Aihe: Suomen musiikkikulttuuri
1 2 3 4 5 6 7
HeavyMachinery
27.07.2006 13:39:39

HOHO ja heviäijäthän eivät ole muusikoita :) No ei nyt vitsi vitsi...

HÄ ? en ymmärrä ?

Niin se penan CCR koveri bändi toimii kuin junan huussi.....
Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla....
Anonymous-jazz
28.07.2006 22:26:06

Tästä olemme samaa mieltä. Nimim. Liian monta levyä mukanaolevien soittajien perusteella ennakkokuuntelematta ostaneena...

Tuohon ei voi muuta sanoa kuin HOHO...
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Anonymous-jazz
28.07.2006 22:30:17 (muokattu 28.07.2006 22:31:43)

Muusikkojen musiikki on yleensä tosi perseestä. Ei sellainen soittotaitojen esittely biisien kustannuksella. En halua puolustella mitenkään mutta kaikki ne mitä olen kuullut ovat olleet littleBit perseestä.

Huom. Tämä on minun mielipide ja mielipide hän on kuin persereikä.....

Juu tiluhevihän ei sitten varmaan kuulu soittotaidon esittelyyn :) koska se on heviä eikä muusikkomusiikkia... :)

Tiluttaminen kuin tiluttaminen on kyllä sitä itseään (soittotaidon esittelyä biisien kustannuksella)... Hevikiipparisteista puhumattakaan joiden on vielä käännettävä synaständi alaspäin että sormet näkyisi (oma ego näkyviin).
Keppikeksi
28.07.2006 22:39:54

Tiluttaminen kuin tiluttaminen on kyllä sitä itseään (soittotaidon esittelyä biisien kustannuksella)... Hevikiipparisteista puhumattakaan joiden on vielä käännettävä synaständi alaspäin että sormet näkyisi (oma ego näkyviin).

Tai sitten on vain helpompi niitä kuvioita soitella kallistetulla synalla? Olettaisin että kun ranteet ovat kunnolla suorassa niin se olisi helpompaa. Olen myös joskus kokeillutkin ja se kyllä on.

Tietysti sormien esittely on myös osana mutta näin.
A Nightmare awakes me, blinking light! There's no guide, blind ships in the night
Magiz
28.07.2006 23:31:14
Tai sitten on vain helpompi niitä kuvioita soitella kallistetulla synalla? Olettaisin että kun ranteet ovat kunnolla suorassa niin se olisi helpompaa. Olen myös joskus kokeillutkin ja se kyllä on.

sehän näyttää komialta, on helpompi soittaa, ja sormetkin näkyy yleisöön. ei tarvii epäillä etteikö synisti oikeesti soittais.. :D tosin jos synaa on kallistettu liikaa, ni se on aika ruma..
Keep it Fresh
HeavyMachinery
29.07.2006 00:34:01

Juu tiluhevihän ei sitten varmaan kuulu soittotaidon esittelyyn :) koska se on heviä eikä muusikkomusiikkia... :)

Yritätkö kenties vittuilla minulle ?
markkuliini
30.07.2006 21:36:37

Oletko sä siis nyt sitä mieltä että tiluttaminen on syvältä, mutta "muusikkojen musiiki" ei ole?
www.vasamayhtye.com
markkuliini
30.07.2006 21:38:03

Mä voisin hyvin laittaa keskustelun nättiin pakettiin: Kikkailujazz ja tiluhevi ovat molemmat syvältä. No niin, sehän oli helppoa. :)
www.vasamayhtye.com
Epämuusikko
30.07.2006 21:42:36 (muokattu 30.07.2006 21:51:35)
Tuohon ei voi muuta sanoa kuin paskoja levyjä vaikka siellä soittaisi Elvis, Beatles ja Jeesus. Koska biisit on ala-arvoisia. Jing Chi:t, Vital Tech Tonesit, uskaltaisin muutaman Elektrik Bandin sävellyksen sinne myös niputtaa.
-Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
Niskamies
31.07.2006 00:43:21
paskoja levyjä vaikka siellä soittaisi Elvis, Beatles ja Jeesus. Koska biisit on ala-arvoisia. Jing Chi:t, Vital Tech Tonesit, uskaltaisin muutaman Elektrik Bandin sävellyksen sinne myös niputtaa.

Mä laittaisin usemmankin, vaikka tykkään bändistä kovasti. Joukosta löytyy timanttia, mutta sitten suuri määrä aivan käsittämätöntä paskaa. Esimerkiksi vaikka Light Years. Yksi hauska biisi, loput aivan paskaa.
More is more.
HeavyMachinery
31.07.2006 08:53:25

Mä voisin hyvin laittaa keskustelun nättiin pakettiin: melkein kaikki jazz ja tiluhevi ovat molemmat syvältä. No niin, sehän oli helppoa. :)

No sehän oli vielä helpompaa.... Samaan sarjaan voisi pistä ruotsalaisen purkka popin....
miän vain
31.07.2006 11:15:37

sehän näyttää komialta, on helpompi soittaa, ja sormetkin näkyy yleisöön. ei tarvii epäillä etteikö synisti oikeesti soittais..

Parasta oli, kun näin yhden bändin, jonka synisti soitti pelkkää mattosoundia isoilla soinnuilla. Kallistetulla kiipparilla, tietty. Näytti ns. hienolta.
Superficiality - so you would stay on top
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu - päivitetty
markkuliini
31.07.2006 12:58:00 (muokattu 31.07.2006 12:58:39)

Tarkennetaan vielä: melkein kaikki jazz ja melkein kaikki hevi ovat molemmat syvältä. Hei, täähän tosiaan on ihan helppoa!!
www.vasamayhtye.com
markkuliini
31.07.2006 13:02:22 (muokattu 31.07.2006 13:03:18)

No sehän oli vielä helpompaa.... Samaan sarjaan voisi pistä ruotsalaisen purkka popin....

Mutta eihän me siitä puhuttu.
Joskin itse kuuntelen mielummin vaikka E-teens:ejä kuin örrimörri-örinää, vitossointuja alaspäin viriteyillä kitaroilla tai sitä ainaista saakeilin fryygisen moodin (sori, teoriaa...) läpi riffittelyä. Tai kappaleita joiden nimessä pitää aina olla sana 'of'. :)
www.vasamayhtye.com
HeavyMachinery
31.07.2006 13:21:12

Mutta eihän me siitä puhuttu.
Joskin itse kuuntelen mielummin vaikka E-teens:ejä kuin örrimörri-örinää, vitossointuja alaspäin viriteyillä kitaroilla tai sitä ainaista saakeilin fryygisen moodin (sori, teoriaa...) läpi riffittelyä. Tai kappaleita joiden nimessä pitää aina olla sana 'of'. :)

Mutta hei sun nimerkkiskin sen meille kertoo :)
markkuliini
31.07.2006 13:41:55

Mutta hei sun nimerkkiskin sen meille kertoo :)

Nimenomaan!
www.vasamayhtye.com
Mikael
31.07.2006 15:14:49 (muokattu 31.07.2006 15:15:27)

Mikä on tämä negatiivisuuden aalto? Kaikki musa on ihanaa ja rakkaus on kaikkialla ja universumi on ykseyden kollektiivinen reinkarnaatio... piis&luv veljet ja siskot!
Siitä mistä aita on matalin...
Anonymous-jazz
31.07.2006 16:12:17 (muokattu 31.07.2006 16:13:47)

paskoja levyjä vaikka siellä soittaisi Elvis, Beatles ja Jeesus. Koska biisit on ala-arvoisia. Jing Chi:t, Vital Tech Tonesit, uskaltaisin muutaman Elektrik Bandin sävellyksen sinne myös niputtaa.

Ei muhunkaan toi Vital Tech Tonesit koskaan uponnut mutta Vital Information sensijaan kyllä. Tech Tones taisi olla Steve Smithin oma kyhäys että maksetaan studioon kovia äijiä Victor Wooten sekä Scott Henderson ja ruvetaan triolla jammailemaan ja ensimmäisellä sisään. Purkittivat käsittääkseni tuon levynsä siellä Los Angesin keyboard/guitar/drums music institutessa jossa myös opiskelee musiikkiteknologian opiskelijoita. Levyn äänitti T.J. Helmerich joka on taas Tribal Techin kiipparistina enemmin tunnettu.
Anonymous-jazz
31.07.2006 16:15:16 (muokattu 31.07.2006 16:15:52)

Vois vielä jossain konsertissa kallistaa staikkarinkin (Steinway flyygelin) 90 asteen kulmaan ylösalaisin nosturilla ripustettuna ylös että näkyy sormet :D
Roberto
31.07.2006 17:05:21

Mikä on tämä negatiivisuuden aalto? Kaikki musa on ihanaa ja rakkaus on kaikkialla ja universumi on ykseyden kollektiivinen reinkarnaatio... piis&luv veljet ja siskot!

Jätkähän on ihan liekeissä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)