Aihe: Torilla huijari
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Mr. Morrow
18.11.2006 09:03:13
Eilen tuli soitto; "sulla oli ostoilmotus torilla..." jne.
Keskusteltiin tuotteesta ja päätin ostaa näkemättä.
Siirsin rahat tilille ja jäin onnellisena odottamaan Matkahuollon tekstiviestiä.

Toivotaan, että huijari ei osunu kohdalle. Rahallista menetystä ei tulisi kuin muutama kymppi, mutta jos Zil-Beliä ei tulekaan, niin se v*tuttaa!! =)

Rehelliseltä ja mukavalta kaveri vaikutti, mut eikös se ole vähän niinkun sen huijarinkin tehtävä?

Edelleen täytyy silti hehkuttaa sitä, kuinka ystävällistä&mukavaa porukkaa etenkin rumpalit ovat! Jos pystyis antaan kaikille plussan, niin sen tekisin!
Yksitellen ei viitsi alkaa naputtelemaan.

Harmi vaan, että jotkut kyrpiäiset pilaavat monen muun maineen.
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
gulfstream650
18.11.2006 11:08:05

Juu emmä kyl Malmil budjaa...

Tindrum ja minä asumme Helsingin Kensingtonissa... :-)
Svengaa kuin saksanhirvi.
Epämuusikko
18.11.2006 11:44:06
Eilen tuli soitto; "sulla oli ostoilmotus torilla..." jne.
Keskusteltiin tuotteesta ja päätin ostaa näkemättä.
Siirsin rahat tilille ja jäin onnellisena odottamaan Matkahuollon tekstiviestiä.

Olisithan voinut laittaa tuotteen tulemaan *en nyt muista mikä sen nimitys on, mutta että maksat sen koko summan Matkahuoltoon kun paketti tulee, niin voit varmistua siitä että se tulee. Parin euron lisämaksu*
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
Mr. Morrow
18.11.2006 11:56:01
Olisithan voinut laittaa tuotteen tulemaan *en nyt muista mikä sen nimitys on, mutta että maksat sen koko summan Matkahuoltoon kun paketti tulee, niin voit varmistua siitä että se tulee. Parin euron lisämaksu*

Niinpä... Bussiennakko, vai mikä se nyt oli MH:lla.
Mut kun kaikki ei tule selvinpäin aina mieleen.
No, tehty mikä tehty.
Luottamukseen nämä hommat aika paljon perustuvat.
...ja kantapään kautta oppimiseen.. =)
Rumba Lizi
18.11.2006 17:04:46
Mikähän siinä on, että Saksasta tulee rumpu halvemmalla Savonlinnaan, kuin Savonlinnasta vaikkapa Helsinkiin?

Tuota olen minäkin monesti mietiskellyt, että outo on tämä maailma tuon postinkulun osalta.
Bacchus
19.11.2006 12:56:19
Mikähän siinä on, että Saksasta tulee rumpu halvemmalla Savonlinnaan, kuin Savonlinnasta vaikkapa Helsinkiin?

