![]() 07.01.2010 18:12:31 | |
---|---|
Gardiner: Iskee kuin miljoonan voltin Larssi. Hahmjuum, naurahin. | |
![]() 09.01.2010 17:32:03 | |
Tuli tässä lueskellessa ikävä mun vanhoja MLX:iä - ne oli mahtavat ja kauniit rummut ja jonain päivänä mä vielä hommaan sellaset takas. Ennen ei ollut mitään - nyt on. | |
![]() 09.01.2010 18:16:01 | |
Mikael: Tuli tässä lueskellessa ikävä mun vanhoja MLX:iä - ne oli mahtavat ja kauniit rummut ja jonain päivänä mä vielä hommaan sellaset takas. Mulla oli 1986-2007. Tai en muista tarkkaan koska Ollilan Timpalta ostin MS-Audiotronilta mut ekoja settejä Suomessa. Jos olis ollut 10"X8" ja 12"X9" etutomit niin olisin varmaan pitänyt vieläkin. | |
![]() 09.01.2010 18:35:26 (muokattu 09.01.2010 18:36:02) | |
Kailis: Mulla oli 1986-2007. Tai en muista tarkkaan koska Ollilan Timpalta ostin MS-Audiotronilta mut ekoja settejä Suomessa. Jos olis ollut 10"X8" ja 12"X9" etutomit niin olisin varmaan pitänyt vieläkin. Mä taisin ostaa omani 1988 myöskin Ollilan Timpalta MS-Audiotronilta - maksoivat ihan homona ja toimitusaika oli jotain puoli vuotta :D 20x16/10x10/12x10/14x14 ja värinä Liquid Amber. Ennen ei ollut mitään - nyt on. | |
![]() 10.01.2010 14:40:07 | |
Tässä on tullut käytyä läpi erilaisia osto vaihtoehtoja ja olen kysellyt vähän jokapuolelta tietoja rummuista. Tuo basarin koko pitää miettiä tarkkaan, lähinnä siis syvyys. 24" x 18" basari on kuulemma vaikea soittoinen joidenkin mielestä (en ala nimeämään henkilöitä) ja hiljaa soittaminen niillä on vaikeaa kun ei soundaa siltä miltä pitäs. Mutta kun poleksii kunnolla niin johan jytisee. 24" x 14" kuulostaa aika erikoiselta. Onko kellään siitä koosta tietoa/kokemuksia? Olisiko sitten hyvä vaihtoehto 24" x 16"???? Kuitenkin basari saa olla 24" koska 22" on jo pari kappaletta. | |
![]() 10.01.2010 15:26:22 | |
velteri: Tässä on tullut käytyä läpi erilaisia osto vaihtoehtoja ja olen kysellyt vähän jokapuolelta tietoja rummuista. Tuo basarin koko pitää miettiä tarkkaan, lähinnä siis syvyys. 24" x 18" basari on kuulemma vaikea soittoinen joidenkin mielestä (en ala nimeämään henkilöitä) ja hiljaa soittaminen niillä on vaikeaa kun ei soundaa siltä miltä pitäs. Mutta kun poleksii kunnolla niin johan jytisee. 24" x 14" kuulostaa aika erikoiselta. Onko kellään siitä koosta tietoa/kokemuksia? Olisiko sitten hyvä vaihtoehto 24" x 16"???? Kuitenkin basari saa olla 24" koska 22" on jo pari kappaletta. Kyllä 14 tai 16"riittää syvyydeksi. Oma 24" on 16"syvä ja 26" on 14". Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 11.01.2010 16:25:30 | |
Kiitoksia! Olis tiedossa basari 24" x 14" ja siitä vissiin saa enemmän soundeja irti kuin syvemmästä basarista. Tarkoitan siis että tuon bd:n voi virittää korkeempaan vireeseen tarvittaessa kuin 24" x 18". | |
![]() 11.01.2010 17:50:52 | |
