Aihe: Hinnoista..
1 2 3 4 5
DimensionZ
07.09.2005 22:45:31 (muokattu 07.09.2005 22:48:10)

Ei saa muka hyvää saundia hiljaisemmalla soitolla? Paskat, ostakaa hyvät rummut ja symbaalit, niin todellakin saa.

Hyvän rumpalin taitoihin kuuluu koko dynamiikan käytön hallinta setissä, settibalanssin hallinta ja tietty tyylitaju.
Siis Hiljaakin voi... ja jopa siskoakin ;)

Ei tässä ole kukaan niin sanonut, ainakaan minä tai JCool. Pointti on se että se soundi, joka syntyy kun hissutellaan riisikeppi/todella hiljaa kapuloilla-voluumeillä ei ole sama kun se kun lyöt kunnolla kanttiin. Ei vaikka miten yrität. Eikä edes PA:n läpi soitto korvaa tätä. Se tässä on koko pointti, ei se ettei hiljaa voi soittaa ja kuulostaa hyvältä samaan aikaan.
''He jumped right out of a building!!''
kampela
08.09.2005 10:14:14

Ei tässä ole kukaan niin sanonut, ainakaan minä tai JCool. Pointti on se että se soundi, joka syntyy kun hissutellaan riisikeppi/todella hiljaa kapuloilla-voluumeillä ei ole sama kun se kun lyöt kunnolla kanttiin. Ei vaikka miten yrität. Eikä edes PA:n läpi soitto korvaa tätä. Se tässä on koko pointti, ei se ettei hiljaa voi soittaa ja kuulostaa hyvältä samaan aikaan.

Asiaa :)
www.endofyou.net
J. Cool
08.09.2005 13:04:49 (muokattu 08.09.2005 13:10:30)

Se tässä on koko pointti, ei se ettei hiljaa voi soittaa ja kuulostaa hyvältä samaan aikaan.

U rest my case. tästä tuli ihan pitsinnypläystopic. hinnat on aina liian isoja. ja elämä on. olisko se siinä?
Hyvi ruuvaa!
Perro Stupido
08.09.2005 13:10:57
U rest my case. tästä tuli ihan pitsinnypläystopic. hinnat on aina liian isoja. ja elämä on. olisko se siinä?

Kuulostaa ihan pätevältä.
Tabu. Asia, josta ei puhuta.
Epämuusikko
08.09.2005 13:26:45 (muokattu 08.09.2005 13:31:09)
Magizille plussaa (hiljaisella volyymillä annettu plussa on silti plussa) *plop*

Mutta totta se toinenkin puoli. Eiköhän tämä threadi ole tässä.
Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009
Magiz
08.09.2005 16:03:20
lukko voisi olla tälle ihan hyvä vaihtoehto.. (ehkä?)
Whatever happens, happens.
Wiitala
08.09.2005 16:48:50
Vielä ehdin... : )
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
moderndrummer88
08.09.2005 16:50:37
kyllä ne vaan on kalliit soittimet! miettikääpä miten paljoa on ilmaa noissa kalvojenkin hinnoissa. ei voi muovilätkä jonka ympärillä on metallivanne valmistuskustannuksiltaan jotain viittäkymppiä
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
VRock
08.09.2005 18:04:51
ja kapuloista nyt puhumattakaan
"And you can have my deodorant..!"
ruuhkis
09.09.2005 12:08:07
Olen kuullut sellaisesta että huonoa soittoataitoa korvataan kovalla volyymilla...

Anteeksi sohaisin offtopic muurahaispesään
Niskamies
09.09.2005 12:11:30
Olen kuullut sellaisesta että huonoa soittoataitoa korvataan kovalla volyymilla...

Anteeksi sohaisin offtopic muurahaispesään

Tottahan toi on, ainakin tietyissä määrin.

Viime treeneissä se taas huomattiin. Ne rummut vaan kuulostaa selkeästi paremmilta kun niitä soittaa hiljaa eikä niitä hakkaa. Se on korvinkuultava ero. Voisi varmaan jotain äänitellä lähitulevaisuudessa, että saisi sitä demonstroitua näille "äänenvoimakkuus luo tunnetta"-hemmoile.
Virallisesti semi-pro!
Nolte
09.09.2005 12:39:48
että saisi sitä demonstroitua näille "äänenvoimakkuus luo tunnetta"-hemmoile.

Niin tai "äänenvoimakkuus luo tunnelmaa" pikemminkin. Sehän on kyllä sinänsä ihan fakta. Eihän se suinkaan ole sattumaa, että noin yleensä ottaen bändit soittavat livenä aika kovalla volyymillä. Jonkun tolkun rajoissa se oikeasti luo tunnelmaa.
Hyvät rummut, huono soittaja!
Niskamies
09.09.2005 12:41:12
Niin tai "äänenvoimakkuus luo tunnelmaa" pikemminkin. Sehän on kyllä sinänsä ihan fakta. Eihän se suinkaan ole sattumaa, että noin yleensä ottaen bändit soittavat livenä aika kovalla volyymillä. Jonkun tolkun rajoissa se oikeasti luo tunnelmaa.

Black Sabbathan taisi aloittaa tän kovaa soittamisen trendin. Ne soitti niin hävyttömän huonosti, ettei porukka kuunnellut niitä ja keskusteli. Sabbath sitten ratkaisi tän nostamalla äänenvoimakkuudet niin korkeiksi, ettei keskustelu enää ollut mahdollista. Roch!
Virallisesti semi-pro!
Simbe
09.09.2005 13:12:07 (muokattu 09.09.2005 13:14:46)
Black Sabbathan taisi aloittaa tän kovaa soittamisen trendin. Ne soitti niin hävyttömän huonosti, ettei porukka kuunnellut niitä ja keskusteli. Sabbath sitten ratkaisi tän nostamalla äänenvoimakkuudet niin korkeiksi, ettei keskustelu enää ollut mahdollista. Roch!

