Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5310 311 312 313 314414 415 416 417 418
jabajee
02.05.2015 18:40:39 (muokattu 02.05.2015 18:47:05)
Kimd: Ei raaski hyvää settiä jakaa :)

Mistäs tuollaista lakkaa?

Itse en viitsinyt alkaa uudelleen lakkaamaan rumpuja, vaan puhdistin ja vahasin rungot ja kaikki osat huolellisesti. Rummut muuttui ihan eri näköisiksi, kun yli kolmenkymmenen vuoden paskat sai pois pinnasta.
Mielestäni ajan tuoma patina ja käytön jälki kuuluu tuollaiseen vanhaan settiin ja on arvokkaampi, kuin täysin virheetön uudelleen lakattu pinta.

Eli jos ei mitään superpahoja jälkiä ole joka paikka täynnä, niin en lähtisi hiomaan ja lakkaamaan rumpuja uudestaan. Jos nyt kuitenkin lakkaukseen päädyt, niin hyvä ja yhteneväinen lopputulos vaatii kaikkien runkojen hiomisen ja ammattilaisen suorittaman ruiskulakkauksen ja mahdollisen kiilloituksen.

Lisäys: Sitä alkuperäistä lakkapintaakin voi kiilloittaa koneellisesti.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Kimd
02.05.2015 19:03:45
jabajee: Itse en viitsinyt alkaa uudelleen lakkaamaan rumpuja, vaan puhdistin ja vahasin rungot ja kaikki osat huolellisesti. Rummut muuttui ihan eri näköisiksi, kun yli kolmenkymmenen vuoden paskat sai pois pinnasta.
Mielestäni ajan tuoma patina ja käytön jälki kuuluu tuollaiseen vanhaan settiin ja on arvokkaampi, kuin täysin virheetön uudelleen lakattu pinta.

Eli jos ei mitään superpahoja jälkiä ole joka paikka täynnä, niin en lähtisi hiomaan ja lakkaamaan rumpuja uudestaan. Jos nyt kuitenkin lakkaukseen päädyt, niin hyvä ja yhteneväinen lopputulos vaatii kaikkien runkojen hiomisen ja ammattilaisen suorittaman ruiskulakkauksen ja mahdollisen kiilloituksen.

Lähinnä ajattelin että voisi paikata naarmut etc siten että on suojaa pinnalle, eli paikoittain laittaa lakkaa jos sitä naarmun kohdalla enää ole
Harrastelija harrastelija rumpali
hollmi-5
02.05.2015 19:05:43
jabajee: Itse en viitsinyt alkaa uudelleen lakkaamaan rumpuja, vaan puhdistin ja vahasin rungot ja kaikki osat huolellisesti. Rummut muuttui ihan eri näköisiksi, kun yli kolmenkymmenen vuoden paskat sai pois pinnasta.

Eikös noissa 9000 Yamahoissa ole matta (puolikiiltävä) lakka? Ei sitä pidä kiillottaa. Tuollaisen puurummun saa hyvään kuosiin Johnsonin parkettivahalla. Vaha levitetään puhdistettuun pintaan ja annetaan kuivua. Ei kiillotusta. Sonorin rumpuihin olen tuolla menetelmällä saanut hyvän jäljen. Naarmut tulevat samaan sävyyn muun rungon kanssa ja silloin ne eivät näy niin selvästi. Jos lakkaamiseen päädytään, niin puolikiiltävä lakkapinta. Sen voi kyllä itsekin paukkupullosta vedellä ihan hyvällä menestyksellä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
jabajee
02.05.2015 19:13:03 (muokattu 02.05.2015 19:31:18)
Kimd: Lähinnä ajattelin että voisi paikata naarmut etc siten että on suojaa pinnalle, eli paikoittain laittaa lakkaa jos sitä naarmun kohdalla enää ole

Voihan sitäkin kokeilla, mutta epäilen että lopputuloksesta tulee välttämättä kovin hyvännäköinen, jos eri sävyistä lakkaa töpöttelee sinne tänne.
Vaha antaa mielestäni ihan riittävää suojaa pieniin naarmuihinkin.

