Aihe: Soittoonne vaikuttaneet rumpalit
1 2 3 4 5 6
arse
09.05.2005 16:43:07

Tässä aakkosjärjestyksessä muutama sälli.

Vesa Aaltonen
John Bonham
Hasse Bruniusson (Samla Mammas Manna)
Jon Christensen
Tré Cool (Green Day)
Steve Gadd
Janne Haavisto
Levon Helm (The Band)
Homer "Funky-Foot" Jenkins (Sharon Jones and the Dap Kings)
Elvin Jones
Mikko Kaakkuriniemi
Airto Moreira
Tomi Parkkonen
Bernard Purdie
Ahmir Thompson
Andy Ward (Camel)
Lenny White
Tony Williams
Ronnie Österberg

Listasta tulikin yllättävän pitkä. Näistä tyypeistä sitä vaan on ihan täpinöissä.
el maraquero
Veksi
09.05.2005 17:51:29
Brian Bennet ( The Shadows )
Charlie Watts( Rolling Stones)
Ringo Starr ( The Beatles )
Mel Taylor ( The Ventures )
Ratloz
09.05.2005 19:54:53
suurin osa vaikutteista tulee kyllä Kuoppamäen Samilta ja siinä sivussa on kuunneltu Joey Jordinsonia, Igor Cavaleraa ja Kai Hahtoa...
ramzuz
10.05.2005 15:31:11
No ainakin:
Steve Gadd
Dave weckl
Ringo Starr
ZORO
Ed thingpen
Travis Barker
Niitä on vaikka mitä ei jaksa luetella.
ROCK!
MastaZei
10.05.2005 23:41:31

Mike Mangini
Terry Bozzio
Tomas Haake

ja suomalaisista tulis mielee
Heikki Malmberg
Kai Hahto
Erikinharju ja yks hyvä ystäväni!!
Ja sota jatkuu...
Kesukka
12.05.2005 10:45:47
Eniten soittooni vaikuttanut: Kaverini, joka ei osaa soittaa mitään soitinta...

Tässä taannoin, noin reilut 15 vuotta sitten, soittelimme bändimme kanssa treenikämpällä innoissamme, heavyä tietenkin...

Minä touhukkaana nuorena energisenä rumpalina pistelin parastani, hienoja fillejä (omasta mielestäni) ja kikkailuja joka väliin.

Kun pari biisiä oli soitettu, kaverini joka oli kuuntelemassa soitteluamme, totesi minulle: "Älä helvetti meuhkaa noin kun ei oikein pysty kuuntelemaan tuota biisiä kun sinä joka välissä yrität terrorisoida sitä".

Sama kaveri istui jossain välissä rumpujen taakse ja alkoi kapulalla soittelemaan hihattia, naputteli sitä suljettuna ja avonaisena, löi sitä hiljaa ja vähän kovempaa ja totesi: "Tämähän on kiva peli, tästä saa vaikka millaisia ääniä irti"!

Nämä kaksi kommenttia ovat vaikuttaneet eniten soittooni.
Tajusin hiljalleen sen, että rumpali palvelee biisiä eikä biisi rumpalia.

Ai niin soittoon vaikuttaneita rumpaleita...
Niitä on paljon hyviä, osa jopa liian hyviä (ainakin omasta mielestään)... :)
Yksinkertainen on kaunista ja tehokasta
moottorisaha
12.05.2005 16:09:22

Chad Smith, Sami Kuoppamäki, Vinnie Paul, John Bonham, Lars Ulrich, Steve Gadd, Anssi Nykänen, Mike Portnoy, Joey Jordison jne.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Novac
13.05.2005 13:10:35

Ulkomaiset:
Mike Portnoy

Kotimaiset:
Jukka Nevalainen
Tommy Portimo
Groove 2
13.05.2005 19:16:44
Jebajee!

Kyllä se on Kuoppamäen Sami.
Magiz
13.05.2005 21:35:06
mä en oo silleen kauheesti pelkkiä rumpaleita katellu, mutta bändit mistä oon ottanu vaikutteita:

Metallica (kuten hyvin monella.. ;))
Dream Theater (liian vaikeeta mulle, mutta kuitenkin)
RHCP (bändin kanssa kiva jammailla)

kovasti oon yrittäny kehittää ihan omia juttuja.. ja oon mä niitä onnistunukki kehittämään.. :)
Crashia vaille.. :/
HeavyMachinery
14.05.2005 03:48:12 (muokattu 14.05.2005 03:50:46)

1. Neil Peart (tyyli)

2.Daniel Liljekvist (kikkailut ja kompit)

3. Neil Peart (soittotekniikka ja setin asettelu)
Minä tiedän - siis pelkään !
Tangled**
14.05.2005 12:53:23
omaan soittooni vaikuttaa hurjasti malmbergin heikki. mies, jota ilman en olisi koskaan edes rummuista näin kiinnostunut.

ulkomaisia sellaisia kaukaisempia vaikuttajia on sitten varmaan mike mangini ja marco minnemann. tosin siinä on niin kovan luokan miehet, että enemmän heitä vain ihailen. nojaa, paitsi setti on tosin hyvin manginin meiningillä koottu. (niinkuin malmberginkin.)
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
Glenfiddich
14.05.2005 20:15:09
Nicko Mcbrain aluksi(vieläkin) se on hyvä oikeesti!Kun kuuntelee Maidenin biisejä niin tuskin kukaan muu osaisi tukea heidän musiikkiaan paremmin!

