Kailis 24.04.2010 21:49:25 | |
---|
moderndrummer88: Jos pitäis valita, että pelkkä lähimikitys vai sitten tilamikitys, niin varmaan tilamikeillä saa tasapainoisempaa soundia. Jäsen Mikael voisi kertoilla oman mielipiteensä, enemmänkin näitä äänityshommia tekee. Toisaalta voisko ajatella niin että lähimikitettyihin raitoihin voi aina prosessoida tilaa mutta pelkkiin tilamikkeihin ei saa kuivaa soundia? Tiedän että tää on aika kerettiläistä nykyään mutta kuitenkin. |
moderndrummer88 24.04.2010 21:57:59 | |
---|
Kailis: Toisaalta voisko ajatella niin että lähimikitettyihin raitoihin voi aina prosessoida tilaa mutta pelkkiin tilamikkeihin ei saa kuivaa soundia? Hyvä pointti... Aika kasaria ;) "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Kailis 24.04.2010 22:12:16 (muokattu 24.04.2010 22:13:55) | |
---|
moderndrummer88: Hyvä pointti... Aika kasaria ;) Joo. Toisaalta ihan harrastepohjaiset prosessointisoftat on nykyään osaavan käyttäjän käsissä oiva työkalu. Eihän niistä tarvitse kaivaa sitä kasarisoundia jos ei sitä välttämättä halua. Tosin, eiks se oo aika in, vai onks se jo out? Siis itse kun äänitetään treenikämpillä joiden akustiikka...jota ei oikeastaan käyttökelpoisessa mielessä ole, käytämme softapohjaisia prosessoreita. Ne on oikein kivoja. |
jazzmies 25.04.2010 00:00:24 (muokattu 25.04.2010 00:00:41) | |
---|
Kailis: Toisaalta voisko ajatella niin että lähimikitettyihin raitoihin voi aina prosessoida tilaa mutta pelkkiin tilamikkeihin ei saa kuivaa soundia? Tiedän että tää on aika kerettiläistä nykyään mutta kuitenkin. Ei kannattane kisailla lähi/ambienssi-akselilla, koska molemmille on oma tarkoituksensa. Livenä ambiensilla ei tee mitään ja lähimikityksen tarpeellisuus on studiossa tosi musiikinlajiriippuvainen. Mutta aina tarvitaan overheadeja tai vastaavaa 0,5-1 metrin päässä olevaa mikitystä. Niihiin ei parane laittaa keskitason mikkejä, jos aikoo tosi hyvää ääntä saada aikaan. Ne ovat A. ja O. Itse äänittäisin Zoomilla siten, että asentaisin sen noin kaksi metriä bassarista noin 1,5 metrin korkeuteen. Siellä alkaa tulemaan esille se, miltä kuulostat toisten soittajien korviin. Tällöin se toimiin jonkilaisena overheadin ja ambienssin välimallina. Pottery Is Gay! |
Kaamea kapula 25.04.2010 00:05:18 (muokattu 25.04.2010 00:08:17) | |
---|
Itse äänittäisin Zoomilla siten, että asentaisin sen noin kaksi metriä bassarista noin 1,5 metrin korkeuteen. Siellä alkaa tulemaan esille se, miltä kuulostat toisten soittajien korviin. The pygmies? E:Oho,lainaus meni reisille.. Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin! |
Kailis 25.04.2010 01:28:48 (muokattu 25.04.2010 02:11:05) | |
---|
The pygmies? Ei kun The Jazzmies! |
jazzmies 25.04.2010 10:19:58 (muokattu 25.04.2010 10:20:31) | |
---|
Kaamea kapula: The pygmies? Osa istuu, osa seisoo lähempänä tai kauempana, harvalla meillä korvat ovat tuolla päälaen huipulla. Mutta jokatapauksessa keskustelussa näyttäisi olevan kahta linjaa: 1. Soittajat, jotka soittavat joko yksin tai yksin yhdessa, ja 2. soittajat, joita kiinnostaa se, mitä setistä tulee ulos. Kuulun tähän kakkoskategoriaan itse. Pottery Is Gay! |
hollmi-5 25.04.2010 11:22:55 | |
---|
jazzmies: Osa istuu, osa seisoo lähempänä tai kauempana, harvalla meillä korvat ovat tuolla päälaen huipulla. Mutta jokatapauksessa keskustelussa näyttäisi olevan kahta linjaa: 1. Soittajat, jotka soittavat joko yksin tai yksin yhdessa, ja 2. soittajat, joita kiinnostaa se, mitä setistä tulee ulos. Kuulun tähän kakkoskategoriaan itse. Toki olen kiinnostunut lähtevästä soundista. Se ei vain kuulosta uloskaan kovin hyvälle, jos pallilla ei soundi ole kunnossa. Silti yleisin "virhe" on liian matalaan vireeseen viritetyt tomit, jotka pallille kuulostavat kyllä hyvälle, mutta akustisesti soundi on veltto lätsähdys ilman mikitystä. Iso bassorumpu taas aukeaa vasta kauempana ja siksi soundi mikitettynä vaikkapa setin edestä 2m ja 1,5m korkeudelta ei anna todellista kuvaa. Muuttujia on monta ja siksi sitä totuutta kai etsitään niin hartaasti ja koskaan ei päästä yksimielisyyteen. Makuja on monia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Stereophile 25.04.2010 14:52:40 | |
---|
