Duro 06.06.2015 09:40:02 | |
---|
hollmi-5: Liuottimeen olen ne laittanut muiden metalliosien käsittelyn ajaksi viritysruuvien kera. Onks joku tietty liuotin mitä kannattaa käyttää? Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
kincy 06.06.2015 09:53:49 | |
---|
Mulla oli yhdessä käytetyssä setissä ostohetkellä muutamassa lugissa semmonen kiva ylläri, että edellinen omistaja oli ilmeisesti jonkinsorttista kierrelukitetta käyttänyt estämään löystymistä. Eipä ne ruuvit sitten pyörineet juuri ollenkaan. Laitoin ihan kynsilakanpoistoaineeseen likoamaan lug-nutit ja viritysruuvit. Hyvin sulatti sen mönjän irti ja kun vanupuikolla vielä putsasin lug-nutit niin avot. Myös asetoni käynee mutta jos sulla on vaan rasvaa eikä mitään järeämpää tököttiä poistettavana niin voisikai kokeilla ihan vain tärpätillä ensin. |
Juhani_t 06.06.2015 10:16:07 | |
---|
kincy: Mulla oli yhdessä käytetyssä setissä ostohetkellä muutamassa lugissa semmonen kiva ylläri, että edellinen omistaja oli ilmeisesti jonkinsorttista kierrelukitetta käyttänyt estämään löystymistä. Eipä ne ruuvit sitten pyörineet juuri ollenkaan. Laitoin ihan kynsilakanpoistoaineeseen likoamaan lug-nutit ja viritysruuvit. Hyvin sulatti sen mönjän irti ja kun vanupuikolla vielä putsasin lug-nutit niin avot. Myös asetoni käynee mutta jos sulla on vaan rasvaa eikä mitään järeämpää tököttiä poistettavana niin voisikai kokeilla ihan vain tärpätillä ensin. Kierrelukitteet aukee parhaiten lämmittämällä. Melko pienikin lämpö riittää pehmentämään kovankin liiman. |
heviheksa 10.06.2015 10:40:02 | |
---|
Apuva! Onko mitään tehtävissä kun haitsun pellit tosi kierot? Tuskin on soittamalla saanu ed. omistaja näin kieroiksi. Pearl cx 200 pellit. |
Duro 10.06.2015 11:42:59 | |
---|
heviheksa: Apuva! Onko mitään tehtävissä kun haitsun pellit tosi kierot? Tuskin on soittamalla saanu ed. omistaja näin kieroiksi. Pearl cx 200 pellit. Ei o eka kerta kun joku niitä saa soikeiksi. Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
Kimd 10.06.2015 12:54:36 | |
---|
heviheksa: Apuva! Onko mitään tehtävissä kun haitsun pellit tosi kierot? Tuskin on soittamalla saanu ed. omistaja näin kieroiksi. Pearl cx 200 pellit. Tässä tapauksessa ei Harrastelija harrastelija rumpali |
tomboarmageddon 10.06.2015 15:28:03 | |
---|
heviheksa: Apuva! Onko mitään tehtävissä kun haitsun pellit tosi kierot? Tuskin on soittamalla saanu ed. omistaja näin kieroiksi. Pearl cx 200 pellit. Mä oioin joskus kaverin k haitsut. Onkos nuo ny jotkun setin mukana tulleet tinapellit, että kandeeko ees korjauttaa? |
Duro 10.06.2015 15:54:12 | |
---|
tomboarmageddon: Onkos nuo ny jotkun setin mukana tulleet tinapellit On ne. Eivät sentäs tinaa, mutta ehtaa messinkiä. Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
hollmi-5 10.06.2015 16:04:21 | |
---|
heviheksa: Apuva! Onko mitään tehtävissä kun haitsun pellit tosi kierot? Tuskin on soittamalla saanu ed. omistaja näin kieroiksi. Pearl cx 200 pellit. Juu. Hommaa haitsunpellit. Soundit, piuhat ja kajarit. |
KalloPää 15.06.2015 15:33:38 (muokattu 15.06.2015 15:45:13) | |
---|
