Osa ei ymmärrä sen ideaa ollenkaan, toisten mielestä se kuuluu smalltalkin omaisena kuviona asiaan. Onhan se ärsyttävää että lopullinen hinta riippuu siitä millainen supliikkimies ostaja sattuu olemaan. Silti itsekin oletan, että käytettynä myytävän tavaran hintaan on jokin tinkivara lisätty, ellei erikseen pyydetä tinkaajia olemaan vaivautumatta.
En ole musiikin asiantuntija.
jtpennane
27.11.2016 19:11:34
Kefiiri: Onhan se ärsyttävää että lopullinen hinta riippuu siitä millainen supliikkimies ostaja sattuu olemaan.

Hintaa voi toki kysäistä, mutta sellaista loputonta vänkäämistä en kyllä tule ikinä ymmärtämään.

Supliikkimiehet kierrän sekä myyjänä, että ostajana kaukaa.
Juuh elikkäs
Jasks
27.11.2016 19:32:03
Zildjian 20" K-custom Left Side Ride.

Jazz-hommissa toimii helkkarin hyvin!
http://www.youtube.com/user/Ayriainen
markkuliini
27.11.2016 20:26:43

Mulla ei ole mitään ongelmaa kysyä tiukkaa hintaa jos kaupan hinta on selvästi korkeampi mitä kilpailijoilla, enkä koe sitä ollenkaan kerjäämisenä, vaan oletan että kauppa haluaa itsekin olla tietoinen yleisestä hintatasosta.

Joskus tulee tingittyä jos pyynti on niin kova, että sitä automaattisesti olettaa että hinnassa on ns.tinkivara lisättynä. Alla olevassa tapauksessa oletin niin, koska jenkkihinnat olivat noin -50% tästä pyydetystä. Ja joskus sitä olettaa väärin, kuten keskustelu osoittaa. :D.
Ohessa siis käymäni sähköpostikeskustelu rumpuliikkeen kanssa. Huom: vastaukset sisältävät koko vastatun meilin sisällön. Isojen kirjainten, pisteiden ja allekirjoituksen puuttuminen lienee täysin harkittua jotta voidaan osoittaa ettei vois vähempää kiinnostaa. :D

Minä:
Hej ####!

I asked you earlier if you would be willing to sell a 12" from a Gretsch kit that you have there in the shop.
It's a late 70's stop sign badge kit, walnut color, 12", 13", and 16" toms, 22" bass drum. It was more on left side of the all the drum kits you had there.

You gave me a quote for 5000 kr, and I was thinking now that would it be possible to make the price little lower, lets say 4000 kr?

Best wishes
Markku Reinikainen

Vastaus:
no

Minä:
Is there any room for negotiation? 4500 kr?
Best wishes
Markku

vastaus:
no

Minä:
Ok, thank you for the info.
Best wishes
Markku
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)