hollmi-5: Toki olen kiinnostunut lähtevästä soundista. Se ei vain kuulosta uloskaan kovin hyvälle, jos pallilla ei soundi ole kunnossa. Silti yleisin "virhe" on liian matalaan vireeseen viritetyt tomit, jotka pallille kuulostavat kyllä hyvälle, mutta akustisesti soundi on veltto lätsähdys ilman mikitystä. Iso bassorumpu taas aukeaa vasta kauempana ja siksi soundi mikitettynä vaikkapa setin edestä 2m ja 1,5m korkeudelta ei anna todellista kuvaa. Muuttujia on monta ja siksi sitä totuutta kai etsitään niin hartaasti ja koskaan ei päästä yksimielisyyteen. Makuja on monia. On muuten tullut huomattua tuo, että omaan korvaan "liian korkeat ja ponnettomat" vireet kuullostaa setin ulkopuolelle just hyvälle. Lisäksi oman basarin kanssa huomannu, että kun menee tosiaan sinne 5 metrin päähän, niin alkaa setti jytäämään ja kunnolla. Toimii myös mikeillä... :) Mikäs tässä soitellessa! |
matset 27.04.2010 13:50:09 | |
---|
|
moderndrummer88 27.04.2010 15:56:03 | |
---|
matset: Tuolla näytteitä Yamaha Recording Customeista. Omaan korvaan soundi oli ainakin kohdallaan: http://vimeo.com/8291215 Aika nuhaisen kuuloset nuo tomit minun mielestä. Erityismaininnan ansaitsee pähkähullu kakkosvirvelin sjoittelupaikka..! "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
jazzmies 27.04.2010 17:39:27 | |
---|
moderndrummer88: Aika nuhaisen kuuloset nuo tomit minun mielestä. Erityismaininnan ansaitsee pähkähullu kakkosvirvelin sjoittelupaikka..! Nuhjuisen, mitä ihmettä! Tosi kontrolloitu ja kiva sointi, mielestäni! Pottery Is Gay! |
markkuliini 27.04.2010 18:18:23 | |
---|
moderndrummer88: Aika nuhaisen kuuloset nuo tomit minun mielestä. Saattaa olla kyse enemmänkin virityksestä ja kalvovalinnasta/kunnosta. Tuo pienin kuullosti hyvältä, mutta keskimmäisessä oli paljon lyhyempi sustain, munkin makuun jo ihan liian töp-soundi. Voi olla että kalvo oli jo ihan loppu, ainakin näytti kuoppaiselta. Lattiatomissa ei ollut oikein yhtään botnea, kuullosti viritysongelmalta. Nämä huomiot siis kuunneltuna huippulikuulokkeilla. :D Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Kailis 27.04.2010 18:28:09 (muokattu 27.04.2010 18:32:41) | |
---|
Urheilujuontaja asiantuntijalta; "Taisi mennä suoritus penkin alle?" Asiantuntija; "Ennemminkin sanoisin, että saattaisi olla kyse luistosta ja varusteista. Ensimmäinen kolmannes meni oikein hyvin. Toisella petti voitelu ja kolmannella katkesi suksi, näytti valmistusvialta. Tämän siis näin huippulimonitorista". =D |
markkuliini 29.04.2010 10:05:47 | |
---|
Tuolla on 14" x 6,5" Ludwig Supraphonic 402 (eli siis ludalloy runkoista) neljällä eri vireellä kuultavissa. 70 vehjes. Zoomilla äänitetty, haa, ei rumpalin korvien kohdalta tai setin edestä vaan settiin nähden SIVULTA! :D http://markkuliini.webs.com/ludwigsupra14x65.Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
hollmi-5 29.04.2010 11:20:51 (muokattu 29.04.2010 11:24:01) | |
---|
markkuliini: Tuolla on 14" x 6,5" Ludwig Supraphonic 402 (eli siis ludalloy runkoista) neljällä eri vireellä kuultavissa. 70 vehjes. Zoomilla äänitetty, haa, ei rumpalin korvien kohdalta tai setin edestä vaan settiin nähden SIVULTA! :D http://markkuliini.webs.com/ludwigsupra14x65. Tällä linkillä jo toimiikin: http://markkuliini.webs.com/ludwigsupra14x65.htm Hyviä näytteitä. Matala vire yllätti positiivisesti. Minä olen niin kauan soittanut suhteellisen kireääle viritettyä Supraa, että en muistanut tuollaista soundia siitä saatavankaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Gardiner 06.05.2010 21:48:54 | |
---|
matset: Tuolla näytteitä Yamaha Recording Customeista. Omaan korvaan soundi oli ainakin kohdallaan: http://vimeo.com/8291215 Pikaisesti tietsikan halps Creativeista kuunneltuna oli miusta soundi ihan kohillaan. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Kailis 06.05.2010 21:57:42 | |
---|
Gardiner: Pikaisesti tietsikan halps Creativeista kuunneltuna oli miusta soundi ihan kohillaan. Ei voi olla. Ride ihan väärässä paikassa. |
hegma 07.05.2010 12:18:24 | |
---|
Voisiko joku laittaa DW:n setistä ääninäytettä, jossa DW:t kuulostaisivat oikeasti hyvälle? Itse en ole vielä sellaista löytänyt. |
Speedy 07.05.2010 15:15:26 | |
---|
Kailis: Ei voi olla. Ride ihan väärässä paikassa. Ja toisessa lattia tomissa on aikä outosaundi.. särkee kummasti.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |