Pearlman 10.04.2010 21:01:25 | |
---|
Vallu-Veke: PS. eikö se ISS ongelma ollut jossain vaiheessa, että se rajoittaa hieman kalvovalintaa? Katselin omia ripustuksia. Remot on ja ripustukset ei ole kiinni siinä kalvon alumiinirenkaassa. Onko eri kalvomerkkien ko. rengas paksumpi? Joillakin on ollut tuota ongelmaa, ja yksi kalvo Remolta oli hankala myös minulle pari vuotta sitten. Evans toimii kuitenkin pomminvarasti aina, niitä käytän pääsääntösesti. Luulen kuitenkin että suurin osa näistä on kuitenkin enemmän kokemattomuudesta johtuvaa valitusta. Toisaalta ISS kulkee aika läheltä kalvoa, joten voihan tuo olla tottakin osassa tapauksista. |
hansakemanelius 11.04.2010 03:49:55 | |
---|
Pearlman: Myös DW ja Sonor ovat oikealla linjalla tässä; niiden lugikiinnitys tuntuu toimivan paremmin, mutta ei pomminvarmasti kuten jammuilla. Samalla pommilinjalla minäkin, siis tyytyväinen Jammun systeemiin. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
moderndrummer88 11.04.2010 20:49:17 | |
---|
Vallu-Veke: Joo Pearlmiehen teksti on todellakin aika yllättävää. Onkohan moni aloitteleva rumpali vaihtanut parempien soundien toivossaan vaikkapa exportteihinsa nuo optimountit? Ite vaihdoin aikanaan exporteihin rimsit ja samaa toimenpidettä suosittelen myös muillekkin iss-miehille. Rims antaa myös enemmän sustainia kuin optimount. Paras kiinnitysysteemi on kyllä noissa Signioissa, aivan ylivoimainen mihinkään muuhun verratuna. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Ruutikallo 11.04.2010 20:56:38 | |
---|
moderndrummer88: Paras kiinnitysysteemi on kyllä noissa Signioissa, aivan ylivoimainen mihinkään muuhun verratuna. Kerrang me ollaan samaa mieltä =) Ei riipu vanteista, ei väännä niitä, ei ylim.reikiä rungoissa ja saapi vielä korkeuttakin säädeltyä erikseen jossei jostain syystä holderin armit riitä. On niissä kyllä miinustakin, nimittäin keisseihin eivät tahdo mahtua. Varsinkaan lattiatomi ja bassari. No juu ja, "osta isomat keissit", argumentti väistetty =) Bd:n jalkojen paikan muuttamismahdollisuutta en pidä tarpeellisena. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
Velli 11.04.2010 23:36:56 | |
---|
Signian ripustussysteemi on kyllä kätevä, mutta vielä parempi on mun mielestä Yamahan YESS. Se on paras, mitä itselläni on tullut vastaan. Tomit soivat täydessä mitassaan ja tomit on erittäin helpo asetella. YESS on kaikessa yksinkertaisuudessaan nerokkain ripustussysteemi mun mielestä. |
Vallu-Veke 12.04.2010 07:40:20 | |
---|
Velli: Signian ripustussysteemi on kyllä kätevä, mutta vielä parempi on mun mielestä Yamahan YESS. Se on paras, mitä itselläni on tullut vastaan. Tomit soivat täydessä mitassaan ja tomit on erittäin helpo asetella. YESS on kaikessa yksinkertaisuudessaan nerokkain ripustussysteemi mun mielestä. Signian systeemit on mun silmään yleisesti ottaen reilusti komeimmasta päästä. Vielä kun sen mustan kumi/muovi osan saisi paremmin silmiltä piiloon siinä tomikiinnikkeessä. Jos en väärin muista, niin se muovi, jonka väliin putki jää alkaa olla ruman näköinen käytetyissä signioissa, jos se halkeilee. Se osa on ehjänäkin hiukka ruma. (Putkiripustus mallia Biltema). Mutta se on ainoa, mikä edes hiukka häiritsee silmää, kun olen putkimiehen poika, muuten täydellista muotoilua ja toimivan näköistä systeemiä :) Luulisi, että ne pari reikää YESS-kiinnityksessä runkoon ei juuri sointia syö, kun ne on samassa tasossa ylimmäisten lugien reikien kanssa? Tavallaan se osa rungosta on jo "pilalla". Eli se on mun teorian mukaan paras paikka rei'ille, jos reikiä pitää tehdä kiinnityksen takia. Muutenkin näyttää Yamahalla reikien paikat olevan mahdollisemman kaukana, soinnin kannalta tärkeimmästä osasta eli keskikohdasta. Kunhan ihmettelen, kun kiinnostaa tämä aihe. Olen paikallinen demppikunkku, niin tämä on tällaista teoriakeskustelua mun osalta ;) |
Velli 12.04.2010 10:34:04 | |
---|
Vallu-Veke: Luulisi, että ne pari reikää YESS-kiinnityksessä runkoon ei juuri sointia syö, kun ne on samassa tasossa ylimmäisten lugien reikien kanssa? Tavallaan se osa rungosta on jo "pilalla". Eli se on mun teorian mukaan paras paikka rei'ille, jos reikiä pitää tehdä kiinnityksen takia. Muutenkin näyttää Yamahalla reikien paikat olevan mahdollisemman kaukana, soinnin kannalta tärkeimmästä osasta eli keskikohdasta. Ei se ole pelkästään sun teoria vaan ihan yleisessä tiedossa oleva teoria, johon Noble & Cooleylla on patentti. Tuota rungon kohtaa kutsutaan nodal pointiksi. Siinä kohdassa runko värähtelee kaikista vähiten ja sen vuoksi YESS kiinnitys on nimen omaan siinä kohdassa. |
Vallu-Veke 12.04.2010 11:39:13 | |
---|
Velli: Ei se ole pelkästään sun teoria vaan ihan yleisessä tiedossa oleva teoria, johon Noble & Cooleylla on patentti. Tuota rungon kohtaa kutsutaan nodal pointiksi. Siinä kohdassa runko värähtelee kaikista vähiten ja sen vuoksi YESS kiinnitys on nimen omaan siinä kohdassa. Juu tarkoitin, että mun kokemukset on lähinnäteoriatasolla ja mitä olen aiheesta lukenut ;) ISS-kiinnikkeet vois näppärä mies kiinnittää samalla tavalla, kuin YESS-kiinnikkeet laitetaan tuohon nodal pointtiin? Rälläköi sen mustan levyosan sopivaksi, tomin runkoon pari nättiä reikää, mustan levyosan ja tomin väliin pieni korotuspala, vaikka joustavasta muovista. Se on siinä. Vois olla parempi, kuin vaihtaa optimountteihin ;) |
kimizu 12.04.2010 14:10:30 | |
---|
Vallu-Veke: ISS-kiinnikkeet vois näppärä mies kiinnittää samalla tavalla, kuin YESS-kiinnikkeet laitetaan tuohon nodal pointtiin? Olisiko tämä kiinnitys sitten nimeltään ISSYESS vai YEEWHAW vai YESSIREE vai mikä? Ja SMILEY =) Timing stinks but cheerfully winks... |