Bacchus 29.11.2007 00:37:19 (muokattu 29.11.2007 00:37:29) | |
---|
Mun surkein kokemukseni ei sisällä newsoundeja tai milleniumeja vaan yllätyksellisesti Taman Starcastit Starcast on Taman nimitys käyttämälleen kelluvalle tomiripustukselle.;) Setti saattoi olla esim. Taman Rockstar. "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää |
rintapek 29.11.2007 01:14:23 (muokattu 29.11.2007 01:14:38) | |
---|
Nämä surkeimmat setit aina vaan ovat millenium/newsoundeja, perunapeltokalvoja , halkinaisia standeja jne. jne. Jos nyt saan suoraan sanoa, ja epäilemättä saan ansaitusti turpiini, mutta; - 99% tämän palstan runpaleista ei ole koskaan käynyt keikalla. - ne harvat jotka ovat, eivät täällä kauaa viihdy Surkea runpali olen, ja vedän millä eteen sattuu, mutta saundini vaatimus ei nyt just ole siitä ludarin vm 53 virvelistä kiinni. One kind of music only - the good kind |
Bumbarr 29.11.2007 06:18:06 (muokattu 29.11.2007 06:22:43) | |
---|
Starcast on Taman nimitys käyttämälleen kelluvalle tomiripustukselle.;) Setti saattoi olla esim. Taman Rockstar. Sori.. kirjotin väärin kyseessä oli siis tosissaan starclassic. Ei pitäs tulla typoilemaan turhaan väsyneenä. Kilpikonnat rockkaa! |
hollmi-5 29.11.2007 08:08:46 | |
---|
Jos nyt saan suoraan sanoa, ja epäilemättä saan ansaitusti turpiini, mutta; - 99% tämän palstan runpaleista ei ole koskaan käynyt keikalla. Melko rohkea arvio. Tunnen henkilökohtaisesti monta palstalla kirjoittelevaa rumpalia. Melkein kaikki näistä käy keikoilla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Strumbali 29.11.2007 08:44:41 (muokattu 29.11.2007 08:48:31) | |
---|
Käväsin joskus vuosia sitten Kostamuksessa soittamassa "festareilla". No se setti oli kyllä aika karsee, taidettiin olla vähän niinku kakkoslavallakin vielä. En minä tiiä, mitä merkkiä pitäisi lähteä haukkumaan, mutta mikään ei tuntunut olevan kiinteää siinä setissä. Kaikki muukin soittovälineistö oli kyllä aika käsittämätöntä tavaraa, semmoista mitä löytyy jostain navetan ylisiltä. Oli siellä ihan koviakin bändejä, Pietarista mm. Eihän niistä täällä Suomen puolella mitään tiietty ja taideta vieläkään tietää. Tuntuivat tulevan amerikkalaisen musiikin perässä, sen mitä olivat kuulleet ja sitten iskevät siihen sitä omaa juttuansa jostain Uralin takaa sekaan. Kuulosti siltä, kuin eivät osaisi kopioida amerikkalaista musiikkia yhtä hyvin, kuin esim. moni suomalainen bändi. Settiä karseampaa oli ylittää raja Venäjän suuntaan (autosta ruuvattiin osia irti jne.), mutta ihmiset oli mukavia!!! Njet ponimai. ;-) Heh, vaihdoin kaupunkia. Hjyvä muisti, tjoosi hjyvä. |
rintapek 29.11.2007 10:05:43 | |
---|
Melko rohkea arvio. Joo, pyydän anteeksi. Näistä tämän keskustelun kirjoituksista vain arvio äkkiä juolahtaa mieleen. One kind of music only - the good kind |
Youni 29.11.2007 14:29:33 (muokattu 29.11.2007 14:30:41) | |
---|
- 99% tämän palstan runpaleista ei ole koskaan käynyt keikalla. Argumentointia, kiitos. Traxit, Millet, New Soundit, samaa tuubaa. Jo setin asettelu on niin vaikeaa, että soittaminen on epämukavaa. E: Ja jos näissä on tehdaskalvot kiinni, niin tuntuma on todella kamala. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
rintapek 29.11.2007 16:55:11 | |
---|