Mikähän siinä on, että joku luulee, että rumpu tulee halvemmalla Saksasta Savonlinnaan kuin Savonlinnasta Helsinkiin?
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
projekti
19.11.2006 13:34:46
Tuota olen minäkin monesti mietiskellyt, että outo on tämä maailma tuon postinkulun osalta.
Eihän tuossa mitään kummallista ole. Postimaksu riippuu siitä minkälaiset sopimukset sulla on kuljetusliikkeen kans. Yksityinen ei voi tehdä mitään sopimuksia joten maksaa kuljetuksesta kalleimman hinnan, iso yritys joka lähettää satoja tuhansia paketteja vuodessa, saa edullisen könttäsopimuksen joten yhdelle paketille ei keskimäärin jää paljoakaan hintaa.
Ultra Pro.
hollmi-5
19.11.2006 17:20:53
Mikähän siinä on, että joku luulee, että rumpu tulee halvemmalla Saksasta Savonlinnaan kuin Savonlinnasta Helsinkiin? Minulla on tästä ihan konkreettista näyttöä. Esimerkiksi ride-symbaali Saksasta S:linnaan 17 euroa. Matkiksen kautta Salosta Savonlinnaan 25 euroa. Lattiatomi Saksasta Savonlinnaan 20 euroa. Savonlinnasta Helsinkiin enemmän. Saksasta Thomannilta tulee vaikka junanvaunullinen 20 eurolla.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Paas
19.11.2006 17:31:17
Ikäviä juttuja nämä tällaiset. Itsekin olen kyllä monesti siirtänyt rahat myyjän tilille ja tavara on tullut kuten on sovittu. Yleensäkin rumpalit ja kauppakumppanit esim. muusikoiden.netin välityksellä ovat olleet erittäin mukavia ja asiallisia. Ei koskaan mitään ongelmia. Monesti tosin kauppakumppanit ovat olleet palstalta entuudestaan tuttuja kavereita joten siltä osin on kyllä luottamusta löytynyt jo valmiiksi.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
hollmi-5
19.11.2006 21:49:58
Tänään hain SonorLiten 4x14" virvelin postista. Puhelimitse hieroimme kaupat ja rahat siirsin tilille, ennen virvelin lähtöä matkaan. Virveli oli torilla myynnissä ja s-postiosoite samalla nimellä pankkitilin omistajan kanssa. Yksityiskohdista sen haistaa, onko vilunkia tekeillä.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Rumba Lizi
22.11.2006 14:17:40
Olisko vaikea toteuttaa (no olis tietysti) tänne semmoinen systeemi, niinkuin tuo plussa on noissa kirjoituksissa, niin että vois jotain painiketta napsauttamalla antaa "luotettavuusplussan". Sieltä vois sitten profiilista katella ennen kauppoja kaverin saldon? Tietty miten tuon luotettavasti toteuttaa, ettei kaverit napsi sinne kymmeniä "vilunki" plussia. Eihän tuo tietysti äkillistä "mielenhäirötä" poistaisi, mutta varmasti kuitenkin jonkunnäköistä suuntaa antaisi??
ToMi88
22.11.2006 14:30:46 (muokattu 22.11.2006 14:31:02)

Olisko vaikea toteuttaa (no olis tietysti) tänne semmoinen systeemi, niinkuin tuo plussa on noissa kirjoituksissa, niin että vois jotain painiketta napsauttamalla antaa "luotettavuusplussan". Sieltä vois sitten profiilista katella ennen kauppoja kaverin saldon? Tietty miten tuon luotettavasti toteuttaa, ettei kaverit napsi sinne kymmeniä "vilunki" plussia. Eihän tuo tietysti äkillistä "mielenhäirötä" poistaisi, mutta varmasti kuitenkin jonkunnäköistä suuntaa antaisi??

Hyvä idea! Sellainen huuto.netin tyylinen kauppapalaute olisi hyvästä. Sen toteuttaminen ainakin nykyisellä käytännöllä lienee kuitenkin mahdotonta.
Niq
22.11.2006 14:46:17 (muokattu 22.11.2006 14:47:48)

Hyvä idea! Sellainen huuto.netin tyylinen kauppapalaute olisi hyvästä. Sen toteuttaminen ainakin nykyisellä käytännöllä lienee kuitenkin mahdotonta.

Mahdoton toteuttaa luotettavasti. Mä en osta yleensä mitään puhumatta vähintäänkin puhelimessa myyjän kanssa. Katselen numeron Finderilla, että löytyykö osoitteet ja muut, jos on salainen, on aina syytä epäillä jonkin sortin huijariksi, eihän muuten olisi tarvetta pitää salaista numeroa (pl. erityistapaukset).

Mnetin torilta olen ostanut muutaman kerran suoraa pikaviestein sellaisilta nimimerkeiltä, jotka olen todennut keskustelupalstalla asiallisiksi tyypeiksi, lähinnä jotain muutaman kympin ostoksia.

Toki mitä enemmän tavaralla on hintaa, sitä enemmän pitää epäillä ja jos alkaa hinta olla monta sataa euroa, niin menen mieluummin hakemaan tavaran henkilökohtaisesti, ellei myyjä nyt ihan lapin perukoilla asusta.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Rumba Lizi
22.11.2006 15:10:42
Toki mitä enemmän tavaralla on hintaa, sitä enemmän pitää epäillä ja jos alkaa hinta olla monta sataa euroa, niin menen mieluummin hakemaan tavaran henkilökohtaisesti, ellei myyjä nyt ihan lapin perukoilla asusta.

Kyllä, mutta tuo hintaluokka esim: 50-150€ ei kannata kuitenkaan montaa sataa kilometriä lähteä ajamaan. Isommat kaupat toki viisasta tehdä kasvokkain. Luonnollisesti kaikki yrittää varmistaa luotettavuuden monelta taholta. Olisihan tuo + siinä asiassa "rikka rokassa". Toki mahdoton varmasti toteuttaa.
Mr. Morrow
22.11.2006 16:39:03
Zil-Bel tuli eilen Matkahuollossa asiallisesti pakattuna!
Edelleen ylistän rumpaleita, olette te vaan asiallista porukkaa!!
Jupi57
22.11.2006 18:05:43

Idea hyvä, mutta Huuto.netissäkin on noita kostopalautteita.

Omat kokemukseni ovat yhtä poikkeusta lukuunottamatta hyvät m.nettiläisistä. Tuossa poikkeustapauksessakin pelasti juuri se, että on luottorumpaleita (jotka suostuvat asiamiehiksi) pääkaupunkiseudulla. Tämä ei ole yleistys, vaan kun siellä on tuota tarjontaa suhteessa eniten...

Täällä jotkut riekkuvat (itseni lisäksi), joskus huonoa huumoria, mutta kaupanteossa ovat suoraselkäisiä. Toisaalta monetkaan, joiden kanssa olen kauppaa tehneet eivät täällä notku.
gulfstream650
22.11.2006 20:32:55

Idea hyvä, mutta Huuto.netissäkin on noita kostopalautteita.

Omat kokemukseni ovat yhtä poikkeusta lukuunottamatta hyvät m.nettiläisistä. Tuossa poikkeustapauksessakin pelasti juuri se, että on luottorumpaleita (jotka suostuvat asiamiehiksi) pääkaupunkiseudulla. Tämä ei ole yleistys, vaan kun siellä on tuota tarjontaa suhteessa eniten...

Täällä ilmoittautuu yksi asiamies, jos on tarvista sellaiselle Kehä III:n sisäpuolella. Mielellään rehtejä kauppatapahtumia, sillä revolverini on tarkoitettu vain tarkkuusammuntaan. Velkojen perintään .357 on liian järeä. Menee ranne itseltä sijoiltaan kun kajauttaa. :-D
CD
29.11.2006 20:36:54
.357 on liian järeä. Menee ranne itseltä sijoiltaan kun kajauttaa. :-D

Joku snub-nose mallinen vai jännittääkö pamaus liikaa? ;)

Asiaan, minä olen useasti ostanut tavaroita yksityisiltä ebayn kautta jenkeistä ja saksasta. Myös webbi kaupoista em maista ja tuolta idästä. Ei toistaiseksi mitään ongelmia rahan siirron ja tuotteen oikeellisuuden ja perille saapumisen kanssa. Kaikki on sujunut todella mutkattomasti ja nopeasti. Jenkeistä paketit ovat tulleet usein nopeammin kuin saksasta, nopeimmat toimitukset ovat tulleet idästä (kiina / taiwan / japani / korea)

Postikuluissa on tosin aika paljon eroja. Saksasta Suomeen päin on selkeästi halvempaa, sinne päin lähettäminen on sikamaisen kallista (4x isompi paketti tänne päin maksoi 20e, täältä 3kg takasin kustansi economipakettina 29e, nopeampi olisi ollut tuplat..) Jenkeistä paketit ovat tulleet kanssa tänne edullisesti (riippuu aika paljon tietysti minkä kokoisia tuotteita tilaa).
Murgo
30.11.2006 06:51:57 (muokattu 30.11.2006 06:52:54)

Täällä ilmoittautuu yksi asiamies, jos on tarvista sellaiselle Kehä III:n sisäpuolella. Mielellään rehtejä kauppatapahtumia, sillä revolverini on tarkoitettu vain tarkkuusammuntaan. Velkojen perintään .357 on liian järeä. Menee ranne itseltä sijoiltaan kun kajauttaa. :-D

.357 on hernepyssy :) Nimim. kerran ampunut pistoolilla kaliberia 45-70 Government.(ei mennyt ranne sijoiltaan, mutta otti raavas mieskin askeleen taaksepäin ja piippu osoitti zeniittiin:)
Värkkäily on nastaa!
gulfstream650
30.11.2006 10:32:54

.357 on hernepyssy :) Nimim. kerran ampunut pistoolilla kaliberia 45-70 Government.(ei mennyt ranne sijoiltaan, mutta otti raavas mieskin askeleen taaksepäin ja piippu osoitti zeniittiin:)

Kyllä tuo Magnum on aikasen miehekäs kampe noin niin kuin street-käyttöön... Kaksin käsin on ammuttava jos haluaa tussarin pysyvän kädessä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)