Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5334 335 336 337 338414 415 416 417 418
Skepsis
01.03.2016 23:54:18
Huh huh! Komeaa ja parasta.

Todella hienot! Itse en ole kovin iso MCA:n ystävä, mutta hyviä rumpuja ne mun henk. koht. mielipiteistä huolimatta ovat :). Lugeista Absolutet miellyttävät tosin silmää enemmän kuin Nouveaut.

Kiitokset kehuista - itsekin tykkään, vaikka en noilla edes soita... :)

statistiÖ: Nyt on hyvännäköistä sparklea. Nämä on mun silmään aina jotenkin ryhdikkäitä pannuja, kunnon rumpuja. Ja vaahtera on tosi jees.
Mutta haluaako joku taas kertoa, mikä ero on MCAalla ja MCeellä? Mikä tuo Nouveau sitten on?

MCA on ohuempirunkoinen ja siinä on alumiiniset valuvanteet, MC:ssä enemmän kerroksia, prässivanteet ja perinteisemmät lugit. Nouveau-lugit ovat tavallaan lenkit, jotka kiristyvät rungossa olevaan kiinnitystappiin. Systeemi on kevyt ja sen ei pitäisi häiritä ohuen rungon resonointia. MC on kuulemma kovaäänisempi tai 'projektiivisempi' ja aika moni pitää siitä enemmän. Pienessä treenitallissa hiljaisemmasta (?) volyymistä ei ole haittaa ja itse tuskin edes kuulisin noissa eroa. :)

Yhden kalvojen vaihdon jälkeen en hirveästi ihastunut Nouveau-lenkkilugeihin, mutta kyllä niihinkin varmaan sopeutuu. Lugien ulkonäön suhteen en ole ronkeli. Sparklea ilmankin pärjättäisiin, mutta se on tosi hienosti toteutettu (täydellisen tasalaatuinen kerros pieniä folioneliöitä) ja se polymeeri/lakkapinta tuntuu tavattoman kestävältä. Tuskinpa koskaan tulee tarvetta vaihtaa rumpuja "parempiin".
Kailis
02.03.2016 00:25:28

Epämuusikko: Investoin kahteen pariin kapuloita. Coopermanin Graham S. Johnsit sekä

http://vicfirth.com/products/marching-percussion/snare-sticks/ms4/

kummallakaan parilla en todnäk tee juuri mitään, mutta ekat oon halunnu pitkään ja nuo tokat on lähinnä varoittavaksi esimerkiksi. Nimittäin, Coopermanit näyttää olevan 60 g kukin. Verrokkina Vic Firthin 2B:t, jotka painaa 65 g. Magnumit painaa hulppeat 112 g kappale. huhhuh.

Hintaakin noille kapuloiksi tuli aika paljon mutta ovatpahan nyt tuossa.

Mä kun luulin että treenikämpällä lojuvat Vaterin Nightstickit on isot...
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
janme
02.03.2016 08:09:20
majuku: Ei pääse:) Tarkimmillaankin puhutaan valistuneista arvauksista. Heittäisin että luokkaa 76-80 väliseltä ajalta sillä perusteella että 6-ply (76-) mutta teräväkulmainen badge joka poistunut 78-80 välisenä aikana pikku hiljaa.

Riittää mulle, oikeestaan samantekevää, pääasia että soundaavat hyvälle. :D

Eks joku täällä kysellyt ja kaupitellut Oilingin settiä hieman puutteellisena vähän aikaa sitten? Kerro ihmeessä jos tiedät, miten ne puuttuvat rummut oli Ruotsiin päätyneet?

Jep, tää setti sitten päätyi mulle kun kaveri halus multa yhden setin niin tehtiin vaihtokauppaa. Siinä siis nuo 2 x 24, 14-15-16 tomit. Mukana tuli tosiaan vanhoja kalvoja jossa toisessa oli "oiling" teksti kovasti saman näköisenä kuin joskus aikanaan herralla oli. Sen lisäksi ei ole kuin tämä kaverin sana aiheesta. Eikä silläkään ole mulle mitään merkitystä, soundilla on. Joka vaikutti varsin mainiolle.

Nämä ylimääräiset ostin Ruotsista ihan huvikseni lisäksi tohon eikä niillä ole mitään tekemistä tuon alkuperäisen setin kanssa. Antavat vaan vähän mahdollisuuksia muokata tarpeen mukaan.
www.crimfall.com
Mikael
03.03.2016 09:27:52

Velli: Olen tässä viimeisen kolmen kuukauden aikana ostanut käytettynä muutaman uustuotantoa olevan Paiste Formula 602:n...

Mun kokemukset on vähän saman suuntaisia. Paiste ei merkkinä oo ikinä mua ihastuttanut. Mutta silloin tällöin studiohommissa äänittäjän hattu päässä jonkun toisen rumpalin 602:set ovat osuneet korvaan erittäin mahtavina ja mukavina äänittää ja aiheuttaneet itsellekin himoa. Mutta sitten kun niitä on omaan settiin tullut hankittua, niin soittaessa ne ei itelle ole tuntuneet/kuulostaneet kuitenkaan niin kivoilta. Mutta haitsut on poikkeus ja nimenomaan 15":t jotka on mullakin ostoslistalla kunhan vaan jostain joskus tulee vastaan.
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Epämuusikko
03.03.2016 10:36:28
Meikällä samanlaista Paisteilut, pl. vanhat 602:sen haitsut ja flat ridet. Studiossa en oo koskaan minkään Paisteen kamppeen kanssa ollut, joten en tiedä siitäkään mitään.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
jtpennane
03.03.2016 11:04:44
Täällä samat muuten, mutta Giant Beatit (re-issueista ainoastaan kokemusta) olivat itselleni ensimmäiset Paisteet, jotka kolisivat. Pun intended.

