jarome 19.08.2015 22:30:17 | |
---|
statistiÖ: Hifit tulpat on varmasti hifit, minä en. Peltorien pitoon olen tottunut töissä (mon.). Kyllä nuo ostamani Peltorit on okei, niitä on siis monenlaisia. Nuo (ja lasten malli) ns. vuotaa eniten, niillä kuulee setin taajuuksia ihan tarpeeksi. Ja todellakin keltaisiin ym. korvatulppiin verrattuna mieluummin nuo. Varsinkin näin jokapäiväisessä käytössä helpotus (hazardihomma). Mun ei enää tarvitse hinkata saundeja kuntoon, koska olen 1,5 vuotta soittanut ilman tulppia ja toisen mokoman tulppien kanssa. Tunnen saundit, vaikken kuulisi ollenkaan. Stydimmät Peltorit vielä hommaan mäiskintään. Lainasin huomisen testiin Optime III, ne leikkaa jo puhetta paljon (liikaa?). No offense. Mutta saisinko joskus kuulla sulta ääninäytteitä, jossa soitat vaikka puhdasta perusbiittiä niin, että rummut herää Kumun lailla eloon. Olisi hirmu kiva kuulla. Yleensä et kyllä vastaa mihinkään mitä sulta täällä kysytään. Onhan sekin tavallaan artsua ja luo persoonaa, mutta jos tämän kerran. decorating time |
Niq 21.08.2015 16:36:17 | |
---|
Parhaat soitto-olosuhteet oon saanut kun mikittää setin overilla ja basarimikillä, joita toistetaan sopivasti laadukkaan korvamonitorin (shure) kautta tärykalvolle. Siihen kun laittaa -30db "peltorit" vielä päälle, niin ei tule vuotoja, jolloin ei tarvitse myöskään nappeja huudattaa ja taustamusa / bändin soitto kuuluu kristallinkirkkaasti oman soiton lomassa. Keikoilla nuo peltorit on pakko jättää pois, koska näyttää urpolta. Mutta äänityshommissa esimerkiksi on parantanut omaa suoritusta moninkertaisesti, kun kerrankin kuulee sen klikin ja taustan kunnolla. |
jarome 21.08.2015 17:03:29 | |
---|
Niq: Parhaat soitto-olosuhteet oon saanut kun mikittää setin overilla ja basarimikillä, joita toistetaan sopivasti laadukkaan korvamonitorin (shure) kautta tärykalvolle. Siihen kun laittaa -30db "peltorit" vielä päälle, niin ei tule vuotoja, jolloin ei tarvitse myöskään nappeja huudattaa ja taustamusa / bändin soitto kuuluu kristallinkirkkaasti oman soiton lomassa. Keikoilla nuo peltorit on pakko jättää pois, koska näyttää urpolta. Mutta äänityshommissa esimerkiksi on parantanut omaa suoritusta moninkertaisesti, kun kerrankin kuulee sen klikin ja taustan kunnolla. Korvamonitorin kaa kannattaa vaan muistaa se ettei hämäänny omasta tai muiden soittovolasta. Liian hyvin vaimennusta niin saattaa tahtomattaan pistää liian lujaa soittaen biisiin nähden. decorating time |
hollmi-5 21.08.2015 23:52:59 | |
---|
Niq: Parhaat soitto-olosuhteet oon saanut kun mikittää setin overilla ja basarimikillä, joita toistetaan sopivasti laadukkaan korvamonitorin (shure) kautta tärykalvolle. Siihen kun laittaa -30db "peltorit" vielä päälle, niin ei tule vuotoja, jolloin ei tarvitse myöskään nappeja huudattaa ja taustamusa / bändin soitto kuuluu kristallinkirkkaasti oman soiton lomassa. Keikoilla nuo peltorit on pakko jättää pois, koska näyttää urpolta. Mutta äänityshommissa esimerkiksi on parantanut omaa suoritusta moninkertaisesti, kun kerrankin kuulee sen klikin ja taustan kunnolla. Parhaat soitto-olosuhteet tulee, kun bändibalanssi on kunnossa. Ja paras soundi myös ulos. PA:sta tai ilman. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 22.08.2015 05:24:01 | |
---|
Mää luulin tietäväni jotain. Onneksi heräsin. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Juhani_t 22.08.2015 06:31:07 | |
---|
Kailis: Mää luulin tietäväni jotain. Onneksi heräsin. Puoli kuuden nurkilla on kyllä ryhdikäs aika herätä! |
Kailis 22.08.2015 11:48:02 | |
---|
