![]() 09.12.2014 22:51:54 | |
---|---|
tomboarmageddon: Paljonks maksaa tommoset? Tuleeko monta paria. Eipä sillä oo tainu löytää vihdoin ne kouraan sopivat vic firth rock kapulat... Minimitilaus on 50 paria, joten rahaa palaa... Komppisorvaamo tekee tarjouksen omien speksiesi perusteella. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 10.12.2014 00:31:27 | |
Meinl STB45M -lehmänkello. Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband | |
![]() 10.12.2014 00:45:52 | |
hollmi-5: Minimitilaus on 50 paria, joten rahaa palaa... Komppisorvaamo tekee tarjouksen omien speksiesi perusteella. Mutta paljonko tuli tuolle sinun tilauksellesi hintaa (kapulaparia kohden)? Kaipa siitä voisi päätellä suuntaa antavan hinnan. Voisin muuten kyllä ehkä itsekin tilata, mutta on sen verran Vaterin 5B-kapuloita varastossa, ettei tarvitse muutamaan vuoteen uusia kapuloita ostaa. | |
![]() 10.12.2014 08:46:16 | |
hollmi-5: Teetin Komppisorvaamon Jannen kautta itselleni signaturekepit. Balbex 2A Ride. Hikkoria. Varret siniset ja tekstit valkoisella ;) Joo, kattelin facesta. tyylikkäät ovat. Mulla oli noita maalattuja testissä mutta jättivät jonkin verran sitä maalia pelteihin ja irtosipa mustista kepeistä myös käsiin mukavasti väriä. Tosin lähti ihan saippualla pois. Mutta informoi miten nuo käyttäytyy sen maalin osalta, keppeinähän nuo ovat mainiot. Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. | |
![]() 10.12.2014 09:22:15 (muokattu 10.12.2014 09:36:15) | |
JanneO: Joo, kattelin facesta. tyylikkäät ovat. Mulla oli noita maalattuja testissä mutta jättivät jonkin verran sitä maalia pelteihin ja irtosipa mustista kepeistä myös käsiin mukavasti väriä. Tosin lähti ihan saippualla pois. Mutta informoi miten nuo käyttäytyy sen maalin osalta, keppeinähän nuo ovat mainiot. Olen käyttänyt Vic Firthin mustia Steve Gaddeja aika-ajoin aiemmin ja nyt pari laatikollista putkeen. Niistä ei väriä ole irronnut symbaaleihin tai käsiin. Joku grippi pitää minulla olla, kun kädet on niin kuivat. Maalattu toimii minulle. Kunhan noista tulee käyttäjäkokemusta, niin laittelen kommenttia. Minulla oli Balbexeja kymmenkunta erilaista toisiaan lähellä olevaa paria testimielessä ja kesästä asti mietiskelin ja tein vertailuja treeniksellä. Gadd oli vertailuparina ja tuo valittu ilman maalausta oli voittaja, joten maalia kehiin... Kapulan painossa gramman eronkin aistii. Jos joku ei sitä usko, voi mennä grammavaaka kainalossa treenikselle ja kokeilla ;) En olisi uskonut, ennen kuin omakohtaisesti asiaa testasin. En edes tajunnut tuota 2A Ridea olemassa olevaksi, ennen kuin Janne laittoi minulle semmoisen parin testiin. Asiantuntevaa palvelua. Juteltiin kapulamieltymyksistä ja Janne kuunteli ja omien valintojeni jälkeen laittoi nippuun vielä voittajan. Hintaa en sen kummemin kommentoi, mutta kun nippu on maksettu, on kapuloita noin neljäksi vuodeksi. Ainakin. Viimeiksi siivoilin pelkästään kotoa kapuloita eri paikoista yhteen ja 35 paria löytyi käyttämättömiä kapuloita kotoa. Kahdella treeniksellä lienee toinen mokoma... Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 10.12.2014 09:46:24 | |
