VRock 15.05.2005 16:57:19 | |
---|
Juuri tänään tarttui vasemman käden kapula kesken soiton hiuksiin kiinni. Siinä sitten äkkiä vetäistä irti ennen seuraavaa virppa lyöntiä. (AUTS!) Keikkojen jälkeen vasen reisi on yleensä mustelmilla kun tulee hakattua kapulaa puoleksi reiteen ja virpaan. ;D Päähän tulee muutenkin hakattua (oletteko koskaan osuneet itseänne takaraivoon? :P no minä olen.) Eikä ole harvinaista se että kesken fillin lyö toisella kapulalla toisen käden sormille. Siinä on teille hyvää koordinaatio taitoa... "And you can have my deodorant..!" |
Saukki 15.05.2005 19:43:59 | |
---|
Kapulat lentelee joskus treenien alussa, kun kädet ei ole vielä hikoontuneet. Joskus jää lahje basarin nuijaan kiinni. Omaa päätä tulee taottua usein. Sormillekkin lyön aina silloin tällöin. Yleisin moka lienee se, että normaalia komppia haikkaan vetäessäni nostan virvelikättä (vasen) liikaa ja ei tulekkaan virvelin iskua, kun osuu haikka käden(oikea) kapulaan. Harmillista varsinkin studiossa. |
drummer88 15.05.2005 20:59:13 | |
---|
Kerran onnistuin saamaan kapulan suuhun, kun joskus innostuu niin paljo että suu unohtuu auki ja sitten ku kapula napsuu poikki niin eiköhän se siihen isoimpaan auki olevaan reikään mee. tikkuja sai sylkee lopun päivää. Laulaja joskus halus soittaa, ja sillä oli kulmakoru, niin kattelin siinä sitte ja kohta lentää koru kaaressa siihen jalkojen eteen ja katon nii jätkä kököttää hieman vaisun olosena naama veressä siinä penkillä... onneks oli vanha setti. Ja sitte näitä päähän löyntejä on sattunu. Kasseille ei tosin koskaan ja rimsseihin pari kertaa joskus. krapula on yliarvostettua |
T.Laine 16.05.2005 08:54:26 (muokattu 16.05.2005 08:55:27) | |
---|
herran tähren mutta täällä liikkuu itsetuhoisia ihmisiä... mä oon aika pienestä paukutellu kannuja, eikä mulle oo ikinä sattunu mitään...paitsi noita kun on joku rimpula teline ja pelli kääntyy 90 astetta alaspäin. oon kans huomannu ton reiteen nyrkillä lyömisen jalon taidon.(kipu on vain ihmisen mielikuvituksen tuotetta...) Kun lyö sillee että iskee kanttiin ja kalvoon yhtä aikaa, niin rystyset kopahtaa reiteen. Toisaalta, virppaa en "pysty" nostamaan, enkä penkkiä laskemaan. Pitäs opetella uus tekniikka varmaanki. ...jaa nii olikse toi nappula mitä EI ois saanu painaa...
...sori... |
Niskamies 16.05.2005 08:57:17 | |
---|
Harmillista varsinkin studiossa. Älä turhaan pelkää. Asiansa osaavalla miksaajalla kestää n. puoli sekunttia korjata yksi virvelinisku, joten ei tuo ole niin kamalaa:) Meitsi on meshissä. |
Saukki 17.05.2005 23:05:13 (muokattu 17.05.2005 23:06:47) | |
---|
Älä turhaan pelkää. Asiansa osaavalla miksaajalla kestää n. puoli sekunttia korjata yksi virvelinisku, joten ei tuo ole niin kamalaa:) noniin, muttakun jos vaikka muuten on täydellinen suoritus ja sitten sattuu tollanen naurettava moka ja miksaaja korjaa sen, niin siitä häviää se hohto koko jutusta... Vaan eipä se nyt niin kamalaa ole... (nimim. "poistappa tuo yks basarin isku tuosta...") |
VRock 22.05.2005 14:21:39 | |
---|
eikun niii... tuli mieleen ku keikalla crashin telineen varsi kääntyi alaspäin. Ei oltu kunnolla kiristetty. Siinä biisi sitten loppuun yhdellä crashillä ja säätämään telinettä. "And you can have my deodorant..!" |
rbt 22.05.2005 22:27:28 | |
---|
Paras ja ainoa muistamani kokemus on kun villissä vauhdissa kapula nenään ja snare täynnä veriroiskeita. Kesken soiton ei kerenny paljoa pitää nenästä kiinni. |
ddrum54 23.05.2005 10:52:58 | |
---|
Ei perhana, olikos tämä koheltajien.net? : ) 2`n 4 |
eleeton 23.05.2005 12:20:29 | |
---|
Üüber huonoa tuuria josta seurasi lukemattomien lekurireissujen piinaava aikakausi. ...Meni noin puoli vuotta mutta onneksi näkö säilyi ja vaivatkin ovat jo taakse jäänyttä elämää. Aika hurjaa tekstiä! :o |
Bobana 23.05.2005 12:54:02 | |
---|
