Aihe: Pearlin logo
1 2 3 4
JeeVes
08.02.2005 15:22:24
Minulla on Premierin Genistan mukana tullut HW. Se on ihan kelpo tavaraa. Huomasin noiden Artist-sarjojen mukana tulevan olevan ihan erilaista. Sellainen haitsun teline minulla on. Paljon se on toista huonompi. Niin ja sitten se Genistan tomiteline olisi kyllä voinut olla parempikin.

Tuossa ollaan kyllä samaa mieltä.
kalamies #15 >-)))>
JuHiZz69
25.11.2016 08:45:08

Jaska: Tuossa jossain vaiheessa tuli kommentti tästä Pearlin mainonnasta kovilla nimillä.

Tuli vaan mieleen että jos se tekee Pearlista jotenkin "tekohyvän" niin siinä tapauksessa Sabianin täytyy olla iso Piru enkelin vaatteissa.

Pakko nostaa tämä 4307 päivää vanha aihe ylös, jotenkin kiinnostaisi kuulla mikä on 11 vuoden jälkeen porukan mielipide vanhaan aiheeseen.. Mitä mieltä porukka Pearlista, Ludareista, Premiereistä, Sonoreista jne tänä päivänä.. Vai onko porukka 11 vuoden aikana jo siirtynyt Kumu - Jackshop - Saari - Amb -akselille..? :)

Erityisesti toivoisin kommentteja nimimerkeiltä hollmi-5 ja LumPus.. :) Toki kaikilta ketä tähän on kommentoinut, olisi kiva kuulla päivitettyjä mielipiteitä..?
hollmi-5
25.11.2016 09:02:55
Pitkän ja vaiherikkaan, satakunta settiä sisältäneen matkan varrella, olen pikkuhiljaa keskittynyt Ludwigin setteihin. Vain yksi Pearlin ja yksi Sonorin setti on useamman Ludwigin kaverina.

Pearl on pitkäaikaisessa (never back-tyyppisessä) lainassa. Sonorin Signature 80-90-luvun highest end rummuista muistomerkkinä.

Ludwigin muotokieli ja tapa tehdä rumpuja on minulle mieleen. Tehdään paljon rumpuja ilman mitään mystifiointia materiaaleista tai muustakaan, mikä on ominaista useille merkeille. Pitkät perinteet painavat nekin valinnan puolesta. Hiukan suren sitä, että hiljakseen tuotanto tuntuu liukuvan halpamaihin. Onneksi vanhempia settejä saa hyvin ja oma suosikkini kymmenluvuista on 70-luku. Settejä on nyt 60-, 70- ja 2000-luvuilta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
JuHiZz69
25.11.2016 09:41:47

hollmi-5: Pitkän ja vaiherikkaan, satakunta settiä sisältäneen matkan varrella, olen pikkuhiljaa keskittynyt Ludwigin setteihin. Vain yksi Pearlin ja yksi Sonorin setti on useamman Ludwigin kaverina.

Pearl on pitkäaikaisessa (never back-tyyppisessä) lainassa. Sonorin Signature 80-90-luvun highest end rummuista muistomerkkinä.

Ludwigin muotokieli ja tapa tehdä rumpuja on minulle mieleen. Tehdään paljon rumpuja ilman mitään mystifiointia materiaaleista tai muustakaan, mikä on ominaista useille merkeille. Pitkät perinteet painavat nekin valinnan puolesta. Hiukan suren sitä, että hiljakseen tuotanto tuntuu liukuvan halpamaihin. Onneksi vanhempia settejä saa hyvin ja oma suosikkini kymmenluvuista on 70-luku. Settejä on nyt 60-, 70- ja 2000-luvuilta.

Itse hankin aika tarkkaan 1,5 vuotta sitten ensimmäisen oman kunnon setin.. Edellinen setti oli kouluaikana 90-luvulla vanhempieni minulle ostama lähimusiikkiliikkeestä merkkiä Davis Pro Series.. Kukaan ei vielä tänä päivänä oo onnistunut kertomaan mulle mitään niistä pannuista.. Ei edes ystävämme Google..

1,5 vuotta sitten kun taas pitkästä aikaa tuli bändihommat mukaan kuvioihin, päätin sijoittaa pannuihin ja hankin Pearl Vision VBL -koivusetin kokoonpanolla 22 basari, 8-10-12 tomit, 14-16 lattiatomit.. Iron Cobran tuplat oli jo omasta takaa.. Erikseen piti hankkia Pearl 13x6,5 Joey Jordison signaturesnare.. Peltikattaus muodostuu Sabian AAX-sarjasta kokonaisuudessaan.. 14" AAX X-plosion haikat, 21" AAX Raw bell dry ride, 14" AAX crash, 16" AAX X-plosion crash, 18" AAX X-plosion crash, 20" AAX china, 8" AAX Splash... Ite olen ainaki ollu helvetin tyytyväinen hankintaan..
Kefiiri
25.11.2016 09:46:15
JuHiZz69: Itse hankin aika tarkkaan 1,5 vuotta sitten ensimmäisen oman kunnon setin.. Edellinen setti oli kouluaikana 90-luvulla vanhempieni minulle ostama lähimusiikkiliikkeestä merkkiä Davis Pro Series.. Kukaan ei vielä tänä päivänä oo onnistunut kertomaan mulle mitään niistä pannuista.. Ei edes ystävämme Google..

