ferodoz 26.01.2012 22:42:28 (muokattu 26.01.2012 22:43:10) | |
---|
Tama-x-: Tiedätkö nyt oikeen mitä meinaan? en meinaa kuivalla että se olisi huono vaan että saundi on kuivahko ja eihän siinä ei ole mitään vikaa. Mä oon kyllä Ollin kanssa samaa mieltä, että en kuule siinä saundissa kuivuutta.. E: Oletko sekoittanut ping ja dry käsitteet keskenään? :) "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
Kailis 27.01.2012 01:03:59 | |
---|
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
markkuliini 27.01.2012 01:14:58 | |
---|
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 27.01.2012 01:28:45 (muokattu 27.01.2012 01:29:23) | |
---|
markkuliini: K custom dark ride ei ole kuivaa lähelläkään. Esim. tää on jo kuiva munsta http://www.youtube.com/watch?v=4s6-fK9Gj-8 Markkuliinille kuivuus = yläsävelien vähyys ja soinnin lyhyys. Todella hyvä esimerkki. Kiitos. =/ Väliltä ei sitten mitään löydykään. Ja mähän vaan linkkasin tuollaisen amatöörilafkan. Ne mistään mitään tiedä. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
markkuliini 27.01.2012 01:47:18 | |
---|
Kailis: Todella hyvä esimerkki. Kiitos. =/ Väliltä ei sitten mitään löydykään. Ja mähän vaan linkkasin tuollaisen amatöörilafkan. Ne mistään mitään tiedä. No laitoin selvät esimerkit, ja sitten voi välimallit mielikuvitella. :D Noi myyntijargonit nyt on välillä ihan myyntijargonia. Jos siellä nyt sana dry mainitan niin ei se vielä mitään meinaa. ;) Mulle nuo K custom darkit on suhteessa normi K:hon vähän sama mitä A custom on suhteessa A-sarjaan. Modernimpaa, mutta erittäin perus-soundia silti. Selkeää ja märkää nimenomaan, ei mitään liian eksoottista tai kuivaa hienostelua. Paitsi että kun A custom on hivenen matalempisoundinen A-sarjaan verrattuna, niin K custom dark taas on hieman korkeampivireistä verrattuna perus K:hon. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 27.01.2012 02:23:22 | |
---|
Sun kandeis hakea Zildjianille laatimaan parempaa jargonia =D majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
markkuliini 27.01.2012 02:36:19 | |
---|
Kailis: Sun kandeis hakea Zildjianille laatimaan parempaa jargonia =D No jos johonkin "oikesiin töihin" niin ehdottomasti jargonia kirjoittamaan, ja minne mielummin kuin rumpu- tai symbaali-firmaan?! :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 27.01.2012 03:22:09 | |
---|
Vain vähän muokkaamalla sais just hyvää jargonia; K Custom Dark is low relative to normal K no matter what A is the custom in relation to the A-series. More modern, but very basic sound anyway. Rain and wet precisely, nothing too exotic or dry sophism. Except that when A is slightly lower than the custom-voiced compared to the A-series, so K custom dark again is slightly higher than the tone of today as compared with the basic K. Eli käy kansanmusiikista death metalliin =D majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
ferodoz 27.01.2012 06:36:43 | |
---|
Kailis: Eli käymusiikista death metalliin =D Yep! Täytesanan ansiosta virhettä ei ole! "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
Weetoz 27.01.2012 09:59:37 | |
---|
Joo, samanlaiset fiilikset jäi minullekin K Custom Dark Ridesta, ja samoin myös 18" crashista. Ei niiden sointia mitenkään voinut kuivaksi sanoa, ja lisäisin vielä että minusta ne ei kyllä olleet tummiakaan. En ymmärrä miksi niissä lukee "Dark". Mutta hyviä peltejä joka tapauksessa. RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll |
joonama 27.01.2012 10:45:45 | |
---|
Weetoz: Joo, samanlaiset fiilikset jäi minullekin K Custom Dark Ridesta, ja samoin myös 18" crashista. Ei niiden sointia mitenkään voinut kuivaksi sanoa, ja lisäisin vielä että minusta ne ei kyllä olleet tummiakaan. En ymmärrä miksi niissä lukee "Dark". Mutta hyviä peltejä joka tapauksessa. Mulla lukee Dark neljässä pellissä, ja ne ovat omasta mielestäni "tummia". Olen siis valmistajien markkinointiosaston kanssa samaa mieltä. Ai niin, ne pellit ovat K-Custom Dark Ride 20", K Dark Crash Thin 17", K-Custom Dark Crash 16", Istanbul Agop Traditional Dark 16". Noista vähiten tumma on tuo K-Custom krässi. Eniten tumma, suorastaan kuiva minun pelleistäni on ollut Bosphorus Turk Light Ride 19". Siinä taas ei lukenut tummuudesta tai kuivuudesta mitään, epäloogista. Peltejä on mielestäni hyvin hankala kuvailla sanallisesti. Monesti minulla käy niinkin, että kun joku pelti on ollut käyttämättä pitkään, niin se kuulostaakin täysin erilaiselta kuin ne termit mitä sille oli mielessään aiemmin antanut. Niin, ja tuo Dark Ride on tällä hetkellä suosikkini. Vaikka en soitakaan heviä. Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
Tama-x- 27.01.2012 21:51:33 (muokattu 27.01.2012 22:48:17) | |
---|
joonama: Mulla lukee Dark neljässä pellissä, ja ne ovat omasta mielestäni "tummia". Olen siis valmistajien markkinointiosaston kanssa samaa mieltä. Ai niin, ne pellit ovat K-Custom Dark Ride 20", K Dark Crash Thin 17", K-Custom Dark Crash 16", Istanbul Agop Traditional Dark 16". Noista vähiten tumma on tuo K-Custom krässi. Eniten tumma, suorastaan kuiva minun pelleistäni on ollut Bosphorus Turk Light Ride 19". Siinä taas ei lukenut tummuudesta tai kuivuudesta mitään, epäloogista. Peltejä on mielestäni hyvin hankala kuvailla sanallisesti. Monesti minulla käy niinkin, että kun joku pelti on ollut käyttämättä pitkään, niin se kuulostaakin täysin erilaiselta kuin ne termit mitä sille oli mielessään aiemmin antanut. Niin, ja tuo Dark Ride on tällä hetkellä suosikkini. Vaikka en soitakaan heviä. Jep, itellä iskee K-custom dark ride 20'' parhaiten, vois kyllä vaikka tässä lähiaikoina käydä ostamassa:) |
Tama-x- 27.01.2012 21:58:49 | |
---|
|
Razanez 27.01.2012 23:04:17 (muokattu 27.01.2012 23:05:21) | |
---|
joonama: Eniten tumma, suorastaan kuiva minun pelleistäni on ollut Bosphorus Turk Light Ride 19". Siinä taas ei lukenut tummuudesta tai kuivuudesta mitään, epäloogista. Itse olen ymmärtänyt notta jos pelti on ylipäätään sorvaamaton, niin se on kuiva. On ne kyllä hienoja peltejä, sorvaamattomat turkkilaiset.. nami nami... Edit: niin siis Turk-sarjahan on pääsääntöisesti sorvaamattomia. |
hollmi-5 28.01.2012 00:10:29 | |
---|
Razanez: Itse olen ymmärtänyt notta jos pelti on ylipäätään sorvaamaton, niin se on kuiva. On ne kyllä hienoja peltejä, sorvaamattomat turkkilaiset.. nami nami... Edit: niin siis Turk-sarjahan on pääsääntöisesti sorvaamattomia. Paisten Rudet eivät ole kovin kuivia ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Tama-x- 28.01.2012 00:35:18 | |
---|
hollmi-5: Paisten Rudet eivät ole kovin kuivia ;) Eihänhän ne pahasti oo;) |
fnb112 28.01.2012 11:32:53 | |
---|