Juhani_t: Puoli kuuden nurkilla on kyllä ryhdikäs aika herätä! En ollut vielä edes nukahtanut. Nyt jo ollut muutaman tunnin töissä. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Epämuusikko 23.08.2015 23:01:18 | |
---|
Kailis: Niin siis niinkuku Vicit on monitorit ja noi muut suojaa. Mutta ettäkö Peltorit on paremmat kuin valetut? Kerta se ensimmäinenkin kun tällaista kuulee. Peltorit on tuhat kertaa paremmat kuin Vic Firthit. Ja valetut on ylittämättömät, mutta tykkään myös soittaa Peltoreilla ja ne ovat halvemmat ja that's it. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Speedy 24.08.2015 01:08:34 | |
---|
Epämuusikko: ja that's it. Tänään Irmeli tansseissa: "Laittakaa pienemmälle, minä en tykkää näin kovasta musiikista". Jokaisella olkoon oikeus mielipiteeseensä.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Kailis 24.08.2015 03:02:37 | |
---|
Epämuusikko: Peltorit on tuhat kertaa paremmat kuin Vic Firthit. Ja valetut on ylittämättömät, mutta tykkään myös soittaa Peltoreilla ja ne ovat halvemmat ja that's it. Sä oot niin vaikee. Nyt vasta annoit ymmärtää. Love you. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Niq 24.08.2015 12:13:10 | |
---|
jarome: Korvamonitorin kaa kannattaa vaan muistaa se ettei hämäänny omasta tai muiden soittovolasta. Liian hyvin vaimennusta niin saattaa tahtomattaan pistää liian lujaa soittaen biisiin nähden. Itse asiassa olen todennut homman menevän itsellä juuri päin vastoin. Mitä huonommin kuulen rumpusetin, sitä kovempaa tuppaan soittamaan ja täten lava/treenismelu nousee. Kyse on lähinnä balanssin löytämisestä taustan ja setin suhteen, johon tarvitaan tietty ulkopuolista äänitarkkailijaa. :) |
jarome 24.08.2015 12:27:09 | |
---|
Niq: Itse asiassa olen todennut homman menevän itsellä juuri päin vastoin. Mitä huonommin kuulen rumpusetin, sitä kovempaa tuppaan soittamaan ja täten lava/treenismelu nousee. Kyse on lähinnä balanssin löytämisestä taustan ja setin suhteen, johon tarvitaan tietty ulkopuolista äänitarkkailijaa. :) Juuri tuotahan minä tarkoitin. Ettei hämäänny siitä soittovolasta sen vaimennuksen takia. Koska kuulet settiä huonommin. (Ja jopa epätasapainoisemmin, riippuen mitä tulppia käyttää) decorating time |
Niq 24.08.2015 13:09:38 | |
---|
jarome: Juuri tuotahan minä tarkoitin. Ettei hämäänny siitä soittovolasta sen vaimennuksen takia. Koska kuulet settiä huonommin. (Ja jopa epätasapainoisemmin, riippuen mitä tulppia käyttää) Mä en oikein ole löytänyt itselle sopivia korvatulppia, joilla kuulisin rumpusetin nyanssit kunnolla. Ja sit kun nyanssit ja transientit ei kuulu kunnolla, niin sitä jotenkin automaattisesti soittaa vähän kovempaa. Valettuihin tulppiin en ole uskaltanut panostaa, kun nuo 20e tulpatkin on hukkuneet jo niin moneen kertaan. Laajakalvokonkka setin edessä on mun mielestä jopa ankarampi settibalanssin suhteen, kuin se pauhu mitä kuskin penkille tulee pelkkien tulppien läpi. Täähän ei oo ongelma kun yksin soittaa vailla taustoja, mutta kun seokseen lisätään rokkibändin pauhu tai nauhalta tuleva tausta, jonka päälle soitetaan, niin ne transientit katoaa siihen pauhuun ja täten oman soiton tarkkuuden kuuleminen muuttuu vaikeammaksi. Ymmärrän toki kantasi, ilman tarvittavaa laitteistoa ja osaamista tuo voi vain pahentaa asioita ja sekoittaa balanssia. :) |
Epämuusikko 24.08.2015 13:54:07 | |
---|
Speedy: Tänään Irmeli tansseissa: "Laittakaa pienemmälle, minä en tykkää näin kovasta musiikista". Jokaisella olkoon oikeus mielipiteeseensä.. On mahtava fiilis komentaa vanhaa ihmistä menemään kauemmaksi. Pari kertaa olen päässyt sen tekemään ja teen vastakin. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Speedy 24.08.2015 14:54:20 | |