Mä pidin sua ihan hyvänä tyyppinä... snif!

:(

Edit: Jos totta puhutaan, niin The Beatles joutui ainakin vetämään ihan täysillä. Ringolla oli melko äänekkään näköinen tyyli. 100W PA ja kirkuvia teinejä yleisössä, mitäköhän mahtoi rummuista kuulua?
:)
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
DimensionZ
09.09.2005 13:18:04

Tottahan toi on, ainakin tietyissä määrin.

Viime treeneissä se taas huomattiin. Ne rummut vaan kuulostaa selkeästi paremmilta kun niitä soittaa hiljaa eikä niitä hakkaa. Se on korvinkuultava ero. Voisi varmaan jotain äänitellä lähitulevaisuudessa, että saisi sitä demonstroitua näille "äänenvoimakkuus luo tunnetta"-hemmoile.

No kyllä on taas hyvät ääripäät: hissuttelu tai hakkaus. Kai siinä on silloin korvinkuultava ero kun niitä hakataan niin kovaa ettei korvat kestä enää sitä äänenpainetta ja kaikki menee ihan puuroksi. Tosin ehkä 'hiljaa soittaminen' tarkoittaa tuossa sellasta kohtuuvoluumia. Mutta edelleenkään se soundi ei oo parempi siinä kun tiputtaa kapulan kalvoon puolen sentin korkeudelta tai kun lyö sellasen ihan kohtuullisen kanttilyönnin, ne on vaan erilaiset. Yhtä 'hyvät' silti. Ja tilanteen mukaan tottakai. Tietysti jos tarkotit rumpujen tukkoon soittamista niin sillonhan se menee jo ihan naurettavuuksiin ja sillon ne ei kyllä kuulostakaan enää yhtään kivalta.
''He jumped right out of a building!!''
Nolte
09.09.2005 13:26:24
Edit: Jos totta puhutaan, niin The Beatles joutui ainakin vetämään ihan täysillä. Ringolla oli melko äänekkään näköinen tyyli. 100W PA ja kirkuvia teinejä yleisössä, mitäköhän mahtoi rummuista kuulua?
:)

Ei mitään. Tuohan oli muistaakseni juuri se painavin syy, miksi lopettivat keikkailun kokonaan -66. Yleisö mylvi ja pauhasi niin järjettömästi, ettei musiikista kuulunut paljon mitään.
Hyvät rummut, huono soittaja!
Glenfiddich
09.09.2005 13:35:35
Ja vielä kerkesin..:)
Aihehan näytti olevan "hinnoista.."

Eiköhän se mee vähän sillain että soittoa musiikin ehdoilla. Tyyliin sopivasti soitellen. Täälä näyttää olevan nii EHDOTTOMIA ja LOPULLISIA totuuksia. Jos niskamiehen mielestä hiljempaa soittaminen kuulostaa paremmalta, niin hänelle se suotakoon.

Minä olen itse sitä mieltä, että kunnon rock-meininkiin kuuluu kovempaa soittelu eikä hissuttelu. Kovaakin voi soittaa hyvällä tekniikalla! Ja eikös Black sabbathissa ollut varsin osaavia muusikkoja vai puhuitteko vain ns.alkuajoista?

Ja itse aiheeseen, aivan järkyttävissä hinnoissa pyörii, ei opiskelijan budjetilla mitään asiaa. Ellei sitten pappa betalar..
"Ei hevarit oo kovia tappelijoita."
drummer88
09.09.2005 14:03:50
Kalvot pitäs kyllä vaihtaa uusiksi, siihen laskin menevän noin. 140 €

Peltejä pitäisi hankkia (haluan päästä noista 302 eroon, nehän on aika hirveitä) tähän laskin jonkun + 500 € menevän.

Toisesta basarista haaveilen (+500 €?) ja näin ollen myös kahdet pedaalit.

Kapuloita hankin noin 2-4 kuukauden välein, riippuu siitä sattuuko ns. vahinkolaukauksia.

Kitaristi meillä hankkii uudet kielet varmaan joku 3-4 kk välein. Ne tosin vissiin on vähän kalliimmat kun sillä on tuo Iron Bird, jossa ei siellä päässä niitä viritystappeja ole (en tiedä kitaroista kovinkaan paljon)

Ja plekuja nehän maksaa vähemmän ku tupakka :/

kyllähän tuo sen kitara tietääkseni kallis oli, ja vahvistin kans. Mutta luulis niitten myös pitempään luottavan. Ellei niitä sitten päissään onnistu röytämään.
The Art Of Shredding
Niskamies
09.09.2005 16:07:29
Mä pidin sua ihan hyvänä tyyppinä... snif!

:(

Mähän vaan kerroin asiat niinkun ne on. Enkö mä ole enää hyvä tyyppi? :(
Virallisesti semi-pro!
Bacchus
09.09.2005 16:23:42
Mähän vaan kerroin asiat niinkun ne on. Enkö mä ole enää hyvä tyyppi? :(

Haha! Paras kommentti aikoihin. Tätä aikaisemmin en tiennytkään, että Niskamies on suurinpiirtein Jumalan kaltainen auktoriteetti.
Jag är en hund
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)