Aihe: Räkki vai yksittäisä telineitä?
1 2 3 4
Paas
22.07.2004 16:01:00
No eiköhän Taman Roadprot olis ihan tarpeeks tukevia.

Kyllä kai kunhan et lastaa painoa liikkaa. Kyllä ne nyt pari tomia ja jonkun pellin kannattelee mutta ei kai siihen paljon enempää sitten voi änkeä(siihen räkin putkeen siis).
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
tthei
24.07.2004 03:13:48

Mä kannatan ihan yksittäisiä telineitä ihan vaan ulkonäöllisistä syistä. Mun mielestä räkki on jotenkin ruman näkönen. Mutta toinen syy mulla noille yksittäisille telineille on se että, mulla ei kauheesti setissä kamaa ole, mutta kyllä sitä mulla vähitellen enemmän siihen kertyy, niin sitten joskus täytyy sitä räkkiäkin katella itteelleen jostain. Saattaisi jo nyt toimia paremmin räkillä tuo setin asettelu, en tiedä kun en oo koittanu. Voisi vaikka pyytää joltain tutulta lainaksi jos löytyy ja koittaa että miten ton setin sais kasaan sillä räkillä.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Paas
02.09.2004 23:00:47
Nyt se sitten tapahtui. Olinhan jo aiemmin uhannut myyväni räkin pois mutta ei siitä sitten mitään tullut. Nyt kuitenkin myin räkin pois ja hommasin tilalle tavallisia ständejä.
Olen tyytyväinen päätökseeni koska nyt koen pystyväni asettelemaan rummut paremmin niin kuin haluan ne. Ja jotenkin on paljon helpompi lähteä kokeilemaan uusia eilaisia asetteluja.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
DonH
21.07.2010 21:23:54
Nostellaas ketjua ylös...

Tosiaan huomasin eräällä käyttäjällä räki jossa oli vain muutama pelti kiinni ja kylläpäs näytti rumalta! Miksi noita peltejä ei voi korvata normaaleilla standeilla?
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
tcitc
21.07.2010 21:57:19
DonH: Nostellaas ketjua ylös...

Tosiaan huomasin eräällä käyttäjällä räki jossa oli vain muutama pelti kiinni ja kylläpäs näytti rumalta! Miksi noita peltejä ei voi korvata normaaleilla standeilla?

Onnea onnistuneesta nostosta.

Ei peltejä kannata korvata standeilla.
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
kincy
21.07.2010 22:54:16

DonH: Nostellaas ketjua ylös...

Entäpä jos hänellä on tulevaisuudessa tarkoitus laajentaa settiä?

Räkki on helvetin kätevä kun keikkailee ja roudailee settiä edes suhteellisen aktiivisesti. Omalla kohdalla se on helpottanut todella paljon roudailua ja setin asettelua. Lähes kaikki räkit saa purettua aika helkkarin pieneen tilaan. Vähemmän räkki vie tilaa, ainakin itse olen tämän huomannut.

Ulkonäköseikkaan nyt on ihan turha sen tarkemmin puuttua. Jos joku ei räkeistä tykkää, niin se on hänen henkilökohtainen voi voi. Molemmat näyttää hyviltä, ständit sekä räkit. Tosin semmoiset klämppihirviötelinemetsät näyttää ihan perseeltä=)
DonH
22.07.2010 01:03:24
kincy: Tosin semmoiset klämppihirviötelinemetsät näyttää ihan perseeltä=) Totta tuokin... Mutta mitä hemmetin järkeä ihan oikeasti on räkittää ride, rässi, kiina ja toinen rässi?
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
JanneO
22.07.2010 08:42:08
DonH: Totta tuokin... Mutta mitä hemmetin järkeä ihan oikeasti on räkittää ride, rässi, kiina ja toinen rässi?

