Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5290 291 292 293 294311 312 313 314 315
Piepe
27.07.2017 10:11:15
Onko olemassa plektraa, joilla saisi jäljiteltyä sorminäppäilysoundia? Tai jotain hyväksi todettua viritystä pehmeämpään pikkaussoundiin. Leikkaanko sormenpään irti ja soitan sillä?
Velli
27.07.2017 13:24:41
Piepe: Onko olemassa plektraa, joilla saisi jäljiteltyä sorminäppäilysoundia? Tai jotain hyväksi todettua viritystä pehmeämpään pikkaussoundiin. Leikkaanko sormenpään irti ja soitan sillä?

Veikkaisin, että kitarakamapalstalla voi löytyä paremmin tietoa.
Kefiiri
27.07.2017 14:19:00
Eikös nahasta tehtyjä plekuja ole? En ole kyllä nähnyt saati kokeillut.
En ole musiikin asiantuntija.
Piepe
27.07.2017 14:58:03
Phahh, katos vaan. Pahoittelut. Toisaalta kitara on itselleni usein myös lyömäsoitin.

Ettei mee aivan off topic, niin

1. Kannattaako 64 Acrolitesta maksaa 290 €?
hollmi-5
27.07.2017 15:07:15
Piepe: Phahh, katos vaan. Pahoittelut. Toisaalta kitara on itselleni usein myös lyömäsoitin.

Ettei mee aivan off topic, niin

1. Kannattaako 64 Acrolitesta maksaa 290 €?

Jos on kunnossa, niin kannattaa. Rumpuhan on hyvä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
tml
17.08.2017 20:31:52
Käyttääkö joku RockNRoller-kärryä roudaamiseen? Kokemuksia?

https://rocknrollercart.com/pages/c … mpare-rocknroller-multi-cart-models

https://www.thomann.de/fi/cat_BF_rocknroller.html

Pienempikin voisi riittää, mutta R12RT (All Terrain) isommat pyörät ovat varmaan ylivoimaiset soralla tai nurtsilla...
wishmaster
20.08.2017 18:12:22
Morjens!

Tarttisin apua rumpujen hankintaan. Sori jos tälle on joku parempi palsta tai FAQ olemassa, mutta oon laiska paska enkä jalsa tonkia nettiä puhki.

Ekat akkarit hakusessa, mutta soittokokemusta on reilusti, joten eniten apua tarttisin vaan oikeanlaisen mallin löytämiseen koska en ole koskaan joutunut eri mallien eroihin syvemmin tutustumaan.

Rummut tulisi pääasiassa studioon, mutta myös keikoille silloin tällöin. Musatyyli on sellasta psyke- ja progevaikutteista rokkia, eli dynamiikkaa pitäisi olla, eikä missään nimessä saa olla liian kovaääninen setti. Itse olen muutenkin päättänyt että 20" basari on must koska tykkään soittaa matalaprofiilisemmilla seteillä.

Tärkeimpänä sitten se hinta. 1000e on aika yläraja rummuille ja hw:lle. Symbaalit omistan jo. Ja tuo hinta käytettynä ja mieluusti halvemmallakin ostaisin, jos joku osaa ehdottaa muihin kriteereihin juuri natsaavaa mallia.

Tl;dr
Ehdottakaa vakavasti harrastelevalle/semi-prolle settiä kevyeen rokkiin käytettynä alle tonnilla. Kiitos!
WinterMad
20.08.2017 18:17:52
Noilla spekseillä katselisin käytettynä jotain 60-70-luvun englantilaista settiä. Merkkeinä esim. Premier, Beverley ja Hayman - miksei Olympickin. Hinnat pyörivät akselilla 0-500€ riippuen myyjästä ja rumpujen kunnosta. Hyväkuntoinen Beverleyn setti maksanee jotain 300-400€. Erittäin hyväsoundisia rumpuja, kunhan vain viisteet on kunnossa ja rungot pyöreät.
Ruutikallo
24.08.2017 23:01:28
Tuolla hinnalla saa jo varsin "prootason" settiä käytettynä.
Kailis
25.08.2017 18:46:55

wishmaster: Morjens!

Tarttisin apua rumpujen hankintaan. Sori jos tälle on joku parempi palsta tai FAQ olemassa, mutta oon laiska paska enkä jalsa tonkia nettiä puhki.

Ekat akkarit hakusessa, mutta soittokokemusta on reilusti, joten eniten apua tarttisin vaan oikeanlaisen mallin löytämiseen koska en ole koskaan joutunut eri mallien eroihin syvemmin tutustumaan.

Rummut tulisi pääasiassa studioon, mutta myös keikoille silloin tällöin. Musatyyli on sellasta psyke- ja progevaikutteista rokkia, eli dynamiikkaa pitäisi olla, eikä missään nimessä saa olla liian kovaääninen setti. Itse olen muutenkin päättänyt että 20" basari on must koska tykkään soittaa matalaprofiilisemmilla seteillä.

