Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 534 35 36 37 38122 123 124 125 126
Kailis
20.02.2010 15:43:21

arse: Erilaiset sutisaundit on vähän erilaisia sutisaundeja.

No justiinsa näin. Noi nylonsudit sijoittuu soundiltaan jonnekin perinteisten ja rodien välimaastoon. Ihan hyvä vaihtoehto jos haluaa vähän tukevampaa soundia ilman rodien kopsahtelua
Krille
21.02.2010 08:48:00
Ludwig supra 6,5x14 supersensitive 1977 saapui jenkkilästä perjantaina..Alkaa vähän tuntumaan että muita virveleitä ei enää tarvi:) Kyllä on todella mahtavan soundinen virveli..
Även på svenska..
hollmi-5
21.02.2010 09:59:36
Krille: Ludwig supra 6,5x14 supersensitive 1977 saapui jenkkilästä perjantaina..Alkaa vähän tuntumaan että muita virveleitä ei enää tarvi:) Kyllä on todella mahtavan soundinen virveli..

Jostain syystä ihan vastaava vuodelta -71 on minulla keikkasetissä pyörinyt kaikkein pisimpään. Toimii aina ja jokapaikassa. Laiskana en ota kuin yhden virpan mukaan.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Velli
21.02.2010 12:29:51
Krille: Ludwig supra 6,5x14 supersensitive 1977 saapui jenkkilästä perjantaina..Alkaa vähän tuntumaan että muita virveleitä ei enää tarvi:) Kyllä on todella mahtavan soundinen virveli..

Tuo on kyllä erittäin hyvä peli, mutta en itse sitä kyllä ainoaksi virveliksi huolisi. Parhaiten soundi toimii rock-pohjaisessa väännössä. Kevyessä popissa soundi on liian tanakka ja puskeva puhumattakaan esimerkiksi afrobeatista ja jazzista. Ykkösvalinta itselläni rock-keikoille, mutta muissa hommissa en tuota juurikaan käytä.

Edelleenkin ykkösvalintani all-round-virveliksi on Yamaha Maple Custom 14"x5,5" (lakattu versio). Ei ole tullut vielä vastaan tilannetta, jossa se ei toimisi.
arse
21.02.2010 12:59:16

Kailis: No justiinsa näin. Noi nylonsudit sijoittuu soundiltaan jonnekin perinteisten ja rodien välimaastoon. Ihan hyvä vaihtoehto jos haluaa vähän tukevampaa soundia ilman rodien kopsahtelua

Hittolainen, mähän menin joulun alla ja ostin tällaisetkin luudat: http://img3.musiciansfriend.com/dba … s/products/regular/5/5/8/254558.jpg

Kattelin niitä ensin kaupoissa parisen vuotta ja päivittelin miten helkkarin tyhmiä rumpalit ovat, kun niille voi vissiin myydä ihan mitä vaan. Vaan olivat paras ostos aikoihin, vaikka näyttävätkin ääliömäisiltä. Taas uutta saundia sinne välimaastoon...because you never know :)
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
Krille
21.02.2010 13:43:20
Velli: Tuo on kyllä erittäin hyvä peli, mutta en itse sitä kyllä ainoaksi virveliksi huolisi. Parhaiten soundi toimii rock-pohjaisessa väännössä. Kevyessä popissa soundi on liian tanakka ja puskeva puhumattakaan esimerkiksi afrobeatista ja jazzista. Ykkösvalinta itselläni rock-keikoille, mutta muissa hommissa en tuota juurikaan käytä.

Edelleenkin ykkösvalintani all-round-virveliksi on Yamaha Maple Custom 14"x5,5" (lakattu versio). Ei ole tullut vielä vastaan tilannetta, jossa se ei toimisi.