Argumentointia, kiitos. Pyysin jo anteeksi. Oli turhan kärjistetty. Mutta näitä juttuja kun lukee, niin setti siis on "paska", kun siinä on kalvot kuopilla, pellit säröillä, osia puuttuu ja muutenkin vähän jyrän alle jäänyt. Silloin mikä tahansa setti on muutettavissa "paskaksi" alle minuutin ilman työkaluja. Ei kai kukaan omia soittimiaan tuolla tavalla kohtele, en ymmärrä miksi laina- tai koulun vehkeitä tuolla lailla kohdellaan. Jos päältä päin jo näkee, että laite on rikki, niin ei sitä tarvitse kokeilla tietääkseen, että "paskahan tämä". Työkaluja tumppuun, varaosia kaupasta ja vähän vääntöä, niin kas kummaa kun se on jo huomattavasti vähemmän paska. One kind of music only - the good kind |
Bumbarr 29.11.2007 17:22:13 | |
---|
Pyysin jo anteeksi. Oli turhan kärjistetty. Mutta näitä juttuja kun lukee, niin setti siis on "paska", kun siinä on kalvot kuopilla, pellit säröillä, osia puuttuu ja muutenkin vähän jyrän alle jäänyt. Silloin mikä tahansa setti on muutettavissa "paskaksi" alle minuutin ilman työkaluja. Ei kai kukaan omia soittimiaan tuolla tavalla kohtele, en ymmärrä miksi laina- tai koulun vehkeitä tuolla lailla kohdellaan. Jos päältä päin jo näkee, että laite on rikki, niin ei sitä tarvitse kokeilla tietääkseen, että "paskahan tämä". Työkaluja tumppuun, varaosia kaupasta ja vähän vääntöä, niin kas kummaa kun se on jo huomattavasti vähemmän paska. Tietyllä tapaa olet varmasti oikeassa.. Mutta lähinnähän mun käsittääkseni tässä puhuttiin kokemuksista ja kun esim. starclassicin tasonen setti on päästetty vajoamaan kammottavaan kuntoon, on se sääli. Se on ollut varmasti monella pointtina. Tottakai lähes minkä tahansa setin saa kondikseen, mutta yhden parin vartin setin takia ei varmastikkaan kukaan halua ruveta nikkaroimaan. Varsinkin jos setti soitetaan salilliselle kännisiä pikkujoululaisia, jotka haluavat vain jorata. Kilpikonnat rockkaa! |
Mikko A 29.11.2007 17:40:17 | |
---|
Pyysin jo anteeksi. Et saa =D Mutta näitä juttuja kun lukee, niin setti siis on "paska", kun siinä on kalvot kuopilla, pellit säröillä, osia puuttuu ja muutenkin vähän jyrän alle jäänyt. Silloin mikä tahansa setti on muutettavissa "paskaksi" alle minuutin ilman työkaluja. Jos haluat keskustella siitä, minkä merkkinen ja mallinen setti OIKEASTI on kaikkein paskin niin vähiten väärä paikka siihen on suomi24. Oikeaa paikkaa ei ole. Eikä oikeaa vastausta. Paska setti on nimenomaan mainitsemasi "paska", jossa on kalvot kuopilla, pellit säröillä ja osia puuttuu. Eihän oikeakaan paska ole absoluuttista ja pysyvää; se syntyy suolistossa ja hajoaa maassa, kunnes siitä kasvaa lopulta komea koivu, josta Kumu-Pekka tekee Maailman Parhaan Rummun (TM). Ei kai kukaan omia soittimiaan tuolla tavalla kohtele, en ymmärrä miksi laina- tai koulun vehkeitä tuolla lailla kohdellaan. Kyllä kohtelee, mutta ne ei oo täällä siitä kertomassa. Miksiköhän? Jos päältä päin jo näkee, että laite on rikki, niin ei sitä tarvitse kokeilla tietääkseen, että "paskahan tämä". Työkaluja tumppuun, varaosia kaupasta ja vähän vääntöä, niin kas kummaa kun se on jo huomattavasti vähemmän paska. Joskus niitä vain on pakko kokeilla. Jo ihan sen takia, että voi tulla tähän ketjuun avautumaan paskasta setistä. Minä en ainakaan lähde ostamaan varaosia koulun Nyykkäreihin. The space is filled with orbiting children. |
Epämuusikko 29.11.2007 20:20:00 (muokattu 29.11.2007 20:20:58) | |
---|
Melko rohkea arvio. Tunnen henkilökohtaisesti monta palstalla kirjoittelevaa rumpalia. Melkein kaikki näistä käy keikoilla. Rumpaliprosenttia en tiedä, mutta koko musanetin populaan (instrumenttiin katsomatta) tuo arvio lienee alakanttiin. "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
Sonormies 29.11.2007 22:01:16 | |
---|
