Aihe: Pitäs myyä vanha setti pois mutta mikä ois hinta!?
1 2 3 4 5 6 7
luukasa73
27.02.2010 15:33:27
Nonih ollaanko sitä jo vihdoin rauhotuttu?? mulla ois vielä kysymyksiä
Alpha
27.02.2010 15:46:00
luukasa73: Nonih ollaanko sitä jo vihdoin rauhotuttu?? mulla ois vielä kysymyksiä

Antaa tulla vaan. Ei tää vielä ohi ole ja toivottavasti tulee myös hyviä vastauksia.
luukasa73
27.02.2010 16:04:13
no tota mää vähä luulen että mää en tartte vielä mitään semi-pro settejä tai keikailu hommeleita niin mää meinasin että olisko tässä ihan kohtuu setti mulle

http://www.thomann.de/fi/tama_is62h6mnm_standard_set.htm
sitte tohon ostais vielä 13" pikkutomin

oisko kellään kokemuksia tommosista seteistä?
Bacchus
27.02.2010 16:17:43
luukasa73: no tota mää vähä luulen että mää en tartte vielä mitään semi-pro settejä tai keikailu hommeleita niin mää meinasin että olisko tässä ihan kohtuu setti mulle

Aikamoista hötökamaa. Sijoita mieluummin vaikkapa näihin Yamahan Tour Customeihin: http://www.thomann.de/fi/yamaha_tour_custom_fusionbrs.htm

Kannattaa kysyä tarjousta myös Musafasulta. Saat varmasti samaan hintaan, kuin Thomanniltakin.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Velli
27.02.2010 16:18:46
luukasa73: no tota mää vähä luulen että mää en tartte vielä mitään semi-pro settejä tai keikailu hommeleita niin mää meinasin että olisko tässä ihan kohtuu setti mulle

Nuo Tamat eivät ole kovin kaksiset, mutta anna mennä vaan jos siltä tuntuu. Kyllä noista ääntää kuitenkin lähtee.

Sitten vielä vinkkinä ja varoituksen sanana että aloittelijoiden soitto kuulostaa sitä hirveämmältä, mitä enemmän heillä on rumpuja edessään. Oikeasti, eikö kannattaisi ensin opetella soittamaan mahdollisimman paljon perusjuttuja hyvänkuuloisesti ennen lisätomien haalimista? Mitä enemmän sulla on rumpuja kolattavana, sitä vähemmän keskityt itse olennaiseen, eli hyvältä kuulostamiseen.
Bullitt
27.02.2010 17:52:07 (muokattu 27.02.2010 17:54:25)
Ei nuo Tamat aloittelijalle nyt mitkään huonotkaan ole. Toki nuitten hinnalla sais paremmat käytettynä. Rautapuolenkin luulisi olevan oikeinkin riittävää, varsinkin jos rumpuja ei tarvi mihinkään siirrellä.
E: Ja yhdyn edelliseen mielipiteeseen rumpujen määrästä ja aloittelijoista.
E2: Ja tosiaan, ei kannata hätääntyä. Vaikka M.netin pro-äijien mielestä kaikki paitsi väh. 40 vuotta vanhat tai Kumut on täyttä paskaa, pääset kyllä soittoharrastuksen sisälle mainiosti esim. mainituilla Tamoilla.
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
luukasa73
27.02.2010 17:52:39
perkele ku en minä tiiä mitään näistä rummuista nii on kyllä vitun vaikeeta hommata uus onneks mulla on vielä 5 kuukautta aikaa miettiä
hollmi-5
27.02.2010 18:09:41
luukasa73: perkele ku en minä tiiä mitään näistä rummuista nii on kyllä vitun vaikeeta hommata uus onneks mulla on vielä 5 kuukautta aikaa miettiä

Näyttää vaikealta, mutta toisaalta kirjoittamisen opettelemiseenkin menee näemmä vielä aikaa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
luukasa73
27.02.2010 19:21:46
luukasa73: perkele ku en minä tiiä mitään näistä rummuista

Tuo on tosiaan totta minä en tiiä näistä mitään niin voisin varmaan aloitta sillä, että mitä eroa on studio-, fuusio-, rock- ja standardiseteillä??
sahkuifk
27.02.2010 19:58:27
luukasa73: Tuo on tosiaan totta minä en tiiä näistä mitään niin voisin varmaan aloitta sillä, että mitä eroa on studio-, fuusio-, rock- ja standardiseteillä??

Ei mitään sellasta että sun kannattais päätäs vaivata sillä. Nyt kun oot sellanen kyntämätön pelto tällä saralla niin ota avoin mieli ja KUUNTELE. Se mikä sun korvaan miellyttää niin lähde siitä liikkeelle niin hyvä tulee. Sijoita euros laatuun, älä määrään. Toi ison setin haaliminen kertapierasulla syö sun budjettis aika pian kuiviin. Osta laatusetti niin voit sitten täydentää sitä kunhan ajat sinne selkäytimeen ensin ne perusasiat. Sun ja sun settis ei tartte välttämättä näyttää hyvältä, tärkeempää on se että soitto käy sun korvaas ja sulla on soittaessa hyvä olla.
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
SlipKnoT
27.02.2010 19:58:54
luukasa73: Tuo on tosiaan totta minä en tiiä näistä mitään niin voisin varmaan aloitta sillä, että mitä eroa on studio-, fuusio-, rock- ja standardiseteillä??

Vain koot ovat erilaiset. Esim;

Studio: 20" bd, tomit: 10", 12" ja 14"

Fuusio: 20" bd, tomit 10",12",16" tai 22" bd, tomit: 10",12",14"

Rock: bd: 22"->, tomit esim. 14" ja 18"

Standardi: 22" bd, tomit: 12",13",16"

Rock seteissä yleensä basarin koko on iso tai sitten basari on tyyliin kanttikokoinen, esim 22"x22".
Sonormies
27.02.2010 20:19:36
SlipKnoT! Mainio vastaus tarpeelliseen kysymykseen innokkaalle aloittelijalle. Plussa napsahti.
Savonlinnalaiset rumpalit: "Kun kaveri saa, on se kuin olisi itsekin saanut."
Velli
28.02.2010 03:11:05 (muokattu 28.02.2010 03:12:20)
sahkuifk: Ei mitään sellasta että sun kannattais päätäs vaivata sillä. Nyt kun oot sellanen kyntämätön pelto tällä saralla niin ota avoin mieli ja KUUNTELE. Se mikä sun korvaan miellyttää niin lähde siitä liikkeelle niin hyvä tulee. Sijoita euros laatuun, älä määrään. Toi ison setin haaliminen kertapierasulla syö sun budjettis aika pian kuiviin. Osta laatusetti niin voit sitten täydentää sitä kunhan ajat sinne selkäytimeen ensin ne perusasiat. Sun ja sun settis ei tartte välttämättä näyttää hyvältä, tärkeempää on se että soitto käy sun korvaas ja sulla on soittaessa hyvä olla.

Mun mielestä tässä kommentissa on pari virhettä. Ensimmäinen virhe on kehottaa aloittelijaa luottamaan omaan korvaansa. Aloittelijan korvaan hyvältä kuulostavat yleensä esim. New Soundit pinstripe-kalvoilla (mieluummin kyseinen kalvo vieläpä ylä- ja alakalvona). Vasta kokemuksen myötä todellinen sounditaju alkaa kunnolla hahmottua. Sanoisinkin, että luottaa mieluummin jonkun kokeneemman tutun korvaan enemmän kuin omaan.

Toinen erhe on mun mielestä käsitys, että setin ja soittajan ei tarvitse näyttää hyvältä. Etenkin setin on mun mielestä ehdottoman tärkeää näyttää soittajan mielestä hyvältä, koska hienon näköinen setti motivoi soittamaan enemmän. Lisäksi soittajan fiilis on hyvä silloin, kun setti miellyttää silmää. Totta kai kannattaa panostaa laatuun, mutta ei kannata ostaa halvalla keltaisia huippukannuja, jos ei voi sietää keltaista väriä.
Kailis
28.02.2010 04:52:42 (muokattu 28.02.2010 04:55:07)

Paras rölli?

Erhe tai muuten vaan turha.
luukasa73
28.02.2010 10:45:27
sahkuifk: Sijoita euros laatuun, älä määrään.

Mikä on laadukas? Onko se se mikä on tosi kallis jossa on vaan basari, tomit ja virveli?
Enhän minä tiedä mikä on laadukas.
kincy
28.02.2010 11:50:23

luukasa73: Mikä on laadukas? Onko se se mikä on tosi kallis jossa on vaan basari, tomit ja virveli?
Enhän minä tiedä mikä on laadukas.

Okei, laitetaas karkeesti esimerkkien kera, toivottavasti tästä on apua:

En ole aikaisempia viestejäsi kauheasti lukenut, mutta tuntuu, että nyt ollaan aika lähtöpisteessä. Onko sinulla budjetti tuo vajaa tonni? Pitäisikö siihen saada mahtumaan symbaalit ja telineet? Jos pitää, niin minä lähtisin aivan ehdottomasti katselemaan käytettynä. Uutena ei tuolla tonnilla yksinkertaisesti saa laadukasta rumpusettiä, jossa olisi kaikki tarvittava valmiina. Keskihyvät sillä saattaa saada, mutta kannattaa ottaa huomioon, että niillä settien mukana tulevilla symbaaleilla ei ihan oikeasti tee mitään. Ne ovat aivan älytöntä kuraa ja lähinnä vain myyntikikka, älä mene siihen lankaan.