Aika hurjaa tekstiä! :o No, mihinkäs sitä nyt totuutta vääntelemään. |
StarBreakeR 23.05.2005 16:51:00 | |
---|
pahemmilta verenvuodatuksilta on vältytty, mutta ex-kitaristi pudotti rautakangen mun päähän ex-treenikämpällä ja verta tuli vitusti. =) kerran jakkarasta petti jalka jolloin tulin rytinällä virvelin yli ja räkkitangon alta "ulos setistä" =) |
Alex Kinky 23.05.2005 20:35:28 | |
---|
Kerran heitin basistia alahuuleen.. Kyllä sattu.. Varmaan..;) Sori allu, jos satut lukee tän.. Niinpä niin... |
totomiettinen 23.05.2005 22:02:51 | |
---|
Kerran heitin basistia alahuuleen.. Kyllä sattu.. Varmaan..;) No varmaan! Kaveri rojahtaa yhtäkkiä alahuulees, sattus kehen tahansa. White men can't jump |
Youni 24.05.2005 20:07:41 (muokattu 24.05.2005 20:08:17) | |
---|
Kyllä minä osaan. Konsertissa parisataa katsojaa, musiikkityyli vaihtuu perus neljäsosista lattariin. Kapelimestari näyttää minulle ykkösen, alan soittaa claveseilla lattarirytmikuviota. Hän ei näytä kuin ykkösen, sitten hän sohii aivan muuta muulle orkesterille. Hätäännyn, tempo on liian hidas, muu orkesteri tuijottaa ja jää kuuntelemaan, bändi siis lähes kaatuu rytmikapuloiden voimasta! Onneksi vieraileva rumpali pelastaa minut hakkaamalla rumpukapuloilla samaa kuin minä oikeassa temmossa. Sitten lähtee lattari käyntiin ja minä vajoan lattian sisään kellarikerrokseen...tämä kaikki tapahtuu kolmen tahdin aikana. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
henkiluu 25.05.2005 12:43:54 | |
---|
Päähän napsahtelee just ku ois menossa hyvin joku filli tai joku. Sitten sekin vituttaa joskus kun lyö sormille täysii kun se sattuu :D sitte himassa lens kapula täysii joku 3m ois lentäny varmaa 10 m mutku sinä tuli eteen, aika huvittavaa varmaan jos keikkatilanteessa kapula lentäis suoraan joku 5-10 m :D |
Simbe 28.05.2005 14:53:46 | |
---|
Kerran mukulana pyöräilin rumputunnille ja ykskaks napsahti ampiainen sormien väliin. Pisti hetimiten tietysti. Tunnin alkuun mennessä sormi oli turvonnut kaksinkertaiseksi, mutta opettaja ei tuntenut armoa. Harjoiteltiin sitten traditional grippiä, kun se vasemman käden keskisormi sojotti suorana kumminkin. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. |
Alex Kinky 28.05.2005 18:18:06 | |
---|
No varmaan! Kaveri rojahtaa yhtäkkiä alahuulees, sattus kehen tahansa. Ehhehhee.. Oli hauska.. Oikeesti..:D Meni vaan vähän aikaa älytessä.. Niin heitin kapulalla.. Niinpä niin... |
drum-monkey 28.05.2005 19:57:47 (muokattu 28.05.2005 19:58:16) | |
---|
Sattuipa kaksi vuotta sitten niin, että meni kaksi sormea poikki oikeasta kädestä (ei soitosta). Kyllä sitä sitten päätti harjoitella vasenta kättä ja tuli treeneissäkin käytyä. Jossain vaiheessa tuli paskaa niskaan kitaristin äitipuolelta, että miksi jarrutan bändin kehitystä, kun en suostu menemään studioon toinen käsi kipsissä?! Tietenkin kapulasta saa joskus silmään,/nenään/päähän. Mutta ikävältä tuntuu kun kolauttaa kuppikuulokkeeseen, se kaiku ei oo kiva... Joskus pedaalia säätäessä on sormi eksynyt nuijan ja kalvon väliin, sitten paino siirtyy jalalle niin että sormi on puristuksissa oman painon alla, eikä ylös pääse... Sitten kävi näinkin, että studiossa oli setti pystyssä ja soundeja piti ruveta kattomaan. Ei kapuloita. Niitä sitten metsästettiin neljän ruuhkassa. Ja kerran sain idean, että oranssit sadehousut ovat oiva keikka-asuste. Ei kannata koittaa, ainakaan nahkapenkillä, kun asentoa pitää korjata 5s. välein. Ennen toista biisiä otin t-paidan pois ja istuin sen päälle, johan auttoi!:) Munletti on mulletti |
nikkenakkertton 29.05.2005 13:43:16 | |
---|
pariin kertaan käyny sillai et oon menny setin taakse soitteleen ja ennenku keren istuu nii kaatunu koko setin päälle ja sen jälkee kaikki dominona matalaks..en oo kyl mitää rikki viel sillai saanu vaik pellit välil ottaaki damagee sillai.. |