Rockster 26.01.2008 14:53:58 | |
---|
Kuvassasi on kuparinen, lapsusko? Aina sanon väärin päin- Kuparinenpa juuri :) Vaihdoin kalvonkin tänään ja iiiihanaaa se on. Ensi viikonloppuna saa vielä studioonkin sen roudata paukkumaan... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Jupi57 26.01.2008 18:02:59 | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=116819&o=80 Tuollapa tuo numerojärjestys. Arvojärjestyksen saa päättää jokainen tykönään. Voisin kysyä yksityisestikin, mutta luulen, että yleisempääkin mielenkiintoa saattaa olla, joten... Rocksterille ja muille testanneille kysymys: Itse pääsin kunnolla kokeilemaan tuota Beech-settiä, silloin kun tupakointi ravintoloissa oli vielä sallittua.Liikkeessä sattui olemaan käytetyt Jack DeJohnette haikat ja ride. Niillä ratsastin ja kuvittelin itseni johonkin kapakkiin soittamaan. Jotenkin sellainen hikinen savuinen soundi siinä setissä oli, vaikka virvelissä oli (minulla) muistaakseni jotain huomauttamista. Olisin varmaan ostanut setin SILLOIN, mutta myyjä roudas mut DW-setin kimppuun. Vaahterainen DW kuulosti kaksi kertaa paremmalta ja maksoikin sen verran (5000 €). Kävelin ilman settiä ulos liikkeestä. Miten kuvailisitte Beech-soundia???? Club Custom on Stage Customin edeltäjä. Ei oo ne on jotain aika sika laadukasta vanhaa harvinaista sarjaa.On sittenkin. Molemmissa mahonki on päävalmistusmateriaali. Hi-Tension lugi on molemmissa samanlainen ja siis erilainen kuin RC:ssa Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
Velli 26.01.2008 18:06:49 | |
---|
Ihmettelen kovasti Velliä, joka sanoin, että Oakit eivät puhutelleet soundillisesti, mutta makuasioitahan nämä ovat. Itse taas pidin settiä selkeästi Yamahan top of the line-seteistä parhaana. En ole saanut niistä koskaan miellyttävää soundia ulos ja nyt niillä on tullut paukuteltua 3v eri laitoksissa. Hetken aikaa omistin sellaiset itsekin, mutta ei. Vaikka miten ruuvasin ja säädin, niin soundit vaivasivat mieltä jatkuvasti. Kuvailisin soundia kahdella sanalla liian kovaksi (engl. hard), liian kovaksi ainakin omaan makuuni. Kyllä Oakit varmasti oikeissa käsissä kuulostavat todella hyvälle, mutta itse en halua soittaa setillä, jonka soundit tuntuvat jatkuvasti epämiellyttäviltä. Nyt täytyykin tässä vielä mainostaa Premier-sarjan pönttöjä. Eilen olin ensimmäistä kertaa keikalla setillä, jossa oli basari Gen-X:ää ja tomit Classic Birch-sarjaa. Koko keikan ajan oli aivan mahtava fiilis rumpusoundeista. Rummut menivät miksauspöydän läpi EQ:t suorana ja soundi oli ulos aivan loistava! Mikitettynä ei tosin ollut kuin basari ja loppusetti otettiin yhdellä ovarilla. Tällä hetkellä otan aina pop/rock-keikoille Premier-sarjan pöntöt, paitsi Purple-keikoille Ludwigit ihan vaan imago-syistä ;). |
Velli 26.01.2008 18:15:24 (muokattu 26.01.2008 22:13:21) | |
---|
