Krice 12.05.2018 08:22:56 | |
---|
Kefiiri: Pitäisi varmaan kokeilla tuommoista Canopus-ratkaisua. Tummasointisuusteoria on järkeenkäypä. Voi olla että Kricen orkesterimatto toimii samalla tavoin. Minulla on nimenomaan tuollainen vintage dry -mallin Canopus matto, mutta se ei mielestäni eroa kovin paljon tavallisesta verrattuna Grover Pro -viuhkaan. Tosin siinä on hieman erilainen, hienostuneempi soundi ja se on laadukas matto. Jos ajattelee vaikka Puresoundin mattoja niin ne on ihan samanlaisia kuin minkä tahansa halvan virvelin mukana tuleva matto, sellaiseen ei kannata mielestäni rahoja tuhlata, ellei sitten hae jotakin erikoismallia, jossa on enemmän lankoja. |
Krice 12.05.2018 13:20:42 | |
---|
Epämuusikko: Sori, tarkoitin että enemmän myötäpäivään, lähemmäs virveliä. Tässä oli sellainen ongelma, että kun virveli oli lähellä niin pedaaleita ei saanut tarpeeksi kapealle, koska virveli jäi jalkojen väliin! Ajattelin sitten aikani tuota ongelmaa ja ratkaisin sen niin, että siirsin pienimmän tomin pois virvelin edestä ja siirsin virveliä eteenpäin reilusti. Sitten vaan laitoin tylysti pienimmän tomin setin vasemmalle puolelle. Vaikuttaa siltä, että se ei voi toimia noin, mutta itse asiassa pystyn soittamaan kaikkia tomeja sekä virveliä pelkästään kääntämällä rannetta. Kiinteä hihattikin löysi paremman paikan hihatin oikealta puolelta, jossa sitä voi kilkutella helpommin vaikka aksentti-tyylisesti. En ole vielä kokeillut, mutta uskoisin, että virvelimikki ottaa tuon pienimmän tomin äänen talteen ihan kohtalaisen hyvin eikä välttämättä tarvita yhtä mikkiä lisää. http://paulkp.mbnet.fi/pics/rumpusetti18.jpg |
Epämuusikko 12.05.2018 23:36:15 (muokattu 12.05.2018 23:37:25) | |
---|
Krice: Tässä oli sellainen ongelma, että kun virveli oli lähellä niin pedaaleita ei saanut tarpeeksi kapealle, koska virveli jäi jalkojen väliin! Ajattelin sitten aikani tuota ongelmaa ja ratkaisin sen niin, että siirsin pienimmän tomin pois virvelin edestä ja siirsin virveliä eteenpäin reilusti. Sitten vaan laitoin tylysti pienimmän tomin setin vasemmalle puolelle. Vaikuttaa siltä, että se ei voi toimia noin, mutta itse asiassa pystyn soittamaan kaikkia tomeja sekä virveliä pelkästään kääntämällä rannetta. Kiinteä hihattikin löysi paremman paikan hihatin oikealta puolelta, jossa sitä voi kilkutella helpommin vaikka aksentti-tyylisesti. En ole vielä kokeillut, mutta uskoisin, että virvelimikki ottaa tuon pienimmän tomin äänen talteen ihan kohtalaisen hyvin eikä välttämättä tarvita yhtä mikkiä lisää. http://paulkp.mbnet.fi/pics/rumpusetti18.jpg Sinuna laittaisin tuota jäljelläolevaa etutomaria kauemmaksi, mutta kuitenkin vaaksan etäisyydelle lattiatomarista. Nyt rummut jotenkin leviää akselilla etuoikea - takavasen. Tuo satsi on mahdollista saada paljon pienempään mutta edelleen soitettavampaan tilaan. Ohessa kuva omalta tämän illan keikalta. https://i.imgur.com/dB0JIwl.jpg Ja onhan nuo makuasioita, mutta itse olen aina arvostanut kompaktiutta. Kuitenkin silleen että voi hengittää. uliuli |
moderndrummer88 13.05.2018 03:06:52 | |
---|
Krice: Olenko missannut jotakin tärkeää. Eittämättä |
WyW 14.05.2018 13:17:54 | |
---|
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Skein | last.fm |
Krice 14.05.2018 13:56:26 | |
---|
|
Duro 14.05.2018 14:12:35 | |
---|
Krice: No niin, onhan joku muukin laittanut tomin vasemmalle puolelle. Eipä tuo mikään kovin erikoinen temppu nykyään ole. Hi! Ask me about Impression cymbals! |
hollmi-5 14.05.2018 14:47:26 | |
---|
Duro: Eipä tuo mikään kovin erikoinen temppu nykyään ole. Eihän se ole ollut uutuutena ainakaan 70 vuoteen. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 14.05.2018 17:44:31 | |
---|
uliuli |
Duro 14.05.2018 18:19:33 | |
---|
Njaa. Ei ollut kuitenkaan ihan niin yleistä kait aiemmin. Mut eipä tuo uusi keksintö ole joo. Olihan Bonzollaki patarummut setin vasuripuolel- Hi! Ask me about Impression cymbals! |
Bullitt 14.05.2018 23:19:50 | |
---|
Onhan noita nähty, mutta aina kylläkin lattiatomikoissa, eli en ole koskaan aiemmin törmännyt siihen, että setin pienin tomi olisi tuossa paikassa. kalan haju on merkittävä. paskaho weusu käryää - haitaripartio |
WyW 15.05.2018 09:09:42 | |
---|
Itsellä se on ollut tuolla vain 10v (?). Tärkeintä on, että sitä ilmankin pärjää, ku jossain kimppakeikoilla on sitä parempi, mitä vähempi kamaa :) Eniten kummastuttaa, ettei mun Kikka-taulu saanut ainuttakaan ihastunutta huokaisua aikaiseksi! The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Skein | last.fm |
jtpennane 15.05.2018 11:16:45 | |
---|
WyW: Eniten kummastuttaa, ettei mun Kikka-taulu saanut ainuttakaan ihastunutta huokaisua aikaiseksi! Vau! Oletko kokenut, että soittotekniikka paranee Kikan katseen alla? Luulisi, että on isokin merkitys. Vaikutus vähintään samaa tasoa virvelin alakalvon vaihtelun kanssa. Aionkin kokeilla tuota Kikkaa. E# |
jtpennane 15.05.2018 11:56:47 | |
---|
Tässä viimeisin nappaamani kuva yhdenlaisesta setistä: https://muusikoiden.net/dyn/users/157482.jpg Tekniikkaharjoituksiin/fiilistelyyn ei jaksanut purkaa tomeja keisseistä keikan jäljiltä. Virvelinä Taman 14"x6,5" akryylinen S.L.P ja symbaaleina Impressionia. E# |
savopie 19.06.2018 22:18:01 | |
---|
. |
House Band 20.06.2018 04:26:33 | |
---|
savopie: Pitkästä aikaa kuvaa sekalaisesta seurakunnasta: https://muusikoiden.net/dyn/users/157852.jpg Kiva kattaus! Onko sulla joku erityinen syy pitää haitsun alapeltiä päälimmäisenä? Onko enemmän soundi vai tatsikysymys? Soundi painaa,mutta haitari vain painaa. |
savopie 20.06.2018 07:45:14 | |
---|
House Band: Kiva kattaus! Onko sulla joku erityinen syy pitää haitsun alapeltiä päälimmäisenä? Onko enemmän soundi vai tatsikysymys? Siinä on itseasiassa kaks sound edge bottomia päällekäin. Jollain diilillä sain toisen bottomin joskus yläpellin haljetessa ja sillä on menty siihen asti. Raskaampaan musiikkiin toiminut ihan hyvin. Toki olen silmäillyt nyt soittoinnon uudelleenlöytymisen jälkeen uutta yläpeltiä/koko settiä. . |
Epämuusikko 20.06.2018 21:15:45 | |
---|
uliuli |
hollmi-5 20.06.2018 22:42:08 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kimd 21.06.2018 12:09:42 | |
---|
Ei irtoa |