Nolte 30.01.2009 13:58:53 | |
---|
Paljon parjattu Premier EDP 300 Heh, tämähän se taisi olla ruuvattuna bassariin, kun kävin sen yhden rumputunnin silloin ottamassa. Ainakin niillä sinun säädöillä polkusin tuntui omaan jalkaan aivan leijalta. En saanut polkaisuun yhtään voimaa. Liekö tuo pedaali paree kantapää ylhäällä soittaville? Tai ainakin niillä säädöillä sitten. Meikäläinen vetelee pääsääntöisesti kantapää alhaalla. Ehkäpä painavampi nuija olisi myös parantanut tuntumaa. Siis itselle. meiän bändin paras rumpali |
Bacchus 30.01.2009 14:01:25 (muokattu 30.01.2009 14:02:05) | |
---|
Meikäläinen vetelee pääsääntöisesti kantapää alhaalla. Ootko humppahomoe? Häähähää. Ei sentäs, suoravedoissa on todella kevyt, leijamainen, eli pierumainen tuntuma. Painavalla nuijalla saa yllättävän paljon lisää potkua, kuten itsein uumoilit. Testasin Yamaha 9400- (tms.) suoravetoa DW:n painavilla nuijilla ja tuntuma tuli samantien moninkertaisesti jämäkämmäksi. Muistaakseni markkuliini oli todennut saman asian samalla spedulla. |
Nolte 30.01.2009 14:04:53 | |
---|
Ootko humppahomoe? Häähähää. Joo, olen. Mikäs tässä on ollessa kuuden _miehen_ bändissä. meiän bändin paras rumpali |
Kailis 30.01.2009 14:25:15 | |
---|
Ei sentäs, suoravedoissa on todella kevyt, leijamainen, eli pierumainen tuntuma. Jos tää ei ollut vitsi niin juuri tätä en ymmärrä. Niin kuin Nolte tuossa mainitsi, niin säädöistä se on enemmän kiinni. Itse tosin vedän 98% kantapää ylhäällä. Mutta kiitos Bowmoresta Bacchus, asiallista nautintoainetta pienessä mittakaavassa. Siinäkin on sellainen todella kevyt, leijamainen, eli pierumainen tuntuma. Tosin vaimo on holannut siitä varmaan enemmän kuin minä. Kun ei käy baareissa, niin ihan luvan kanssa saa naukkailla. |
Bacchus 30.01.2009 14:33:18 (muokattu 30.01.2009 14:34:35) | |
---|
Jos tää ei ollut vitsi niin juuri tätä en ymmärrä. Niin kuin Nolte tuossa mainitsi, niin säädöistä se on enemmän kiinni. Itse tosin vedän 98% kantapää ylhäällä. Itse vetelen 100 % ajasta -marginaalisia poikkeuksia lukuunottamatta- kantapää ylhäällä, mutta jämäkkää tuntumaa en silti suoravedoista saa vaikka miten säätäisin. Löysillä asetuksilla pedaali heiluu ja keinuu miten sattuu, tiukoilla taas spedun toimintaa ei edes tunne, kun heilahtelee sen verran nopeasti sinne sun tänne. Keskivälillä taas tuntuma on yleisesti tunnoton ja liian kevyt. Jämäköillä nuijilla saa paljon tasoitettua, mutta silloin menee hukkaan se suoravedon idea omasta mielestäni, joka on todella kevyt ja nopea tuntuma. Itse en saa sellaisesta tuntumasta kiinni sitten millään, haluan mieluummin hieman raskaamman ja jäyheämmän fiiliksen, niin että tunnen iskut kunnolla ja voin kontrolloida niitä mahdollisimman hyvin. Onhan se soittotyyli ja tottumiskysymyskin, mutta kaksi Axista ja yhdet Jammut omistaneena voin melko varmasti todeta, että suoraveto ei vaan ole mun pedaali. Mutta kiitos Bowmoresta Bacchus, asiallista nautintoainetta pienessä mittakaavassa. Siinäkin on sellainen Tosin vaimo on holannut siitä varmaan enemmän kuin minä. Kun ei käy baareissa, niin ihan luvan kanssa saa naukkailla. Kiitos kiittämisestä, hienoa että meni hyvään käyttöön. Tuollaisista juomista pitää nautiskella, meikäläisellä olisi vaan mennyt hukkaan. |
