Nolte 26.07.2009 10:28:08 | |
---|
markkuliini: No ööö miten sitä nyt kuvailis. Se soundi on iso, muttei sillai överi niinkuin silloin kun kalvot on samassa vireessä ilman demppiä, eli soi puoli päivää paksusti todella selvällä nuotilla. Kyllä sustainia tuolla systeemillä vielä riittää mutta tuntuu että niistä saa sellaisen käytännöllisemmän soundin noin, ilman että soundin suhteen tarvii tehdä kuitenkaan "kompromisseja". Kireämpi alakalvo vie soundia vähän Bonham/jazz suuntaan, ikäänkuin läski säilyy mutta mutaa poistuu. Testaa niin huomaat onko sun juttu vai ei. Kuulostaa ihan hyvälle, ja ainakin kaikuisimmissa mestoissa varmasti käypäinen metodi. Meidän ultra-ahtaalla treeniksellä rummut eivät soi pitkään, joten siellä tuota on turha kokeilla. |
Vieno 30.07.2009 00:34:50 (muokattu 30.07.2009 00:37:26) | |
---|
No mieki oon käyttänyt tuota alakalvo kireemmälle juttua varsinkin studiohommissa kun äänimies aina ennen kiikutteli saundtsekissä sitä hesusteippirullaa.. DW:n ja Kumun setit siis ajopeleinä. Mutta mä laitan se alakalvon kyllä aika reippaasti kireemmälle ja siihen haen sitten yläkalvon kireyden sen mukaan kuinka pitkää sointia haluan. Tuolla tsydeemillä saa aika lyhyen ja napakan saundin. Ei tartte geittailla lähimikityksessä.. No sitte taas kun on käytössä pelkät överit, niin lasken alakalvon korkeutta lähemmäs yläkalvon kokeutta jolloin sointi pitenee. Noissa Kumuissa on mukavasti pelivaraa löytää saundit haluamakseen kun kalvot saa olla melko kireelläkin ennen kuin alkaa tulla liian zsääs. Suosittelen kokeileen. Ja galvoina käytän yleensä kirkkaita emperoreja, koska ne ei soi niin hirveesti. Ja vielä kirkkaat soi mun mielestä paljon puhtaammin ja pehmeämmin kuin päällystetyt galvot. Ja vielä noissa päällystetyissä galvoissa on mun mielestä enemmän muovisen kuulonen saundi vs. kirkkaat.. |
dullelysium 30.07.2009 21:22:29 (muokattu 30.07.2009 21:23:51) | |
---|
Tiennyt mihin tämän kysymyksen laittaa, mutta viritykseen se kuitenkin johtaa jokatapauksessa lopulta. Onko kellään tietoa, saako Suomesta mistään (tilattua) Evansin Torque Keytä? Olisi mukava päästä vähän testailemaan sillä. Jotkut sanovat, että PAAAASKA ja toiset taas sanovat että loistava pikavirittämiseen. Itsellä nyt käytössä isoveljen vanhasta ensisestistä varastettu The Millenium rumpuavain. Ja voin vain olettaa että sekin hajoaa käsiin joku päivä, niinkun kaikki muu siitä setistä. Thanks Take a gander the bigger they are the harder they fall |
markkuliini 30.07.2009 21:57:23 | |
---|
dullelysium: Onko kellään tietoa, saako Suomesta mistään (tilattua) Evansin Torque Keytä?
Kokeile vaikka Levytukkua. Ja muista että kyseinen härpäke voi toimia vain jos -rummun reunaviiste on tasainen -rummun vanteet ovat tasaiset (nämä ei ollenkaan niin yleisiä ilmiöitä.) -kalvo on täysin tasareunainen, ja oikean muotoinen, ei vinksallaan mihinkään suuntaan, eli käytännössä uusi ja sekään ei vielä takaa mitään -ja tärkeintä on se että viritysruuvit ja lugit ovat puhtaat ja hyvässä kunnossa, koska laitteen toiminta perustuu kitkaan Eli täydellisillä rummuilla ja kalvoilla varmaan ihan hyvä apuväline. Korvalla sitten loput. Mä en ole kyllä huomannut että viritysavaimen laadulla olisi vaikutusta kykyyn virittää, btw. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
hollmi-5 31.07.2009 01:24:45 | |
---|
Onko kellään tietoa, saako Suomesta mistään (tilattua) Evansin Torque Keytä? Kokeile lähintä musaliikettäsi... Minulla on tuo. On se ihan kiva, mutta vireeseen et rumpuja sillä saa. Lähelle, mutta ei aivan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 31.07.2009 03:59:50 (muokattu 31.07.2009 04:04:30) | |
---|
Mulla on sellainen kalvonpainemittari. Sekään ei korvaa korvaa =D dullelysium; isoveljen vanhasta insestistä... |
Yukimura 31.07.2009 14:12:21 | |
---|
Nyt vasta mittaillessani huomasin että paskan marjat tuossa setissä mitään 14'' tomia ole, tomit menevät 8'' 12'' 13'' ja 16''.. kyllä nyt korventaa temppuilla tuon 13'' tomin kanssa.. vieläkään ei ole siinä halutussa vireessä pöntöt. Mapex M series
bd22''
tt 8''
tt 12''
tt 13''
tt 16''
Sabian B8 16'' Thin Crash
Sabian B8 18'' Thin Crash
Sabian B8 20'' Ride