Tärkeimpänä sitten se hinta. 1000e on aika yläraja rummuille ja hw:lle. Symbaalit omistan jo. Ja tuo hinta käytettynä ja mieluusti halvemmallakin ostaisin, jos joku osaa ehdottaa muihin kriteereihin juuri natsaavaa mallia.

Tl;dr
Ehdottakaa vakavasti harrastelevalle/semi-prolle settiä kevyeen rokkiin käytettynä alle tonnilla. Kiitos!

22" basarilla;
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1281316
JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
Bacchus
30.08.2017 11:33:48
Kailis: 22" basarilla;

Onpa hienot! Komeasti kiiltää.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
moderndrummer88
31.08.2017 18:00:49
Kailis: 22" basarilla;

Aika kaukana ollaan tolla basarilla ja noilla tomisyvyyksillä matalaprofiilisesta setistä
-Dr.DW-
31.08.2017 18:23:26
moderndrummer88: Aika kaukana ollaan tolla basarilla ja noilla tomisyvyyksillä matalaprofiilisesta setistä

Pahoitteli FB linkistä, mutta tuossa on matalaa profiilia! :D
https://www.facebook.com/photo.php? … 23&type=3&theater&ifg=1
"Lethal dose is also a lifetime supply"
Kailis
31.08.2017 19:22:58

moderndrummer88: Aika kaukana ollaan tolla basarilla ja noilla tomisyvyyksillä matalaprofiilisesta setistä

Ihan totta. Pahoittelut =(
JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
PJJ
04.09.2017 04:16:47
Kellään kokemusta jackshopin Black Chrome Snaresta? Onko yhtä hyvälaatuinen ja saundinen kuin Ludwigin BB tai COB?
Nottis
18.09.2017 19:29:57
Hyvää iltaa.

Haussa olisi valkoinen etukalvo 24" basariin, tarkoituksena olis, että taiteellinen puolisoni suunnittelisi siihen jonkun tsaikedeelisen kuvituksen. Tämä visuaalinen multihuipentuma on tarkoitus joko ihan vaan maalata/tussata tai sit tilaan duunista tarrana.

Mutta vittu. Noi resokalvot maksaa ihan perkeleesti, niin nyt otetaan jotain edullisia vinkkejä vastaan tai sit vaihtoehtoisesti kiinnostelis, että onko ihan tuhoontuomittu ajatus käyttää lyöntikalvoa..? Vai onko mulla lopputuloksena sellanen täysin dempattu tuhnu?

Ehdotelkaa ja kertokaa, pliis.
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead.
markkuliini
18.09.2017 21:09:05

Nottis: Hyvää iltaa.

Haussa olisi valkoinen etukalvo 24" basariin, tarkoituksena olis, että taiteellinen puolisoni suunnittelisi siihen jonkun tsaikedeelisen kuvituksen. Tämä visuaalinen multihuipentuma on tarkoitus joko ihan vaan maalata/tussata tai sit tilaan duunista tarrana.

Mutta vittu. Noi resokalvot maksaa ihan perkeleesti, niin nyt otetaan jotain edullisia vinkkejä vastaan tai sit vaihtoehtoisesti kiinnostelis, että onko ihan tuhoontuomittu ajatus käyttää lyöntikalvoa..? Vai onko mulla lopputuloksena sellanen täysin dempattu tuhnu?

Ehdotelkaa ja kertokaa, pliis.

Coated vai smooth white? Coated ambassador, joka on ainakin mun lempietukalvo, näyttäis olevan alle 40€ Suomessakin.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Nottis
19.09.2017 00:54:32
markkuliini: Coated vai smooth white? Coated ambassador, joka on ainakin mun lempietukalvo, näyttäis olevan alle 40€ Suomessakin.

No hemmets, Coated Ambassadoria just olinkin kattonut, mä taidan nyt luottaa suhun ihan varauksetta ja käydä hakemassa taiteilijalle tyhjän kankaan. :)

Oikein isosti kiitos!
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead.
4tune
04.10.2017 11:21:09
On tässä haussa suljetut sankakuullokkeet, jotka soveltuisivat monitoroimaan rumpalia ja toisaalta äänenlaadultaan riittäisi studityöskentelyyn silloin kun ei oikeita monitoreja voi käyttää. Oisko ehdotuksia?
hoikkeli
04.10.2017 16:36:13
Kaipailisin vähän hinta-arviota rumpukamoille, aika ja käden kunto ei anna periksi soittamiselle tällä hetkellä niin laitan kaikki kamat myyntiin. Eli tarkoitus olisi päästä eroon näistä:
-Yamaha 7000 setti(22,12,13,16) päällystetty wrapilla
-saman sarjan 5,5" metallisnare
-symbaalit: Zildjian a new beat hh 14", Zildjian a thin crash 16", Zildjian k dark thin crash 17", Zildjian a rock ride 20" ja Sabian aax o-zone splash 10", Toimiiko näissä n.10e/tuuma?
-Pearl demonator tuplat

Kaikki hyväkuntoisia, symbaaleissa ei halkeamia tai keyholea. Kiitos jo etukäteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)