Nolte 30.01.2009 14:51:44 | |
---|
Itse en saa sellaisesta tuntumasta kiinni sitten millään, haluan mieluummin hieman raskaamman ja jäyheämmän fiiliksen, niin että tunnen iskut kunnolla ja voin kontrolloida niitä mahdollisimman hyvin. Onhan se soittotyyli ja tottumiskysymyskin, mutta kaksi Axista ja yhdet Jammut omistaneena voin melko varmasti todeta, että suoraveto ei vaan ole mun pedaali. Katos, en ollut ajatellutkaan, että kyseessä on nimenomaan suoraveto, joka tökkii. Mutta ihan samat aatokset on itselläkin, eli "nuijatuntuma" saa (pitää) olla ikäänkuin painava. En käyttäisi sanaa raskas, koska se voidaan tulkita tahmeaksi tjs., josta ei ole minusta kyse. Painava on ehkä paree. Tai en tiiä. Mutta sellainen jouhevan painava heiluriliike pitää olla nuijassa. Silloin saan polkaisuihin voimaa ja paremman tuntuman. meiän bändin paras rumpali |
Kailis 30.01.2009 15:18:57 (muokattu 30.01.2009 15:20:13) | |
---|
Nää on makuasioita näemmä hyvinkin pitkälle. Itsellä jousi hyvin löysällä, kevyt nuija ja lähellä kalvoa. Sillähän ei ole niin väliä onko nuija kovin lähellä koska polkiessa nuija käy melkein jalassa kiinni. Välillä kaivan Speedkingin ihan vain järkyttyäkseni oikein kunnolla. Miten v.....a Bonham veti ne jutut sillä? No toisaalta, miten ne vedetään millä tahansa? |
Nolte 30.01.2009 15:25:59 | |
---|
Nää on makuasioita näemmä hyvinkin pitkälle. Niin, _nämäkin_. Näissä rumpukamajutuissa kaikki on lopulta makuasioita, tavallaan, paitsi ne omat kamat, jotka ovat sitten ihan parhaat. :) meiän bändin paras rumpali |
Kailis 30.01.2009 15:30:15 | |
---|
Helvetin kuustoista. Olis muuten kiva testailla myös erilaisia pedaaleita rinnakkain ajan kanssa. Mm. se B.O.A ihan setissä. |
Nolte 30.01.2009 15:35:38 (muokattu 30.01.2009 15:37:28) | |
---|
Helvetin kuustoista. Olis muuten kiva testailla myös erilaisia pedaaleita rinnakkain ajan kanssa. Mm. se B.O.A ihan setissä. Miulla on boa aina mukana, kun soitan. Ja muulloinkin. EDIT: Suoraveto. meiän bändin paras rumpali |
Kailis 30.01.2009 15:42:33 | |
---|
Miulla on boa aina mukana, kun soitan. Ja muulloinkin. EDIT: Suoraveto. Nih. Ja poikain kanssa sitä vemputat sitten. |
Nolte 30.01.2009 15:44:42 | |
---|
Nih. Ja poikain kanssa sitä vemputat sitten. Jep, me humppahomostelemme kuusistaan kerran viikossa. meiän bändin paras rumpali |
hollmi-5 30.01.2009 16:15:30 | |
---|
Heh, tämähän se taisi olla ruuvattuna bassariin, kun kävin sen yhden rumputunnin silloin ottamassa. Ainakin niillä sinun säädöillä polkusin tuntui omaan jalkaan aivan leijalta. En saanut polkaisuun yhtään voimaa. Liekö tuo pedaali paree kantapää ylhäällä soittaville? Tai ainakin niillä säädöillä sitten. Meikäläinen vetelee pääsääntöisesti kantapää alhaalla. Ehkäpä painavampi nuija olisi myös parantanut tuntumaa. Siis itselle. Se oli se tuplis. Alkuperäiset ja liian kevyet nuijat... Sinkuissa on Iron Cobrat ja tuntuma on jämäkämpi. Eli vastetta on paremmin. Nolten spedussa oli hyvä tuntuma ja sellainen piti sitten hankkia. Nyt Eliminator (ketjulla) on keikkasetin mukana. Ja Demon hankintalistalla??? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Nolte 30.01.2009 16:22:09 | |
---|
Nolten spedussa oli hyvä tuntuma ja sellainen piti sitten hankkia. Nyt Eliminator (ketjulla) on keikkasetin mukana. Joo. Pari vuotta sitten sain soittaa vähän Laineen Mikon Performereilla, ja niissä oli joku Pearlin poljin (kuulemma MLXien mukana tullut), joka tuntui älyttömän hyvältä. Oli sitten pakko saada itsellekin joku Pearl, ja Eliminator tuli sitten. meiän bändin paras rumpali |
ÄM 01.02.2009 13:55:59 | |
---|
No nyt on sitten nimi Demon-jonossa. Kuulemma Metal-Expossa saattaa olla näytillä tuo uutuus. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Kulkunen 12.02.2009 18:17:04 | |
---|
Millon näitä sitten on varsinaisesti myyntiin tulossa? Ketju-Ellut eivät oikein tahdo mun jaloille asettua, tullut suoravetojen keveyttä ikävä (Yamahan Lohikärmekset oli ennen Elluja). Vaihtoehdoiksi alkavat asettua nämä tai sitten Axisit. Budjettiperhana tuli vastaan tälle kuulle, yhdet Axisit olivat jo tähtäimessäkin. Nyt rupesi mietityttämään voisiko harkita näitä sitten uutena, ei hintaero niiden käytettyjen Axisten ja näiden välillä ole iso. Kiva olisi tietää milloin voisi päästä testaamaan. The downward spiral never ends. |
Rumpukapulat 12.02.2009 18:32:24 (muokattu 12.02.2009 18:32:38) | |
---|
Mm. se B.O.A ihan setissä. Joo BOoAt kiinostaa mullakin. |
ÄM 13.02.2009 14:11:31 | |
---|
Millon näitä sitten on varsinaisesti myyntiin tulossa? Ketju-Ellut eivät oikein tahdo mun jaloille asettua, tullut suoravetojen keveyttä ikävä (Yamahan Lohikärmekset oli ennen Elluja). Vaihtoehdoiksi alkavat asettua nämä tai sitten Axisit. Budjettiperhana tuli vastaan tälle kuulle, yhdet Axisit olivat jo tähtäimessäkin. Nyt rupesi mietityttämään voisiko harkita näitä sitten uutena, ei hintaero niiden käytettyjen Axisten ja näiden välillä ole iso. Kiva olisi tietää milloin voisi päästä testaamaan. Tais olla puhetta toukokuusta. Ja tänään ja huomenna on Kaapelilla, Metal Expossa näytillä. Kai Hahto vissiin vetää jotain demoakin siitä. pari kertaa päivässä. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Jonix 13.02.2009 18:22:45 | |
---|
Hinta on Soundstoren sivuilla 666.0e. Eihän se nyt paha hinta ole kun kerran uusi kerran on, siis niinkun ihan uusi ;) Mut suosittelen ensin tietenkin kokeileen. !Joniz! |
Kailis 13.02.2009 18:44:07 | |
---|
Hinta on Soundstoren sivuilla 666.0e. Eihän se nyt paha hinta ole kun kerran uusi kerran on, siis niinkun ihan uusi ;) Mut suosittelen ensin tietenkin kokeileen. Joo, ehdottomasti. Kyllä, yllättävän kyllä. |