Lauantaihuomenia. Olen tässä yli puolen vuoden aikana koonnut pala palalta omaa itseäni eniten miellyttävää settiä: aloitin vähän nurinkurisesti virvelistä, koska hyvä sellainen sattui silmiini ensinnä osumaan. Päädyin seitsemänkymmenlukulaiseen Acroliteen. Tässä mielestäni perusvarma valinta, jolla ei pahemmin metsään mennä. Sitten oli itse setin vuoro. Meikäläisellä ei ollut pahemmin vertailukohtia Mapexilta, joten päätin hommata M-birchit käytettynä. Ei mikään hullumpi setti hintaansa nähden kalvojen vaihdon jälkeen. Mukana tulleet Haikkaständi ja basaripedaali eivät tosin olleet omaan makuuni, vaikka tukevia olivatkin. Samalla viikolla setin kanssa kotiutuivat Zildjianin 80-luvun New Beatit. Näistä en aluksi pitänyt yhtään, mutta siirrettyäni rummut paremmalta kuulostavaan huoneeseen ne olivat kuin toiset pellit! Ehkä vähän kirkkautta ja "kovuutta" jäin kaipaamaan, mutta aina ei voi onnistua ehdottoman täydellisesti. Seuraavana vuorossa oli itselleni ainakin kaikkein vaikein osuus - riden ja crashin valinta. Rideksi valitsin juuri sopivaan aikaan m.netin torilla pyörineen 21 tuumaisen Sabian Memphisin, joka yksinkertaisesti kuulosti niin mielenkiintoiselta, että oli pakko koittaa onneansa. Kiekko oli juuri sitä, mitä hainkin: melko lyhyt, mutta silti värikässaundinen naputeltava. Puutippisillä kapuloilla vähän liiankin suttuinen omaan makuuni, mutta onnekseni en sellaisia kovinkaan usein käytä, koska tuppaavat lohkeamaan herkästi, joten nou problem me. Tämän pitkän ostokierteen jälkeen olisi enää crash löytymättä ennen kuin tiukennan tyhjyyttään ammottavan lompakkoni nyörit taas joksikin aikaa. Hakusessa olisi lämmin ja täyteläinen saundi. Mitäs te arvon rytmigurut suosittelisitte? Zildjianin kuustoistatuumasta K Constantinoplea olen yrittänyt etsiskellä, mutta noita ei oikein tahdo käytettynä liikkua ja tässä rahatilanteessa uuden ostaminen ei oikein tule kysymykseen, joten mitäköhän muita vaihtoehtoja kannattais harkita? Ps: Pahoittelut pitkästä offtopicista, mutta ajattelin, että muunkin kattaukseni kuvailu antaisi kenties vähän lisäosviittaa siitä, millaista saundipolitiikkaa harrastan. Etukäteen kiittäen: Darrainen yllättävästä luovuudenpuuskasta kärsivä minä itse:D |
Weetoz 28.01.2012 12:19:01 | |
---|
fnb112: Hakusessa olisi lämmin ja täyteläinen saundi. En nyt ehkä osaa äkkiseltään mitään ihan tiettyä peltiä käydä suosittelemaan, mutta ensimmäisenä tosta kuvailusta tuli mieleen sellanen seikka, että kannattaa harkita vähän isompiakin kokoja kuin 16". Esim. jo jostain 17" tai 18" crashista voisi löytyä helpommin tuollainen mitä etsit. Hirveän paksua en ehkä myöskään suosittelisi. Toki tässä on taas sellanenkin ongelma että sanat "lämmin" ja "täyteläinen" saattavat tarkoittaa ihan eri asioita meille, mutta tuota kokoasiaa kuitenkin suosittelisin ainakin vähän vielä miettimään. RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll |
Kailis 28.01.2012 12:33:38 | |
---|
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
fnb112 28.01.2012 13:52:53 | |
---|
Syy tuohon kuuteentoista tuumaan on volyymi. Mitään heviä en ole soittamassa ja pidän noita kaksi tuumaa isompia lättyjä vähän liian äänekkäinä itselleni. Toki lyönnin voimakkuudella voi möykkää suitsia, mutta siinä liikaa hiljentäessä muuttuu jo itse äänikin. Unohtui ympätä tuohon edelliseen viestiin ääninäytettä tuosta Constantinoplesta: http://www.youtube.com/watch?v=fde2qtFOZLo&feature=relmfu Kuulostaa meikäläisestä paljon kokoaan isommalta. |