Aihe: Beatles
1 2 3 4
Jaska
13.01.2006 19:50:58
Voi, eihän aikuistuminen toki tarkoita pelkkää Beatlesin diggailua - siihen kuuluu myös sauvakävelyä, asuntolaina, farmarivolvo osamaksulla...huumorivitsi.

Miten huumorivitsi eroo tavallisesta vitsistä?
south_of_heaven
13.01.2006 20:55:33
Beatles on maailman yliarvostetuin bändi.

mun mielestä kyllä Dream Theater.
ilmoitti South_of_Heaven
Roberto
13.01.2006 20:57:51 (muokattu 13.01.2006 20:58:24)

Orkan nerokkuus käy mainiosti ilmi "Let It Be...Naked"-levyltä. Löytyy kaikenlaisista alelaareista.

edit: jos joku ei tahdittomien ja/tai Ringon suuruutta tajua niin en voi kun pahoitella
AP
13.01.2006 22:01:58
Voi, eihän aikuistuminen toki tarkoita pelkkää Beatlesin diggailua - siihen kuuluu myös sauvakävelyä, asuntolaina, farmarivolvo osamaksulla...huumorivitsi.

Hoho! Jumala minua varjelkoon koskaan aikuistumasta...

Itse olen pahemmanpuoleinen räkänokka. Mutta minusta on silti epäkypsää leimata "maailman yliarvostetuimmaksi" bändi, joka on vaikuttanut viimeiset 40 vuotta vahvasti jokseenkin kaikkeen kevyeen musiikkin ja jota ilman ne koko nuorison bläkmetallit ja kingstonwallit eivät olisi koskaan syntyneetkään.

Tässähän se tulee, peruste arvostukseen.
Ja huom. Arvostus on eri asia kuin bändistä diggaaminen.

Sitä paitsi Strawberry field forever on joka osa-alueeltaan 100% neroutta, myös rumpuraidoilta.
K100 #7 Ärlä #011
Mikael
13.01.2006 22:26:05

Orkan nerokkuus käy mainiosti ilmi "Let It Be...Naked"-levyltä.

Mä en oo ihan kaikista Beatles uudisjulkaisuista ollut innoissani, mut toi on kova - mun mielestä pesee sen alkuperäisen.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
markkuliini
13.01.2006 23:22:15

mun mielestä kyllä Dream Theater.

Ei sitä oikeasti muusikkopiirien tai siis soittajapiirien ulkopuolella arvosteta. Ei siis millään pahalla.
www.vasamayhtye.com
south_of_heaven
13.01.2006 23:23:44
Ei sitä oikeasti muusikkopiirien tai siis soittajapiirien ulkopuolella arvosteta. Ei siis millään pahalla.

no kyllä ne ihan kohtuullisesti on myyny...
ilmoitti South_of_Heaven
markkuliini
13.01.2006 23:30:24

no kyllä ne ihan kohtuullisesti on myyny...

Olen kysellyt ihan mielenkiinnosta bändin tunnettuvuutta ei-soittajien keskuudessa. Ei juuri kukaan tuntenut.

Onhan bändillä laaja ja uskollinen fanipohja, en minä sitä kiistä...
www.vasamayhtye.com
Davos
14.01.2006 00:18:18

Oon huomannut ihan saman asian. Yksikään ei-muusikko ystäväni ei tunnu tietävän poppoota.
mr_b
14.01.2006 00:57:14 (muokattu 14.01.2006 01:03:36)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ringo_starr

Paljon mielenkiintoista tietoa.

Tuossa on yksi aika hauska pointti, jota en itse ollut koskaan tullut ajatelleeksi, mutta tottahan tuo:

"Before Ringo, drum stars were measured by their soloing ability and virtuosity," said drummer Steve Smith. "Ringo's popularity brought forth a new paradigm in how the public saw drummers. We started to see the drummer as an equal participant in the compositional aspect. One of Ringo's great qualities was that he composed unique, stylistic drum parts for the Beatles songs. His parts are so signature to the songs that you can listen to a Ringo drum part without the rest of the music and still identify the song."

Ja toihan mies muutenkin rumpaleita eturiviin. Taitaa olla ainoa rumpali (Jussi69:n ja itseni lisäksi), jonka äitinikin tuntee nimeltä.
Higgle-dy Piggle-dy. Let's do it!
Mikael
17.01.2006 22:50:49 (muokattu 17.01.2006 22:51:02)

Helkutti. Oon tässä kuunnellut noita Anthology-levyjä tän keskustelun innoittamana ja ei kyl voi kun ihmetellä meininkiä - sekä Ringon että koko bändin. Eipä olis itelle tullut mieleen esim. Come Togetherin meininki: täysin uniikki intro ja sit säkeistössä pelkkää isotomia ja bassaria täydellisen nerokkaasti.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
jtannin
17.01.2006 23:35:47
http://en.wikipedia.org/wiki/Ringo_starr

Paljon mielenkiintoista tietoa.

Tuossa on yksi aika hauska pointti, jota en itse ollut koskaan tullut ajatelleeksi, mutta tottahan tuo:

"Before Ringo, drum stars were measured by their soloing ability and virtuosity," said drummer Steve Smith. "Ringo's popularity brought forth a new paradigm in how the public saw drummers. We started to see the drummer as an equal participant in the compositional aspect. One of Ringo's great qualities was that he composed unique, stylistic drum parts for the Beatles songs. His parts are so signature to the songs that you can listen to a Ringo drum part without the rest of the music and still identify the song."

Ja toihan mies muutenkin rumpaleita eturiviin. Taitaa olla ainoa rumpali (Jussi69:n ja itseni lisäksi), jonka äitinikin tuntee nimeltä.