Sabian B8 14'' Hihat
Sabian XS 18'' China
Sabian Mike Portnoy Sign. Splash 11'
Pearl TW122 Pedals |
lare21 31.07.2009 18:17:43 | |
---|
Olen tässä ostamassa lähiaikoina Pearlin Vision vbx settiä ja ajattelin tällästä: 22tuumanen bassari ,12 ja 13 tuumaset tomit ja 14 ja 16 tuumaset lattiatomit. Onko tässä järkeä??? |
Kailis 31.07.2009 19:02:01 (muokattu 31.07.2009 19:02:13) | |
---|
lare21: Olen tässä ostamassa lähiaikoina Pearlin Vision vbx settiä ja ajattelin tällästä: 22tuumanen bassari ,12 ja 13 tuumaset tomit ja 14 ja 16 tuumaset lattiatomit. Onko tässä järkeä??? Ei musta. Virityksen kannalta 10", 12", 14" ja 16". |
lare21 01.08.2009 21:21:38 | |
---|
Kailis: Ei musta. Virityksen kannalta 10", 12", 14" ja 16". ook kiitti tiedosta sen 12" tuumasen juotui kyl virittään kireelle ,liian kireelle :) mites 12" 14" 16"18" |
wardog 02.08.2009 04:23:39 | |
---|
lare21: ook kiitti tiedosta sen 12" tuumasen juotui kyl virittään kireelle ,liian kireelle :) mites 12" 14" 16"18" Tuo kuullostaa jo erittäin hyvältä =) |
Kailis 03.08.2009 20:54:08 | |
---|
lare21: ook kiitti tiedosta sen 12" tuumasen juotui kyl virittään kireelle ,liian kireelle :) mites 12" 14" 16"18" Toki jos saat 14" etutomin (tai ettei korkeus häiritse) tohon Pearlin Vision VBX sarjaan. |
dullelysium 03.08.2009 22:27:22 | |
---|
hollmi-5: Kokeile lähintä musaliikettäsi... Minulla on tuo. On se ihan kiva, mutta vireeseen et rumpuja sillä saa. Lähelle, mutta ei aivan. Joo oon kokeillu, mutta ei ainakaan nyt löytynyt. Sanoivat kattelevansa jos saavat putiikkiin niitä. Joo sen ymmärsinkin, ettei niillä saa viimeisteltyä soudia naps, mutta vaikutti kätevältä pohjaviritykseen. Take a gander the bigger they are the harder they fall |
Simon 11.10.2009 18:08:25 | |
---|
Hankin juuri uuden setin ja pohdin, jotta josko se reikä pitää tehdä siihen basariin vai ei...? Tuon ohjeen mukaan ei välttämättä kannata, jos haluaa soivan saundin.... Suurimmalla osalla näkyy kuitenkin olevan se reikä kalvossa; te joille se EI ole, voisitteko kertoa miksi ei? Miten mikitys silloin lavalla? |
Haihattelija 27.10.2009 15:21:58 | |
---|
Tarkoittaako Kailis kalvonpainemittarilla tension watchia? Onko kellään kokemuksia moisesta? Olisin kiitollinen jos sais mielipiteitä, ehkä vois lompsia sitten puotiin ostoksille!? |
markkuliini 27.10.2009 15:26:10 | |
---|
Haihattelija: Tarkoittaako Kailis kalvonpainemittarilla tension watchia? Onko kellään kokemuksia moisesta? Olisin kiitollinen jos sais mielipiteitä, ehkä vois lompsia sitten puotiin ostoksille!? Jep. Tension Watch on Taman versio aiheesta. Mun mielestä täydellisen turhanpäiväinen kapistus. Korvakuulolla saa viritettyä paljon tarkemmin ja helpommin minusta. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
hollmi-5 27.10.2009 17:25:46 | |
---|
Simon: Hankin juuri uuden setin ja pohdin, jotta josko se reikä pitää tehdä siihen basariin vai ei...? Tuon ohjeen mukaan ei välttämättä kannata, jos haluaa soivan saundin.... Suurimmalla osalla näkyy kuitenkin olevan se reikä kalvossa; te joille se EI ole, voisitteko kertoa miksi ei? Miten mikitys silloin lavalla? Reikä helpottaa soittoa, jos tykkää "haudata nuijan". Reboundi pienenee, soundi muuttuu lyhyemmäksi ja napakammaksi. Mikittäminenkin on hiukan helpompaa. Itse kuitenkin päättäisin vasta kokeilun jälkeen, kumpi tapa sopii paremmin. Minulla on molempia kalvoja ja yksi tuplasetti, jossa toisessa bassarissa on ehjä ja toisessa reiällinenresokalvo. Muuten kalvot ovat samanlaiset ja rumpu ilman demppiä. Ero on yllättävän pieni akustisesti. Soundit, piuhat ja kajarit. |
VIGOUR 25.11.2009 15:25:29 | |
---|
millä kalvovalinnoilla ja vireillä saisin virveliin ns. "läskin" saundin? |
Kailis 25.11.2009 18:02:12 | |
---|
VIGOUR: millä kalvovalinnoilla ja vireillä saisin virveliin ns. "läskin" saundin? Kaksikerroskalvo, matalahko vire ja matto suht löysänä. Syvyydestäkään ei ole haittaa. |
Kailis 25.11.2009 18:03:27 | |
---|
markkuliini: Jep. Tension Watch on Taman versio aiheesta. Mun mielestä täydellisen turhanpäiväinen kapistus. Korvakuulolla saa viritettyä paljon tarkemmin ja helpommin minusta. Käyttämättä on juu, alkuinnostuksen jälkeen. Korva korvaa. |