Järvenpään Musatalo kuulemma teetti Koreassa kitaroita omalla Davis -merkillä. Olisiko sama juttu niiden rumpujen kanssa?
En ole musiikin asiantuntija.
JuHiZz69
25.11.2016 10:13:36

Kefiiri: Järvenpään Musatalo kuulemma teetti Koreassa kitaroita omalla Davis -merkillä. Olisiko sama juttu niiden rumpujen kanssa?

Voi hyvin olla mahdollista.. Paikka oli Pihlajamaan Musiikki Porissa ja hieman käytettynä suoraan kyseisen liikkeen rumpukoulun käytöstä hinta oli jotain 5000 markan korvilla 22-10-12-16 setti standeineen ilman peltejä.. Kaupan päälle sain "laadukkaan" kanadalaisen 20" Camber riden..

Pedaalit (sekä haikka että basari) olivat muistaakseni tuon näköisiä (pikkuketjulla vaan):
https://www.bavasmusic.com.au/assets/full/DXPBP5.jpg

Basarin nuijat oli vaan ne perinteiset pyöreät pyörivät huopanuijat.. Kauaa ei kerinneet vanhentua, kun 12-vuotias jätkä sai perus suomirokissa basaripedaalin poikki (kertonee ainakin hardwaren laadusta jotain..).. Ostin sitten Pearlin tuplapedaalit (http://thumbs.picclick.com/00/s/MTM … Drum-Bass-Chain-Drive-Pedal-_57.jpg)..
statistiÖ
25.11.2016 22:57:43

Ei ainakaan tarvitse alkaa askartelemaan http://www.musacorner.fi/rummut/rum … pth_22pl?sort=pd.name&order=ASC koot 18-20-22-24 löytyy.
Jos haluaa Pearl-saundin, on hommattava pöörlit. Logohan on niin yleinen, ettei se angstia herätä.
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤
Pete-R
29.11.2016 13:52:01
JuHiZz69: Edellinen setti oli kouluaikana 90-luvulla vanhempieni minulle ostama lähimusiikkiliikkeestä merkkiä Davis Pro Series.. Kukaan ei vielä tänä päivänä oo onnistunut kertomaan mulle mitään niistä pannuista.. Ei edes ystävämme Google..

Tästä ei varmaan varsinaisesti apuja ole, mutta..

Parit itämaalaiset nettimarketit näyttäisi myyvän tuollaisia Davis-rumpusarjoja edelleen.

http://www.lazada.com.ph/shop-drums-percussion/davis/

https://www.olx.ph/item/davis-drum- … double-bass-drum-pedal-ID7ii6q.html

Liekkö samanlaiset kamat kyseessä?
JuHiZz69
01.12.2016 12:53:41 (muokattu 01.12.2016 13:15:00)

statistiÖ: Ei ainakaan tarvitse alkaa askartelemaan http://www.musacorner.fi/rummut/rum … pth_22pl?sort=pd.name&order=ASC koot 18-20-22-24 löytyy.
Jos haluaa Pearl-saundin, on hommattava pöörlit. Logohan on niin yleinen, ettei se angstia herätä.

Mutta kun on pakko askarrella paskarrella, jos on kalvo, jossa kuvio.. :)

Tai siis on tulossa mahdollisesti joululahjaksi kuviollinen kalvo ja tähän olisin halunnut tuon Pearl logon liittää..

https://www.dropbox.com/s/e0ftlhn92j2ji49/Collage.png?dl=0

Ja on mulla Pearlit.. :D Jopa Tamburiini on Pearl.. Monitoimityökaluni on Pearl.. Ainoo joka ei oo Pearlia on Sabianin pellit, Taman pedaalit, 1 Taman puomistandi ja Aheadin kapulat.. Ja Jackshopin jakkara.. Ja virpan kalvo Aquarian.. :D
LumPus
02.12.2016 21:36:34
JuHiZz69: Pakko nostaa tämä 4307 päivää vanha aihe ylös, jotenkin kiinnostaisi kuulla mikä on 11 vuoden jälkeen porukan mielipide vanhaan aiheeseen.. Mitä mieltä porukka Pearlista, Ludareista, Premiereistä, Sonoreista jne tänä päivänä.. Vai onko porukka 11 vuoden aikana jo siirtynyt Kumu - Jackshop - Saari - Amb -akselille..? :)

Erityisesti toivoisin kommentteja nimimerkeiltä hollmi-5 ja LumPus.. :) Toki kaikilta ketä tähän on kommentoinut, olisi kiva kuulla päivitettyjä mielipiteitä..?

Noh.
Itse olen duunin puolesta tavallaan melko jäävi kehumaan tai dissaamaan mitään settejä tai merkkejä. Voin tässä lähitulevaisuudessa kyllä avata mieltäni aiheesta paremmin jos joku siihen kokee tarvetta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)