Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 533 34 35 36 37122 123 124 125 126
BanZai88
21.09.2008 00:56:58
Onkos täällä kellään kokemusta noista Sonorin 3000 sarjan vehkeistä ja tarkoitan juuri tätä made in Germany tavaraa, en näitä nykyisiä idän kolmetonnisia? Ne ois kuitenkin jo vissiin ihan laatutavaraa? Noita ihan kivasti ois saksan ebayssa myynnissä ja lähinnä tuommonen visakoivupinta houkuttelisi. Näyttäisi olevan myös sitten irtorumpuja saatavilla. Paljonkos tuommosesta perus 20, 10, 12, 14 setistä kannattaisi maksaa?

Kovasti houkuttelisi uutta settiä hommata, mutta eips kuitenkaan varaa tällähetkellä aivan pro settiin, niin nuo voisi olla ihan hyvä vaihtoehto tuohon "semi-pro"- luokkaan?
RstoU
21.09.2008 09:34:29 (muokattu 21.09.2008 09:35:10)
Onkos täällä kellään kokemusta noista Sonorin 3000 sarjan vehkeistä ja tarkoitan juuri tätä made in Germany tavaraa, en näitä nykyisiä idän kolmetonnisia? Ne ois kuitenkin jo vissiin ihan laatutavaraa? Noita ihan kivasti ois saksan ebayssa myynnissä ja lähinnä tuommonen visakoivupinta houkuttelisi. Näyttäisi olevan myös sitten irtorumpuja saatavilla. Paljonkos tuommosesta perus 20, 10, 12, 14 setistä kannattaisi maksaa?

Kovasti houkuttelisi uutta settiä hommata, mutta eips kuitenkaan varaa tällähetkellä aivan pro settiin, niin nuo voisi olla ihan hyvä vaihtoehto tuohon "semi-pro"- luokkaan?

Ovat oikein toimivia hintaisikseen, ei mitään hifikannuja mutta soundit saa kyllä kohdalleen. En ole omistanut yhtään tällaista settiä, mutta soittanut olen.

Saksan eBayssa kun on noita kolmetonnisia visapinnalla: näyttää kuin pinta olisi "halvempaa" ts pintaa, jossa ei ole niin tasalaatuista visoittumista. Tuohan ei toki soundiin vaikuta, mutta ulkonäkö on se, jonka yleisö näkee.. :)

PS. Tsekkaas myynnissä olevat SonorLiteni. Tuosta voi pilkkoa pienemmäksi ja halvemmaksi, sinne tonnin pintaan, kuten 3000-sarjalaiset.
Punainen saartaja saartaa kirkon, vie kellot, tuo valtavan pimpparaudan.
Tindrum
21.09.2008 09:56:47
Noi Sonorlitet on kyllä yhdet parhaista koskaan tehdyistä kannuista. Himottaa...
m© No niin - nyt sitä on mun tukassakin...
RstoU
21.09.2008 10:52:45 (muokattu 21.09.2008 10:53:30)
Noi Sonorlitet on kyllä yhdet parhaista koskaan tehdyistä kannuista. Himottaa...

Osta pois!

Jatkuvasti mietityttää, että miksi edes vaihdan. Sitten tulee mieleen Sonorin vaahterainen soundi. Mitäs myit minulle joskus Hilitet. :) Ja mitäs menin myymään ne pois. Koot olisivat voineet toki olla paremmat. Saas nähdä mitä ruotsinmaalta tulee tilalle kunhan saan koivukannuista rahat käyttöön..
Punainen saartaja saartaa kirkon, vie kellot, tuo valtavan pimpparaudan.
Kailis
23.09.2008 17:27:56

Mites kun musta tuntuu että tästä puuttuu jonkinlainen holkki joka estää kiristysruuvia painumasta tomiholderin putkeen? Jos jollakin on ylimääräinen tai vinkki mistä vois saada niin vinks. Onkohan Levytukulla näin vanhaa varaosaa? Yksi vaihtoehto olisi se että väsäisin koivuvanerista siistin palan, otan tuon osan pois ja maalattu pala tilalle. Sittenhän mulla olis melkein virgin-basari =D

http://i256.photobucket.com/albums/hh186/kaljakori/P1010293.jpg
pearl
23.09.2008 17:55:59 (muokattu 23.09.2008 17:56:43)
Mites kun musta tuntuu että tästä puuttuu jonkinlainen holkki joka estää kiristysruuvia painumasta tomiholderin putkeen? Jos jollakin on ylimääräinen tai vinkki mistä vois saada niin vinks. Onkohan Levytukulla näin vanhaa varaosaa? Yksi vaihtoehto olisi se että väsäisin koivuvanerista siistin palan, otan tuon osan pois ja maalattu pala tilalle. Sittenhän mulla olis melkein virgin-basari =D