Jos nyt saan suoraan sanoa, ja epäilemättä saan ansaitusti turpiini, mutta; - 99% tämän palstan runpaleista ei ole koskaan käynyt keikalla. - ne harvat jotka ovat, eivät täällä kauaa viihdy 1.) Koeta päästä pukille niin ei tarvitse kiukutella ilman perusteita muille. 2.) Joo - me kaikki muut ollaan ihan huonoja. 3.) Ei viihdytäkään kauaa. Mäkin lähden nyt nukkumaan. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
rintapek 30.11.2007 00:03:33 | |
---|
En muistaakseni ole missään itseäni hyväksi runpaliksi maininnut. Tai muita huonoiksi todennut. Paitsi, että jossain niitä täytyy olla, itsekseen nuo tavarat eivät säry. En ole laskenut, mutta melkoinen osa tämän ketjun paskaseteistä näyttää sijaitsevan kouluissa, oppilaitoksissa, seurakunnissa, varuskunnissa... jne. Veronmaksajana minua kiinnostaa miksi noita yleensä hankitaan, koska niihin näyttää pääsevän käsiksi kuka tahansa, surutta saapi särkeä ja kukaan ei hankinnan jälkeen kamoista pidä huolta. Tuolla asialla ei ole mitn tekemistä sen kanssa olenko minä hyvä soittaja. Sen verran osaan, että nuo soittokalut pysyvät käsissäni ehjinä. One kind of music only - the good kind |
Bumbarr 30.11.2007 09:21:06 | |
---|
En ole laskenut, mutta melkoinen osa tämän ketjun paskaseteistä näyttää sijaitsevan kouluissa, oppilaitoksissa, seurakunnissa, varuskunnissa... jne. Veronmaksajana minua kiinnostaa miksi noita yleensä hankitaan, koska niihin näyttää pääsevän käsiksi kuka tahansa, surutta saapi särkeä ja kukaan ei hankinnan jälkeen kamoista pidä huolta.. Ehkäpä sen takia, että niitä ei soita rumpalit/muut "muusikot" vaan ihmiset, jotka oppivat samalla tunnilla sen peruskompin. Ja opettaja ei juuri enempää tiedä näistä vekottimista kuin oppilaat. Sen lisäksi ylä-aste - lukio ikäsenä on eniten agreja päällä ja soittaa kovempaa kun laki sallii. Ainakin näin oli mulla. Voipi olla että vaikutti soittoharrastuksen aloitus. Kilpikonnat rockkaa! |
Sonormies 30.11.2007 19:01:03 | |
---|
Hyvä "rintapek". Olet profiiliisi laittanut tiedon, että olet tehnyt yli 100 keikkaa ja avauduit meille muille näin: Jos nyt saan suoraan sanoa, ja epäilemättä saan ansaitusti turpiini, mutta; - 99% tämän palstan runpaleista ei ole koskaan käynyt keikalla. Ja jatkat toisaalla, että: En muistaakseni ole missään itseäni hyväksi runpaliksi maininnut. Tai muita huonoiksi todennut. Vaikka et suoraan ole muita dissannut etkä itseäsi jalustalle nostanut ei kokonaisuudesta voi olla vetämättä johtopäätöstä, että mielestäsi rumpalin kokemattomuus on handicappi, jota et juuri arvosta. Ja että ilman keikkakokemusta ei runpalin paljon kannattaisi palstalle kirjoitella. Jos olen väärässä niin voisitko ystävällisesti korjata käsitykseni perustelemalla aiemmat lausuntosi ja motiivisi. Nimim. "Kukas kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse" "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
K.Suninen 30.11.2007 19:54:39 | |
---|
Jos nyt saan suoraan sanoa, ja epäilemättä saan ansaitusti turpiini, mutta; - 99% tämän palstan runpaleista ei ole koskaan käynyt keikalla. - ne harvat jotka ovat, eivät täällä kauaa viihdy Kaikki me kuollaan ennemmin tai myöhemmin. Mutta oon kyllä saanu Mnetin kautta ihan kivasti keikkaa.. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
Groovi 01.12.2007 01:22:47 | |
---|
Esimerkiksi kohtalainen 3-4 vuotta koossa ollut "harrastelija-bändi" on varmaan soittanut 100 keikkaa, sen kummemin myymättä itseään mihinkään. Vaan eipä sillä, täytyy muistaa ettei se saman setin hakkaaminen illasta toiseen myöskään kamalasti ketään kehitä. Onneksi löysin Rockn rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Jupi57 01.12.2007 08:44:38 (muokattu 01.12.2007 08:55:01) | |
---|
