artsipartsi 15.12.2018 19:27:48 | |
---|
Paiste formula sound edge 602 hh peräkkäiset sarjanumerot...minkäs hintaiset tämmöset about on? Black label ja ilm vm -78 |
jabajee 16.12.2018 15:16:02 (muokattu 16.12.2018 15:16:53) | |
---|
artsipartsi: Paiste formula sound edge 602 hh peräkkäiset sarjanumerot...minkäs hintaiset tämmöset about on? Black label ja ilm vm -78 Jos ovat 14" niin en alle 250€ myisi. Jos on oikein siistit niin hinta voi olla vaikka 300€. Vanhojen laatuhaitsujen hinta ei ainakaan alaspäin ole menossa. Mitä enemmän aikaa kuluu niin sitä vähemmän niitä on tarjolla. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
artsipartsi 16.12.2018 16:14:30 | |
---|
jabajee: Jos ovat 14" niin en alle 250€ myisi. Jos on oikein siistit niin hinta voi olla vaikka 300€. Vanhojen laatuhaitsujen hinta ei ainakaan alaspäin ole menossa. Mitä enemmän aikaa kuluu niin sitä vähemmän niitä on tarjolla. Ok, lisäsin kuvia omiin kuviin jos haluut tsekata? Kävin testaamassakin, hyvät vehkeet |
tml 16.12.2018 20:37:05 | |
---|
|
haunted 17.12.2018 10:00:14 | |
---|
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
Hoo_ 19.12.2018 22:50:45 | |
---|
Onkos kellään kokemuksia earthtone kalvoista tai vastaavista? Tekis mieli testaa, mut maksaa niin pirusti... Tulis jazz hommiin ja pitäs sudittelutkin onnistua. Coated ambassador on ihan ylivertanen lemppari, mut tekis mieli kokeilla jotain uutta. |
jp351 30.12.2018 00:16:34 | |
---|
Tuli hankittua tänään zilukan EAK-ride ja Paiste mustaleimainen made in Switzerland sound edge hi-hat. Paisteissa on kuusinumeroiset sarjanumerot, jotka alkavat ykkösellä. 1981? Olen kuvitellut, että 80-luvulle siirryttäessä leiman väri vaihtui punaiseen...? |
hollmi-5 30.12.2018 09:08:50 | |
---|
jp351: Tuli hankittua tänään zilukan EAK-ride ja Paiste mustaleimainen made in Switzerland sound edge hi-hat. Paisteissa on kuusinumeroiset sarjanumerot, jotka alkavat ykkösellä. 1981? Olen kuvitellut, että 80-luvulle siirryttäessä leiman väri vaihtui punaiseen...? Paisten 2002 punaleimat tulivat 1980. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jp351 30.12.2018 10:01:20 | |
---|
|
jabajee 30.12.2018 13:25:39 (muokattu 30.12.2018 13:32:29) | |
---|
jp351: Näin minäkin olen asian ymmärtänyt, mutta onko siis punaleimaisia ja mustaleimaisia 2002:sia tehty samaan aikaan? Tuo sarjanumero viittaa valmistusvuoteen 1981. Kyseessä on samanlainen pelti, kuin oheisessa linkissä: https://www.purplechordshop.com/epa … -Hat%2C%20black%20logo%201981" Mustaleimaiset on nuo. Sarjanumeron ensimmäinen numero (1) viittaa vuoteen 1971 eikä 1981. Eli ihan ensimmäisiä 2002:sia. Punaleimaiset tuli 1980 kuten aiemmin mainittiin. Paisteella peltien sarjanumerointi alkoi 1970 paikkeilla. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
jp351 30.12.2018 14:06:06 | |
---|
jabajee: Mustaleimaiset on nuo. Sarjanumeron ensimmäinen numero (1) viittaa vuoteen 1971 eikä 1981. Eli ihan ensimmäisiä 2002:sia. Punaleimaiset tuli 1980 kuten aiemmin mainittiin. Paisteella peltien sarjanumerointi alkoi 1970 paikkeilla. Ahaa, no sehän on ihan järkeenkäypää. Onko tuolla sivustolla sitten monen symbaalin kohdalla valmistusvuosi väärin? Myynnissä on useampikin mustaleimainen 2002, joiden valmistusvuodeksi on ilmoitettu 1980, 1981 tai 1982. Vastaavasti yhdessä ilmoituksessa on mainittu pre-serial vuodelta 1972. https://www.purplechordshop.com/Cla … -vintage/Paiste-cymbals/Paiste-2002 |
jabajee 30.12.2018 14:37:36 | |
---|
Hollmi-5:
jp351 30.12.2018 16:55:09 | |
---|
jabajee: Tuossapa vaikka yksi sivusto josta löytyy Paisteen ikä-ja mallitietoutta. http://www.nf-drums.com/paiste_fanpage_paiste_timeline.htm Paistewikissä oli erittäin hyvin tietoja. Harmi että se loppui. Paistewikiä muistan joskus käyttäneeni, se oli hyvä sivusto. Nyt vaan hämäsi tuon Purple chord -sivuston kuvaukset, ne eivät taida olla ihan paikkansapitäviä. Joka tapauksessa kiitos avusta! |
Piepe 06.01.2019 22:06:37 (muokattu 06.01.2019 22:07:34) | |
---|