Oletkos miettinyt sitä että kaverilla voi olla monta eri setuppia joita käyttää. Tai ollut joskus isompi setti josta jäänteinä räkki.
Esim meikäläinen käy keikoilla erittäin vaihtelevalla setillä, välillä on mukana ride ja 2 crashia ja silti on räkki. Tosin räkistäkin on monta eri kokoonpanoa eri putkilla.
Minulla ei ole kuin 1 tai 2 ständin jalkaa, mutta taas ständin yläosia taitaa olla joku 9 - 10kpl. Eli lyhyesti, ei ole olemassa ständejä edes sille minisetille että saisi järkevästi aseteltua pellit sinne.

Toisekseen: mitä väliä sillä sillä on miltä se räkki siinä näyttää, jos saat settisi aseteltua hyvin omaa soittoa asetellen? Ja että itse on settinsä kanssa ok;)

Kolmanneksi. Räkin kanssa asettelu, ainakin omalla kohdalla, on toiminut täydellisesti. Saan ne pellit juuri siihen kohtaan settiä mihin haluan. Tämä ei ole koskaan onnistunut telineitten kanssa, koska mulla on crashejä + chinat (tuplasetissä) suurinpiirtein basareitten päällä. Puomiständien jalkojen kanssa mulla on aina ollut ongelmia saada ne ensinnä mahtumaan sinne basarin viereen tai eteen sillä tavalla että ne olisivat hyvin siellä.

Neljänneksi: Räkki pitää apinan häkissään... tai vastaavasti ne muut apinat ulkopuolella;)
Lucky 7
22.07.2010 19:44:24 (muokattu 22.07.2010 21:51:11)
Itellä ei ole räkki ikinä ollut edes vaihtoehtona, settikin on mallia pieni. Mutta ymmärrän sen soittajilla joilla on paljon peltejä setissä, säästyy rutkasti tilaa lattialta, mikä on taas hyve pienillä korokkeilla soitettaessa. Etenkkin kun sinne pitäis mahtua usein muita/muutakin.
TÄ?
kimmoh6
01.09.2010 18:08:04
RÄKKI ON RUMA.
Rumpu-Ali
01.09.2010 18:32:31
Oma settini ei todellakaan tarvitsisi räkkiä (vielä), mutta kuten profiilista näette niin siellähän semmoinen kököttää. Ja se on ruma, myönnän. Päädyin räkkiin ihan taloudellista syistä, kun sain sen kaverilta puoli-ilmaiseksi. Ja kun keikkojakaan ei tämän ikäisellä (15 v) hirveästi ole niin turha puolustella roudattavuudellakaan.

Tällä hetkellä yksittäiset ständit olisivat ehdottomasti parempi valinta, eihän mulla ole räkitettynä edes crashitkaan... Mutta ideana onkin se että laajennan settiäni myöhemmin. En siis halua nyt vaihtaa standeihin, kun kumminkin joululahjarahojen jälkeen ostan lisää romua. Ei 15-wee jannulla ole varaa vaihdella standien ja räkin välillä, olkoon nyt räkki kun on.

Mutta on se silti ruma :D
rumpali mutta henkisesti basisti
moderndrummer88
01.09.2010 18:56:43
No tossa on jo kunnon mellakka-aidan meininkiä :D yksi sivu vaan edessä ja tomit siinä kiinni
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Rumpu-Ali
01.09.2010 19:29:38 (muokattu 02.09.2010 14:23:32)
*Noi Milleniumin pedaalit on sit jo vaihdettu pois :D

Joo tosiaan vaan tomit on kiinni räkissä... Rumahan se on mutta antaa olla. Toistaiseksi.

Edit. Eihän ne milleniumit ees näy tuossa kuvassa, onneks...
rumpali mutta henkisesti basisti
JanneO
02.09.2010 10:52:47
kimmoh6: RÄKKI ON RUMA.

Isäs ja äitis on, eikä muutosta sinunkaan kohdalla ole tullut.

ps. sulla on caps lock päällä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)