Noi uudet 602:t vaikuttavat erittäin päteviltä. Hinnat kyllä melkoiset.
Juuh elikkäs
Kailis
03.03.2016 11:21:47

Angry Pierre: Hinnat kyllä melkoiset.

No joo. Mä tilasin oman Bosphorus-settini tehtaalta omilla spekseilla, hinnat about kolmasosa noista. Tosin piti hakea sieltä, mutta kaveri hoiti sen puolen.
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
Drumpaul
04.03.2016 22:43:12
Matkahuolto toi tänään 2002 16" crashin. Nyt on minun pellit koossa. Piste.
polytoximaniac
08.03.2016 23:47:52
Sain jo pitkään suunnittelemani symbaalikattauksen uusinnan tehtyä. Aikasemmin oli pääosin Paistetta, tarkemmin 2002, 505 ja Innovations. Nykyään mennään Sabianin laivalla. Vaihtelu virkistää kyllä! Jotenkin "maanläheisempi" saundi. Äänityksiä odotellessa! Paisteella menin sen kymmenisen vuotta ja alkoi hieman kyllästyttämään :P Tuosta artikkeli-linkistä pääsee tarkemmin tutkaileen ->

https://muusikoiden.net/artikkelit/1549

Paisteloisia olis vielä muuten kaupan, jos sattuus kiinnostaan! :)
Pulisongs = best
Michajahu
09.03.2016 23:47:16
Sonor prolite 12" ja 14" tomit ja 22" sonor lite bassari. Sunnuntaina käyn kipasee.
Bacchus
10.03.2016 11:34:52
Michajahu: Sonor prolite 12" ja 14" tomit ja 22" sonor lite bassari. Sunnuntaina käyn kipasee.

Sopiiko kysyä minkä väriset? Mulle tulee nimittäin yhden setin mukana 10" Prolite-tomi Silver Sparklena. Aivan pränikkä ja paketissa. Ylimääräinen meikäläiselle joten laittelen myyntiin kun paketti täällä.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Michajahu
10.03.2016 13:13:55
Bacchus: Sopiiko kysyä minkä väriset? Mulle tulee nimittäin yhden setin mukana 10" Prolite-tomi Silver Sparklena. Aivan pränikkä ja paketissa. Ylimääräinen meikäläiselle joten laittelen myyntiin kun paketti täällä.

Natural maple värityksellä et vähä räikee ois ehkä siihen silver sparkle. :D 10" tomin kylläkin olen sitten hommaamassa jossain vaiheessa ja snaren myös.
Bacchus
10.03.2016 13:30:20
Michajahu: Natural maple värityksellä et vähä räikee ois ehkä siihen silver sparkle. :D 10" tomin kylläkin olen sitten hommaamassa jossain vaiheessa ja snaren myös.

No hei, vähän bling blingiä settiin.;) Joo, ei se oikein istu vaalean puun sekaan.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Muovinen
19.03.2016 19:50:53

Pitkästä aikaa jotain rumpujuttujakin hankkinut, jäi into päälle äänityssessioiden jälkeen. Torilta poistin todella halvan 18" K Custom riden jonka malli hieman mysteeri, todennäköisesti dark ride. Lisäksi tutulta vaihtokauppoina Gibraltarin satulapenkki ja Avedis Sweet Ride. Vielä kun pääsis poistamaan siltä wanhat Avedis haikat, joissa on todella lämmin ja pehmee soundi.
Veksi
20.03.2016 00:20:47
En viitti kehua noita viimeisiä ostoksia?!
Epämuusikko
21.03.2016 00:11:31
Simbeltä poistin vanhemman A-sarjan 22" swishin. Ohut, kuudella niitillä. Poskettoman hyvä peli.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Michajahu
21.03.2016 16:30:55
Tama S.L.P. G-Bubinga snare 14"x6"
Kimd
22.03.2016 13:15:08
Impression 22" Prototype Ride ja virveli afrikan mahonkia 14"x5"
Harrastelija harrastelija rumpali
Duro
23.03.2016 19:36:29
Koska rumpusettejä ei ole nähtävästi tarpeeksi: Tama Rockstar DX 20bd/12tt/14ft-pläjäys mustalla wrapilla. Jyväskylän Popparin wanha talon setti pikkutomia lukuun ottamati, eli ainakin riittävästi sisäänajetut. Pienemmän basarin ja lattarin keikkasetiksi tulee tämä, koska halvalla sain.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Mikael
24.03.2016 10:47:58 (muokattu 24.03.2016 10:48:58)

Saapa nähdä. Vaikka tossa juuri aikaisemmin vähän toisin todistin, niin tänään sokko-ostoksena Paisteen 22" 602 Medium Ride. Nyt kämpille testaamaan miten kävi.
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)