---|
Niq: mutta kun seokseen lisätään rokkibändin pauhu tai nauhalta tuleva tausta, jonka päälle soitetaan, niin ne transientit katoaa siihen pauhuun ja täten oman soiton tarkkuuden kuuleminen muuttuu vaikeammaksi. Ja kun siihen lisätään jokaisen keikkapaikan erilainen lava-akustiikka, se se vasta onkin hämmentävää.. Epämuusikko: On mahtava fiilis komentaa vanhaa ihmistä menemään kauemmaksi. Pari kertaa olen päässyt sen tekemään ja teen vastakin. Basistimme, joka on itsekkin jo vanhempi, ohjeisti meitä nuorempia: Rouvalle olisi pitänyt vain kohteliaasti ilmoittaa: voisitteko mennä VI***UUN, kiitos. Huvittavaa tässä oli tämä "minä en tykkää" kun lopuille +300:lle tuntui kelpaavan. =) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Duro 26.08.2015 10:17:06 (muokattu 26.08.2015 12:01:34) | |
---|
Rolandin KD-8-basaripädi, jotta onnistuu tupluttelu sähkörunmuillaki. Lisäksi heräteostoksena Arbiter Flatsin rummuton rumpusetti 10"/14"/20". Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
Niq 26.08.2015 11:31:40 (muokattu 26.08.2015 11:34:44) | |
---|
Duro: Rolandin FD-8-basaripädi, jotta onnistuu tupluttelu sähkörunmuillaki. Lisäksi heräteostoksena Arbiter Flatsin rummuton rumpusetti 10"/14"/20". Flatsit on kyllä vinkeä setti, pari keikkaa aikanaan tuli soitettua kun moiset omistin. Mutta ole äärimmäisen varovainen kun kiristelet ruuveja tai virität rumpua. Liika voima ei sovellu noin hienostuneen setin muovi- ja tinaosien säätämiseen. Ei muuten, mutta varaosia ei ainakaan silloin löytynyt mistään. :) Protip EDIT: Jos tuntuu että botne jää ohueksi keikalla, vaikka muuten mekkalaa tuleekin, niin basarimikillä saa näppärästi koko setin kun laittaa sen basarin eteen ihan lattianrajaan ylöspäin suunnattuna niin että sojottaa vähän tomeihinkin päin. :D |
Duro 26.08.2015 12:03:09 | |
---|
Niq: Flatsit on kyllä vinkeä setti, pari keikkaa aikanaan tuli soitettua kun moiset omistin. Mutta ole äärimmäisen varovainen kun kiristelet ruuveja tai virität rumpua. Liika voima ei sovellu noin hienostuneen setin muovi- ja tinaosien säätämiseen. Ei muuten, mutta varaosia ei ainakaan silloin löytynyt mistään. :) Joo mä vähän arvelinkin että tuon hintaluokan seteissä osat ei o mitään kasarikauden valurautaa :) Pitää olla tarkkana. En mä tosin o ekan settini jälkeen enää kierteitäkään paskaksi saanut mistään tellingistä tai muusta. Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
Seba 26.08.2015 15:11:38 | |
---|
jarome: No offense. Mutta saisinko joskus kuulla sulta ääninäytteitä, jossa soitat vaikka puhdasta perusbiittiä niin, että rummut herää Kumun lailla eloon. Olisi hirmu kiva kuulla. Yleensä et kyllä vastaa mihinkään mitä sulta täällä kysytään. Onhan sekin tavallaan artsua ja luo persoonaa, mutta jos tämän kerran. öööööö, et. Basismi:
Itseaiheutettu persoonallisuushäiriö. |
Epämuusikko 28.08.2015 22:11:51 (muokattu 28.08.2015 22:19:45) | |
---|
Mapexin Venus-sarjan 12x8" tomari. normaalisti (ja vastakin) oon rumpujen ulkonäön ja soundiin sekä käytettävyyteen vaikuttamattoman kunnon suhteen aika indifferent, mutta nyt täytyy sanoa että on kyllä ruma kuin perkele :D Kuka lie maalannut purjoyrjövihreäksi. Pitää tuohon myös kiinnike kehittää ja jonkinlainen maalausratkaisu että natsaisi noiden muiden kamppeiden kaa. Edes etäisesti. Ei kyllä maksanut paljon mitään, + näiden hinta-laatu-suhteesta olen paasannut aikaisemminkin ja saapahan yhden jazzuskottavan kokoisen halpissetin lisää. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |