Aihe: Kaatuuko teorioita treenamisesta!?
1 2 3 4 5 6
Yksinäinen rumpali
22.02.2006 13:19:56
Hmm...se voisi tarkoittaa sitä että se on niitä omia vahvoja alueitani tai jopa niitä parhaita.Se että väittää itseään virtuoosiksi ei vielä ole yleistämistä esim."mä oon mailman paras"...Myönnän olen aloittelija mutta osaan soittaa hyvin.Miksi se tuntuu niin mahdottomalta ajatukselta? :D no totta kyl muaki pännis jos olisin soittanu 5v ja sit joku vasta alkaja paukuttelis henkseleitä...1.Läheiset ihmiset soittaa rumpuja 2.Olen kuunnellut/katsellut rumpujen soittoa koko ikäni 3.olen kokeillut rumpuja muutamaan otteeseen jo monta vuotta sitten 4.sitten on vielä se pikkuriikkinen mahdollisuus että olen jopa lahjakas.Nämä yhdistettynä puolenvuoden rankkaan ja intensiiviseen treeniin (lähtökohta oli sellainen että peruskompit sm. hallussa ja osasin soittaa biisien mukaan).Olen nuori = nopea oppimaan.Olen urheilija ja terveitä elämäntapoja noudattava ihminen = hyvä lihaskunto,hermoradat kunnossa.Sit mulla on sellanen "vamma" et rytmi on veressä...Ja omaan veressä virtaavaan tyylilajiini yhdistettynä = ei Frankenstein vaan suht hyvin (ettei vaan oo liioteltu) rumpuja soittava kaveri...
Elämästä ei selvitä hengissä!
Yksinäinen rumpali
22.02.2006 13:22:58
Mitä enemmän oppii soittamaan instrumenttiaan, sitä enemmän huomaa mitä vielä on opittavana.

Täytyy myöntää, että ittellä oli joskus 17-kesäisenä aika paljon saman tyylistä ajattelumaailmaa. Luuli oikeasti osaavan soittaakin, mutta kyllä ne illuusiot rapisi kohtuullisen nopeasti, kun alettiin rumpumaikan kanssa tarkastelemaan, että mites sitä kapulaa nyt oikein pitäisi kädessä pitää.

Rec-päälle. Soita, kuuntele, analysoi. Kyllä se siitä.

Jep siinä se tuli...Nyt kloussataan tää juttu ennenku menee interaktiiviseksi nyrkkitappeluksi :D millaistakohan sekin olisi :D ei tästä kummiskaan päästä mihinkään...Olen mä jotain nyt oppinut kuitenkin!
käreyndanni
22.02.2006 13:36:44
Jep siinä se tuli...Nyt kloussataan tää juttu ennenku menee interaktiiviseksi nyrkkitappeluksi :D millaistakohan sekin olisi :D ei tästä kummiskaan päästä mihinkään...Olen mä jotain nyt oppinut kuitenkin!

En epäilekään ettetkö olisi mitään oppinutkaan ja nuori ikähän ei ole este loistavalle soittotaidolle, onhan näitä esimerkkejä ollut aikaisemminki mm. Tony Williams, Tony Royster Junior ym.
hgr
22.02.2006 14:41:08
Myönnän olen aloittelija mutta osaan soittaa hyvin.Miksi se tuntuu niin mahdottomalta ajatukselta? :D no totta kyl muaki pännis jos olisin soittanu 5v ja sit joku vasta alkaja paukuttelis henkseleitä...1.Läheiset ihmiset soittaa rumpuja 2.Olen kuunnellut/katsellut rumpujen soittoa koko ikäni 3.olen kokeillut rumpuja muutamaan otteeseen jo monta vuotta sitten 4.sitten on vielä se pikkuriikkinen mahdollisuus että olen jopa lahjakas.Nämä yhdistettynä puolenvuoden rankkaan ja intensiiviseen treeniin (lähtökohta oli sellainen että peruskompit sm. hallussa ja osasin soittaa biisien mukaan).

Joko tosiaan olet todella lahjakas tai sitten puhut vaan läpiä päähäsi.

Mäkin sain 8-vuotiaana oman setin ja osasin soittaa peruskompin. 16-vuotiaana otin ensimmäisen rumputunnin josta oikeastaan se kunnon treenaus vasta alkoi. Virtuoosiksi en todellakaan kehtaa itseäni väittää vieläkään, kun treenimääräkin on ollut aika maltillinen.

Tuollainen ylimielisyys kostautuu varmasti jossain vaiheessa.
Glenfiddich
22.02.2006 15:01:31
Tai sitten tää kaveri on vaa se herra joka oli ennen nim."Jazzmies." :) Pian se alkaa puhua exporteista ja swinkuista, yleensäkkin kaikkea omaa sanomaansa vastaan. hihhiiiiiiii
"En tiiä enkä halua oppia!"
ddrum54
22.02.2006 15:01:58
Myönnän olen aloittelija mutta osaan soittaa hyvin.Miksi se tuntuu niin mahdottomalta ajatukselta?

Ensimmäinen lauseesi vastaa toisen lauseesi kysymykseen. Se ei ole ainoastaan ajatuksena mahdoton.
2`n 4
Deino
22.02.2006 15:03:25

Nauhotat vaan nyt sen soittonäytteen ja sittenhän sen näkee.
"riippuu ihan siitä mihin splashi on sijotettu ja miten se Hammetin Kirkki siinä setin edessä keikistelee" -Jaska
Davos
22.02.2006 15:14:52
Nauhotat vaan nyt sen soittonäytteen ja sittenhän sen näkee.

Niin. Vedä joku fucking drum solo.
Deino
22.02.2006 15:15:54

Vedä joku fucking drum solo.

Juuri se.
"riippuu ihan siitä mihin splashi on sijotettu ja miten se Hammetin Kirkki siinä setin edessä keikistelee" -Jaska
Speedy
22.02.2006 15:47:27

puolenvuoden rankkaan ja intensiiviseen treeniin

Määrittele tuo?

Tunti - kaks päivässä levyjä, eli viikossa 7-14 tuntia.. miehet vetää "huttu" keikoilla neljäsettiä, neljä tuntia siis, kahesta kolmeen keikkaa viikossa, eli menee melkein samoihin.. tällä perusteella suomessa pitäs olla aika monta huippu tason rumpalia..?!? Mähän kehityn ihan hirveesti tossa parin viikon päästä kun on kuus keikkaa viikossa.. en edes uskalla ajatella miten hyvä olen sen jälkeen..=))

Toki siinäkin oppii, en sitä väitä, mutta mun mielestä vain oikealla treenillä oppii jotain konkreettista..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Eukka
22.02.2006 16:14:25
Täytyy vaan ihmetellä että on jätkällä isot puheet.
Akatax for you!
Yksinäinen rumpali
22.02.2006 17:20:19
Määrittele tuo?

Tunti - kaks päivässä levyjä, eli viikossa 7-14 tuntia.. miehet vetää "huttu" keikoilla neljäsettiä, neljä tuntia siis, kahesta kolmeen keikkaa viikossa, eli menee melkein samoihin.. tällä perusteella suomessa pitäs olla aika monta huippu tason rumpalia..?!? Mähän kehityn ihan hirveesti tossa parin viikon päästä kun on kuus keikkaa viikossa.. en edes uskalla ajatella miten hyvä olen sen jälkeen..=))

Toki siinäkin oppii, en sitä väitä, mutta mun mielestä vain oikealla treenillä oppii jotain konkreettista..=I

Kirjoittelin jotain noista treenmääristäkin jossain kirjoituksessa...Soittelen nykyisin vähän maltillisemmin.Muistan että "alkuaikoina" vedin yhden kerran 5 päivän aikana jopa 22h rumputreenejä joista 1 päivä kesti 7h.Nyt se tuli joo.. mä myönnän mä olen treenannut ahkerasti.Nykyisin n.2-3h päivässä enemmän siihen laatuun kuin määrään keskittyneenä...Ja KYLLÄ laadukkaasti voi treenata myös biisien mukana soittamalla ja bändin kanssa...Aijon kyllä joitain hömppäpömppiäkin koekilla jatkossa nyt kun niistä on tässä puhuttu...Itsevarmalla ja ylimielisellä on eroa!Ehkä näin nuorena voin kuullostaa hieman uhmaikäiseltä ja voihan se olla.Kuitenkin kirjoituksen aloittamisen syy ei ollut haukkumisten kuuntelu (lukeminen) vaan saada asiallisia vastauksia.Se ettei ole nauhoituksia ei tee vielä huonoksi soittajaksi...On asioita jotka voivat vaikeuttaa tätä projektia = välineet = raha.Joten sori en saa sitä ainakaan huomiseksi!
Yksinäinen rumpali
22.02.2006 17:23:11
Täytyy vaan ihmetellä että on jätkällä isot puheet.

Älä ihmettele ota kantaa tai kysy vain niin voit päästä ihmetyksistäsi mutta älä suivaannu tai hauku se on turhaa eikä vie mihinkään...
Niskamies
22.02.2006 17:27:11
Älä ihmettele ota kantaa tai kysy vain niin voit päästä ihmetyksistäsi mutta älä suivaannu tai hauku se on turhaa eikä vie mihinkään...

Pistätkö ääninäytettä?
More is more.
Yksinäinen rumpali
22.02.2006 17:31:44
Pistätkö ääninäytettä?

Lähinnä tarkoitin toista henkilöä mutta ihan ok.=en vielä koska siihen ei ole välineistöä.Ilman nauhoitusvälineitä voi myös soittaa rumpuja...Yritän kuitenkin tehdä tämän mahdollisimman nopeasti mutta turha tosiaan pettyä jos ei vielä huomenna.Nyt kun suhteellisen moni sitä odottaa ;) mitäs haluatte kuulla :P
Stratton
22.02.2006 17:34:10
Se että musamaikka sanoo hyväksi niin ei kyl pitäis kenellekkään olla argumentointiväline mutta näemmä voi sitäkin käyttää. On minuakin kehuttu maasta taivaisiin joidenkin toimesta, se pitää ottaa isolla varauksella. Kyllä veikkaan että sinullekkin tulee jossain vaiheessa se tilanne että jalat laskeutuu maahan. Mitä korkeammalta putoo sitä enemmän se sattuu.
Suomen virallinen Lars Ulrich.
Yksinäinen rumpali
22.02.2006 17:39:14 (muokattu 22.02.2006 17:42:49)
Se että musamaikka sanoo hyväksi niin ei kyl pitäis kenellekkään olla argumentointiväline mutta näemmä voi sitäkin käyttää. On minuakin kehuttu maasta taivaisiin joidenkin toimesta, se pitää ottaa isolla varauksella. Kyllä veikkaan että sinullekkin tulee jossain vaiheessa se tilanne että jalat laskeutuu maahan. Mitä korkeammalta putoo sitä enemmän se sattuu.

Näin se voi olla :) mua on täällä nyt säikytelty niin paljon et täytyy jo sanoa et ihan pelottaa kohta ottaa kapulat käteen :P ku vois vaa sanoa et "hei hyvä meisinki!" ja sit "niinmuuten et noi treenit ei ihan noin mee vaan näin ja näin" :)

Mua ihmetyttää taas näin agressiivinen "vastaanotto" mua ollaan jo roviolla poltamassa kun vähän innostun itseäni kehumaan... :)

Ja toi musamaikka on parempi ku et kaveri kehu :) Yks kokeneempi jazz rumpali kyl kehu kans todella tarkasta tyylistä ja et soitto kuullostaa hyvältä.Tosin rock bändissäni olen hionut tota vähän pois (liian konemaista tyyliä siis)...
hgr
22.02.2006 17:45:50
Kyllä säkin vielä huomaat ettet sä oikeasti mitään osaa.

Eikä millään pahalla. Nöyryyttä peliin.
hybrid
22.02.2006 18:44:56
Jos lopetettaisiin tää kitiseminen. Kaveri on vielä harrastuksensa alkutaipaleella. Mä ainakin olin n.10 vuotta sitten just samanlainen. Kesti muutaman vuoden tajuta, ettei osaa mitään, eikä tule koskaan oppimaankaan. Hyvä vaan että kaverilla on innokkuutta ja itsevarmuutta. Se on kehittymisen ennakkoedellytys.
Helvetti on täynnä amatöörimuusikkoja. - George Bernard Shaw
fish-eye
22.02.2006 19:16:26
ei saa vetää luuta kurkkuun.. koska kyllähän yksinäinen voi olla hyväkin soittaa.. turhan itsekehun kyl vois jättää pois koska ei siinä ole mitään järkeä.. ole onnellinen jos oot niin hyvä soittaa koska monilla saattaa mennä aikaa....
mut ei kannata välttämätttä niin hepaa jos joku kehuu itteensä.. ajattelee vaan et omapahan on häpeensä jos puhuu itsensä pussiin..
älkää ajatelko puheitani väärin...
can't beat me!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)