velteri: Kiitoksia! Olis tiedossa basari 24" x 14" ja siitä vissiin saa enemmän soundeja irti kuin syvemmästä basarista. Tarkoitan siis että tuon bd:n voi virittää korkeempaan vireeseen tarvittaessa kuin 24" x 18". Joo ja se on helpommin kontrolloitavissakin, tuommonen iso ja tosi syvä basari on jo aika hankala soittaa. "Well I like drummers baby you're not my bag..." | |
![]() 11.01.2010 22:24:57 | |
moderndrummer88: Joo ja se on helpommin kontrolloitavissakin, tuommonen iso ja tosi syvä basari on jo aika hankala soittaa. Tämän kuulinkin että ison ja syvän basarin kontrollointi on hankalaa. Kiitoksia vastauksista! | |
![]() 11.01.2010 23:22:03 | |
Mikael: Tuli tässä lueskellessa ikävä mun vanhoja MLX:iä - ne oli mahtavat ja kauniit rummut ja jonain päivänä mä vielä hommaan sellaset takas. Kyllä, MLX:ät on ihan klassikkoainesta. | |
![]() 11.01.2010 23:32:04 | |
LaKu: Kyllä, MLX:ät on ihan klassikkoainesta. Pearleiksi kyllä klassikkoainesta ;-) Punaiset lakatut olivat hyvinkin komeita. Kaverilla oli sellaiset, mutta koivuiset. Ne oli hienosti tehdyt rummut. Hänellä oli toinen setti Sonorin Performereita. Ja kun aika tuli toisesta setistä luopua, hän myi Pearlit, vakka itse suosittelin pitämään Pearlit ja myymään Sonorit. No se oli sitä aikaa, kun Sonor oli suurinta huutoa. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 13.01.2010 06:46:10 (muokattu 13.01.2010 06:55:10) | |
hollmi-5: Työnlaatu on Pearlilla oikein hyvä, mutta se jokin puuttuu. Henki? Voi kiesus, Henki!?!? Eipä oo taas vastaavaa kuultu. Noista sun kirjoituksista huomaa että oot Ludariäijä henkeen ja vereen ja arvostelukyky taitaa olla vähän sumentunut. Sun Ludwigit on varmasti ihan hyvät, mutta ajat muuttuu ja rummut kehittyy. Nykyään on paljon hyviä valmistajia, joista osasta taatusti tulee klassikoita. Uudet sukupolvet määrää sen tahdin, ja siinä tuskin on vanhojen haikailijoilla sijaa. Itsekkin olen sitä polvea jota alottaessani rumpujensoittoa ei olisi Ludwigit voineet vähempää kiinnostaa. Ja jos rehellisiä ollaan, en ole tähän päivään mennessä hyvään Ludwigin settiin törmännyt. En ainakaan settiin, joka olisi vertailukelpoinen hyvien Yamaha, Pearl, Tama jne. settien kanssa. Siis MUN mielestä, sillä nämähän ovat niitä mielipidejuttuja. Ja mitä siihen "Kiinassa ei osata tehdä mitään muuta kuin paskaa"-ajatukseen tulee, se taitaa olla aika vanhanaikanen ajattelutapa. Minä juon kossua!!! | |
![]() 13.01.2010 09:16:17 (muokattu 13.01.2010 09:40:03) | |
Sun Ludwigit on varmasti ihan hyvät, mutta ajat muuttuu ja rummut kehittyy. Nykyään on paljon hyviä valmistajia, joista osasta taatusti tulee klassikoita. Uudet sukupolvet määrää sen tahdin, ja siinä tuskin on vanhojen haikailijoilla sijaa. Itsekkin olen sitä polvea jota alottaessani rumpujensoittoa ei olisi Ludwigit voineet vähempää kiinnostaa. Uudet sukupolvet määrää ja siksi niitä kiinalaisia valmistetaan ja myydään paljon, kun ne uudet sukupolvet ei paremmasta tiedä ;-) Uusia Ludwigeja myydään kiinalaisia ja pohjois-amerikkalaisia. Hinnan ero on valtava, joten on helppo perustella sen kiinalaisen