Sen verran sivuasiaa kepeistä, että jostain laatikonpohjalta pulpahti vastaan Yamahan ST500 -pari. Vielä ehjätkin. Oiskohan nämä jostain 80-luvun puolivälistä ja saattaa olla ensimmäiset kapulani. Hämmentävää. Täytyy illalla käydä näitä varovasti kokeilemassa. "Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on." | |
![]() 10.12.2014 09:53:43 | |
hollmi-5: Olen käyttänyt Vic Firthin mustia Steve Gaddeja aika-ajoin aiemmin ja nyt pari laatikollista putkeen. Niistä ei väriä ole irronnut symbaaleihin tai käsiin. Joku grippi pitää minulla olla, kun kädet on niin kuivat. Maalattu toimii minulle. Kunhan noista tulee käyttäjäkokemusta, niin laittelen kommenttia. Minulla oli Balbexeja kymmenkunta erilaista toisiaan lähellä olevaa paria testimielessä ja kesästä asti mietiskelin ja tein vertailuja treeniksellä. Gadd oli vertailuparina ja tuo valittu ilman maalausta oli voittaja, joten maalia kehiin... Kapulan painossa gramman eronkin aistii. Jos joku ei sitä usko, voi mennä grammavaaka kainalossa treenikselle ja kokeilla ;) En olisi uskonut, ennen kuin omakohtaisesti asiaa testasin. En edes tajunnut tuota 2A Ridea olemassa olevaksi, ennen kuin Janne laittoi minulle semmoisen parin testiin. Asiantuntevaa palvelua. Juteltiin kapulamieltymyksistä ja Janne kuunteli ja omien valintojeni jälkeen laittoi nippuun vielä voittajan. Hintaa en sen kummemin kommentoi, mutta kun nippu on maksettu, on kapuloita noin neljäksi vuodeksi. Ainakin. Viimeiksi siivoilin pelkästään kotoa kapuloita eri paikoista yhteen ja 35 paria löytyi käyttämättömiä kapuloita kotoa. Kahdella treeniksellä lienee toinen mokoma... Mulla on sellainen vamma että tykkään filiksen mukaan kolata eri kapuloilla. vic firthin 5A extremet on ehkä eniten käytössä kun on vähän pidemmät, perus 5A:t on hyvät, mutta usein tykkään myös jojomiehen lyhyistä ja levyistä signatureista kun haluaa vähän kevyemmin soittaa. Toisinaan taas risukepeillä huvikseen. Kaikissa on puolensa, enkä osaa sanoa mikä on itelle paras, mutta samapa tuo kun en rumpalinakaan ole häävi. | |
![]() 10.12.2014 11:30:33 | |
Joskus kyselin juurikin mustia balbexeja kun kuvastossa oli sellaiset. Siis sellaisessa manuaalisessa paperivihkossa joka tuli kapuloita mukana, netissä ei löytynyt.. En muista enää että oliko ne varsinaisia balbexeja vai niitä halpis malleja, kuitenkin Janne sanoi ettei niissä ole maalit kestäneet niin ei ole edes pitänyt varastossa. Olisi hinta minuakin kiinnostanut,mutta jos se on niin suuri liikesalaisuus niin ei sitten.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse | |
![]() 10.12.2014 15:57:06 | |
Pari sormiin kiinnitettävää shakeria testimielessä http://meinlpercussion.com/products … Product/show/2245/2244/PER-SHAKERS/ Oon testaillut erilaisia kapulaan kiinnitettäviä shakereita aikaisemmin, mutta kaikilla niillä menee tietysti tatsi soittamisesta ja reboundista. Tuolla sormusmaisella systeemillä kapula säilyy koskemattomana. Koeajettu maanantaijameissa, ei ihan helppo mutta lupaava. Säkätystä biittiin. robbiehill.net | |
![]() 10.12.2014 16:20:32 | |
