Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5333 334 335 336 337414 415 416 417 418
jarome
25.02.2016 14:22:27
Bacchus: *peukku*

EDIT:

Kuulemma tuskastuneena harkitsee kaikenlaisten soittohommeleiden lopettamista tykkänään.

On sillä k:lla sitten väliä.
time decorating
-J-
25.02.2016 18:39:41
Viimeiset ostokset ovat Sabianin 12" Chopper sekä Sonorin Jojo-pedaali. Chopper on kyllä kiva peli, mutta aivan optimaalista käyttöä en sille ole vielä onnistunut löytämään, vaikka soundista sikäli pidänkin. Jojo-pedaali taas tuntui alusta asti todella hyvältä ja se hankintana tuntuu kyllä paljon soittoa avustaneen.
janme
25.02.2016 21:47:41
Tuosta pitäisi ruveta vääntämään soittokuntoon:

https://muusikoiden.net/dyn/users/144377.jpg

Vähän on sekasotku setti, 10,12,13 on uudempaa sarjaa modular kiinnikkeillä ja olikohan 6-kerroksiset rungot, loput 14,15,16 sit 3-kerroksisia vahvikerenkailla paitsi 8 on konserttitomi....24 basarit. Saas nähdä minkälaiseen muotoon nuo saa, vähän puuttuu nippeliä sieltä täältä. Hemmetin kalvotkin on juuston hinnoissa.
www.crimfall.com
hollmi-5
25.02.2016 22:06:32
janme: Tuosta pitäisi ruveta vääntämään soittokuntoon:

Vähän on sekasotku setti, 10,12,13 on uudempaa sarjaa modular kiinnikkeillä ja olikohan 6-kerroksiset rungot, loput 14,15,16 sit 3-kerroksisia vahvikerenkailla paitsi 8 on konserttitomi....24 basarit. Saas nähdä minkälaiseen muotoon nuo saa, vähän puuttuu nippeliä sieltä täältä. Hemmetin kalvotkin on juuston hinnoissa.

Kunnostaminen on aika arvokasta hommaa. Siksikin omat projektit ovat olleet lähinnä hyväntekeväisyyttä hyvien soittimien saattamiseksi soittokuntoon ja ehkä seuraavalle soittajalle. Kahdeksan kunnostettua 60-70-luvun Ludwigin settiä on omissa hoteissa odottelemassa parempia aikoja. Minulla kaikki on kuitenkin saman aikakauden ja samoilla rungoilla. Vain kaksi settiä on tehty niin, että alun perin kaikki rungot eivät ole tehtaalta samaan settiin laitetut.
Soundit, piuhat ja kajarit.
janme
26.02.2016 08:43:47
hollmi-5: Kunnostaminen on aika arvokasta hommaa. Siksikin omat projektit ovat olleet lähinnä hyväntekeväisyyttä hyvien soittimien saattamiseksi soittokuntoon ja ehkä seuraavalle soittajalle. Kahdeksan kunnostettua 60-70-luvun Ludwigin settiä on omissa hoteissa odottelemassa parempia aikoja. Minulla kaikki on kuitenkin saman aikakauden ja samoilla rungoilla. Vain kaksi settiä on tehty niin, että alun perin kaikki rungot eivät ole tehtaalta samaan settiin laitetut.

Ei sulla sattumoisin ole mitään pientä nippeliä jäänyt yli? Tarviis ainakin pari basarin kiinnityskouraa+ruuvit ja sit siihen hiilihankomallin tomihaarukkaan toisen sellasen l-mallisen tikun?
www.crimfall.com
Duro
26.02.2016 09:13:36
Holmille kans sellanen tiedustelu, et jos sul sattuis olemaan Phonicin lugeihin käypiä kiinnitysruuvveja ylimääräsenä ni voisin jonku 4-5kpl napata. Parit kappaleet irronneet jonnekin kolmen vuosikymmenen aikana. Jos ei muuta niin osaatko ohjata oikeeseen suuntaa tai rautakaupan hyllylle, ettei tu hommattua vääränlaista :)
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
hollmi-5
26.02.2016 11:35:01
Duro: Holmille kans sellanen tiedustelu, et jos sul sattuis olemaan Phonicin lugeihin käypiä kiinnitysruuvveja ylimääräsenä ni voisin jonku 4-5kpl napata. Parit kappaleet irronneet jonnekin kolmen vuosikymmenen aikana. Jos ei muuta niin osaatko ohjata oikeeseen suuntaa tai rautakaupan hyllylle, ettei tu hommattua vääränlaista :)

Ei ole ylimääräisiä. Ne on ihan normaaleja millikierteellä, joten ota yksi malliksi ja marssi pulttikauppaan.
hollmi-5
26.02.2016 11:38:58
janme: Ei sulla sattumoisin ole mitään pientä nippeliä jäänyt yli? Tarviis ainakin pari basarin kiinnityskouraa+ruuvit ja sit siihen hiilihankomallin tomihaarukkaan toisen sellasen l-mallisen tikun?

L-rautaa ei ole ylimääräisenä. Yksi Ludwigin tomihaarukka kokonaisena taitaa olla. Yksi T-ruuvi ja yksi neliökannalla ainakin ja neljä vannekouraa.
jazzmies
28.02.2016 09:13:48
Torilla ei enää näy sitä Sabian Max Stax 10" china-splash-yhdistelmä. Nyt se on minulla. Eräs kaveri myi kaikki Sabianinsa pois ja tämä jäi viimeiseksi ja juuri se ainoa, joka minulla oli tähtäimessä. Hinta oli lopussa järkevä.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
jtpennane
28.02.2016 09:41:31
jazzmies: Torilla ei enää näy sitä Sabian Max Stax 10" china-splash-yhdistelmä. Nyt se on minulla. Eräs kaveri myi kaikki Sabianinsa pois ja tämä jäi viimeiseksi ja juuri se ainoa, joka minulla oli tähtäimessä. Hinta oli lopussa järkevä.

Sitten vaan Portnoyn pimeet kompit soimaan.

Eiku...
Juuh elikkäs
Skepsis
01.03.2016 10:43:10
Vaahterarunkoisia...
Yamaha MCA Silver Sparkle 20", 10", 12", 14"
https://muusikoiden.net/dyn/users/144496.jpg

Iso kiitos mnettiläisille monista hyödyllisistä neuvoista ja mukavista kaupoista.
majuku
01.03.2016 11:48:44 (muokattu 01.03.2016 12:53:06)
janme: Tuosta pitäisi ruveta vääntämään soittokuntoon:

Nopeasti katsottuna tuon kuvan perusteella muutama "erikoisuus" pistää silmään..12",13",14" puuttuu dempparit, pitäisi olla badgen alla jos classic tomeja 70-80 taitteesta..lisäksi syvyydet ja badgen paikka 12" tomissa viittaa siihen että ovat mahdollisesti olleet konserttitomeja alunperin. Ja teräväkulmiset badget 70-luvulta mutta modular -muhvit jota ei ole silloin edes esitelty? Kaikki on mahdollista, mutta tuon perusteella ensivaikutelma on, että joku repinyt alumiinisuojat pois, ajanut viisteet ja samalla porannut clip mountien tilalle modularit. Tutkimalla selviää.

E: 10",12"13" tarkoitin, 14" on dempparikin. Tämä on hyvä sivusto:

http://www.drumarchive.com/Ludwig/
janme
01.03.2016 13:32:52
majuku: Nopeasti katsottuna tuon kuvan perusteella muutama "erikoisuus" pistää silmään..12",13",14" puuttuu dempparit, pitäisi olla badgen alla jos classic tomeja 70-80 taitteesta..lisäksi syvyydet ja badgen paikka 12" tomissa viittaa siihen että ovat mahdollisesti olleet konserttitomeja alunperin. Ja teräväkulmiset badget 70-luvulta mutta modular -muhvit jota ei ole silloin edes esitelty? Kaikki on mahdollista, mutta tuon perusteella ensivaikutelma on, että joku repinyt alumiinisuojat pois, ajanut viisteet ja samalla porannut clip mountien tilalle modularit. Tutkimalla selviää.

E: 10",12"13" tarkoitin, 14" on dempparikin. Tämä on hyvä sivusto:

http://www.drumarchive.com/Ludwig/

Noi 10-12-13 onkin ihan eri setistä peräisin ja en ole vielä selvitellyt ikää, varmaan sarjanumeron perusteella pääsee jäljille. Jostain ruotsin perukoilta ne mulle päätyivät. Nämä basarit ja 14-15-16 tomit on kuulemma oilingin matin vanhoja, on kyllä varsin maukkaat soundit kun niitä vähän ehdin tuossa testaamaan. Nuo tuoreemmat tomit on sinänsä hyvä olla olemassa niin saa tarvittaessa vähän maltillisemmat jytinät.

Ne tosiaan näyttää vähän modatuilta kun yhdestä irrotin tuon tomin kiinnikkeen, vaikee kuvitella että olisi tehtaalta lähtenyt niin rosoinen rööri. Täytyy selvitellä lisää.
www.crimfall.com
Bacchus
01.03.2016 15:34:22
Skepsis: Vaahterarunkoisia...