Eikä Steve Smith ole ainoa eturivin rumpali joka asiassa on täsmälleen tätä mieltä. Gregg Bissonette, monen muun ohella, esimerkiksi viimeistä edellisellä klinikkakiertueellaan Suomessa piti klinikallaan Tavastialla erillisen osion yhdelle maailman merkittävimmistä rumpaleista, joka ei ole aina saanut ansaitsemaansa huomiota. Nimittäin Ringolle. Ja Gregg on Beatlesinsa tsekannut suurennuslasin kanssa. Veti järjettömän hienon Beatles tribuutin livenä ja kuulosti todella erehdyttävästi Ringolta jopa ison fuusiosettinsä takaa. Huikea veto viimeisintä yksityiskohtaa myöten.

Ringo on nimenomaan bändirumpali, jolla on ilmiömäinen kyky löytää kappaleisiin sopiva, uniikki groove. Ja nimenomaan Beatlesissä. Sen jälkeisestä urasta en ala puhumaan mitään, mutta yhtyeen kemia, lahjakkuus ja luovuus oli kaikista siihen astisista rock/pop bändeistä jotain ainutlaatuista.
Ehkä Ringo ei osannut soittaa settiään läpi maailman nopeimman rumpalin malliin, mutta musikaalisuus onkin jotain ihan muuta...
MacGyverfan
14.12.2006 23:11:12
Joku ringo ei ole eläessään tehny muuta soittanu rumpuja, olis aika erikoista jos se ei tietäis noista vermeistä mitään? Mitä koko Beatles touhuun tulee, niin äijät vaan osu oikeeseen rakoon ja tietty sitä Lennon lahjakkuuttakin tarvittiin. Toivottavasti tommonen ei toistu...

Joo ja ei sitten jätetä Paulin osuutta arvostamatta. Mietitään miehen säveltämiä biisejä...

Harmittaa vain kun kaverit aina sanoo, että Paulin keikat ei menestys ilman Beatles biisejä....jos ajatellaan vaikka kiertueen kovimpia biisejä, Yesterday, Hey Jude, Let It Be......Johnin vaikutus suora 0......eli ne Lennon/McCartney beatles biisit on pelkkää McCartneytä.
Flyygelin kun sais...tai perkele akustisen kitaran...no sen nyt sainkin jo :)
heviäijä
24.06.2015 13:14:12
EDIT: en muistakkaan nimeä, joku heviäijä kuitenkin.

Hehheh! En ollu minä;)
Epämuusikko
24.06.2015 15:05:59
Melko tykki nosto.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Mikael
26.06.2015 10:26:57

Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
ddrum54
01.06.2018 23:34:56
Epämuusikko: Melko tykki nosto.

No niin, pitihän minunkin tulla tekemään pieni ( ehkä papatti?) nosto...
Sen Ringo ansaitsee.

Terve vaan kaikki hyvät ystävät, pitkästä aikaa.

Meikäläinen on jo eläkkeellä, mutta soittaminen kutittaa edelleen voimakkaasti. Bändiä ei tällä hetkellä ole, mutta toivo elää...

Ringo on syyllinen minun innostukseeni rumpuihin. Hän on nero ja se näkemys ei minun päästäni ole haihtunut mihinkään näiden vuosien aikana (moni muu asia on).

Peace n`Love.
velipesonen
27.09.2019 18:19:02

Erittäin hyvää soittoa ja soundia mm. tässä https://www.youtube.com/watch?v=OsjTO0yZQjk

On kummallista että Ringoa haukutaan oikeastaan mistään. Tulkitsen sen johtuvan siitä että silloin joskus piti olla Krupa/Rich -koulukunnan miehiä tai ei ollut mitään - ja sitähän Ringo Starr ja Charlie Watts eivät olleet.

Ringon fillit ovat ilmeikkäitä ja musikaalisia kautta linjan. Soundi on hyvä ja intonaatioissa on aina ajatusta toisin kuin näillä "klinikkajätkillä".
"I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things."
hollmi-5
28.09.2019 07:36:45
velipesonen: Erittäin hyvää soittoa ja soundia mm. tässä https://www.youtube.com/watch?v=OsjTO0yZQjk

On kummallista että Ringoa haukutaan oikeastaan mistään. Tulkitsen sen johtuvan siitä että silloin joskus piti olla Krupa/Rich -koulukunnan miehiä tai ei ollut mitään - ja sitähän Ringo Starr ja Charlie Watts eivät olleet.

Ringon fillit ovat ilmeikkäitä ja musikaalisia kautta linjan. Soundi on hyvä ja intonaatioissa on aina ajatusta toisin kuin näillä "klinikkajätkillä".

Vanhemmat rumpalit ovat kertoneet, että The Beatlesin uuttalevyä odoteltiin teemalla: "Mitähän se Ringo on nyt keksinyt." Bändi hämmästyttää minua aina vaan. Miten ihmeessä juuri nämä neljä kaveria sattuivatkin yhteen ja tekivät hyvää ja aikaa kestävää musiikkia.
Soundit, piuhat ja kajarit.
velipesonen
28.09.2019 14:19:35

hollmi-5: Vanhemmat rumpalit ovat kertoneet, että The Beatlesin uuttalevyä odoteltiin teemalla: "Mitähän se Ringo on nyt keksinyt." Bändi hämmästyttää minua aina vaan. Miten ihmeessä juuri nämä neljä kaveria sattuivatkin yhteen ja tekivät hyvää ja aikaa kestävää musiikkia.

Luulisin kyseessä olleen vapaamuurarien salaliitto ja osa MI6:n mielenhallintakampanjaa.
"I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)