Onko se muuten minkä ikäinen setti? Jos on uudemmilla lugin sisäosillä, niin ne kumit kannattaa uusia.

Tuo Holmmin mainitsema vaha saattaisi olla ihan varteenotettava. Siitä ei ole omaa kokemusta.
Alkuperäinen pinta lienee tosiaan puolikiiltävä, joten kiilloitus ei siihen ole sovelias konsti.
Itse käytin puhdistavaa autovahaa, niin sillä sai hyvin lian yms. pois ja sitä uskallan suositella.
Rautaosiin sitten perinteinen, pesu, patapata ja vahaus.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Kimd
02.05.2015 19:39:42
hollmi-5: Eikös noissa 9000 Yamahoissa ole matta (puolikiiltävä) lakka? Ei sitä pidä kiillottaa. Tuollaisen puurummun saa hyvään kuosiin Johnsonin parkettivahalla. Vaha levitetään puhdistettuun pintaan ja annetaan kuivua. Ei kiillotusta. Sonorin rumpuihin olen tuolla menetelmällä saanut hyvän jäljen. Naarmut tulevat samaan sävyyn muun rungon kanssa ja silloin ne eivät näy niin selvästi. Jos lakkaamiseen päädytään, niin puolikiiltävä lakkapinta. Sen voi kyllä itsekin paukkupullosta vedellä ihan hyvällä menestyksellä.

Tuota voisi kokeilla, siis vahaa
Kimd
02.05.2015 19:40:44
jabajee: Voihan sitäkin kokeilla, mutta epäilen että lopputuloksesta tulee välttämättä kovin hyvännäköinen, jos eri sävyistä lakkaa töpöttelee sinne tänne.
Vaha antaa mielestäni ihan riittävää suojaa pieniin naarmuihinkin.

Onko se muuten minkä ikäinen setti? Jos on uudemmilla lugin sisäosillä, niin ne kumit kannattaa uusia.

Tuo Holmmin mainitsema vaha saattaisi olla ihan varteenotettava. Siitä ei ole omaa kokemusta.
Alkuperäinen pinta lienee tosiaan puolikiiltävä, joten kiilloitus ei siihen ole sovelias konsti.
Itse käytin puhdistavaa autovahaa, niin sillä sai hyvin lian yms. pois ja sitä uskallan suositella.
Rautaosiin sitten perinteinen, pesu, patapata ja vahaus.

Setti on käsittääkseni sarjanumeron perusteella 80-luvun lopusta
jabajee
02.05.2015 20:00:21
Kimd: Setti on käsittääkseni sarjanumeron perusteella 80-luvun lopusta

No siinä tapauksessa siinä on tällaiset sisäosat.
http://muusikoiden.net/dyn/users/135084.jpg
Kuvassa näkyy o-renkaat jotka vaihdoin niiden alkuperäisten haurastuneiden ja kovettuneiden kumien tilalle.

Tuossa näkyy rungon lakkaus ja minkälaista jälkeä sai autovahalla aikaiseksi.
http://muusikoiden.net/dyn/users/135085.jpg
Kimd
02.05.2015 20:52:12
jabajee: No siinä tapauksessa siinä on tällaiset sisäosat.
http://muusikoiden.net/dyn/users/135084.jpg
Kuvassa näkyy o-renkaat jotka vaihdoin niiden alkuperäisten haurastuneiden ja kovettuneiden kumien tilalle.

Tuossa näkyy rungon lakkaus ja minkälaista jälkeä sai autovahalla aikaiseksi.
http://muusikoiden.net/dyn/users/135085.jpg

Mistä löysit renkaita?

Olen itsekin ennen käyttänyt autovahaa, mutta nyt voisi kokeilla parkettivahaa jos se vähentää värieroja.

