![]() 02.11.2010 16:46:00 | |
---|---|
tcitc: .... Toisaalta ei se kuulostanut siltä miltä ois pitänyt kuulostaa. Tais basisti mulle viime reeneissä sanoa, et sähkärit ja etenkin virveli ei ny oikein kuulosta siltä kuin pitäis. Ongelma korjaantui, kun löin mikseristä lisää volumea. Luonnottoman hiljaiset rummut ei oikein kuulosta rummuilta. Potku puuttuu. One kind of music only - the good kind | |
![]() 02.11.2010 21:54:26 | |
eino mutku: Kyllä mä ostaisin kaverin (jos olis) kanssa puoliksi jonkun 300-500 euron setin Stage Customia, Sonoria, Pearlia, Tamaa... jossa on lugit näin: http://muusikoiden.net/dyn/tori/464106.jpg Sitten vaan rummut kylmästi puoliksi ja pienellä tuunaamisella siinä on 2x akustiset, hiljaiset, oikeat, kompromissirummut käytössä. Joskus parikyt vuotta sitten tuli tuunattua juurikin tuollaiset ja se mitä nyt mieleen jäi, niin eivät olleet mitenkään oleellisesti normisettiä hiljaisemmat. I'm a gooner | |
![]() 02.11.2010 22:23:09 | |
ultra: Joskus parikyt vuotta sitten tuli tuunattua juurikin tuollaiset ja se mitä nyt mieleen jäi, niin eivät olleet mitenkään oleellisesti normisettiä hiljaisemmat. Ei ne o. Samaan pääsee, jos ottaa resokalvot pois. Saundi paskenee, mut vola ei just muutu. Virveli ei oikein toimi ilman resokalvoa, ja peltilöissä niit ei ole, ja ne ny yleensä on ne pahimmat ongelmapaikat. One kind of music only - the good kind | |
![]() 02.11.2010 22:59:28 | |
Ei sähkörumpusetti ole mitenkään poissuljettu vaihtoehto. Mutta en ihan ensimmäisenä lähtisi kuitenkaan sille linjalle. Se tuo varmasti joitakin lisäongelmia mukanaan myös, mm. monitorointi. Sähkörummut eivät ole visuaalisesti kovinkaan hienoja + ne maksavat maltaita. Ihan kokeilumielessä rumpalillamme ei ole massia tuollaiseen sijoittaa. Lähdemme siitä liikkeelle, että hommaamme moposetin, jota tuunaamme. Jos mikään ei toimi, niin sitten ne soimattomat kalvot kiinni ja triggeriä kehiin... | |
![]() 02.11.2010 23:30:07 | |
Aalimupina: Ei sähkörumpusetti ole mitenkään poissuljettu vaihtoehto. Mutta en ihan ensimmäisenä lähtisi kuitenkaan sille linjalle. Se tuo varmasti joitakin lisäongelmia mukanaan myös, mm. monitorointi. Sähkörummut eivät ole visuaalisesti kovinkaan hienoja + ne maksavat maltaita. Tos ny on pari asiaa mihin voisin puuttua. Monitorointi on ihan todellinen ongelma, joka tarttee ratkaista. Samoin kuin PA. Äänettömät runmut on äänettömät ilman äänentoistoa. Hinta ny sit ei välttämäti ole pahin ongelma. Visuaalisesti taas noist voi duunata just semmoiset ko huvittaa. Just panin hetkeksi omiin kuviin foton meikäläisen pikkuprojektista, jota ny panin kasaan pikemminkin roudanäppäryyden ehdoilla kuin visuaalimielessä. Hetki sitten mulla oli kasassa sähkärit, jotka ny ei ulkonäöllisesti just mitenkään erottunu akustisista, mut... ... No asioita voi oman makunsa mukaan kehitellä. One kind of music only - the good kind | |
![]() 03.11.2010 09:39:05 | |