Miten kuvailisitte Beech-soundia???? Itse olen tässä muutaman vuoden sisällä alkanut tykkäämään Beech Customeista jazz-hommissa. Entisessä oppilaitoksessa oli Beech Custom-setti, jonka virveli ja tomit alkoivat koulutuksen loppuvaiheessa miellyttämään enemmän ja enemmän. Basari kuulosti loppuun asti aivan hirveältä, mutta se voi johtua Pinstripe-kalvosta (muissa pöntöissä oli Coated Ambassadorit). En ole kovin hyvä kuvailemaan soundeja ylipäätään, mutta mielestäni noissa on puolipehmeä (tai puolikova, ihan miten vaan) ja selkeä soundi. Näin ainakin kevyellä tatsilla soitettaessa. Pop/Rock-osastoa en niillä koskaan soittanutkaan, koska ne olivat jazz-vireessä ja toimivat siinä hyvin enkä muuta soundia jaksanut alkaa niistä etsimään. edit. Se vielä mainittakoon, että Beech Custom Absoluteista ei ole mitään kokemusta... |
Paas 26.01.2008 22:05:31 | |
---|
Nyt täytyykin tässä vielä mainostaa Premier-sarjan pönttöjä. Millainen työnjälki ja viimeistely niissä on? Nuo Premier-sarjan rummut on melko kiinnostavat. Jäi vaan Signioista vähän paha maku suuhun viimeistelyn osalta vaikka hyvä soundi niissä kyllä oli. Kun rumpu edustaa merkin lippulaivamallia niin sitä odottaisi että viimeistely olisi täydellinen. |
Velli 26.01.2008 22:11:22 | |
---|
Millainen työnjälki ja viimeistely niissä on? Nuo Premier-sarjan rummut on melko kiinnostavat. Jäi vaan Signioista vähän paha maku suuhun viimeistelyn osalta vaikka hyvä soundi niissä kyllä oli. Kun rumpu edustaa merkin lippulaivamallia niin sitä odottaisi että viimeistely olisi täydellinen. Signioissa on tosiaan viimeistelyssä jäänyt jonkun verran liimajämiä siihen vahvikerenkaan ja rungon liitoskohtaan. Itselläni on ainoastaan näitä vahvikerenkaattomia Premier-sarjan pönttöjä ja niissä ei ainakaan ole ollut mitään valittamista viimeistelyssä. Kaikki on ollut vimosen päälle. |
Krille 29.01.2008 14:00:34 (muokattu 29.01.2008 14:07:39) | |
---|
Minulla on recording customit jotka ostin uutena v 2005.. 20" 10,12,14" koot ja cherry wood väri.Olen soittanut näillä noin 500 keikka,ja tykkään soundeista kovasti.Setti josta en koskaan luovu..Omassa kuvassa huono kuva niistä.Vintage Ludwigit kuuluvat kanssa minun suosikki rumpuihin.. Även på svenska.. |
zandel 03.06.2009 12:37:25 | |
---|
Itse kävin settiä ostamassa kokeilemassa samassa tilassa Maple Customia, Maple Custom Absolutea, Birch Custom Absolutea, Beech Custom Absolutea, sekä Oak Customia. Valinta päätyi viimeiseen vain ja ainoastaan soundin perusteella. Rahalla ei onneksi ollut tässä asiassa mitään väliä. Virveliksi lähti monen joukosta pronssinen 6,5" Missäpäin Suomea noita voi testata samassa tilassa? |
Rockster 03.06.2009 12:57:14 | |
---|
zandel: Missäpäin Suomea noita voi testata samassa tilassa? Kaisaniemen F-musiikissa nuo setit olivat ainakin kirjoittamisen aikaan samassa tilassa. Oiva tilaisuus kokeilla settejä. "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Bacchus 03.06.2009 12:57:57 | |
---|
zandel: Missäpäin Suomea noita voi testata samassa tilassa? Ainakin Kaisaniemen musafasulla alakerrassa on ollut kaikki noista seteistä samaan aikaan pystyssä. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
zandel 03.06.2009 13:22:01 | |
---|
Bacchus: Ainakin Kaisaniemen musafasulla alakerrassa on ollut kaikki noista seteistä samaan aikaan pystyssä. Kaisaniemen F-musiikissa nuo setit olivat ainakin kirjoittamisen aikaan samassa tilassa. Oiva tilaisuus kokeilla settejä. Ok,täytyypä joskus poiketa. |