No niin, projekti taas nytkähti hieman eteenpäin, sain viikonloppuna wrapit rummuista irti ja alta löytyi suht siisti puupinta. Pienin tomi oli yhdestä viilusta tehty ja se oli muutenkin todella siisti, muissa sitten oli enemmän ja vähemmän sanomista... Kuvat kertoo enemmän http://1drv.ms/1Fjqj8N Rungot on pyöreät, muutaman millin heittoja oli. Tasaisuutta en oikein päässyt tarkistamaan, kun en keksinyt tarpeeksi suoraa pintaa. Duunista löytyy graniittitaso, jolla voi sitten mitata vaikka tuhannesosan tarkkuudella, jos kiinnostaa :) Kuinka iso rako on vielä "sallituissa rajoissa"? Viisteet oli melko hyvässä kunnossa, muutama kolhu löytyi. Eikös noita voi täyttää ihan perus puukitillä? Yksi suht pieni halkeama löytyi, taisi olla 16" tomissa ja basarin sauma oli aika härski, mutta onneksi sauma on alapuolella, joten se ei tule näkyviin. Jossain tomissa oli myös sauma hieman auki, mutta yritän sen korjata vaikka palalla viilua. Seuraava siirto on runkojen hionta, liimat pois, kolojen korjaus. Vielä hieman arvon pinnoituksen kanssa, mutta luulen että teen ruiskulla 2-värisen petsin. Fade tumman punaisesta mustaan tai jotain sinnepäin. Lopuksi kiiltävä lakka ruiskulla. Tai sitten vaan puuvaha. |
kincy 15.06.2015 18:00:47 | |
---|
KalloPää: Seuraava siirto on runkojen hionta, liimat pois, kolojen korjaus. Vielä hieman arvon pinnoituksen kanssa, mutta luulen että teen ruiskulla 2-värisen petsin. Fade tumman punaisesta mustaan tai jotain sinnepäin. Lopuksi kiiltävä lakka ruiskulla. Tai sitten vaan puuvaha. Jos kittailemaan joudut ihan enemmänkin niin vähän suosittelisin kyllä uudelleen pinnoittamaan mieluummin. Tuollaisen fade-lakkauksen tekeminen kotikonstein on aika hankalaa hommaa. Toki jos olet alan ammattilainen niin sitten eikun vain :) |
Speedy 15.06.2015 21:14:29 | |
---|
kincy: Jos kittailemaan joudut ihan enemmänkin niin vähän suosittelisin kyllä uudelleen pinnoittamaan mieluummin. Sitä paitti eikö se kitti kuitenkin näy sieltä petsin alta ainakin eri sävynä, jos se siihen ylipäätään edes tarttuu? Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
kincy 15.06.2015 22:07:21 | |
---|
Speedy: Sitä paitti eikö se kitti kuitenkin näy sieltä petsin alta ainakin eri sävynä, jos se siihen ylipäätään edes tarttuu? Sitä just meinasinkin. Toki jos peittävällä maalilla/lakalla tekee niin eiköhän siitä kohtuu siistin vois osaava saada kunnon vehkeillä. |
KalloPää 15.06.2015 22:47:51 | |
---|
kincy: Jos kittailemaan joudut ihan enemmänkin niin vähän suosittelisin kyllä uudelleen pinnoittamaan mieluummin. Tuollaisen fade-lakkauksen tekeminen kotikonstein on aika hankalaa hommaa. Toki jos olet alan ammattilainen niin sitten eikun vain :) Tiedossa on että petsi ei tartu kittiin, ainut paikka johon kittiä olisi tulossa, on viisteissä olevat kolot, niitä on siis pari hassua. Tuo yksi sauma olisi tarkoitus korjata työntämällä viilunpala väliin. Ei siitä täydellinen tule, mutta varmaan ainakin parempi. Näyttäisi kyllä että ovat jo tehtaalla paklanneet tuota saumaa reunasta. En ole ammattilainen, itseasiassa ruiskulla en ole maalannut koskaan, spraylla saan ihan ok jälkeä. Kaveri kenen kamoja olisi tarkoitus käyttää, osaa kyllä paremmin homman. Mutta ite aion silti rungot turata. Aluksi harjoittelua johonkin muuhun. Sitten jos menevät pieleen, niin menevät. Ja tämä on vielä tosiaan harkinnan alla, joten mieli voi vielä muuttua. Vaha voisi olla kyllä hyvä vaihtoehto. Pinnoituksesta tulikin jo toisessa kommentissa ohjeita, että ei välttämättä kannata. Ja ainakin jos itse laskin oikein, niin Delmarin wrapilla hintaa tulee tuon rumpusetin verran, ni onko se sitten järkevää. Onhan noi toiset halvempia, mutta onko niissä sitten riski että alkavat ajan myötä kupruilla tai jotain muuta? |
hollmi-5 15.06.2015 23:11:02 | |
---|