tito: Pari sormiin kiinnitettävää shakeria testimielessä http://meinlpercussion.com/products … Product/show/2245/2244/PER-SHAKERS/ Oon testaillut erilaisia kapulaan kiinnitettäviä shakereita aikaisemmin, mutta kaikilla niillä menee tietysti tatsi soittamisesta ja reboundista. Tuolla sormusmaisella systeemillä kapula säilyy koskemattomana. Koeajettu maanantaijameissa, ei ihan helppo mutta lupaava. Säkätystä biittiin. Jes, kiitti vinkistä! Noissa kapulaan kiinnitettävissä systeemeissä on aina ollut se ongelma että lisäpaino tulee aika kauas kapulan kiinnipitokohdasta eli tasapainopisteestä, ja se taas tekee systeemistä tosi nopeasti raskaan soittaa. Kun taas tuossa lisäpaino on lähellä tasapainopistettä eikä pitäis tuntua niin raskaalta. Millainen tuon volume on? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 10.12.2014 17:02:45 | |
Meinlin shakerin vola ei oo ainakaan tyypillistä rytmimunaa pienempi. Maltillisissa sähköisissä jameissa riitti ihan hyvin, teki mieli välillä jopa dempata. Voisin kuvitella että overheadit poimis tuon ihan kivasti. Ja käytin siis sormessa tuota shakeria, tietysti vois testata suoraan kapulaankin kiinnitystä. Esim Vaterillahan on stickmate sheikkeri jolla on yritetty tota kapulan painostusta saada kohdilleen. Mutta eipä kovin hyvältä tuntunut tuon stickmaten tatsi, siksi lähdin testaamaan jos sais jotain käteen kiinnitettävää systeemiä. http://vater.com/products/newproducts2012.cfm robbiehill.net | |
![]() 10.12.2014 17:49:31 | |
Lehmänkellolle killutin: http://www.rainbowguitars.com/imagesproduct/dw/dwsm2141-xl.jpg Tää on hjuvä! Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä | |
![]() 11.12.2014 09:47:56 | |
hollmi-5: Olen käyttänyt Vic Firthin mustia Steve Gaddeja aika-ajoin aiemmin ja nyt pari laatikollista putkeen. Niistä ei väriä ole irronnut symbaaleihin tai käsiin. Joku grippi pitää minulla olla, kun kädet on niin kuivat. Maalattu toimii minulle. Kunhan noista tulee käyttäjäkokemusta, niin laittelen kommenttia. ... Soittelin myös aiemmin tuolla Gaddilla ja niistä ei sitä maalia irronnut, ainakaan haitaksi saakka. Balbexilta sain sitten testiin mustat ja punaiset kapulat ja niistä jäi jälkeä sitten, niin käsiin kuin pelteihin. Mulla kuivaa kädet kanssa, niin sillä olisi polte takaisin noihin "maalattuihin" nyttemmin olen soitellut noilla Csibin kapuloilla ja heillä oli aiemmin sellaiset burnished-värit, jotka eivät jättäneet jälkiä. Lopettivat sen valmistamisen ja siirtyivät noihin maalattuihin, mutta niistä taas alkoi jäämään jälkeä :( Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. | |
![]() 11.12.2014 10:09:31 | |
JanneO: Soittelin myös aiemmin tuolla Gaddilla ja niistä ei sitä maalia irronnut, ainakaan haitaksi saakka. Balbexilta sain sitten testiin mustat ja punaiset kapulat ja niistä jäi jälkeä sitten, niin käsiin kuin pelteihin. Mulla kuivaa kädet kanssa, niin sillä olisi polte takaisin noihin "maalattuihin" nyttemmin olen soitellut noilla Csibin kapuloilla ja heillä oli aiemmin sellaiset burnished-värit, jotka eivät jättäneet jälkiä. Lopettivat sen valmistamisen ja siirtyivät noihin maalattuihin, mutta niistä taas alkoi jäämään jälkeä :( Olen soittanut vuosia Gaddeilla, koska sopivat käteen parhaiten. Esteettisesti pärjäisin ilman mustaa väriä, joten jos olisi saatavilla maalaamattomina niin käyttäisin varmaankin niitä. | |
![]() 11.12.2014 17:32:27 | |