Aalimupina: Lähdemme siitä liikkeelle, että hommaamme moposetin, jota tuunaamme. Jos mikään ei toimi, niin sitten ne soimattomat kalvot kiinni ja triggeriä kehiin... Hommatkaa ennemmin ne risukapulat jos kerran sillä soundilla ei ole niin väliä. Tulee halvaksi ja saa mätkiä niin että säleet sinkoilee ja silti volume putoaa puoleen. Varsinkin symbaaleissa. Tässä ketjussa on annettu monen henkilön toimesta suunnilleen kaikki mahdolliset ehdotukset ja vaihtoehdot, hyvät ja huonot. Siitä huolimatta sun pitää väkisin koittaa keksiä jotain uutta. Jos ei hyvätkään neuvot kiinnosta, miksi pitää kysellä ja sitten inttää vastaan? Teet vain kylmästi niinkuin olet jo mielessäsi selvästi päättänyt ja toteat että "wituiksi meni ja kalliiksi tuli". Palaat sitten kokemusta rikkaampana ja hieman nöyremmällä asenteella perusasioiden pariin. Onnea kokeiluun =) "Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..." | |
![]() 03.11.2010 09:55:00 | |
kimizu: Hommatkaa ennemmin ne risukapulat jos kerran sillä soundilla ei ole niin väliä. Tulee halvaksi ja saa mätkiä niin että säleet sinkoilee ja silti volume putoaa puoleen. Varsinkin symbaaleissa. Tässä ketjussa on annettu monen henkilön toimesta suunnilleen kaikki mahdolliset ehdotukset ja vaihtoehdot, hyvät ja huonot. Siitä huolimatta sun pitää väkisin koittaa keksiä jotain uutta. Jos ei hyvätkään neuvot kiinnosta, miksi pitää kysellä ja sitten inttää vastaan? Mitä helkkarin nillitystä tää on? Miksei saisi yrittää keksiä jotain uutta? Sen takia, koska m.netti on jumalten paikka, jossa on testattu kaikki mahdollinen. Hyviä ideoita mä täältä tulin hakemaan, enkä mitään absoluuttista totuutta. Jos olen eri mieltä, niin kai sen voi ilmaista. En mä ole inttänyt mitään vastaan, jos joku on oikeasti ehdottanut kamojen muokkausta, esimerkiksi se huopakangas virvelin ympärille oli aivan loistavan kuuloinen idea, mitä pitää testata. Mun mielestäni se on vaan aivan helkkarin ärsyttävää, että jos kysyn mitä SETILLE voisi tehdä, jotta sen saisi hiljaisemmaksi, niin porukka tulee nillittämään siitä, että rumpali on paska ja rumpali vaihtoon. Teet vain kylmästi niinkuin olet jo mielessäsi selvästi päättänyt ja toteat että "wituiksi meni ja kalliiksi tuli". Palaat sitten kokemusta rikkaampana ja hieman nöyremmällä asenteella perusasioiden pariin. Onnea kokeiluun =) Tää on hyvä asenne kaikkeen elämään. Ei kannata yrittää mitään uutta ku vituiks se kuitenkin menee. Säälin sun lapsia, jos sulla sattuu sellaisia olemaan tai tulee olemaan. Suomalainen asenne kunniaan!!! | |
![]() 03.11.2010 10:13:35 | |
Ja näin saatiin harmittomalta näyttänyt ketju vääjäämättömään loppuunsa. I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). | |
![]() 03.11.2010 10:57:27 | |
Aalimupina: Mitä helkkarin nillitystä tää on? Miksei saisi yrittää keksiä jotain uutta? Tää on hyvä asenne kaikkeen elämään. Ei kannata yrittää mitään uutta ku vituiks se kuitenkin menee. Säälin sun lapsia, jos sulla sattuu sellaisia olemaan tai tulee olemaan. Suomalainen asenne kunniaan!!! Keksi keksi hyvä mies! Ei ole tarkoitus lannistaa. Äläkä turhaan kuuntele neuvoja keneltäkään, ei ne muut mitään kumminkaan tiedä! Polta rahaa ja aikaa. Kokeile ja totea itse, se on ainoa keino oppia mitään. Hienoa että sulla riittää virtaa puuhastella, olla kysyvinään "neuvoja" jotka kuitenkin toteat vääriksi, ja jatkaa kaikesta huolimatta eteenpäin kuin mummo lumessa =) Ei sotketa mun skidejä tähän, niillä on, kuten tiesitkin, riittävän vaikeaa jo muutenkin =) Suomalainen asenne kunniaan todellakin, hammasta purren vaikka läpi harmaan kiven! Korvenraivaajien henki on vielä voimissaan! Tämä tästä mun osalta. Muista silti laittaa ne uudet hämmästyttävät hiljaiset rummut kaikkien ihmeteltäväksi tänne m-nettiin jotta voidaan me vanhat pierutkin todeta kuinka maailma muuttuu kun on asennetta ja periksiantamattomuutta. Anna palaa! "Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..." | |
![]() 03.11.2010 11:03:30 | |
Muista silti laittaa ne uudet hämmästyttävät hiljaiset rummut kaikkien ihmeteltäväksi tänne m-nettiin ääninäyttein ja kuvin. Onnea. Toivottaa toivoton suomalainen mies. | |
![]() 03.11.2010 12:33:57 | |
Aalimupina: jos kysyn mitä SETILLE voisi tehdä, jotta sen saisi hiljaisemmaksi, No vastataan. Rumpujen äänenvaimennus on erittäin helppoa. Mut jos niiden vaimennuksen jälkeen vielä pitää kuulostaa rummuilta, niin sit menee vaikeaksi. Pitääkö tota tuunailua varten ostaa setti erikseen? Ei niit vaimentamisen vuoksi sillai tartte tuunata, että setti pilalle menee. Mikä siinä setissä on se, mitä tarttee vaimentaa? Bassarinpolkaisu tuskin kiusaa, eli sille ei ehken tartte tehdä mitään? Jos cympadit ei vaimenna peltejä tarpeeksi, ni tekee itte vaik sopivan paksuisesta vaahtomuovista isommat vastaavat. Sit kun on tarpeeks pehmikettä pellin alla, ni jo lakkaa meteli kiusaamasta, mut saundi on sama jos kolistelis makaronilaatikkovuokaa. Eli ei kande liikaa vaimentaa, vaan just vaan senverran, mikä korvinkuultavasti ongelmaan auttaa. Virveliin jeesaa toi mekkoviritys, ja sit voi kokeilla jos saa ständiin virvelin alle maton tms, ei kumminkaan kalvoon kiinni, hieman imaisemaan sitä ääntä. Tarviiks tomeille tehdä jotain? Sinne rummun sisäpuolelle sit alalugin ruuvien varaan kangas, askarteluhuopa tms. Se ittessään vaimentaa hieman ja jos ei vaimennus riitä, ni sit latoo siihen päälle rummunkokoista vaahtomuovirinkulaa niipal, et taatusti vaimenee. Mitä enempi laittaa, ni sitä pahvilaatikommaks käy saundi. Noi ny ei kaikki todellakaan ole kovin suositeltavia konsteja, mut ääni niil kyllä vaimenee. Eikä noist mikään pilaa niit rumpuja lopullisesti. Se on vaan sillai, et rumpujen kumminkin pitäis sanoa bum, ping ja kräs. Liikaa kun demppailee, niin ne alkaa sanomaan poks, naps ja plöts, jolloin alkaa olla samantekevää onko siinä rummut vai läjä pahvilaatikoita. Ne pahvilaatikot vaan tulis halvemmaks. One kind of music only - the good kind | |
![]() 03.11.2010 13:24:54 | |
kimizu: Hommatkaa ennemmin ne risukapulat jos kerran sillä soundilla ei ole niin väliä. Omasta mielestä risukapulat ei mitenkään automaattisesti edes tuohoa soundia. Toki soundi on erilainen kuin kapuloilla vedettäessä, mutta johonkin juttuun se on ihan omiaan. Basarin voi sitten vaimentaa teippaamalla villasukan nuijan ympärille. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 04.11.2010 11:57:10 | |
Väitän tätä hiljaiseksi setiksi: http://www.soundstore.fi/Drums+and+ … r/Premier+Heritage+Club+Kit+20.html Sounditkin toimivat. Rock-uskottavuus on sitten eri asia. | |
![]() 04.11.2010 12:31:00 | |
jani72: Väitän tätä hiljaiseksi setiksi: http://www.soundstore.fi/Drums+and+ … r/Premier+Heritage+Club+Kit+20.html Sounditkin toimivat. Rock-uskottavuus on sitten eri asia. Totta! Mutta toi settikään ei auta niihin symbaaleihin, kaveriksi pientä ja ohutta symbaalia niin sit lähtee. Pikkupaikoissa käytän tällaista settiä, 13"hihat, 14" thin crash ja riden virkaa hoitaa 18" medium crash. Symbaalit täytyy olla tietenkin Byzancea, koska muuten tulee liian lujaa... Mutta joutuu sitä silti soittamaan hillitysti jos tahtoo volan pitää kurissa. Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... | |
![]() 04.11.2010 13:29:13 | |
Oma bändi soittaa puoliakustisesti rock & hardrockia ja käytän kapuloina Calaton Blastickejä. Niissä on mielestäni eläväisempi ääni symbaaliin soittaessa jos vertaa puiseen risukeppiin (ja sitäkin hiljaisempi ääni). Settiäni olen dempannut aika vähän (Tama Stagestar 18" basarilla). Pelteinä on Paisten PST3 -messinkisymbaalit (14" HH, 16" Crash ja 18" Crash/Ride), jotka toimivat tällä soitolla erittäin hyvin (kontrolloitu soundi ja volyymi ja reagoivat kivasti käyttämiini kapuloihin - sekä ovat edulliset :). Setillä on näillä Blastickseillä soitettuna vähän sellainen 70-luvun kuivahko soundi. http://www.regaltip.com/phpshop2/?p … orld/specialtysticks_blasticks& Minäkään en nauti soittamisesta jos tietää että pahoinpitelee yleisön kuuloa (taikka omaa)...Rumaplina olen tyypillisesti saanut todeta että on lievä kuulovaurio vaikka olen pyrkinyt parhaani mukaan suojata kuuloani, mutta ajan saatossa on näköjään tullut tarpeeksi tilanteita vastaan jolloin ei ollut korvatulppia mukana... Edullinen rumpusetti = vähemmän odotuksia rumpalilta = vähemmän suorituspaineita. | |
![]() 04.11.2010 14:10:34 | |
Krisse82: Totta! Mutta toi settikään ei auta niihin symbaaleihin, kaveriksi pientä ja ohutta symbaalia niin sit lähtee. Pikkupaikoissa käytän tällaista settiä, 13"hihat, 14" thin crash ja riden virkaa hoitaa 18" medium crash. Symbaalit täytyy olla tietenkin Byzancea, koska muuten tulee liian lujaa... Mutta joutuu sitä silti soittamaan hillitysti jos tahtoo volan pitää kurissa. Jep. Itselläkin on pikkusetin kaveina esim. Zildjian avedis sweet ride ja avedis fast crash. Volyymi pysyy aisoissa. | |
![]() 04.11.2010 14:26:16 | |
jani72: Väitän tätä hiljaiseksi setiksi: http://www.soundstore.fi/Drums+and+ … r/Premier+Heritage+Club+Kit+20.html Sounditkin toimivat. Rock-uskottavuus on sitten eri asia. Aika monta keikkaa pienissä paikoissa soittaneena allekirjoitan tuon. SOundit on yllättävänkin muhkeat kokoihin nähden ja Rock-uskottavuus my ass. Eihän mulla muutenkaan mitään uskottavuutta ole, niin miksi edes yrittäisin Rock-sellaisella=) Ja sitten se pakollinen -opettele soittamaan ja treenaa tekniikka kuntoon-mantra tähän niin kaikki on tyytyväisiä, eikö... [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com | |
![]() 04.11.2010 15:21:49 | |
rintapek: Monitorointi on ihan todellinen ongelma, joka tarttee ratkaista. Itse käytän ääntä eristäviä korvakuullokkeita kun soitan bändin kanssa sähkörumpuja - jos kaikki instrumentit menevät mikseripöydän kautta (joko suoraan tai mikin kautta) luureihin, niin siinä on parhaimman ääninen monitorointi mitä olen kokenut. Kylmästi vaan luurit päässä keikallakin - ei sen kummempaa, onhan Rushin Neil Peartillakin välillä luurit päässä kun hän esiintyy :). Harkitsisin jopa luurimonitoroinnin käyttöä akustisia rumpuja soittaessa...siinä on samalla sitten kuulon suojaus kätevästi hoidettu. Edullinen rumpusetti = vähemmän odotuksia rumpalilta = vähemmän suorituspaineita. | |
![]() 04.11.2010 15:25:44 | |
Bumbi: Itse käytän ... Ongelma siis on se, että mitä muu bändi kuuntelee. Napit korviin kaikille tai sit tarttee satsata monitorikulmiin. One kind of music only - the good kind | |
![]() 04.11.2010 15:30:11 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)