Alex Van Halen. Saa "perus" kasarirockin kuulostamaan hyvältä ja vaikkei sooloilla mitään ratkaista nii jonkun kuunneltuani voin sanoa et jätkä osaa!

Paice/Bonham/Mitchell Näissä 60-70 luvun rumpaleissa oli mielestäni sitä jotain, tyypeissä selvää jazz-väriä mutta siirtivät sen rockiin! Paice specially ROCKS!!
emmää tiä..työkaverit mut soitti...
Outkast
14.05.2005 21:08:58
Eniten soittooni vaikuttanut: Kaverini, joka ei osaa soittaa mitään soitinta...

Tässä taannoin, noin reilut 15 vuotta sitten, soittelimme bändimme kanssa treenikämpällä innoissamme, heavyä tietenkin...

Minä touhukkaana nuorena energisenä rumpalina pistelin parastani, hienoja fillejä (omasta mielestäni) ja kikkailuja joka väliin.

Kun pari biisiä oli soitettu, kaverini joka oli kuuntelemassa soitteluamme, totesi minulle: "Älä helvetti meuhkaa noin kun ei oikein pysty kuuntelemaan tuota biisiä kun sinä joka välissä yrität terrorisoida sitä".

Sama kaveri istui jossain välissä rumpujen taakse ja alkoi kapulalla soittelemaan hihattia, naputteli sitä suljettuna ja avonaisena, löi sitä hiljaa ja vähän kovempaa ja totesi: "Tämähän on kiva peli, tästä saa vaikka millaisia ääniä irti"!

Nämä kaksi kommenttia ovat vaikuttaneet eniten soittooni.
Tajusin hiljalleen sen, että rumpali palvelee biisiä eikä biisi rumpalia.

Ai niin soittoon vaikuttaneita rumpaleita...
Niitä on paljon hyviä, osa jopa liian hyviä (ainakin omasta mielestään)... :)

Hienoa, itseasiassa juuri tätä koitin hakea tältä threadilta, että olisitte kertoneet mitä juttuja olette ottaneet ja kuinka ne ovat vaikuttaneet soittoonne.
Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET.
nikli
15.05.2005 14:05:52
Larsissta
joey jordisonista

berzerkerinki rumpali on kova =)
Harzull1
24.05.2005 21:00:16
Lars Ulrich
Martin Lopez
Ian Paice
Mike Portnoy

nyt ei tule enenmpää mielee. :O
Antti1997
25.05.2005 00:56:58
Näitähän riittää, jos nyt muutaman mainitsisi niin Frogley (Yö) oli ensimmäinen innoittaja ja aika paljon on tullut fillejä yms. äijältä kopioitua.

Sitten näistä hevimmistä on nää Ulrichit, McBrainit, Raatikaiset yms. Teräsbetonin Kuokkasen soitosta tykkään erityisen paljon, yksinkertaista ja toimivaa.

Yleensäkin varmaan lähes jokaiselta kuulemalta rumpalilta tulee jonkinlaisia vaikutteita saatua, tietoisesti tai ei. Eri asia näkyykö ne sitten omassa soitossa... :)
Tämän hetken kovin biisi: The Offspring - Bad Habit
.tx7Qut3.
25.05.2005 09:46:26
danny carey, steve smith. alkuaikoina mike portnoy
39156
kumpo
02.06.2005 15:06:37
Mulla nousee kyllä Kuoppamäki ykköseksi. Sen peruskompissakin on mieletön groove ja on mysteeri minulle miten se sen aikaan saa. Varsinkin tässä uudessa ZOOK orkesterissa korostuu toi kyky saada rokki groovaamaan. Ja onhan sillä ihan käsittämätön kyky hallita sitä rytmiä.

Ulkomaisista on nyt alkanut soittoon vaikuttamaan Josh Freese. Sillä on vaan niin yksinkertaisen hieno tatsi niihin rumpuihin ja ymmärrys musiikista. (tai ainakin siltä kuulostaa) Mulla on ainakin vähän avautuneet silmät katsomaan soittamista eri kantilta kun on hänen työtään kuunnellut.
kun rima on matala on helpompi päästä yli
dictatorsh*t
02.06.2005 15:14:21
Vitut jaksa selittää tämä foorumi on ihan perseestä.

Sait juuri +:n.
"The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)