Mitä kalvoja olet suosinut? Noissa on tällä hetkellä pinstripet, mitkä eivät ole omat suosikit. Ajattelin lähinnä clear emperoreita tai vastaavia Aquarianin Classic Clear

On tää hauskaa harrastamista vaikka ei pääse aina soittamaankaan, tosin huomenna aamulla klo 9:30 treenit ja maanantaina iltana toiset
jabajee
02.05.2015 21:20:00
Kimd: Mistä löysit renkaita?

Olen itsekin ennen käyttänyt autovahaa, mutta nyt voisi kokeilla parkettivahaa jos se vähentää värieroja.

Mitä kalvoja olet suosinut? Noissa on tällä hetkellä pinstripet, mitkä eivät ole omat suosikit. Ajattelin lähinnä clear emperoreita tai vastaavia Aquarianin Classic Clear

On tää hauskaa harrastamista vaikka ei pääse aina soittamaankaan, tosin huomenna aamulla klo 9:30 treenit ja maanantaina iltana toiset

O-renkaat sattui löytymään itseltä, mutta sopivia saa varmasti tarvikeliikkeistä, biltemasta, jne.

Kalvoina mulla on clear Vintage Emperorit päällä ja clear Ambassadorit alla. Noita moni suositteli ja onkin ihan toimivat, mutta ajattelin kokeilla päälle jotain muitakin.
Voisin muuten luopua sopuhintaan noista, jos kiinnostaa kokeilla? Tosi vähän soitettu 12,13,14,16 Vintage Emperor setti.
majuku
02.05.2015 21:22:59
Pata pata on karkeaa teräsvillaa ja sitä kannattaa välttää vaikka yamahassa olisi miten hyvät kromaukset, verrattavissa hiomapaperiin. Jos terävillaa haluaa välttämättä käyttää niin vähintään 000 tai mieluummin 0000.

Mun omiin kokemuksiin perustuva resepti metalliosille on:

-Wd-40 kylpy yön yli
-pesu Fairylla
-Autosol ja iso kiillotuslaikka

Jos liuottimen jälkeen on ruostetta niin fosforihappo on paras, Dinitrol on mieto (ja tehottomampi) ja CRC:n ruosteenpoistoaine voimakas kumpaakin saa Motonetista. Huom! Älkää kaatako näitä viemäriin vaan kaatakaa takaisin pullon ja käyttäkää uudestaan ja uudestaan..
Ostetaan 60's Ludwig 12" x 8" -tomi ja Slingerland Rapid Strainer!
jabajee
02.05.2015 21:55:50
majuku: Pata pata on karkeaa teräsvillaa ja sitä kannattaa välttää vaikka yamahassa olisi miten hyvät kromaukset, verrattavissa hiomapaperiin. Jos terävillaa haluaa välttämättä käyttää niin vähintään 000 tai mieluummin 0000.

Mun omiin kokemuksiin perustuva resepti metalliosille on:

-Wd-40 kylpy yön yli
-pesu Fairylla
-Autosol ja iso kiillotuslaikka

Jos liuottimen jälkeen on ruostetta niin fosforihappo on paras, Dinitrol on mieto (ja tehottomampi) ja CRC:n ruosteenpoistoaine voimakas kumpaakin saa Motonetista. Huom! Älkää kaatako näitä viemäriin vaan kaatakaa takaisin pullon ja käyttäkää uudestaan ja uudestaan..

Patapadassa olen käyttänyt fairya vielä lisäliukasteena ja putsannut sillä jopa ihan halpasettien huonolaatuisia kromeja ilman ongelmia. Niin kauan kun saippuaa on reilusti mukana, niin kromit ei ole moksiskaan.

Mekaaninen kiilloitus perustuu aina hioviin aineisiin tai materiaaleihin. Käytti sitten patapataa, autosolia tai vessapaperia.
Kimd
02.05.2015 22:28:57
jabajee: O-renkaat sattui löytymään itseltä, mutta sopivia saa varmasti tarvikeliikkeistä, biltemasta, jne.