ostamista ja julistaa kaikille: mulla on Ludwigit. Onkos sinulla ollut monetkin Ludwigit. Entäs rumpusettejä yleensä? Minulla on ollut niitä Yamahaa, Tamaa, Perlia, Hoshinoa, Drum Matea, Lefimaa, Trixonia... Ludwigissa kiehtoo malliston pysyvyys ja se, että ne vaan on niin hyviä soittimia. Saksalaisessa Sonorissa on monien mielestä yli-insinöörimäisyyttä ja turhaa massiivisuutta, mutta ne vaan on sellaisia, että monikin niiden perään on haikaillut ja osa toteuttanut aikeensa. Miten sinun mielestä rummut ovat kehittyneet? Milloin se kehitys tapahtui? Mainitse esimerkkejä. Valaise meitä vanhoja. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 13.01.2010 10:42:17 | |
hollmi-5: Miten sinun mielestä rummut ovat kehittyneet? Milloin se kehitys tapahtui? Mainitse esimerkkejä. Valaise meitä vanhoja. No hei esimerkiksi ykköskehitys nimenomaan pearlilta - räkit! "Well I like drummers baby you're not my bag..." | |
![]() 13.01.2010 11:27:03 | |
moderndrummer88: No hei esimerkiksi ykköskehitys nimenomaan pearlilta - räkit! Se on Rogers, joka räkit kehitteli. Pearl kopioi. Ja monta muutakin juttua juurikin Rogersilta (tomiripustus ja Memrilock). Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 13.01.2010 11:56:58 | |
Voisko sitä aihetta viedä vähän sellaiseen suuntaan, että minkälaista musiikkia rummuillansa jatkossa tulee soittamaan? Vaikuttaako se mitään siihen valintaan? Itse tässä rumpuja katselen ja en osaa päättää laitanko seuraavaksi sellaiset korkeassa vireessä makeen kuuloiset vai esim. tykinpään heviin jotkut matalassa vireessä erityisen hyvin rokkaavat pelit. Mitä ne sitten onkaan. Tunnelma on sen suuntainen, että kalliit rummut saa viritettyä miten haluaa, mutta ei se soundi ole joka lähtöön kuitenkaan passeli näissä kallimmissakaan laitoksissa. Jonku korvaan saattaa kuulostaa aika kakaltakin, vaikka hintaa olisi muille jaettavaksi, ihan käsin olisi tehty parhaista laaduista, vanhoin menetelmin...? Vähän Premieriä olen katsellut. Sisällä oleva pieni rokkimies ajattaa ehkä kuitenkin DW: n suuntaan. Se saattaisi olla kovempi sana. No naputtelua kummempaa kokemusta ei ole. Kunhan mietiskelen. DW vaikuttaa botnekkaalta vai miten se sanotaan,... Tuntuu vaan, että jotku vintagetyyliset rummut saattaa olla kuitenkin jazziin, tms. parempia. No sen tyylistäkin on vähän nyt tullut naputeltua, kun muutenkin heittää kupolissa. Tarvitaankohan kahdet uudet rummut? 60-luvulla rokkimiehienkään rummut ei tainneet olla niin jytisevät, kuin tänään on, mitä tulee siihen alapäänosastoon? Itse en kuuntele 60-luvun musiikkia juuri rumpujen takia. Tai oikeastaan nuorena en voinut oikein sietää, lukuunottamatta Beatlesejä ja sen tyylisiä, joihin ne 60-luvun rummut sopii tietysti,.. Esim. Jimbon levytyksiä en jaksanut kuunnella juuri sen takia, kun rummut ärsytti. Pötisevämpään menoon oli jo korva tottunut purkkapoppia kuunnellessa. Nykyään ne taas menee paljon paremmin sisään ... No kunhan mietin. Kokemusta ei ole kaikista merkeistä todellakaan. Eipä tässä ole onneksi kiire näillä mun hankinnoilla, kun tuota rahaakaan ei valu lompakkoon niin älyttömällä paineella. Suunta on enemmän ulospäin ... ;) | |