Jos taasen käytetyt setit tulevat kysymykseen, jota todella vahvasti suosittelen, kannattaa lähteä selailemaan tuota toria tai huuto.nettiä, rumpu.nettiä tai rumpalit.nettiä. Jos budjetti on siis tuo tonni, niin suosittelen katselemaan seuraavia merkkejä:

Tama
-Superstar, Rockstar (hyviä perussettejä)
-Starclassic (Taman lippulaiva- malli, jos löydät nämä edullisesi alle tonnin, kannattaa ottaa!)

Pearl
-Session sarjat (ylempää keskitasoa, loistavia settejä, löytyy mm. SBX, SMX, SRX, SPX..)
-MMX, BRX, MLX, BLX yms (Sama juttu, kuin tuossa Taman Starkuissa)
-Vision,Export, World Series (Nämä ovat vähän edullisempia, mutta silti ihan päteviä settejä)

Yamaha
-Stage Custom, Tour Custom
-Recording Custom, 9000, 8000 sarjat. Mitä kaikkia niitä nyt onkaan, en ole niin perehtynyt, asiantuntijat korjatkoon ja lisätköön=)

Mapex
-Saturnit ainakin, mapeksi on vähän tuntemattomampi, lisätköön muut, jotka tietävät.

Nämä tuli nyt äkkiseltään mieleen, näitä kun metsästät käytettynä, voit saada todella edullisestikin. Muista, että pääset hyvin pitkälle soitossasi ihan perussetillä basari, kolme tomia, virveli, pari crashiä, haitsu ja ride. Niihin sitten ostat lisää tavaraa, kuten vaikka lisätomeja, splashejä yms. kuhan rahatilanne on parempi. Määrä ei korvaa laatua. Sinun on huomattavasti mukavampi soitella setillä jossa rautaosat toimii ja sounditkin on vähintään melko jees. Se on todella tärkeä osa treenimotivaatiota. Tärkeää on myös, että valitset sellaisen setin, joka miellyttää myös silmääsi!

Kun olet löytänyt kiinnostavan setin, sinulle pitäisi jäädä vielä rahaa symbaaleihin. Montaa satasta todennäköisesti ei jää, mutta tässäkin lähde liikkeelle laadusta. Osta vaikka laadukas crash, ride ja haitsu ensin ja sitten taas kun rahaa tulee lisää, lähde laajentamaan symbaalikattausta.

Symbaaleja ostaessa vältä ainakin messinkisiä. Pääasiassa hinta kertoo aika paljon laadusta. Laadukas crash on käytettynä n.100-180 euroa riippuen koosta, ride puolestaan n.200-300e ja haitsut samanverran.

Toivottavasti tästä oli jotain apua.
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
luukasa73
28.02.2010 12:30:55
Joo mun budjetti olis se tonni tällä hetkellä.
Lautasia mää en tartte kun on omat enkä telineitä mutta se olis parempi ainaki mun mielestä, että ostas semmosen setin missä tulee noi mukana, koska mää saan sillon myytyä suuremmalla hinnalla mun vanhat rummut ja mää vähä luulen, että saan myytyä mun setin pois ihan saman kylä pojalle

kyllä noista on aika paljon apua kiitos.
RstoU
28.02.2010 12:42:26 (muokattu 28.02.2010 12:42:57)
luukasa73: Joo mun budjetti olis se tonni tällä hetkellä.
Lautasia mää en tartte kun on omat enkä telineitä mutta se olis parempi ainaki mun mielestä, että ostas semmosen setin missä tulee noi mukana, koska mää saan sillon myytyä suuremmalla hinnalla mun vanhat rummut ja mää vähä luulen, että saan myytyä mun setin pois ihan saman kylä pojalle

kyllä noista on aika paljon apua kiitos.

Tästä näin:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=398302

Tai sitten näistä jokin, ja vaikka budjetti ei täsmälleen satukkaan kohdalle, niin kaikki ovat oikein hyviä rumpuja:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=398307
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=398134
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=397682
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=397630
markkuliini
28.02.2010 17:36:16

SlipKnoT: Vain koot ovat erilaiset. Esim;

Studio: 20" bd, tomit: 10", 12" ja 14"

Fuusio: 20" bd, tomit 10",12",16" tai 22" bd, tomit: 10",12",14"

Rock: bd: 22"->, tomit esim. 14" ja 18"

Standardi: 22" bd, tomit: 12",13",16"

Rock seteissä yleensä basarin koko on iso tai sitten basari on tyyliin kanttikokoinen, esim 22"x22".

Ja nuo ovat sellaisia rumpufirmojen keksimiä myyntinimikkeitä, jotka vaihtelevat jonkinverran firmoittain. Eli ei voi sokeasti luottaa.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
luukasa73
26.03.2010 23:28:28
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)