SaukHo 03.06.2009 20:16:43 | |
---|
Viime viikonloppuna reeneissä Yamaha pamahti, nimittäin syntikka. Ihan näin tiedoksi vain. |
hollmi-5 03.06.2009 21:03:05 | |
---|
Olisiko kellään tiedosssa toista firmaa, joka valmistaa yhtä montaa eri tuotetta? Nämä tekevät "perseestä perämoottoriin" ihan kaikkea. Ja hyviä tuotteita. Melkein mikä vain Yamahan valmistama tuote löytyy myös high-end mallina: moottoripyörät auton moottorit venemoottorit jousipyssyt tennismailat laskettelusukset flyygelit pianot rummut bassot kitarat miksauspöydät hifi ... Soundit, piuhat ja kajarit. |
arse 04.06.2009 00:57:48 | |
---|
Muistaako joku torilta ne "apinannaamanahkaiset" 70-luvun jammut, ne erittäin päheet? Menin sitten ja ostin. Härskin näköiset ja komean kuuloiset! Hienosti on aikalaisjenkkirummut kopioitu :) My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
hollmi-5 04.06.2009 08:18:42 | |
---|
arse: Muistaako joku torilta ne "apinannaamanahkaiset" 70-luvun jammut, ne erittäin päheet? Menin sitten ja ostin. Härskin näköiset ja komean kuuloiset! Hienosti on aikalaisjenkkirummut kopioitu :) Hienot pelit. Ja myyjä on melkoisen kova keräämään rumpuja. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Nolte 04.06.2009 10:51:51 | |
---|
arse: Muistaako joku torilta ne "apinannaamanahkaiset" 70-luvun jammut, ne erittäin päheet? Menin sitten ja ostin. Härskin näköiset ja komean kuuloiset! Hienosti on aikalaisjenkkirummut kopioitu :) Nahkajamahat, muistan. Hienot oli. Meiän bändin paras rumpali! |
arse 04.06.2009 13:10:36 | |
---|
hollmi-5: Hienot pelit. Ja myyjä on melkoisen kova keräämään rumpuja. Voi kuule, mitä herkkuja siellä komeroissa piilikään... My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
zandel 04.06.2009 14:47:54 | |
---|
Näkyykö F-musiikin listahinnat eri seteille jostain jotta voisi verrata eri settejä? Miten hinnat määräytyy esim RC,MC,TC...onko vaahterapöntöt halvimmat vai....? |
Thyrblast 05.06.2009 17:51:35 | |
---|
zandel: Näkyykö F-musiikin listahinnat eri seteille jostain jotta voisi verrata eri settejä? Miten hinnat määräytyy esim RC,MC,TC...onko vaahterapöntöt halvimmat vai....? Lyhyesti; Kalleimpia ovat Japanissa valmistetut pro-sarjat, kuten MC, RC ja OC. Vaahtera ja nykyiset hybridirungot ovat hinnakkaimpia runkovaihtoehtoja. Halpatuotantomaissa on valmistettu sitten edullisemmat semipro -setit, kuten Tour custom ja Stage custom. Listahintoihin en osaa sanoa mitään. Selvinnee tiedustelemalla asiaa F-musiikista. |
Jeltz 06.06.2009 13:59:57 (muokattu 06.06.2009 14:00:07) | |
---|
Thyrblast: Lyhyesti; Kalleimpia ovat Japanissa valmistetut pro-sarjat, kuten MC, RC ja OC. Vaahtera ja nykyiset hybridirungot ovat hinnakkaimpia runkovaihtoehtoja. Halpatuotantomaissa on valmistettu sitten edullisemmat semipro -setit, kuten Tour custom ja Stage custom. Listahintoihin en osaa sanoa mitään. Selvinnee tiedustelemalla asiaa F-musiikista. Lienee hintajärjestys suunnilleen PHX, MC, MCA/BCA, RC, OC, TC, SC. Joku sarja saattoi jäädä välistäkin. RC ja BCA ovat rungoiltaan samanlaiset, mutta valuvanteellinen BCA on hiukan kalliimpi. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |