psychodad 11.08.2003 17:05:33 | |
---|
Tuolla dannyn sivuilla pääset jopa hiiren osoittimella "soittamaan" tuota settiä. Hemmetti, sieltähän löytyi jopa jonkinlainen cyberclinic! |
AP 11.08.2003 18:10:37 | |
---|
Olen kanssa vahvasti sitä miletä, että setti musiikin mukaan, mutta sellainen yhden tomin muotirunkuttelu on sukasta. Itse olen välillä soittanut yhdellä tomilla, että saan riden siihen pienemmän tomin viereen, mutta sillä setillä ei mitään heviä tosin vedetä. Ei tarvitse ruveta niitä settejä pienemmäksi runkkaleimaan jos ei osata soittaa. Mitä taitavampi rumpali sitä pienemmällä setilä voi tehdä vaikka mitä esim. Jazz rumpalit, mutta itse käytän kahta tomia ja se sopii hyvin rokkiin. Viimeisen kappaleen allekirjoitan. Otetaanpa näitä yhden tomin soittajia vaikka kotimaasta, mm. Anssi Nykänen, Rami Eskelinen, HIMin Kaasu, Kari Holm, muistaakseni Kuoppamäki, Sami Järvinen, ja taitaa muuten sarjaan kuulua nykyään Aku Syrjäkin. Hevihän on suhteellinen käsite, mutta mm. Matt Sorum, John Bonham, Dave Grohl ja AC/DC:n "mikähelvettisenniminytoli" ovat kaikki näitä yhden etutomin soittajia, ainakin useimmissa kuvissa/tallenteissa. Soittotaitoonhan värkkien määrä ei vaikuta. Kyllä sen vaan muistaa jostain ala-asteeltakin omalta kohdaltaan, kun piti ne omat rummut koululle johonkin kevätjuhlaan väenvängällä roudata. Missään nimessä ei olisi tullut kysymykseenkään, että paikalle olisi viety moposetti, vaan kaikki helistimet vaan mitä 12 vuoden kypsään ikään mennessä oli saanut läjään haalittua. Nyttemmin veisin ehkä moposetinkin. BTW. Parhaillaan oma settini koostuu 22" basarista, 10" etutomista ja lattialla ovat 13" ja 16" eikä minkäänlaista soittofiiliksen latistumista ole ollut havaittavissa, vaikka yli puolet rummuista on pinossa huoneen nurkassa. |
Speedy 11.08.2003 20:09:59 (muokattu 11.08.2003 20:10:35) | |
---|
Otetaanpa näitä yhden tomin soittajia vaikka kotimaasta, mm. Anssi Nykänen, Rami Eskelinen, HIMin Kaasu, Kari Holm, muistaakseni Kuoppamäki, Sami Järvinen, ja taitaa muuten sarjaan kuulua nykyään Aku Syrjäkin. En nyt halua olla ilonpilaaja, mutta Nykänen ja Järvinen soittaa kyllä aika paljon myös kahdella etutomilla.. Tosin keikkaa saattaavat tehdä yhdelläkin, mut Nykäsellä TV:ssä aika useesti on kaks, jos on isompi/pidempi proggis..=I EDIT: edelliseen listaan ona pakko lisätä Rautiaisen Tommi..=) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
AP 11.08.2003 21:07:12 | |
---|
Onneksi tuli mainittua tuo USEIMMISSA kuvissa tms. Pakko lisätä, että itse en ole koskaan nähnyt järvisen soittelevan kahdella etutomilla, vaan oppia ikä kaikki. Sano. |
Speedy 11.08.2003 23:55:19 | |
---|
Onneksi tuli mainittua tuo USEIMMISSA kuvissa tms. Pakko lisätä, että itse en ole koskaan nähnyt järvisen soittelevan kahdella etutomilla, vaan oppia ikä kaikki. Sano. Soitti Joonas Hyttynen Showssa joskus alku aikoina, tais olla viel semmonen sininen setti.. Ja "näkemisestä" sit taas, niin levyllä (Nothing to hide) ainakin soittaa kolmella, Reset vai mikä se oli, niin en oo kuunnellu niin tarkkaan.. Mut Nykänenki soittaa monella levyllä 2 etutomilla.. Mut okei, levy ja studio jutut on asia erikseen..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Speedy 12.08.2003 00:03:45 | |
---|
Nyt pitää kertoo juttua tosta "muoti-ilmiöstä". Satuin tänään kattoon neloselta jotain lista ohjelmaa, missä näyttivät musiikkivideoita, niin kun oli sitten aiemmin puhetta noista yhdentomin rumpaleista.. Mää en sit teidä, kuin moni niistä OIKEESTI soittaa keikalla yhdellä tomilla, niin että ne ei sillä pelleile ja musa tule playbackina.. (esmes Tiktakin keikalla Tuuli soitti kahdella tomilla, mutta fillistä kuului kolme tomia=) Kun taas videoissahan ne ei soita itte, joten se on melkein sama, millanen setti siinä on, ja se loppujen lopuks ei varmaan kuitenkaan ole rumpalin sanottavissa, haluuko sinne tuplasetin.. Vaan ohjaajalla ja tuottajalla on varmasti näppinsä pelissä isoltikkin.. Jos ohjaaja ei halua että siellä puistossa iloisesti soittavalla rumpalilla on mieletön setti, niin tuskin se rumpali sitä sinne saa..=I Tämä oli siis vaan pointti noista musiikkivideoista, keikoista en niin teidä, kun en kyseisiä bändejä seuraa, että mimmoset setit niillä siellä on.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
AP 12.08.2003 09:05:24 | |
---|
Seuraavaksi voitaisiinkin varmasti keskustella siitä, miksi läheskään aina musiikkivideoissa tai -elokuvissa ei noiden playback-osuusksien kuvan ja äänen synkka onnistu sitten millään. Pitkä kuuma kesä on yksi niitä harvoja leffoja, joissa voisi uskoa rumpalin soittavan oikeastikin kun musiikkia kuuluu, kaveri lyö osapuilleen oikeita rumpuja oikeaan aikaan. Vastaavasti maailma on täynnä leffoja, joissa näkee oitis, että nauhaltahan tämä soitto tulee ja kaverit kuvassa hakkaavat tyhjää. |
absqua 12.08.2003 12:22:40 | |
---|
Täältä löytyy asiallista tietoa rummunsoiton ja rumpusettien tyylikysymyksistä: http://go.to/righteousdrummers Myös tomien määrä otetaan esille ohjeissa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Bacchus 12.08.2003 13:10:08 | |
---|
Täältä löytyy asiallista tietoa rummunsoiton ja rumpusettien tyylikysymyksistä: http://go.to/righteousdrummers Myös tomien määrä otetaan esille ohjeissa. Tota sivustoa nyt ei jaksa enää kukaan. Eiköhän se oo ollut esillä jo sen tuhat ja yks kertaa. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
absqua 12.08.2003 14:09:58 | |
---|
Tota sivustoa nyt ei jaksa enää kukaan. Eiköhän se oo ollut esillä jo sen tuhat ja yks kertaa. Sori vaan! Mä olen vähän jälkijunassa vielä näiden rumpuasioiden kanssa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
gnar138 12.08.2003 14:11:52 | |
---|
mulla on yks tomi ylhäällä ja yks lattialla. ylhäällä 14" ja lattialla 16". aluksi oli ne 2 ylätomia mutta sitte siirsin sen isomman niistä siihen pienemmän paikalle ja pienen laitoin pois. syynä oli se etten käyttäny lähes juurikaan ja tälleen sain riden lähemmäs ilman et se tulee sen lattiatomin päälle. Olisit hankkinut niille sun tomeilles standin. Sen avulla saa hyvin tomit lähelle ja riden saa sieltä esille, eikä se jää tomien päälle. arvaa onko mulla rahaa kaiken maailman telineisiin enää tässä vaiheessa? enkä mä oikeesti tosiaankaan tarttenu sitä toista tomia joten samapa se sille onko se sinä vai ei. i'm about to have a nervous breakdown. |
nile 13.08.2003 11:52:19 | |
---|
Mulla on kolme pikkutomia ja syynä on juuri toi. Fillejä on mukavampi soittaa. Mulla myös on kolme pikku tomia. Eihän dödöä voi soittaa pikku rummuilla |
Aegis 17.08.2003 00:07:03 (muokattu 17.08.2003 00:09:35) | |
---|
Tota sivustoa nyt ei jaksa enää kukaan. Eiköhän se oo ollut esillä jo sen tuhat ja yks kertaa. Eipä vedellä herneitä rööreihin. Sehän oli vaan läppä. Ja itsekin tykkään soittaa yhdellä etutomilla, riden saa huomattavasti lähemmäs ja fillienkin kehittely mielestäni helpottuu. Joutsenolainen Thrash pumppu tarvitsee voimakasäänisen laulajan. Mailaa heti! |