![]() 13.01.2010 17:19:31 | |
En minä tyrmäisi mega-man:in näkemyksiä vaikka onkin vähän nuorempi kuin me veteraanit ;) Japanilaiset merkit (Pearl, Tama, Yamaha) tekevät erittäin laadukkaita rumpuja ja sen lisäksi ne on usein erittäin tyylikkäitä tai jopa kauniita. Eikö tämä jo ole hyvä perusta sille että niistä voisi tulla vaikka "klassikoita" joku päivä? Ihmiset ihan tosissaan himoitsee myös näitä rumpuja! Eikä pelkästään ns. vintagea. Ludwigin klassisuus perustuu paljon sille että 60 ja 70-luvulla ei ollut niin montaa rumpumerkkiä, ja myös sille että rumpusettejä yleensäkään ei ollut niin paljon kuin nykyään. Led Zeppelin edustaa tätä samaa bändipuolella. Kun bändejä ei silloin ollut niin paljon kun nykyään niin pääsee paljon helpommalla legendaksi. Takaisin rumpuihin, vanhat Ludwigit ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa että olisivat olleet laadukkaita. Tää menee nyt vähän jankuttamiseksi mutta Taiwanissa valmistetaan nykyään ihan huippulaatua. Siis ihan aikuisten oikeesti. Se että rummut on tehty USA:ssa joskus kauan sitten tai viime vuonna ei vielä takaa että laatu automaattisesti on parasta mitä markkinoilla on. DW:n hinnoittelupolitiikka on suoraan sanoen aika törkeää, se mikä maksaa siinä on työn osuus. Ei ole halpaa tehdä rumpuja USA:ssa. Tai Saksassa. No niin, nyt päästiin Saksaan... Sonor Designerin "lentotukikohta"(lue: bassarin päällä oleva tomienkiinnitys) on hirveän ruma. Kuten myös tomikiinnitys itse tomeissa. Markkinoilla on paljon kauniimpiakin rumpuja.... | |
![]() 13.01.2010 17:44:03 | |
60- ja 70-luvulla oli rumpumerkkejä aivan mahdottoman paljon. Enemmänkin ehkä, kuin nyt. Bändejäkin oli paljon... Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 13.01.2010 17:49:31 (muokattu 13.01.2010 17:58:50) | |
hollmi-5: 60- ja 70-luvulla oli rumpumerkkejä aivan mahdottoman paljon. Enemmänkin ehkä, kuin nyt. Bändejäkin oli paljon... Nykyjään niistä muistetaan vaan ne klassikot. Niin käy millenium ajan padoille ja bändeille kans vuonna 2030-2040. :-) Edit. Siis millenium aika tarkottaa tässä kohin vuostuhannen vaihteen aikoja, 1990-2010. EI sitä liki legendaarista rumputehdasta. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix | |
![]() 13.01.2010 18:46:47 (muokattu 13.01.2010 18:49:14) | |
hollmi-5: 60- ja 70-luvulla oli rumpumerkkejä aivan mahdottoman paljon. Enemmänkin ehkä, kuin nyt. Bändejäkin oli paljon... Pysytkö kertomaan mitä kaikkia niitä sitten oli? Onko jotain sivustoa mitä voisi tutkailla. Mielenkiinnosta ihan kysyn enkä vain väittelyn takia:) E: Siis rumpumerkkejä tarkoitin. E2: Nyt on alkanut kiinnostaa vanhojen pannujen soundit. Olenko kasvamassa isoksi nyt virallisesti vai? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)