Magetsu 02.09.2005 23:47:50 | |
---|
Tämä aihe onkin pyörinyt jo jonnin aika mielen päällä... Pikkupikku jannuna (en tosin ole iso vieläkään :) oli kyllä aikaa treenata/opiskella ja oli bändejäkin, mutta sitten ammattikoulun metallilinjalle mentäessä soittoporukat kaikkosivat, nääs kun olivat minua vanhempia ja lähtivät töittensä vuoksi muille seutumille ja sen jälkeen ei oikein löytynyt soittoporukkaa (täällä Lapissa kun ei ole noita soittajia niin hirveästi). No ei siinä, leipää tulee nyt tasaiseen tahtiin, mutta toisena rajoitteena on sitten toinen harrastus, missä tällä hetkellä olen opettajana ja itsekin loputon oppilas. Näiden jälkeen aikaa pitäisi antaa myös "kotielämällekkin" ;) Sitten päästäänkin siihen musiikin maailmaan. Soitan suhkot ok:sti myös muita soittimiakin kuin rumpuja ja teen musiikkia kotona, mutta aina on niin hirveä paine päällä ettei siitä meinaa tulla mitään, on väsymystä,toisen harrastuksen suunnittelua ym. Yritän ehkä liian kovasti tehdä kaiken itse, mutta kun täältä ei tosiaankaan löydy soittajia joiden kanssa voisi tehdä yhteistyötä, joten turhaantunut olen. Haavena olisi tehdä töikseen symbaaleita (koulutus kun siihen on), mutta eipä taida koskaan tuo haave toteutua ja soittopuolella saisi sellaisen porukan jonka kanssa voisi toteuttaa omia visioita. Späng ' Läng |
ramzuz 02.09.2005 23:51:02 | |
---|
Mä pidän soiton mukavana harrastuksena tulevaisuudessa. Haluan kehittyä todella hyväksi moposetteilijäksi:D Nasse rokkaa! |
The Beast 07.09.2005 03:55:57 | |
---|
Kun lueskelee näitä juttuja niin tuntuu että porukalta puuttuu kunnianhimo. Se on se spice joka saa minut ainakin treenaamaan kerrasta toiseen. Mitä järkee on opetella jotain juttua monta vuotta jos ei aijo mitenkään hyötyä siitä? Kohti HIMiä ja sen ohi! Muusikoiden.net?!? V*ttu että mä oon taas väärässä mestassa... |
Muovinen 07.09.2005 13:15:59 | |
---|
Onnistumisen tunnetta, riemua, onnellisuutta... Magetsu, missäs päin pohojoosta vaikutat? Jos oot Rollosta ja musamaku sattuu yhtään kohdalleen (katso profiilista kapea otos mun levyhyllyn bändeistä) niin pidetään vaikka jamit! Rumpuja mulla ei täällä ole mutta kitara kuitenkin. Ääninäytethreadista löydät tarvittaessa linkin mun biiseihin mikseri.netissä. -Muovinen Viitonen |
Hakki 07.09.2005 17:38:10 (muokattu 07.09.2005 17:46:03) | |
---|
Kun lueskelee näitä juttuja niin tuntuu että porukalta puuttuu kunnianhimo. Se on se spice joka saa minut ainakin treenaamaan kerrasta toiseen. Mitä järkee on opetella jotain juttua monta vuotta jos ei aijo mitenkään hyötyä siitä? Kohti HIMiä ja sen ohi! Hyöty ainakin allekirjoittaneella tulee siitä, että on mukava harrastus jonka parissa jaksaa viihtyä. Ei aina tarvi olla pro. Mä olen parempi jossain muussa kuin rumpujen soitossa. while(true) {metal.play(örörör);} |
Hakki 07.09.2005 17:38:27 (muokattu 07.09.2005 17:45:50) | |
---|
Sori, tuplat while(true) {metal.play(örörör);} |
beorn 17.10.2005 16:19:44 | |
---|
Niin elikkä mikä on tavoitteesi kyseisen instrumentin saralta. Se, että mä osaan 2:n kuukauden päästä vähintäänkin jonkun homman edes jonkun verran paremmin, tietty parempi jos osaa enemmän kun yhden homman ja vieläkin parempi jos nopeemmin, kun 2:n kk:n päästä. Ja tietty, että bändihommat(interspectional! :) rullaa ja keikkaa olis edes joskus jossain ja sais vaan soittaa. Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!! |
arse 17.10.2005 16:36:55 | |
---|
-välitöntä mielihyvää -rytmistä valaistumista -rahaa -monipuolisia soittohommia -kolinaa ja räminää Rumba on paskimmillaankin parasta. |
Niq 17.10.2005 17:25:39 | |
---|
Tavoittelen sitä, että joku voisi joskus kuunnella musiikkia, jonka tekoon olen osallistunut, sekä myös nauttia siitä. Mikäs olisikaan sen mukavampaa, kuin tietää että oma soitto on vaikuttanut jonkun muun soittoon.. "I have a cunning plan" -Baldrick |
sutikomppi 20.10.2005 18:53:04 | |
---|
Niin elikkä mikä on tavoitteesi kyseisen instrumentin saralta. Riittääkö ihan vain lauantai-illan höntsäilyt, hieman keikkoja ja kivaa, vaiko ihan leipälaji, eliikä ammatti? Vastailkaa mahdollisimman paljon, sillä olisi ihan kiva kuulla moisessta asiasta.. Kaikin tavoin yritän saada biisin toimimaan, kulkemaan ja svengaamaan mahdollisimman hyvin. En itse osaa oikein muuta tavoitella. |
sharoles 25.11.2005 23:48:44 | |
---|
mie tavoittelen että sitten joskus että jotkut kaverukset sanovat että ton bändi rumpali(minä) on suomen paras. Mutta suurin haaveeni on saada tunteja kai hahtolta. |
Epämuusikko 25.11.2005 23:51:48 | |
---|
Kaikin tavoin yritän saada biisin toimimaan, kulkemaan ja svengaamaan mahdollisimman hyvin. En itse osaa oikein muuta tavoitella. Mä tavoittelen, että jaksaisin tavoitella edellämainittuja. Toisaalta toivoisin, että muutkin tämän palstan käyttäjät tavoittelisivat samoja arvoja... ...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009 |
Bacchus 25.11.2005 23:51:58 | |
---|
Kaikin tavoin yritän saada biisin toimimaan, kulkemaan ja svengaamaan mahdollisimman hyvin. En itse osaa oikein muuta tavoitella. Hyvin tiivistetty, näillä mennään! Jag är en hund |
ruuhkis 26.11.2005 01:51:26 | |
---|
sitä että o kivaa |
Ruutikallo 26.11.2005 02:02:04 | |
---|
Ammattihommathan tässä "haaveena". Löytyy sentään vakiduuni takaporttina elantoon. Aika ristiin vaan meinaa nämä keikkahommailut lyödä päiväduunin kanssa, joten siitä on annettava joustavuudesta melko iso plussa työnantajalle. No siistiähän sitä olis elättää itsensä perheineen sillä mistä oikeasti pitää, mutta kanavat pitää aueta oikeassa paikassa...hmmm... Ei tämä 5:ssä eri kokoonpanossa soittaminenkaan aivan kaikkein siistein juttu ole, plus opetukset päälle. Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa... |
ultra 26.11.2005 03:36:09 (muokattu 26.11.2005 03:40:48) | |
---|
Takana on nyt yli 20 enimmäkseen aktiivista vuotta rumpujen soittoa. Mikä parasta, ne aktiivisimmat vuodet ovat olleet nämä viimeisimmät ja varmasti parhaat vuodet ovat vielä edessäpäin. Toissapäivänä bänditreeneissä tuli aivan mieletön fiilis kun tajusin, että mun soitto groovaa ainakin jollain tavalla, omasta mielestä jopa hyvin, ja mulla on hirveen hyvä time. Olen siis vihdoinkin oppinut soittamaan vähän rumpuja. Olis vähintäänkin loistavaa, että saisin jollain tavalla ylläpidettyä tämän fiilistason ja tietenkin vielä parannettua omaa soittamista. Kusen olis kans hyvä pysyä pois yläpäästä, minkä ei periaatteessa pitäis olla ongelma enää tässä iässä...:) No mutta huomenna treenaan sitten timeä ja haen jostain sitä groovea. Minkäköhän takia rumpujen soitto ei ole helppoa? I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) |
jyrildo 26.11.2005 06:34:30 | |
---|
Vielä muutama vuosi takaperin olin ihan tosissani soittamisen suhteen ja päätavoitteena oli päästä Oulunkylän Pop & Jazziin, mutta toisin kävi... Minusta tulee Insinööri! :O :ASD Nojoo olen kyllä ihan tyytyväinen valitsemaani tiehen. Soittoa en missään nimessä ole unohtanut. Bändin kanssa on tarkoitus alkaa keikkailemaan suht tosissaan ja studiolle olemme myös menossa, joten soittamista ei missään nimessä voi lopettaa. Lopetin opiskelujen alkamisen myötä myös rumputunneilla käymisen. 5 vuotta niitä kolunneena on jo sen verran tietotaitoa takataskussa, että pystyy itse kehittämään itseään haluamaansa suuntaan. Ja ennenkaikkea nyt on aikaa harjoitella niitä kaikkia höntsäfillejä ja muita turhuuksia o/ |
Ze Kink 26.11.2005 21:35:08 (muokattu 26.11.2005 21:38:21) | |
---|
Haluan pitää hauskaa ja kenties olisi ihan siistiä paukutella jossain bändissä. Mutta kitaralla ne rahat on tarkoitus tienata tulevaisuudessa :) E: Ai niin, ja parantaa rytmitajua. Ei se kyllä mikään huono ole ollutkaan (teoriakokeista tullut aina 5/5 musaopistolla) mutta jos saisi vähän sitä groovea tohon kitarisointiinkin messiin. Ei klasaripuolella mistään groovesta mitään kerrota. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Ar1 01.12.2005 19:40:21 | |
---|
olis hauska opettaa rumpujensoittoa hamassa tulevaisuudessa, vielä ei Ihan kyvyt riitä, hehh "sä olet mekaaninen" |