Just katselin mun imperialstareista, missä näyttäisi olevan samanlainen tuo rosette, ettei mullakaan mitään sellaista holkkia ole. En oikein jaksa uskoa, että siinä mitään pitäisikään olla...
Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
hollmi-5
23.09.2008 20:19:50

Siitä puuttuu sellainen j-kirjaimen tyylinen metallilevy. Metallilevyssä on reikä, jonka läpi kiristusruuvi menee. Sillä se pysyy paikoillaan. T-ruuvin pää nojaa tähän puuttuvaan levyyn ja painaa levyn tomiholderin putkea vasten ja kiristää putken paikalleen. Tomiholderin varressa on ollut myös muistilukko. Pitää katsella omaa laaria, josko sieltä löytyisi. On se mahdollista.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Tindrum
23.09.2008 20:24:15
Yksi vaihtoehto olisi se että väsäisin koivuvanerista siistin palan, otan tuon osan pois ja maalattu pala tilalle. Sittenhän mulla olis melkein virgin-basari =D

Mä duunasin yhteen settiin koivuviiluista liimaamalla (oikeaan kaarevaan muotoon) yhden tälläisen. Tuli ihan tosi siisti - päällimmäinen viilu tietysti visaa. : )
m© Jos ihminen kehittyi apinasta, niin miksi vielä on apinoitakin?
pearl
23.09.2008 21:12:38 (muokattu 23.09.2008 21:13:19)
Siitä puuttuu sellainen j-kirjaimen tyylinen metallilevy. Metallilevyssä on reikä, jonka läpi kiristusruuvi menee. Sillä se pysyy paikoillaan. T-ruuvin pää nojaa tähän puuttuvaan levyyn ja painaa levyn tomiholderin putkea vasten ja kiristää putken paikalleen. Tomiholderin varressa on ollut myös muistilukko. Pitää katsella omaa laaria, josko sieltä löytyisi. On se mahdollista.

Ai siihen kuuluu oikeasti joku osa? Pakkohan se on uskoa, itse ajattelin (systeemiä kylläkin vielä toistaiseksi käyttämättä), että toimisi varmaan noinkin...
Jari-Markus Sinkkonen, Kotiteollisuus: "Olen sitä mieltä, että rumpu on lyömäsoitin. Kuten myös ihminen."
Kailis
24.09.2008 00:49:25 (muokattu 24.09.2008 00:51:29)

Ai siihen kuuluu oikeasti joku osa? Pakkohan se on uskoa, itse ajattelin (systeemiä kylläkin vielä toistaiseksi käyttämättä), että toimisi varmaan noinkin...

Toimii, mutta reikä on hitusen iso ja se ruuvi jättää ikävät jäljet. Mutta olis kreittii jos löytyis jostain kätköistä =D

päällimmäinen viilu tietysti visaa.

Mulla kun on halpikset, niin etsin romuttamosta saman värisen Ladan ja teen siitä pellistä.
fish-eye
24.09.2008 13:22:36
Tiedän että on vähän tyhmä kysymys tämä, mutta: Kuinka helposti Acrolite-virveleiden alkuperäiset vanteet vääntyvät vinoon rim-shoteissa?

En uskalla oikein rimshotteja vetää, koska lyön niitä usein hyvin lujaa treeniksellä. Pelkään, että paskon vanteen ja siinä menisi rumpukin solmuun. Sain nimittäin sonor force-sarjan virvelin vinoon kanttilyönneillä. :o

En siis ajatellut laskea lyöntivoimaa, mutta ajattelin vain asiantuntijoilta kysyä, että onko pelkoa rummun vääntymiselle?
Jeshua Hamashiach !
moderndrummer88
24.09.2008 13:49:38
Kyllähän ohuet prässivanteet varmasti antaa periksi jos hakkaa armotonta kanttikomppi koko ajan. Muistelisin, että ainakin omasta export-setin virpasta alkoi vanne vääntymään. Tosin omassa acrossa vanteet hyvässä kunnossa, soittotatsikin varmaan kyllä muuttunut vuosien varrella aika rajusti.

Kyllä siinä vaiheessa jo kannattaa muuten miettiä soittotatsin muuttamista, kun alkaa vanteet pettämään...
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
fish-eye
24.09.2008 13:56:09
Siis en aio paiskoa acron kantteja, en tietenkään. Se forcen virveli oli niin paska, että välillä teki mieli vaan lyödä raivolla. Olikin idea siinä, että toivottavasti vanteet ei hajoa, jos välillä kanttilyöntejäkin lyö.

(Kyllä siis tiedän kuinka kanttilyönnit kuuluu lyödä.)
Jeshua Hamashiach !
Youni
24.09.2008 14:27:23
Onko tietoa miksi Acroliten kalvon laittaminen paikalleen on niin tappelemista? Tuntuu, että Remon kalvon vanne olisi liian pieni ja se ottaa kiinni runkoon. Käytettynä olen rummun ostanut ja siinä rungossa on naarmua kalvon vanteen kohdalla. Vaikea saada uutta kalvoa kiristymäänkään tasaisesti, kun näin käy.

Onneksi ne naarmut ei sieltä vanteen alta näy ollenkaan, mutta tuo tappeleminen harmittaa...
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Kailis
24.09.2008 16:29:40

Onko tietoa miksi Acroliten kalvon laittaminen paikalleen on niin tappelemista? Tuntuu, että Remon kalvon vanne olisi liian pieni ja se ottaa kiinni runkoon. Käytettynä olen rummun ostanut ja siinä rungossa on naarmua kalvon vanteen kohdalla. Vaikea saada uutta kalvoa kiristymäänkään tasaisesti, kun näin käy.

Onneksi ne naarmut ei sieltä vanteen alta näy ollenkaan, mutta tuo tappeleminen harmittaa...

http://www.aquariandrumheads.com/products/display.asp?id=9

Maahantuoja F-musiikki
hollmi-5
24.09.2008 17:10:16

Ottaako koko matkalta? On minulle outo asia tuo. Kalvot ovat sopineet heittämällä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Youni
24.09.2008 17:51:22 (muokattu 24.09.2008 17:55:24)
Ottaako koko matkalta? On minulle outo asia tuo. Kalvot ovat sopineet heittämällä.

Ei ota koko matkalta, kun kalvo on paikallaan. Esim. cabrian tomiin Remo menee ihan tiputtamalla, mutta tuohon Acroon laittaessa se kalvo on selvästi liian pieni. Eli viiste ei asetu siihen kalvon mutkaan vaan vähän tunkemalla kalvo menee "paikalleen". Siitä kun alkaa kiristämään, niin saakin huomata, että joku reuna onkin ihan löysällä. Sitten kalvo kokonaan löysälle, painoa kalvon päälle, uutta yritystä pari kertaa. Sitten asettuu, mutta se kalvon vanne ottaa osittain runkoon kiinni.

http://www.aquariandrumheads.com/products/display.asp?id=9

Maahantuoja F-musiikki

Kiitos. Pakko kai kokeilla.

E: Saattaa muuten ottaakin koko matkalta se vanne, mutta niitä naarmuja ei ole koko matkalla. Pitää katsoa, kun pääsen setin luokse Riihimäelle.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
tml
24.09.2008 17:59:29 (muokattu 24.09.2008 18:02:40)

Mielestäni levy on enemmän V-muotoinen, muuten olen ihan samaa mieltä. Edit: ehkä se tuossa mallissa on enemmän J-muotoinen, mutta siis ilman pistettä joka tapauksessa :)

Kailis, jos irroitat holderin ja tuot sen mulle, voin väsätä sulle sopivan palan rosteripellistä.
Kärsänpuolikas
24.09.2008 19:12:17
Onkos kukaan kuullut Sabianin Steve Gadd Signature ridestä? Ei oikein googlekaan anatanut infoa.
korkuinen
Jupi57
24.09.2008 19:37:46
Sitten asettuu, mutta se kalvon vanne ottaa osittain runkoon kiinni.

Onko virveli pudonnut joskus kovalle alustalle ja menettänyt pyöreytensä?
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)