Iso kiitos mnettiläisille monista hyödyllisistä neuvoista ja mukavista kaupoista.

Huh huh! Komeaa ja parasta.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Velli
01.03.2016 16:12:37
Skepsis: Vaahterarunkoisia...

Todella hienot! Itse en ole kovin iso MCA:n ystävä, mutta hyviä rumpuja ne mun henk. koht. mielipiteistä huolimatta ovat :). Lugeista Absolutet miellyttävät tosin silmää enemmän kuin Nouveaut.
majuku
01.03.2016 16:52:26
janme: Noi 10-12-13 onkin ihan eri setistä peräisin ja en ole vielä selvitellyt ikää, varmaan sarjanumeron perusteella pääsee jäljille.

Ei pääse:) Tarkimmillaankin puhutaan valistuneista arvauksista. Heittäisin että luokkaa 76-80 väliseltä ajalta sillä perusteella että 6-ply (76-) mutta teräväkulmainen badge joka poistunut 78-80 välisenä aikana pikku hiljaa.

Nämä basarit ja 14-15-16 tomit on kuulemma oilingin matin vanhoja, on kyllä varsin maukkaat soundit kun niitä vähän ehdin tuossa testaamaan. Nuo tuoreemmat tomit on sinänsä hyvä olla olemassa niin saa tarvittaessa vähän maltillisemmat jytinät..

Eks joku täällä kysellyt ja kaupitellut Oilingin settiä hieman puutteellisena vähän aikaa sitten? Kerro ihmeessä jos tiedät, miten ne puuttuvat rummut oli Ruotsiin päätyneet?
Kailis
01.03.2016 17:14:07

Niitä Oilingin ja Remun settejä on vähän joka paikassa.
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
statistiÖ
01.03.2016 21:53:20

Skepsis: Yamaha MCA Silver Sparkle 20", 10", 12", 14" https://muusikoiden.net/dyn/users/144496.jpg
Nyt on hyvännäköistä sparklea. Nämä on mun silmään aina jotenkin ryhdikkäitä pannuja, kunnon rumpuja. Ja vaahtera on tosi jees.
Mutta haluaako joku taas kertoa, mikä ero on MCAalla ja MCeellä? Mikä tuo Nouveau sitten on?
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ ihanainen ¤
Epämuusikko
01.03.2016 23:00:53 (muokattu 01.03.2016 23:03:46)
Investoin kahteen pariin kapuloita. Coopermanin Graham S. Johnsit sekä

http://vicfirth.com/products/marching-percussion/snare-sticks/ms4/

kummallakaan parilla en todnäk tee juuri mitään, mutta ekat oon halunnu pitkään ja nuo tokat on lähinnä varoittavaksi esimerkiksi. Nimittäin, Coopermanit näyttää olevan 60 g kukin. Verrokkina Vic Firthin 2B:t, jotka painaa 65 g. Magnumit painaa hulppeat 112 g kappale. huhhuh.

Hintaakin noille kapuloiksi tuli aika paljon mutta ovatpahan nyt tuossa.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Velli
01.03.2016 23:32:43
Olen tässä viimeisen kolmen kuukauden aikana ostanut käytettynä muutaman uustuotantoa olevan Paiste Formula 602:n: Thin Crashit 18" ja 20" ja tänään tuli vielä postissa 15" haitsut. Kaikki olivat ostettaessa kuta kuinkin uuden veroisia (ja ovat sitä vieläkin).

En ole koskaan ollut varsinaisesti Paisteen ystävä. Ne ovat olleet omaan korvaani pelkkää epämiellyttävää yläpääkihinää. Nämä Formula 602:t ovat kuitenkin aivan loistavia. Soundi on ihanan pehmeä eikä mukana ole mitään riipiviä taajuuksia (mainittakoon että ns. kompleksiset pellit ovat omaan korvaani kauhean kuuloisia, mutta se oonkin vain mä :)...).

Testasin n. kolme vuotta sitten 15" Formula 602 haitsuja musaliikkeessä ja silloin jo päätin että ostan tuollaiset heti kun käytettynä tulee moiset vastaan. Uusien hinta oli niin järkyttävä (about 500€), että ei käynyt mielen vieressäkään uutena niitä ostaa. Kolmen vuoden odotus palkittiin kun nuo nyt vihdoin saapuivat postissa. Soitin niillä jo tänään bändin kanssa ja soundi oli juuri sellainen kuin muistin: pehmeä, tumma ja syvä. Mihinkään funk-henkiseen menoon nuo eivät tosin sovi. Tiukaksi poljettunakaan noista ei saa tiukkaa funk *chickiä*. Yleishaitsuiksi nämä on kuitenkin ehkä parhaat mahdolliset.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)