Bacchus 11.09.2008 13:25:21 (muokattu 11.09.2008 13:25:49) | |
---|
En tiedä tekeekö Elacin muita kuin korvan mukaan yksilöllisesti valettuja malleja. Mikäli ei tee niin tuskin niillä on ns. jälleenmyyjiä missään, vaan ympäri suomea suhaava kaupparatsu joka käy ottamassa valoksia. Elacin-nimellä myydään nykyään myös tavallisia kuusitulppia. Malli on sama kuin esim. Eareissa ja Etymoticeissa. Anti-Matter Manifesto |
markkuliini 11.09.2008 13:27:58 | |
---|
Elacin-nimellä myydään nykyään myös tavallisia kuusitulppia. Malli on sama kuin esim. Eareissa ja Etymoticeissa. Onkos ne hyviä/ parempia kuin muut kuusitulpat? Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Bacchus 11.09.2008 13:31:02 (muokattu 11.09.2008 13:31:37) | |
---|
Onkos ne hyviä/ parempia kuin muut kuusitulpat? Bulkkikamaa, varmaan tulevat kaikki (Ear, Etymotic, Elacin) samoilta tehtailta Kiinasta tms. halpatuotantomaasta. Ihan toimivat, mutta eivät mitenkään ihmeelliset. Anti-Matter Manifesto |
Roberto 11.09.2008 15:58:30 | |
---|
Sain hetki sitten 9 ja 15dB:n jarruilla varustetut valetut Finfonicit. Ihan huiput. Matsku on pehmeämpää ku elacin ja istuu korvaan tiukemmin, muttei kuitenkaan paina. Samoihin valuihin saa myös in-earit kiinni jos haluaa. Firma on Vaasassa, mut valuja tekee jälleenmyyjät ympäri suomen. |
Pieni rumpalipoika 11.09.2008 16:23:56 | |
---|
Sain hetki sitten 9 ja 15dB:n jarruilla varustetut valetut Finfonicit. Ihan huiput. Matsku on pehmeämpää ku elacin ja istuu korvaan tiukemmin, muttei kuitenkaan paina. Samoihin valuihin saa myös in-earit kiinni jos haluaa. Firma on Vaasassa, mut valuja tekee jälleenmyyjät ympäri suomen. Katos katos. Vai on niissä olennaistakin eroa sitten Elacinin ja Finfonicin välillä. Mulla on ollut jokusen vuoden käytössä juuri noita Finfonicin valettuja, tosin -25db vaimennuksella. Noiden in-earien asennusmahdollisuus on toudella näppärä. Joskin Finfonicin omat kuulokkeet ovat Hifi-mielessä aika karseasoundiset, mutta monitorointikäytössä em. rajoituksin oikein passelit. Rummut nurin ja nussimaan! |
Roberto 11.09.2008 16:29:55 | |
---|
Noiden in-earien asennusmahdollisuus on toudella näppärä. Joskin Finfonicin omat kuulokkeet ovat Hifi-mielessä aika karseasoundiset, mutta monitorointikäytössä em. rajoituksin oikein passelit. Joo... mul on Senkun IE4:t nois kiinni. 15 dB:täkin tuntuu olevan ihan liikaa, yseillä oon vedelly. |
Pieni rumpalipoika 11.09.2008 16:43:15 (muokattu 11.09.2008 16:43:59) | |
---|
Joo... mul on Senkun IE4:t nois kiinni. 15 dB:täkin tuntuu olevan ihan liikaa, yseillä oon vedelly. Jos mulla ei olisi valmiiksi vammaa kuulossa, en olisi niin raskaskätinen ja en tarvitsisi päivätyössä kuuloani, viistoista olisi mun valinta. Oon pitkään harkinnut, että ostaisin ysin napit, joita käyttäisin silloin kun käyn kattomassa muiden keikkoja. Tosin noilla 25db:n napeillakin soundi on ihan siedettävä vaikkakaan vaste ei taida olla enää niin suora, kuin 15:n nappuloilla. Mulla olisi muuten sellainen muisti- ja mielikuva jostain, että 15db:ä olisi optimaalisin vaimennus soundin kannalta. Se liittyi ihan korvan fysiologisiin ominaisuuksiin. Tästä kenellekään faktaa? Edit. Meneeks noi Senkun ihan heittämällä kiinni noihin Finfoniceihin? Vai vaatiiko jonkin adapterin? Rummut nurin ja nussimaan! |
Juupe 11.09.2008 23:18:20 | |
---|
En tiedä tekeekö Elacin muita kuin korvan mukaan yksilöllisesti valettuja malleja. Mikäli ei tee niin tuskin niillä on ns. jälleenmyyjiä missään, vaan ympäri suomea suhaava kaupparatsu joka käy ottamassa valoksia. Kuulolaitteita myyvät liikkeethän niitä myy ja tekee valoksia. Oulussa aikoinaan hommasin Finfonicit Oulun Kuulokkeen kautta, ja äskettäin Jyväskylässä Elacinit Otonkuulon kautta. Olisin nytkin ottanut kotimaiset Finfonicit, mutta niillä oli kuulemma jopa 3kk:n toimitusaika. Monitoriluurit otin kuitenkin Finfonicilta, pelittävät todella hyvin. Vanhojen Finfonicien ja uusien Elacinien materiaalissa ainoa ero oli väri. Uusista Finfoniceista en tiedä. Mulla uudet E:t istuu korvaan tietenkin paremmin kuin vanhat F:t. Vaimentimet niissä on samanlaiset, ja siten myös samat luurottimet (mm. Sennheiser) sopii molempiin. |
Bacchus 11.09.2008 23:19:52 | |
---|
Joo... mul on Senkun IE4:t nois kiinni. 15 dB:täkin tuntuu olevan ihan liikaa, yseillä oon vedelly. Onko tietoa, istuuko Shuren E3:set noihin? Voisi kerrankin sijoittaa kunnon tulppiin. Loppujen lopuksi aika pieni hinta reilusti paremmasta soundista ja käyttömukavuudesta. Anti-Matter Manifesto |
Roberto 12.09.2008 11:09:43 | |
---|
Onko tietoa, istuuko Shuren E3:set noihin? En tiä, Senkut sopii Finfonicin omalla adapteritiivistehommalla. |
Bacchus 12.09.2008 11:14:14 | |
---|
En tiä, Senkut sopii Finfonicin omalla adapteritiivistehommalla. Pitänee tiedustella asiaa Finfonicilta. Anti-Matter Manifesto |
Kuorsuri 14.09.2008 22:11:32 | |
---|
Tässä iässä tuo tulppajuttu on ärsyttävää, kun vanhat elacinit alkavat vuotaa, ja jos nyt hankin uudet, niin kohtapa nekin on pienet. |