Onhan noita käytetty kevyemmässä musiikissakin..esim.countryrockpohjainenThe Eagles, Kaikissa 70luvun levyissä on käytetty just tuota 6,5 supersensitiveä..Toki Don Henley rumpalina..Ihan kiva pehmeä virvelisoundi noissa levyissä on.(tomisoundit on sitten eri asia).Sekä vuoden 1994 Hell freezes over dvd:ssä on sama virveli powerstroke3 lyöntikalvolla..
Även på svenska..
sahkuifk
21.02.2010 16:21:45
http://muusikoiden.net/dyn/users/70490.jpg
Tiskisudit, Pirkka on parhautta tällä saralla. Suosittelen lämpimästi.
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
hollmi-5
21.02.2010 16:38:36
Ostin alavanteen. Saan 60-luvun Starin virpan työn alle. Sonorin kopio. Aika harvinaista, kun enimmäkseen kopiovat jenkkirumpuja tuohon aikaan.
moderndrummer88
21.02.2010 16:38:56
Velli: Tuo on kyllä erittäin hyvä peli, mutta en itse sitä kyllä ainoaksi virveliksi huolisi. Parhaiten soundi toimii rock-pohjaisessa väännössä. Kevyessä popissa soundi on liian tanakka ja puskeva puhumattakaan esimerkiksi afrobeatista ja jazzista. Ykkösvalinta itselläni rock-keikoille, mutta muissa hommissa en tuota juurikaan käytä.

Kävin tuossa tiistaina katsomassa Busy Turtlesin keikkaa http://www.myspace.com/jussifredrikssonmusic ja Jussi Lehtosella oli siellä 6,5" supra virppana - ihan helvetin hyvin toimi. Ei tainnu olla lähimikitetty settiä, pelkästään ovarit.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Kailis
22.02.2010 00:07:18

sahkuifk: http://muusikoiden.net/dyn/users/70490.jpg
Tiskisudit, Pirkka on parhautta tällä saralla. Suosittelen lämpimästi.

Wanha. Käytin tiskiharjoja jo -80 luvulla.
hollmi-5
22.02.2010 00:09:43
Kailis: Wanha. Käytin tiskiharjoja jo -80 luvulla.

Minä käytin niitä jo 70-luvulla. Tiskaamiseen ;-)
Kailis
22.02.2010 00:36:54

hollmi-5: Minä käytin niitä jo 70-luvulla. Tiskaamiseen ;-)

Minä -60 luvulla =D
Velli
22.02.2010 02:22:55
Krille: Onhan noita käytetty kevyemmässä musiikissakin..esim.countryrockpohjainenThe Eagles, Kaikissa 70luvun levyissä on käytetty just tuota 6,5 supersensitiveä..Toki Don Henley rumpalina..Ihan kiva pehmeä virvelisoundi noissa levyissä on.(tomisoundit on sitten eri asia).Sekä vuoden 1994 Hell freezes over dvd:ssä on sama virveli powerstroke3 lyöntikalvolla..

Juu, tokihan sitä voi käyttää ihan missä haluaa ja ihan varmasti löytyy pilvin pimein typpejä, jotka käyttävät sitä ihan missä vaan musassa. Kuten aiemmin mainitsinkin, niin itse en tuota ottaisi ykkösvirveliksi, mutta se onkin vaan mun mielipide.
Vallu-Veke
24.02.2010 10:26:03
Ostin 7A kapuloiden sijasta kokeeksi n. 1 cm pidemmät Vic Firth 8D mallit.
Nyt löyty meikäläiselle aika passeli kapula.
Balbexilla on näköjään joku swing kapula, joka on 13mm/407mm. Sitä pitää vielä kokeilla, jos löytyy jostain kun se on näköjään vielä puolimilliä ohuempi kuin tuo 8D, mutta sama pituus :)
zak69
24.02.2010 10:44:27
Iso lumilapio....prkl talvi....
"No pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane....."
kimizu
24.02.2010 11:55:26
Vallu-Veke: Ostin 7A kapuloiden sijasta kokeeksi n. 1 cm pidemmät Vic Firth 8D mallit.
Nyt löyty meikäläiselle aika passeli kapula.
Balbexilla on näköjään joku swing kapula, joka on 13mm/407mm. Sitä pitää vielä kokeilla, jos löytyy jostain kun se on näköjään vielä puolimilliä ohuempi kuin tuo 8D, mutta sama pituus :)