Onko symbaalien hinnat laskussa kun ei torilla meinaa kauppa käydä enää ihan helposti. Ja ihan polkuhintaan näkee varsinkin Sabiania, perus hyviä 20-22 ridejä alle 150 € ja Paisteen 2002:kin joitain kappaleita turhan edullisesti näkynyt. Turhan siinä mielessä että tulee helposti houkutus ostaan vissiin kaikki pois tuolta kuleksimasta. Vai näinköhän olen vaan kahlannut toria liian ahkerasti viime aikoina... |
Juhani_t 07.01.2019 07:33:07 | |
---|
Peepö: Onko symbaalien hinnat laskussa kun ei torilla meinaa kauppa käydä enää ihan helposti. Ja ihan polkuhintaan näkee varsinkin Sabiania, perus hyviä 20-22 ridejä alle 150 € ja Paisteen 2002:kin joitain kappaleita turhan edullisesti näkynyt. Turhan siinä mielessä että tulee helposti houkutus ostaan vissiin kaikki pois tuolta kuleksimasta. Vai näinköhän olen vaan kahlannut toria liian ahkerasti viime aikoina... Sabianit ei ole oikein muodissa nykyään, eikä 2002:tkaan. Paisteen Signaturet ja 602:t näyttää liikkuvan paremmin. Ostele pois jos itse tykkäät, kun kerran halvalla saa. |
Bullitt 22.01.2019 18:01:35 | |
---|
Eräs tuttava oli ostanut kasan rumputavaraa ja kävi niitä esittelemässä. Virvelissä huomion kiinnitti ihan siistin ja virallisen näköinen "Matti Oiling Band" -tarra, taisi sisältää lisäksi puhelinnumeron tms. Itse virveli tosin oli New Sound -merkkinen. Onkohan tuollaisia Matti Oiling Band -tarroja ollut joskus jossain yleisessä jaossa vai onko rumpumaestrolla itsellään voinut olla käytössä tuollainen halppisvirveli? En jaksa tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon kyllä itsekään uskoa, mutta hämmentävää vain, miksi ja mistä tuollainen tarra olisi sitten virvelin kylkeen ilmestynyt. Ellei noita ole tosiaan tyyliin jonain karkkipussin tai purkkapaketin kylkiäisenä jaettu lapsille tms. |
hollmi-5 23.01.2019 21:32:07 | |
---|
Bullitt: Eräs tuttava oli ostanut kasan rumputavaraa ja kävi niitä esittelemässä. Virvelissä huomion kiinnitti ihan siistin ja virallisen näköinen "Matti Oiling Band" -tarra, taisi sisältää lisäksi puhelinnumeron tms. Itse virveli tosin oli New Sound -merkkinen. Onkohan tuollaisia Matti Oiling Band -tarroja ollut joskus jossain yleisessä jaossa vai onko rumpumaestrolla itsellään voinut olla käytössä tuollainen halppisvirveli? En jaksa tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon kyllä itsekään uskoa, mutta hämmentävää vain, miksi ja mistä tuollainen tarra olisi sitten virvelin kylkeen ilmestynyt. Ellei noita ole tosiaan tyyliin jonain karkkipussin tai purkkapaketin kylkiäisenä jaettu lapsille tms. Olen nähnyt noita tarroja. Jos en ihan väärin muista, oli Microvox-studion rumpusetin tomien lyöntikalvot lätkitty aika täyteen ko. tarroja. Resokalvoja ei ollut. Setti oli Taman Imperialstar. Minulla on yksi Matin ex. Virveleistä. Se on Ludwigin 75th Anniversary 6,5x14 Kuvissa Matilla näkyy paljon Ludwigeja ja loppuaikaan Remon settejä, mutta en New Soundia ole nähnyt kuvissa tai livenäkään. Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 28.01.2019 13:13:44 | |
---|
hollmi-5: Minulla on yksi Matin ex. Virveleistä. Se on Ludwigin 75th Anniversary 6,5x14 Kuvissa Matilla näkyy paljon Ludwigeja ja loppuaikaan Remon settejä, mutta en New Soundia ole nähnyt kuvissa tai livenäkään. Tosin Matti jossain muinaisessa Viidakkorummun haastattelussa jossa kerrottiin rumpukirppiksestä ohessa puhuii, että sillä hetkellä hänellä ei juuri omaa settiä edes ole, vaan lainailee sitten kavereilta. Voisiko olla, että noita Matille "varattuja" rumpuja on noilla tarroilla merkkailtu? |
AP 28.01.2019 13:49:35 | |
---|
moderndrummer88: Tosin Matti jossain muinaisessa Viidakkorummun haastattelussa jossa kerrottiin rumpukirppiksestä ohessa puhuii, että sillä hetkellä hänellä ei juuri omaa settiä edes ole, vaan lainailee sitten kavereilta. Voisiko olla, että noita Matille "varattuja" rumpuja on noilla tarroilla merkkailtu? Mattiahan nähtiin myöhempinä vuosina Yamahan ja Pearlinkin settien takana. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
pekkap82 28.01.2019 18:59:43 | |
---|
Aikanaan kirjaston VHS:nä tutuksi tullut Boilingin opetusvideo löytyy näemmä nykyisin Tubesta. On siinä pari kohtaa joista moni voi olla eri mieltäkin, mutta ihan viihdyttävä joka tapauksessa. Soundejakaan ei ole liikaa muokattu. https://www.youtube.com/watch?v=yzGkkxQET2U |