Jos kokemus on tuota luokkaa, niin takuuvarmasti pilaat setin ja sen arvo putoaa nollaan. Jos itselläsi aiot sen pitää, niin tee mitä tykkäät. Pinnoittaminen sujuu helpommin, mutta sekin on oma juttunsa. Kiiltävän pinnan tekeminen lakkaamalla/maalaamalla on ammattimiehen hommaa. Joku matta puuvaha on helppo, mutta ei sovi tuohon settiin ollenkaan. Paras vaihtoehto on laittaa alkuperäisen setin pinnoitus niistä vaihtoehdoista, joita siihen sai. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Duro 05.07.2015 10:31:54 | |
---|
Phoniccien fiksailurojekti lähestyis niin tuli mieleen vielä sellainen kyssäri, että onko mitään ainetta millä saa runkojen pinnasta liima- ja teipinjämät hittoon vahingoittamatta itse pintaa? Edellisilla omistajilla ollut joku ihmeen tarve laittaa pariin kohtaan pakkausteippiä ja tosi ankeet liimaluirut jääneet niistä. Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
JanneO 05.07.2015 21:16:18 | |
---|
Duro: Phoniccien fiksailurojekti lähestyis niin tuli mieleen vielä sellainen kyssäri, että onko mitään ainetta millä saa runkojen pinnasta liima- ja teipinjämät hittoon vahingoittamatta itse pintaa? Edellisilla omistajilla ollut joku ihmeen tarve laittaa pariin kohtaan pakkausteippiä ja tosi ankeet liimaluirut jääneet niistä. Kokeile ruokaöljyä, se pehmittää sen liiman ja se lähtee sitten sormin pyörittelemällä ja varovasti kynnellä rapsuttaen. Sain tällä tavalla lipastosta liimat veks. Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. |
Duro 06.07.2015 20:33:32 (muokattu 06.07.2015 20:34:28) | |
---|
Puunasinpa Hi-Techin. Ko. snaren mustien metalliosien naarmut päädyin korjaamaan permanent markkerilla, koska maalin kanssa olisi mennyt kuitenkin aivan liikaa sotkemiseks. Alkuperäisestä snarematosta katkaisin toisesta reunasta yhden vaijerin kun toiselta puolelta oli joskus aiemmin yksi katkaistu. Lugien sisältä joutui ottamaan sinne kuuluneet superloninpalat pois, koska hajosivat käsiin kun niitä yritin poistella. Toimivat ilmankin. Kaikille metalliosille tehtiin tiskausoperaatio ja lugit sai tärpättikylvyn. Sitten vain lugien vastakappaleisiin sprayvaseliinia. Pinnoitteesta en vikoja löytänyt, joten vain hinkkailin siitä pahimmat pintapaskat pois. Lopputuloksesta tuli pahuksen hyvä. Snare on melkeen kuin uusi ulkonäöltään nyt. Korjauksia ei näe kuin todella läheltä tarkastellessa. Aika näyttää että kuin hyvin se markkeri pysyy vanteissa kiinni, mutta ainakin pienen hinkkaamisen perusteella ei sormiin ainakaan mitään jäänyt. Ennen: https://dl.dropboxusercontent.com/u … 0Phonic%20Plus%20Hi-tech%2014x8.jpg Jälkeen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/684925/Hi-Tech_puunattud.jpg Kalvokauppaan en vielä ehtinyt, ikävä kyllä. Seuraavaks olis vuorossa sitten ite Phonicit. Siinä voikin hetki mennä... Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
Velli 07.07.2015 23:16:43 | |
---|
Duro: Phoniccien fiksailurojekti lähestyis niin tuli mieleen vielä sellainen kyssäri, että onko mitään ainetta millä saa runkojen pinnasta liima- ja teipinjämät hittoon vahingoittamatta itse pintaa? Edellisilla omistajilla ollut joku ihmeen tarve laittaa pariin kohtaan pakkausteippiä ja tosi ankeet liimaluirut jääneet niistä. Itse olen painellut roudarinteipillä liimajämiä. Jämät tarttuvat kiinni teippiinn, kun töpöttelee teippiä jämiin useamman kerran. Helppo ja toimiva konsti. |
JanneO 08.07.2015 14:51:40 | |
---|
Velli: Itse olen painellut roudarinteipillä liimajämiä. Jämät tarttuvat kiinni teippiinn, kun töpöttelee teippiä jämiin useamman kerran. Helppo ja toimiva konsti. Tämä toimii, jos liima ei ole kuivunut. Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. |