Mites onko rumpukapulan materiaaleista ollut puhetta? Vaahtera taitaa olla kaikista kevyin puu, jota kapuloissa käytetään? Itse siirryin noin vuosi sitten kokonaan vaahterakapuloiden käyttäjäksi, perinteiset hikkorikapulat joita ennen käytin tuntuvat nykyään ihan liian painavilta ja kömpelöiltä. Painoero on kyllä melkoinen kun vertaa vaahterakapulaa ja hikkorikapulaa. Tosin vertailukohtia minulla ei ole montaa, joten en tiedä vaihteleeko painot kuinka paljon eri valmistajien ja mallien välillä. http://www.promark.com/pmProductDet … ctname=Maple_MJZ9_Jazz_Caf_Wood_Tip Näillä olen vedellyt viimeisen puoli vuotta. On kyllä erinomainen kapula ja suosittelen kokeilemaan. Vic firthien tipin halkeamisongelmatkin ovat nyt historiaa näiden kapuloiden myötä. Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit | |
![]() 11.12.2014 20:08:11 | |
jp351: Mites onko rumpukapulan materiaaleista ollut puhetta? Vaahtera taitaa olla kaikista kevyin puu, jota kapuloissa käytetään? Itse siirryin noin vuosi sitten kokonaan vaahterakapuloiden käyttäjäksi, perinteiset hikkorikapulat joita ennen käytin tuntuvat nykyään ihan liian painavilta ja kömpelöiltä. Painoero on kyllä melkoinen kun vertaa vaahterakapulaa ja hikkorikapulaa. Tosin vertailukohtia minulla ei ole montaa, joten en tiedä vaihteleeko painot kuinka paljon eri valmistajien ja mallien välillä. http://www.promark.com/pmProductDet … ctname=Maple_MJZ9_Jazz_Caf_Wood_Tip Näillä olen vedellyt viimeisen puoli vuotta. On kyllä erinomainen kapula ja suosittelen kokeilemaan. Vic firthien tipin halkeamisongelmatkin ovat nyt historiaa näiden kapuloiden myötä. Itse olen kyllä pikkuhiljaa kyllästymään päin juuri Vic Firthien tippihalkeamisille. Kapula kestää muuten monet monet reenit. Mutta sitten huomaakin kun ei kapula pomppaa esim ridestä takas. Tippi mennyt. | |
![]() 11.12.2014 20:11:35 | |
jarome: Itse olen kyllä pikkuhiljaa kyllästymään päin juuri Vic Firthien tippihalkeamisille. Kapula kestää muuten monet monet reenit. Mutta sitten huomaakin kun ei kapula pomppaa esim ridestä takas. Tippi mennyt. Tammikepeissä tippi kestää hyvin, mutta ne iskee aika kovaa takaisin. Nylon-tippi pilaa symbaalisoundin totaalisesti. Itse olen hyväksynyt sen, että kapula ei kestä parhaassa iskussaan kovin kauaa. Siksi ostan niitä laatikoittain. En pareittain. Raaskii heittää huonon pois, kun on uutta tarjolla. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 11.12.2014 20:29:08 | |
Mulla ei juurikaan ole ollut ongelmaa tippien kulumisen kanssa. Tipit kestävät yleensä pidempään kuin kapulan varret. Varret kuluvat suht tiuhaan tahtiin rimshotien myötä. Kapula menee vaihtoon kun se katkeaa, tai menee keskeltä niin ohueksi, että tuntuma muuttuu. Yksi kapulapari kestää keskimäärin parin kolmen keikan verran. Tosin silloin kun soitetaan erityisen kevyellä tatsilla, niin yksi pari saattaa kestää viikkoja (silloin yleensä tipit halkeavat ensimmäisenä). | |
![]() 11.12.2014 22:49:23 | |
hollmi-5: Tammikepeissä tippi kestää hyvin, mutta ne iskee aika kovaa takaisin. Nylon-tippi pilaa symbaalisoundin totaalisesti. Itse olen hyväksynyt sen, että kapula ei kestä parhaassa iskussaan kovin kauaa. Siksi ostan niitä laatikoittain. En pareittain. Raaskii heittää huonon pois, kun on uutta tarjolla. Myy sit miulle edullisesti niitä käytettyjä! :D Bombing for peace is just like fucking for virginity. | |
![]() 12.12.2014 00:29:59 | |
Jäsenkuvaus päivitetty. Sivutuotteena tuli täyskattaus jotain pearleja. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)