Vater Manhattan 7A menee myös noihin mittoihin. Oikein mukava kapula, kannattaa kokeilla jos kaipaa hieman normaalia pidempää 7A-kokoa. Jopa tippi tuntuu kestävän normaalia paremmin, vai tuleekohan näillä vaan soitettua kevyemmin kuin yleensä?

http://www.thomann.de/fi/vater_7a_manhattan_sticks.htm
Timing stinks but cheerfully winks...
ruuhkis
24.02.2010 12:31:35
Vic Firth:in Peter Erskine ride stickit, jotka tuli itseasiassa vähän vahinossa kun piti normi PE:t ostaa, mutta ovat kuitenki mainiot tikut :)

Hieman offtopiccina, ei kenelläkään olis ehdottaa mitään toisia kepukoita noiden nykyisten luotto Vic Firth:in PE keppien tilalle (L:16" Dia.=0.525")
Vallu-Veke
24.02.2010 12:40:23
kimizu: Vater Manhattan 7A menee myös noihin mittoihin. Oikein mukava kapula, kannattaa kokeilla jos kaipaa hieman normaalia pidempää 7A-kokoa. Jopa tippi tuntuu kestävän normaalia paremmin, vai tuleekohan näillä vaan soitettua kevyemmin kuin yleensä?

http://www.thomann.de/fi/vater_7a_manhattan_sticks.htm

Joo no tämähän selittää. Mä en ole kovin paljoa tutkinut eri malleja keskenään, jne. kun mulla kestää kapulat aika kauan. Tsörkkynä olen mennyt jekkuun, kun olen pitänyt noita koodeja vähän jonkinlaisena standardina....
Mulla on varmaan ollut joskus noita 7A malleja noilla hiukka pitemmillä mitoilla, kun tämä 8D nyt tuntuu niin helkkarin hyvältä.
Jos vaihtaa merkkiä, niin näköjään kannattaa olla tarkka mittojen kanssa, kun nuo koodit ei ole kiveenhakattuja. Näköjään merkkikohtaisia.
Joo onhan mulla erilaisia kapulakokoja pilvinpimein yksittäisinä kokeilu ostoksina tullut ostettua. Siellä ne on läjässä uutuuttaan kiiltävinä. Kokeiluksi vaan jää yleensä. Tuo sentin lisä 7a kapulaan muutti kuitenkin elämäni.
Harvemmin sitä noin pikkujutusta innostuu, mutta eilen vedin itseni melkein sairaalakuntoon, kun oli niin mukava soittaa. Tuntuu, että tuo yksi lisäsentti aiheutti sen, että tomaritkin saundaa paljon paljon paremmilta kuin aikaisemmin. Näillä näkymin ei rumpuja vaihdeta vähään aikaan :) Jos rahaa on, niin lisää voi tietty hankkia...

Samuli Edelman: "Se on pirun pienestä kii"
Vallu-Veke
24.02.2010 12:43:55
ruuhkis: Vic Firth:in Peter Erskine ride stickit, jotka tuli itseasiassa vähän vahinossa kun piti normi PE:t ostaa, mutta ovat kuitenki mainiot tikut :)

Hieman offtopiccina, ei kenelläkään olis ehdottaa mitään toisia kepukoita noiden nykyisten luotto Vic Firth:in PE keppien tilalle (L:16" Dia.=0.525")

Onko se Balbexin "Swing" vähän samoissa mitoissa
13mm/407mm
aho
24.02.2010 15:20:03
PDP CX-pöntöt ja Vic Firthin SD Bolero-kepit
Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)