Vaan eipä sillä, täytyy muistaa ettei se saman setin hakkaaminen illasta toiseen myöskään kamalasti ketään kehitä. Tämä ominaisuus on vain Sonoreissa : ) Sorry, en voinut vastustaa kiusausta. Joskus niitä vain on pakko kokeilla. Jo ihan sen takia, että voi tulla tähän ketjuun avautumaan paskasta setistä. Minä en ainakaan lähde ostamaan varaosia koulun Nyykkäreihin. Omakehu haisee, mutta silti... Olen sopinut parin paikallisen "yhteishyvä setin" omistajan kanssa, että he maksavat tarvittavat varaosat (kalvot, huovat, ruuvit jne.) ja minä pidän pöntöt soittokunnossa kahvipalkalla (+ pulla). Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
Groovi 01.12.2007 12:56:41 | |
---|
Niin, siis saman keikkasetin (alias biisilistan) hakkaaminen ei kehitä. Onneksi löysin Rockn rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
rintapek 02.12.2007 17:46:11 | |
---|
...ei kokonaisuudesta voi olla vetämättä johtopäätöstä, että mielestäsi rumpalin kokemattomuus on handicappi, jota et juuri arvosta. Ja että ilman keikkakokemusta ei runpalin paljon kannattaisi palstalle kirjoitella. Jos olen väärässä niin voisitko ystävällisesti korjata käsitykseni perustelemalla aiemmat lausuntosi ja motiivisi. Runpalin keikkakokemus/kokemattomuus ei ole pointtini. Ei myöskään hyvyys/huonous. Että tästä päästään eroon, niin en ole edes oman bändini paras rumpali. Puolestani voidaan samantien sopia, että surkein rumpali olen minä ja surkein setti on minulla. Sitten siihen asiaan. Tästä topicista voi lukea, että surkeimmat setit ovat "oppilaitoksissa", ja surkeita ne ovat, koska ne ovat rikki. Surkeaa on myös se, että kukaan ei ole halukas laittamaan tikkuakaan ristiin. Palstalla on tietääkseni 60.000 rekisteröitynyttä käyttäjää. Lukijoita lienee toinen mokoma. Käyvät täälläkin toteamassa, että x- merkki on paskaa, koska pellitkin on hakattu muroiksi. Jostain budjetista nuo "paskatkin" on rahoitettu. Hankittaessa ne ovat todennäköisesti olleet ihan opikeita soittimia. Samasta lähteestä löytynee rahaa kymmenvuotishuoltoonkin, jos vain joku kääntyisi oppilaitoksen/vanhempaintoimikunnan/yms puoleen. "Pitäisimme rumpu-, musa-, bändi- tmskerhoa, mutta soittimet kaipaisivat huoltoa." Toisaalta, mnetti on väärällään kyselyjä, "mistä treenikämppiä, mistä tilaa, onk sähkörummut hyviä vai paskoja, ku muuta paikkaa ei ole, ku kerrostaloyksiö." Toisaalta tuolla on olemassa olevat kamat ja tilat. Ei tarvitsisi kuin sopia ja kunnostaa. Mutku ei ku ne o paskat. Jostain syystä minun motiiviani täällä kysellään? Siksi, että erehdyin sanomaan, että suuri osa kommenteista on kotoisin lähteestä, jossa vedetään niillä rikotuilla kamoilla ja sanotaan, että ne on paskat. Tuohon mielipiteeseen voin yhtyä. Rikkinäiset kamat ovat paskoja. Sikäli, kun täällä on aikuisia paikalla, niin edes joku voisi kertoa, että asialle voi tehdä jotain, että ne ovat vähemmän rikki ja siten vähemmän paskoja. Jos oikein tiivistän, kuten "robert" tuolla taannoin. Hän sanoi, että kaikki X-kamat on paskoja. tiivistän lisää ja sanon, että kaikki "kamat" on paskoja. Jos ne ovat rikki, eikä kukaan piittaa. Jos minun tämän jälkeen täytyy motiivejani, soittotaitojani, keikkakokemustani, (Niin joo, se on kertynyt juuri tuossa edellä mainitulla tavalla. Keikkaa satunnaisesti ja harvakseltaan, mutta 25 v, niin keikkoja lienee joitain satoja) tai sitä, että en lainkaan pidä siitä, että löytyy yhteiskunnan varoin kustannettuja soittimia tälle palstalle paskaksi haukuttavaksi ja kukaan ei halua/tahdo/viitsi tehdä mitää.... Liian pitkä lause, mutta, jos siis minun tarvitsee jotain tuohon lisää selittää, niin Suomesta loppuu rautalanka. One kind of music only - the good kind |