Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5340 341 342 343 344414 415 416 417 418
Kailis
14.05.2016 19:53:34

Vallu-Veke: Juu nämä on tosiaan kevyen ja hyvän näköiset:
http://www.dwdrums.com/hardware/hw.asp?hw=dwcp6000UL
Mitähän tuollainen setti maksaa?
Nuo telineet ja tämä setti:
http://www.dwdrums.com/showroom/kits.asp?sKITNAME=dsgn-tobaccoburst_mp
Alkaisi jo olemaan sopiva paketti painon suhteen. Varmaan hyvä muutenkin.

Jos pienissä paikoissa tekee keikkaa niin varmaan ihan jees, tai jos muuten vaan hakee pienen setin soundia. Mua vähän ihmetyttää se narina telineiden tai rumpujen painosta, harva kuitenkaan keikkaa NIIN paljon tekee. Tai sitten olen tottunut kantamaan ja se on munsta osa keikkaa.
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
Vallu-Veke
14.05.2016 21:23:01
Kailis: Jos pienissä paikoissa tekee keikkaa niin varmaan ihan jees, tai jos muuten vaan hakee pienen setin soundia. Mua vähän ihmetyttää se narina telineiden tai rumpujen painosta, harva kuitenkaan keikkaa NIIN paljon tekee. Tai sitten olen tottunut kantamaan ja se on munsta osa keikkaa.

Juupa ku minulla oli hipgig joskus ja möin sen tyhmyyksissäni pois. En osaa selittää, mutta aivan pienellä moposetillä on todella hauska ja helppo soittaa ja varsinkin opetella uusia asíoita. Sen pitää olla laatua tietenkin. Tuo DW saattaa olla. Soundi on pienen setin soundi.
Moposettiin kuuluu ideana nuo kevyet systeemit, ainakin minun mielikuvissa.
Ei tuollaisia rimpuloita varmaan ammattilainen kaipaa. Kovaan kulutukseen on kehitetty omat sarjat. Mutta onhan nuo kevyet kyllä tyylikkäitäkin.
En ottaisi itsekkään ns. ainoaksi setiksi. Kakkossetiksi olen haaveillut tässä tuon tyylisiä.
Kailis
15.05.2016 05:06:25

Kukin tavallaan. Mulla alkoi kamarunkkaus sen jälkeen kun ehdin miettimään millä kalustolla tykkää tehdä ilman sitä rundausta. Ja silloin kun rundasin setti oli jo iso. Lähinnä ihmetyttää tää soundikeskustelu joistain staageista. Olen ehdottomasti sitä mieltä että sen energian jonka käyttää tuollaisten asioiden pohtimiseen voi käyttää paremminkin, kaikella ystävyydellä. Niiden soundien erojen pohtiminen voi olla ihan ok (jos unohdetaan edustus) joltain Erskineltä mutta hei c'moon...
Vallu-Veke
15.05.2016 11:22:07
Kailis: Lähinnä ihmetyttää tää soundikeskustelu joistain staageista. ..

Kevyttä on keskustelu vielä, jos vertaa vaikka toisaalla käytävään keskusteluun puiden vaikutuksesta sähkökeppien soundiin.
No juu ostokseksi voisin mainita tämän:
https://www.youtube.com/watch?v=PXX3UaOjn7s
Maksoikohan about kympin muistaakseni, kun latasin sen tablettiin.
Syntikan rumpukoneena olen käyttänyt, mutta soittelen noiden teknorumpusoundien päälle akustisia rumpujakin, niiku play along. Mukavampaa kuin metronomin päälle, vaikka ei kait ihan samaa asiaa aja harjoitusideana.
Kailis
15.05.2016 13:36:57

Sanoisin että kehittää erittäinkin paljon jos itse sovittaa rytmi-ideoita puhumattakaan säveltämisestä. Run Forrest run!
markkuliini
15.05.2016 14:02:20

Väärin keskustellaan ja väärin välitetään keveistä ständeistä. Ja muut on ne jotka narisee?
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Duro
15.05.2016 14:17:38
Keveistä tellingeistä puheen ollen. Ostin hiljattain uustuotantoisen Ludwig Chicago-snareständin. Pitkään ollut harkinnassa kun on Supra ja sille UFO-case johon tuo ständi menee. Oli sitten eilen keikalla testissä ja erinomaisesti toimi, vaikka kuinka keveä on, enkä ole yleisesti ottaen mikään helläkätinen soittaja. Hyvin piti korkeutensa ja aivan riittävän jämäkkä. Olis ihan hieno kokeilla jotain vanhemman tuotannon vastaavaa että onko jämerämpi vielä.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Kailis
15.05.2016 14:49:45

Mulla on vanhassa Premier-setissä Lokfast snarestandi sekä yksi suora ja puomillinen symbaalistaagi. Hyvin ovat tukevia. Soundissa enkä tanssivuudessa eroa ole havainnut. Hemmetin kauniita kun on ovaalin muotoinen putki.
http://img.class.posot.es/en_gb/201 … r-Lokfast-Stands-20151031183830.jpg
Yritän vielä metsästää yhtä suoraa symbaalistaagia ja haikkaa. Vihjeitä otetaan vastaan.
Kailis
15.05.2016 14:51:32

markkuliini: Väärin keskustellaan ja väärin välitetään keveistä ständeistä. Ja muut on ne jotka narisee?

Astuinko varpaille? Tsori.
markkuliini
15.05.2016 15:10:47

Kailis: Astuinko varpaille? Tsori.

Et sä varpaille astunut. Turhaa valitusta enemminkin. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
statistiÖ
15.05.2016 20:54:39

Rumpupäiviltä Balbex Ringo I ja Ringo III hikkorina.
Balbex-Janne on kova poika löytämään. Kerkesi taas voivotella, että nyt jäi kyllä kolmoset matkasta ja viiden minuutin päästä löysi kokonaisen puntin niitä.
Siinä välissä käpistelin Idealia ja Ringo I sormenpäissä. Vaikka on lähes samanlaiset kepukat, niin Ringo pysyi helposti tasapainossa sormenpäässä ja Ideaalin tippi pyrki maata kohti. Sinnittelemällä optimitasapainossaan sain sen hetken pysymään tasan.
Ihan vaan, jos ketä kiinnostaa..
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ moninainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤
hoikkeli
15.05.2016 21:28:40
Viimeisen parin kuukauden ostokset: Yamaha Absolute Hybrid (10,12,16 ja 22) ja tänään noille kaveriksi Yamaha Stage Custom (10,12,14 ja 20) + sekalainen seurakunta rautaa. Jos tässä olisi nyt hetkeksi ostokset tehty.
Kailis
16.05.2016 13:39:29

markkuliini: Et sä varpaille astunut. Turhaa valitusta enemminkin. :)

Ehkä juu. Keskusteluun kuitenkin kuuluu eriävien mielipiteiden esittäminen ja kyseenalaistaminen. Kukin tekee itse valintansa kamojensa suhteen, ihmettelinpähän vain ääneen miten esim. telinecase voi olla niin painava ettei sitä muutamia kymmeniä kertoja vuodessa jaksa kantaa. Sulla asia on eri koska teet keikkaa enemmän. Muuta ei tästä osaltani enempää, peace and out.
Kefiiri
16.05.2016 16:36:45
Kailis: Ehkä juu. Keskusteluun kuitenkin kuuluu eriävien mielipiteiden esittäminen ja kyseenalaistaminen. Kukin tekee itse valintansa kamojensa suhteen, ihmettelinpähän vain ääneen miten esim. telinecase voi olla niin painava ettei sitä muutamia kymmeniä kertoja vuodessa jaksa kantaa.

No minä jatkan tästä... onhan se jo fiiliskysymyskin, että kamat pitää olla kevyimmät mitkä vielä asiallisesti toimivat! Muuten tuntuu että raahaa mukana kuollutta painoa.

Joku toinen taas tykkää että soundi painaa, ja kolmas on valmis punnertamaan kunhan tukevuus on tapissaan.
En ole musiikin asiantuntija.
sahkuifk
25.05.2016 00:56:04
Kailis: Mulla on vanhassa Premier-setissä Lokfast snarestandi sekä yksi suora ja puomillinen symbaalistaagi. Hyvin ovat tukevia. Soundissa enkä tanssivuudessa eroa ole havainnut. Hemmetin kauniita kun on ovaalin muotoinen putki.
http://img.class.posot.es/en_gb/201 … r-Lokfast-Stands-20151031183830.jpg
Yritän vielä metsästää yhtä suoraa symbaalistaagia ja haikkaa. Vihjeitä otetaan vastaan.

http://www.huuto.net/kohteet/premier-haikka-standi/405963136

Tollastako kö?
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
janme
25.05.2016 09:02:55
Kefiiri: No minä jatkan tästä... onhan se jo fiiliskysymyskin, että kamat pitää olla kevyimmät mitkä vielä asiallisesti toimivat! Muuten tuntuu että raahaa mukana kuollutta painoa.

Joku toinen taas tykkää että soundi painaa, ja kolmas on valmis punnertamaan kunhan tukevuus on tapissaan.

Mua jo valmiiksi naurattaa kun kaveri lupas hoitaa rumpujen roudauksen tulevalla keikalla mun puolesta....Sonor Phonic Plus hi-tech tuplasetti ja räkkihelvetti. Ite ajattelin ottaa kaljaa vieressä ja nauraa. Vois ottaa muutaman saman sarjan telineenkin mukaan "ihan varmuudeksi".
www.crimfall.com
Velli
25.05.2016 13:51:33
janme: Mua jo valmiiksi naurattaa kun kaveri lupas hoitaa rumpujen roudauksen tulevalla keikalla mun puolesta.

Ihan mielenkiinnosta vaan, että miksi kaveri moiseen lupautui :D?
janme
25.05.2016 14:31:50
Velli: Ihan mielenkiinnosta vaan, että miksi kaveri moiseen lupautui :D?

Parit roudaukset omilta keikoiltaa pystyssä :D
www.crimfall.com
Velli
25.05.2016 16:10:39
janme: Parit roudaukset omilta keikoiltaa pystyssä :D

Ymmärrän :).
Kailis
25.05.2016 19:44:50 (muokattu 25.05.2016 19:45:48)

janme: Mua jo valmiiksi naurattaa kun kaveri lupas hoitaa rumpujen roudauksen tulevalla keikalla mun puolesta....Sonor Phonic Plus hi-tech tuplasetti ja räkkihelvetti. Ite ajattelin ottaa kaljaa vieressä ja nauraa. Vois ottaa muutaman saman sarjan telineenkin mukaan "ihan varmuudeksi".

Hyvät keisit ja kulkureitit pitää olla ettei kaveri tarvitse kaveria.
Ihan uusi ilmiö että roudauksiakin voi jäädä velkaa. Oppia ikä kaikki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)