Aihe: Kuinka nopeasti pystytte soittamaan tuplapedaalilla?
1 2 3 4
hollmi-5
17.06.2004 00:21:39
Calada heitti kohon veteen ja nauraa näille vastauksille.

Itse olen ihmetellyt tätä tuplien nopeuskisaa. Jopa Daffin palstalla on videoleike Kai Hahdon klinikalta, jossa tuplia vedellään nopeasti. Kädet tosin soittavat pelkkää paskaa päälle. Eipä paljon naurata, jos rumpaleiden paremmuus menne tuplien polkemisnopeuden perusteella.

Maailaman nopein mies on se, joka juoksee 100 metriä nopeiten. Sillä on mm-titteli ja ennätys hallussa.

Rumpujen soitto on luovaa musiikin tekemistä.
Mika Hollström
Yrtti
17.06.2004 01:02:25

mä oon niiiiin nopee, että kun poljen täysillä niin tuloksena on yhtäjaksoinen ääni, mistä ei poljentaa erota. Joten basisti hoitaa meillä sitten sen puolen, ettei minun tarvitse hikoilla.
per62
17.06.2004 09:36:41
Calada heitti kohon veteen ja nauraa näille vastauksille.

Itse olen ihmetellyt tätä tuplien nopeuskisaa. Jopa Daffin palstalla on videoleike Kai Hahdon klinikalta, jossa tuplia vedellään nopeasti. Kädet tosin soittavat pelkkää paskaa päälle. Eipä paljon naurata, jos rumpaleiden paremmuus menne tuplien polkemisnopeuden perusteella.

Maailaman nopein mies on se, joka juoksee 100 metriä nopeiten. Sillä on mm-titteli ja ennätys hallussa.

Rumpujen soitto on luovaa musiikin tekemistä.

Kyllä olet oikeassa Mika Hollström tuosta Kai Hahdon videopätkästä, ei oikein säväyttänyt vaikka siitä on hehkutettu kuinká nopea hän on. Uskon että Kai pystyy parempaankin ja enhän ole nähnyt miten muuten soitti siellä klinikalla. Mutta jos se osaaminen oli tuossa videopätkässä niin ei kannata ihannoida. Kun kuuntelee nightwishin rumpalia Jukka Nevalaista niin taso on huomattavasti parempi, jos sitten itse soittaa levyllä. Eikä se ole sellaista nopeeta polkemistakaan edes, mutta hyvän kuuloista.
Ymmärrän hyvin jazzmiehen kirjoituksen kun seuraa näitä tuplien nopeuskilpailu palstoja, jos nopeus on tärkeämpää kuin taito niin on studiomuusikoille töitä kun levylle nyt ainakin pitää saada kunnon rummutusta, jos sitä aikoo myydä. Kyllä bändin muidenkin jäsenten pitäisi jo puuttua huonoon rummutukseen, vai onkos se niin että se on kaikilla bändissä sama asia tuon nopeuden kanssa?
lkx
17.06.2004 12:50:04

Kyllä tästä typerästä kirjoittelusta huomaa että ei ole monellakaan tuplat hallussa.

Wau. Siitähän sen näkee. Oikeastaan kaikilla on tainnu vaan mennä nuppi jumiin, kun näitä topicceja postaillaan tänne harva se viikko/päivä. Mikäs siinä jos tykkää, mutta en ainakaan itse koe tärkeäksi mitata kuinka nopeasti ne jalat potkii.

Mulla se on ainakin paljon päivästä kiinni, valitettavasti. Ei o tullu ihan kuitenkaan semmosta tasasta reeniä ja viimesen päälle rutiinia, että sais "huippulukemia" kerta toisensa jälkeen. En kyllä kaikkea energiaa jaksa edes kohdistaa jalkojen työstämiseen, vaikka kaikenlaista niilläkin tulee pelleiltyä. Toisena päivänä tökkii ja toisena kulkee ku Raatikaisella.... tai sitten ei, mutta kaukana ei ole oltu.

Mulle on edelleen tärkeintä rumpujen soitossa se fiiwis, se groove. Metalliakin voi soittaa niin että se kuulostaa hyvältä.

Kai Hahdosta kun on ollut puhetta paljon, niin kävinpä minäkin lataamassa pari Rotten Soundin pätkää.... No joo, samanlaisiin tuloksiin pääsee, kun pistää rumpukoneen ylinopeudelle. Tuli vähän samanlainen fiilis, kun kuulin joskus Mayhemiä. Turhaan ehkä kärjistän parin filun perusteella, mutta eipä iskeny Herr Hahdon mäiske. Osaako se muutakin?
There is no spoon...
Jaska
17.06.2004 15:56:43
Osaako se muutakin?

eikös se opeta jossain jazz opistossa
jee
MoonDog
17.06.2004 18:29:47
Jazziahan se tosiaan paukuttelee tuon grindin lisäksi. On kyllä herra melko erityyliset musiikkilajit itselleen valinnut, mutta mikäpä siinä, hyvää vaihtelua vaan.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
xerxes
17.06.2004 18:45:24
Tarpeeksi nopeesti.
Relax.
Liver-Box
17.06.2004 22:17:20 (muokattu 17.06.2004 22:17:43)

OK, laitetaan kunnolla nyt sitten. 200-220 on yläpää joka menee esim. 4-8 tahdin kohdissa tällä hetkellä. 180 o sellainen mikä sujuu sitten jo ehkä minuutin, päälle. 150 voi polkea jo aika monta minuuttia.

Eli siis bpm ja 16 osina

Ei tämä nyt kyllä ketään kiinnosta eikä todellakaan ole mikään hyvän rumpalin mitta. Mutta kyllä järkevällä tuplien käytöllä saa hyviä juttuja aikaan kuten monet maailman rumpalit ovat ilmi tuoneet (chambers, bissonette, weckl, mangini.. melkeinpä kaikki :D) Metallimusiikki o sinällään luku erikseen koska siinä tuplatyöskentely o enemmän esillä/käytössä ja se myös sopii tähän tyyliin. Ehkä otsikon olisi voinut muuttaa hieman erilaiseksi... tuplatyöskentely eri tyyleissä? esim näin.

Edit : Meni nyt kyllä ihan reisille :D
Jakso.
Lobadi
20.06.2004 16:36:17
"kuinka nopeesti surffaat telkkarista kaikki kanavat läpi?"

jotain 5670 eri kanavaa ku kävin viimeks läpi ja katoin jokaista about 6 s ni kesti 3 tuntia ja paskat päälle...
J. Cool
20.06.2004 18:06:56

"kuinka nopeesti surffaat telkkarista kaikki kanavat läpi?"

jotain 5670 eri kanavaa ku kävin viimeks läpi ja katoin jokaista about 6 s ni kesti 3 tuntia ja paskat päälle...

5670 kanavaa? no onko varma ettei riitä. mä surffaan kyllä nää porukoiden 3 kanavaa aika nopsaan läpi :D
aivan hirrveetä menoa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)