Kalvoina mulla on clear Vintage Emperorit päällä ja clear Ambassadorit alla. Noita moni suositteli ja onkin ihan toimivat, mutta ajattelin kokeilla päälle jotain muitakin.
Voisin muuten luopua sopuhintaan noista, jos kiinnostaa kokeilla? Tosi vähän soitettu 12,13,14,16 Vintage Emperor setti.

Kiitos, mutta taidan kokeilla jotain muuta. Kromiosat tuntuu puhdistuvan ihan pyyhkimälläkin
Ziggy Bubba
03.05.2015 19:47:10 (muokattu 03.05.2015 19:48:41)

Ensi viikolla pitäisi saapua Zildianin K-sarjaa satsi Thomannilta, eli "profi promo pack" -nimellä kulkeva paketti. Sisältää 20" riden, 14" haikat sekä 16" & 18" dark thin crashit. Just samat koot kuin nykyisessä kimppasetissä, jonka jokainen symbaali taitaa olla vähintään vähän halki.

Näistä oli jo hyvää keskustelua yhdessä ketjussa. Onko nämä lopulta ihan samaa kamaa kuin yksittäin ostetut? Hurja hintaero kyllä niihin verrattuna.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
jarome
03.05.2015 20:16:07
Ziggy Bubba: Ensi viikolla pitäisi saapua Zildianin K-sarjaa satsi Thomannilta, eli "profi promo pack" -nimellä kulkeva paketti. Sisältää 20" riden, 14" haikat sekä 16" & 18" dark thin crashit. Just samat koot kuin nykyisessä kimppasetissä, jonka jokainen symbaali taitaa olla vähintään vähän halki.

Näistä oli jo hyvää keskustelua yhdessä ketjussa. Onko nämä lopulta ihan samaa kamaa kuin yksittäin ostetut? Hurja hintaero kyllä niihin verrattuna.

Ne voi olla sun unelmien symbaalit. Tai sitten hyvin lähelle. Tai sitten jotain aivan muuta.
Kokeile ja päätä itse :)
Art is how we decorate space. Music is how we decorate time.
Ziggy Bubba
03.05.2015 22:34:05

jarome: Ne voi olla sun unelmien symbaalit. Tai sitten hyvin lähelle. Tai sitten jotain aivan muuta.
Kokeile ja päätä itse :)

Veikkaan tykkääväni kyllä. Tosi paksut lätkät ei niin nappaa ja thineissä crasheissä vois olla mun makuun sopivan hiljanen soundi. Katellaan viikolla kun satsi tulee. Voin raportoida tuntemuksia / soundipätkiä.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Seba
03.05.2015 22:53:05

Itse olen vannoutunut K custom dark fani.
jos et tykkää niin ota yhteyttä.
Basismi: Itseaiheutettu persoonallisuushäiriö.
hollmi-5
04.05.2015 08:52:36
Ziggy Bubba: Ensi viikolla pitäisi saapua Zildianin K-sarjaa satsi Thomannilta, eli "profi promo pack" -nimellä kulkeva paketti. Sisältää 20" riden, 14" haikat sekä 16" & 18" dark thin crashit. Just samat koot kuin nykyisessä kimppasetissä, jonka jokainen symbaali taitaa olla vähintään vähän halki.

On ne samaa kamaa. Oma arvioni kahden setin perusteella.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Seba
04.05.2015 09:01:05

hollmi-5: On ne samaa kamaa. Oma arvioni kahden setin perusteella.

Plussana vielä että taitaa olla valikoituja peltejä jotka soi keskenään hyvässä balanssissa, ellen ole ihan väärin ymmärtänyt noiden pakettien ideaa?
Epämuusikko
05.05.2015 10:51:46
Ostin halvalla valmiiksi hajonneita peltejä. aion tehdä noista jotain kötöstyksiä, en vielä oikein tiedä mitä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Seba
05.05.2015 16:46:26

Epämuusikko: Ostin halvalla valmiiksi hajonneita peltejä. aion tehdä noista jotain kötöstyksiä, en vielä oikein tiedä mitä.

Tiskialtaan lävistysterä on paras kaveri peltileikkeihin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)